Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 56 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 7273
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    der var også Raw Deal med Arnold ferdig synest faktisk denne er ganske bra jeg... alltid mange kule kommentarer å skytescener.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble "National Treasure" for andre gang igår. Filmen er bra og Diane Kruger er enda bedre....

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Det ble "National Treasure" for andre gang igår. Filmen er bra og Diane Kruger er enda bedre....
    sikle sikle :grin:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg så Predator sist, ble det Predator 2 denne gang.

Første gang jeg ser denne på DVD også, og det er jo litt stas i seg selv. Men jeg synes nok denne filmen har et stykke å gå for å nå opp til eneren. Nå snakker vi vel kanskje ikke om filmkunst i noen av tilfellene, men...

I toeren er det Danny Glover (Dødelig våpen, Saw) som har hovedrollen. Greit nok, men første halvdel av filmen føles mer som en film i Dødelig våpen serien enn som en sci-fi action-thriller. Ikke bare p.g.a. Glover, men også måten det er filmet på, handlingen, dialogen etc. Pluss en slitsom sidekick, denne gang i form av alltid plagsomme Bill Paxton ("Game over man! Game over!!" fra Aliens).

Åkkesom... grei underholdning, og mot slutten tar det seg opp. Er man sci-fi fan, må man vel få med seg denne. Hvis ikke... er det kanskje ikke så nødvendig, for å være helt ærlig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så Gudfaren I i går, og Gudfaren II i kveld. Har ikke sett disse før, knallgode filmer, selv om det ikke akkurat er noe å teste hjemmekinoen med :lol:

Blir vel 3ern i morgen :-P

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdtv Film

I går så jeg 2 dokumentarfilmer fra Discovery HD Theater kanalen. De var begge fra Ekvator. Den ene het Equator - Rivers of the Sun , og den andre het Equator - Paradox of the Andes : FY flate sier jeg bare,, Dette var de råeste og klareste dokumentarfilmene jeg noen gang har sett. Dritkul filming, og highspeed filming av enkelthendelser, ja jeg ble sittene igjen med en sinsyk følse,, Disse anbefales på det sterkeste. I tilleg kan nevnes at det var Full Hig Definition oppløsning på begge dokumentarene. Driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit tøft!!!!!

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så kill bill 1 for første gang og kill bill 2 for 3 gang. underholdende er de. liker spesiellt når bill skal forklare det om gullfiskern i kill bill 2.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Commando! Klassisk åttitall, dette her. Kornete og utvasket bilde, 2.0 og null dynamikk, men festlig er det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Bikerboyz" i går kveld, syns det er en brafilm med mye action og gode skuespillere, dialogen er også ganske bra og det går en "rødtråd" gjennom hele filmen!
    Dessverre lider filmen litt av dårlig klipping, spesielt i en sekvens midt i filmen der det skjer masse usammenhengende tingfør pluselig en av hovedrolleinnehaverne står med en pistol mot halsen! Om du ser filmen noen ganger så skjønner du hva jeg mener...
    Ganerel sett er de en kjempefilm! Mange bra skuespillere som Kid Rock, Lisa Bonet (rawr ), og Laurence Fishburne!

Erling

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erling
    Mange bra skuespillere som Kid Rock, Lisa Bonet (rawr ), og han som spiller Morpheus (Glemte navnet hans i farten)

Erling
    And Laurence Fishburne was he's name 8-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld ble det "Adams epler". Dansk film på sitt beste.

Vannvittig, rar og morsom.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går begynte vi å se Volcano High, en koreansk hightech action som virket lovende på de trailerene jeg hadde sett. Snakker om drittfilm. Harry Potter goes Matrix in Koreaops: , er vel en dekkende beskrivelse av hvordan filmen er framstillt.
    Oppbrukte spesialeffekter ala Matrix, og et helt horribelt dårlig skuespill.
    Vi så de første 30 minuttene, men skrudde til slutt av hele greia.:-(

Satte på Bang-Rajan i stedet, og det angrer jeg ikke på, for her var det kult skuespill, og action gjennom hele filmen. Filmen er satt til slutten av 1770 årene, og beskriver krigerlandsbyens Bang-Rajan`s motstand mot den Burmesiske invasjonene. Anbefales på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Batman begins

Så Batman begins i går hos en kompis. Han kjøpte i tillegg nytt anlegg i går, så det gikk litt tid til å installere dette.
    Du gode verden så kult det er å sette opp stereo/surround utstyr!!! Blir som en guttunge igjen!!!!! Hehe.

Filmen var også bra forresten. Gnistrende bilde og fyldig lyd! Anbefales som kveldsunderholdning.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i over ti år vært fan av Douglas Adams "Hitchikers Guide to the Galaxy", og har lest alle bøkene, hørt hørespillet og sett TV-serien. Så jeg gledet meg virkelig til filmen.

Maken til nedtur. Mye av det morsomste er utelatt. Handlingen er oppstykket uten noen rød tråd å snakke om. Skuespillet er stivt. Special effects er gammelmodig og kunne vært gjort av Monty Python for 20 år siden. Fikk ikke filmskaperne med seg at det var 5 bøker i denne serien? Lengden på flimen er jo nærmest en hån mot dette materialet. Så får det heller være at mr. Adams selv har bidratt til filmmanuset. Jeg synes filmen var dårlig.

Den oppleves kanskje som bedre hvis man ikke har lest bøkene, men jeg gir den terningkast 2.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Hidalgo - Knakende god action/adventure film, basert på en sann historie om Indianer masakeren ved Wounded knee, heste race, og den amerikanske utryddelsen av Mustangen. Et vanvittig langt hesterace i araberland;-)
    Godt bilde, og god DTS lyd. Absulutt verdt å se mer enn en gang :-D

I går så jeg også Hidalgo, og samstemmer med FallenA sin vurdering. Liker man litt lange "cowboyfilmer", som f.eks. 'Danser med ulver', vil man nok også like denne. Denne er dog ikke så "sippete" som Danser med ulver var, og det er ikke noen slike romantiske koblinger.

Dette er vel strengt tatt ikke egentelig en cowboyfilm, for mesteparten av filmen foregår i 'araberland', men den starter og slutter som en western, og det som er i mellom er severdig det også. Leste et annet sted at noen synes den var dårlig og slo av etter en halvtime, men da er man nok i feil målgruppe. Har man ekstremt lav 'attention span' og egentelig helst ville se en slasher horror film som varer en og en halv time, er kanskje ikke dette filmen å sette på...
    For de fleste andre kan den anbefales.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - det er litt tidlig, for det er ikke 'i går kveld' ennå, men jeg så nettopp Conan The Barbarian Special Edition, faktisk med DD5.1 lyd.

-Er på en liten 'Arnold spree' for øyeblikket, og har tenkt å kjøpe og se alle de filmene han har vært med i som det er verdt å se (m.a.o. ikke Junior...).

Hadde egentelig trodd jeg ville få meg en liten latter av denne filmen, som jeg bare har sett bruddstykker av tidligere. Men jeg må si jeg ble veldig positivt overrasket. Et par glis var det jo, men det var stort sett tilsiktet fra filmens side. Arnold er jo dog noe for seg selv, og får en jo til å le et par ganger...

Men filmen er i det hele tatt ganske helstøpt; selv spesialeffektene er brukbare med tanke på at den ble spillt inn i 1981. Istedet for f.eks. å bruke enten en vanlig slange og bluescreen og så "blåse opp" slangen i størrelse, eller å lage en liten modell og stop-motion og så 'blåse opp' modellen, lagde de isteden en enorm, flere meter lang slange av gummi/plast, og den ser jammen ikke verst ut. Bra sluttresultat. Slik er det gjennom hele filmen; gjennomførte, enorme kulisser stort sett over det hele. Innbiller meg at den må ha hatt et stort budsjett da den ble laget. Enten det eller så har de klart å få mye ut av penga.

Og så har man jo et par kjente fjes også; James Earl Jones, og jammen meg Max Von Sydow, og selvsagt den danske statisten Sven Ole Thorsen som vel har vært med i alle Arnolds filmer. I tillegg til en ganske kjent japansk skuespiller som bare heter Mako.

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at dersom du liker fantasy sjangeren, og synes Arnold er kul, må du få med deg denne. Gir vel ikke akkurat 'cred' å si noe sånt om en sånn film, men jeg storkoste meg gjennom filmen.

Lyden var også overraskende bra, og ga faktisk suben litt å jobbe med, noe jeg ikke hadde trodd. Riktignok ikke så kontant, tørr og fullt så dypt som på nye filmer, men slett ikke verst. Filmmusikken var også meget bra.

Alt i alt en artig/bra filmkveld.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lethal Weapon 1&2! Råttent bilde, særlig på den første, lyden likeså, men brillefine filmer. Ser frem til nummer tre imorra.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg action/grøsser/komedien Monster Man igår på nattevakt, faktisk ein god del genialt morsomme sekvenser og faktisk ein ganske så bra film. Blei veldig positivt overrasket.

Sexy dame, bra humor, ok grøss, monstercar (ikkje fan av slike, men var det igår), anbefales!

Active Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Marksman

Slet meg gjennom "The Marksman" i kveld. Makan til søppel skal en lete lenge etter.. :???: Med utsagn som "Only one man can help us now" og "that son of a bitch did it again" måtte det jo bli bra liksom :-x
    Snaue to timer med halv-macho fraser, dødt skuespill og total mangel på realisme.

Advarer alle mot å se dette mølet i annen hensikt enn selvpining.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg sett kill bill 2 og Jackie Brown

Kill Bill 2:
    Fortsettelsen på den velkjente filmen Kill Bill 1. Et fyrverkeri av en film. Musikken i filmen er noe av det råeste med hele filmen. Den er helt fantastisk. Ellers trenger ikke denne filmen noen videre forklaring. En klar anbefaling. The Making of filmen på ekstramaterialet er også verdt å få med seg.

Jackie Brown:
    Dette er også en film av vår velkjente Quentin Tarantino. Det er ikke den beste filmen til Tarantino, men den er fortsatt veldig bra. Personlig synes jeg Samuel L. Jackson spiller veldig bra i denne filmen. Filmen er kanskje noe langdryg. Men slutten er overraskende. Spesielt for meg, som aldri klarer å gjette hvordan ting ender. Også en klar anbefaling. Her har jeg ikke kommet til ekstramaterialet ennå. Klokken begynner å nærme seg 5, så det får vi ta en annen dag

Side 56 av 364 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •