Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 53 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 7273
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjørte to klare seksere back to back i dag, Magnolia og American beauty.
    Respect the c##k!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Transporter 2 i går. En actionfilm midt på treet med til tider noen spetaktulære slåssescener.. Nr.1 i rekken var bedre men toerern er også verdt å se... ;-)

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transporter2 her også. Synes den var bra! Scenen med brannslangen er heretter en av mine favoritter...:P

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skeleton Key - Helt grei Thriller/grøsser, som omhandler Woodo/Hoodo i New Orleans.
    Hotel Rwanda - Drama om hva som skjedde og hvordan vesten ikke grep inn da over 1000000 mennesker ble slaktet med macheter i Rwanda - Hvor var det selvretferdige verdenspolitiet da ? (fy søren som jeg skammer meg)
    Dette er en knallbra film som virkelig gir deg en liten klump i brystet!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    House of Wax 2005-12-28

La meg først erklære følgende:

Det virker som om ett krav for å bli filmanmelder i f.ex. vg, vi menn, filmmagasinet osv er å slakte alt som har med Paris Hilton å gjøre, så om noen av dere leser dette, så kan dere se på denne omtalen som en jobbsøknad.

Seks unge venner strander midt ute i ødemarken på vei til årets første kamp i NFL ligaen. Den første natten er alt bare idyll, men pågående morgen begynner nedturen. De blir plaget av en horribel stank som viser seg å stamme ifra en dyrekirkegård, bilen blir ødelagt, de blir plaget av en ukjent, og plutselig befinner de seg i en by hvor alle innbyggerene har blitt gjort om til voksfigur, i levene tilstand....

Hyl, skrik, wræl, yaiks, å neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei............. Rulletekst............ Voila.....................

Slik innbiller jeg meg at manuset til denne møkkafilmen så ut. Greit nok at dette er en nyinnspilling, men nå har jeg aldri sett originalen, så noen sammenligning blir ikke aktuelt. Jeg liker seriøst ingenting ved denne filmen. Storyen er tynn som rakkern, her er det ingen originalitet. En eller to gale bygdetullinger, litt vannsiret, drapsvåpenet er hovedsakelig voks, de unge skal dø en etter en før det endelig står igjen en eller to helter. På veien dit skal man høre masse hyl, sett masse blod, og være fornøyd.
    Man hører mye vræl, man ser masse blod, men det var så dårlig gjennomført, så platt, så falskt, og man blir bare møk lei.
    Da hjelper det ikke at skuespillerene suger hestetarm fylt med raspeballe for å si det slik., Det som virkelig var en fryd å se, det var at paris endelig holdt munn...
    Nå kan jo skuespillerene unnskyldes til dels pga manuset, men når dialogen er såpass dum at selv hitler ville ha fremstått som en klok mann blandt jøder og fargede, så er det ikke lett!!

Nok om denne møkafilmen, jeg har da bedre ting å finne på enn å skrive mye om så lite, som for eksempel å smelte snøen på naboens plen med en hårføner..

Karakter: 1 av 6
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på kino og så Narnia i går... ble en skuffenes opplevelse, filmen va boooring helt frem til barna endelig traff Aslan.. etter det kom den seg veldig. Men fikk likevell inntrykk av at hele filmen så litt "billig" ut.. lander nok på en 3'er ( av 6 )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett Transporter2 2 ganger no :razz:
    synes den er drit bra.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga har jeg sett to filmer jeg nå har litt blandede følelser for:

Mr. & Mrs. Smith, og

Identity.

Når det gjelder Mr. & Mrs. Smith: Dersom du er i humør til å se en kjapp action-komedie uten å tenke, men bare suge inn inntrykkene, er dette en bra film. Helt grei tidtrøyte. Mye morro. Det var dog (for min del) et par store hull her og der som ødela litt. [spoiler (markér teksten)] ---> F.eks. -ved mange anledninger i løpet av filmen er det bare ren skjær flaks at den ene ikke dreper den andre. Jeg tviler på at to som faktisk er glad i hverandre (som det viser seg at de er) ville tillate at den andre kunne bli drept. Mot slutten ender de opp ansikt til ansikt med pistoler, men ingen av dem klarer å drepe den andre. Da tviler jeg også sterkt på at de ville klare å sette den andres liv i så stor fare som de gjør tidligere i filmen. Man kan si at det er enklere å drepe noen når man ikke direkte ser at de blir drept, men disse to har altså vært gift i seks år, og er fortsatt glad i hverandre. -Litt for "bråkjekk" omgang med eksplosiver og pistoler/geværer/granater altså, IMO. Men artig og morro er det jo. Så er det den scenen der de slåss så busta fyker. Jeg synes den var litt 'over-the-top', og selv om begge ga like mye bank, syntes jeg det var drøyt at hun ble slengt veggimellom. Men det er kanskje bare meg. Det er jo flere ting å pirke på her, men lar de ligge.[/spoiler]

Filmen var altså 'overall' underholdende, og kan anbefales på det grunnlaget. Bra lyd var det også. Tror det er en av de sjeldne gangene jeg har hørt et skikkelig BRAAAK fra bakhøyttalerne.

Så var det Identity. Dette er en bra action-thriller-detektiv-psykologisk historie. Jeg kan så absolutt anbefale denne også. Men for min egen del: Da vi nærmet oss slutten av filmen, fikk vi vite alt som hadde foregått. Når da filmen bare fortsetter etterpå, blir jeg sittende å tenke "Hvorfor sitter jeg og ser dette? Jeg vet jo nå hva som har skjedd?". Joda - det var en ørliten plot twist helt på slutten, men ikke noe jeg fikk bakoversveis av. Jeg syntes jeg så den komme, eller ihvertfall noe i nærheten. Så for min del gikk lufta ut av ballongen en stund før festen var over, for å si det sånn (det skal sies at jeg var litt 'dum' og satte på Extended edition uten å ha sett originalversjonen, så ta det med en klype salt).

Men for all del - en severdig thriller. Bra lyd her også forresten, med bra mat i bassen også her. Men jeg begynner å mistenke at anlegget mitt besitter visse kvaliteter, for så og si alle filmene jeg har sett i det siste har hatt bra bass og ellers god surroundlyd. ;-)

Så dett var dett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valiant. Grei nok. Ingen overraskelser i storyen, men enkelte scener hadde grei lyd.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Transporter 1 og 2.
    Digget begge filmene RÅTT!
    En blanding av Taxi og Matrix?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld ble det Fantastic 4.

Helt grei 'superhero' popcorn-film. Veldig bra bilde, og til tider ekstrem lyd. Anbefales dersom du har SVS (eller annen dugandes sub).

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    deilig

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld så jeg The Abyss - Extended edition. Den var rimelig lang, men også veldig bra. Veldig gode skuespiller-prestasjoner og en spennende og bra fortalt historie. Likte også stemningen. Er tydelig å se hvor The Sphere fikk størsteparten av innflytelsen sin fra :P

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    759
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag blei det Skeleton Key. En helt ok film med en halveis bra skuespiller i hovedrollen som frisker opp med litt undertøysscener iblant:P

Er enig med enkelte at Transporter 1 og 2 er bra :lol:

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lemony Snicket - A series of unfortunate events

Ganske kul film med Jim Carrey i god form! Om tre søsken som mister foreldrene i en mystisk brann og deres tragiske historie! Dramakomedie vil eg si! Verdt å få med seg må eg og si!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nittitallets største machofilm, The Rock. Akkurat like underholdende som for seks-syv år siden.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Back to the Future III.

Når ikke opp til nr I, men er likevel en ganske humoristisk film med mange av ingrediensene fra de foregående filmene. Tidsparadoksene har ikke like stor fokus her som i de første filmene.
    Med litt god drikke er dette likevel god underholdning, og er en grei avslutning på trilogien som det er verdt å få med seg hvis man har sett de to første.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Nittitallets største machofilm, The Rock. Akkurat like underholdende som for seks-syv år siden.
    En absolutt favoritt. Liker spesielt samspillet mellom Nicholas Cage og Sean Connery, som gjør filmen til noe mer enn en hjernedød machofilm, altså en machofilm med substans!

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje ikke så mye substans hehe... men Desperado har i alle fall en god dose action. Pløyet gjennom denne i natt og må si jeg koser meg hver gang jeg ser den. Spesielt når Tarantino sitter i baren å forteller vitsen. Gal kar han Tarantino!! Også et pluss at man ser Salma hayek med passende mengde klær jeg tror også at Banderas ble født for denne rollen, han er forrykende som El Mariachi. ANBEFALES!!!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Norah Jones - Live in New orleans. Dette er en virkelig hyggestund som anbefales på det sterkeste. Bildet var riktignok i 4:3, men var av rimelig god kvalitet. Lyden var herlig, og hele konserten lyser av kvalitet. En får en litt personlig konsert, hvor Norah Jones fremstår som litt skjenert og usikker. Men leverer det hun skaldet gjør hun til gangs.
    • Indiana Jones - Jakten på den forsvunnede skatten. Dette er jo en film som ikke trenger noen introduksjon. For det meste både godt bilde, og god lyd, men på enkelte steder faller ikke kvaliteten på plass. Anbefales fremdeles på det sterkeste. Dette er en film som kan sees igjen, og igjen, og igjen ;-)

Side 53 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •