Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 44 av 364 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 7266
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I kveld så jeg The Island på lukket visning. Kvaliteten på filmen var "ræva" i starten, men tok seg litt opp etter hvert. Striper, støv, uskarpt osv.
    Likevel satt jeg igjen med et inntrykk av at dette etter all sannsynlighet vil se bedre ut i min egen hjemmekino.

Egentlig er dette en klassisk forrykende actionfilm med hendelser på løpende bånd. Spesielt en biljaktsekvens med sceneskifter og uventede elementer som får deg til å dukke i kinostolen....

Likevel har vi sett det hele før, og slutten av filmen er i typisk amerikansk stil.
    Som min kone uttalte etter filmen: "Denne tar det ikke lang tid før jeg har glemt". "Masse design og etikk som liksom skal forsvare alt for mye action".

Produktprofilering er det heller ikke gjort noe forsøk på å legge lavt, selv om jeg har vanskelig for å svelge sannsynligheten for at dagens varemerker liksom skulle være fremtredende i 2019.... :-)

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går pløyde jeg gjennom "collateral". Jeg koste meg jeg. selv om det i førsten var litt rart å se på Tom Cruise som en mindre snill fyr. Og jeg må føye meg i rekker av dere som synes Foxx er bra i denne filmen.

Hvis du trenger å drepe et par timer. Så gi en gråhåret Cruise en sjanse!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår var det aften med kjent og kjær klassiker. Face off ;P

Det er en actionperle som de som ikke hat fått med seg, bør få med seg

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    igår var det after the sunset. det var jo en klassisk tyverifilm med vakker kvinne ;P sukk....
    andre filmen jeg slukte var, hmm kommer ikke på tittel, tre karer som stakk ut i villmakra etter en skatt som en avdød kompis av de hadde snakket om og mekket kart på. Helt grei, var noen gode latterstunder (les innavlede bønder som dyrker pot)

ellers så opprettet jeg abonnement hos film24 igår. få ned utleiebudsjettet noe, blir noen kroner i film pr mnd
    Tipper den du ikke husker tittel på er Without a padle.
    Den skal være veldig morro.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deadline Torp.
    Denne likte jeg.
    Greit at det er en NRK-produksjon med Nils Gaup, men at en story mer eller mindre lik denne utspilte seg i Norge for 11 år siden er intet mer enn utrolig.

Anbefales virkelig.
    Ganske skapre klare bilder og må jeg si.
    Litt oppgitt over den stadige resirkuleringen av et knippe få norske skuespillere.
    Ser ut som mange filmer blir castet på julebordet til NRK for tiden.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke i går kveld, men i kveld så jeg Event Horizon, en sci-fi grøsser fra 1997. Jeg har vel ikke sett denne filmen siden ca. 1998.

OBS! Ikke les anmeldelsen av denne på imdb.com før du ser filmen - den røper for mye av handlingen synes jeg.

Dette er ikke en film for de lettskremte og sarte sjeler. Litt usikker på om jeg skal anbefale den egentelig, for det er en del meget grafiske scener her, men det er en veldig bra sci-fi grøsser for de som liker sånt(jeg f.eks.).

De mest kjente skuespillerne er Laurence Fishburne("Morpheus" i The Matrix), og Sam Neill(Jurrassic Park bl.a.).

Kjapt ressymé av handlingen(muligens spoiler, litt avhengig av hvor følsom du er for spoilere) er:

Vi møter besetningen på et redningsskip, som er blitt kallt til tjeneste mens mannskapet egentelig hadde ferie. Grunnen er at et skip, "Event Horizon", er gjenfunnet, syv år etter at det forsvant. De finner skipet, som er intakt men uten mannskap, og sakte men sikkert får de vite hva som har foregått ombord. Skipet viser seg å ha vært et hemmelig eksperiment for å kunne reise til andre galakser ved hjelp av en innretning som kan "bøye" tid og rom, og dermed 'hoppe' gjennom rommet til en annen kant av universet uten faktisk å "fly" dit. Det viser seg at dette skipet har vært lenger enn noen kunne ane....

Første gangen jeg så denne filmen, ble jeg "skikkelig skræmt, ja!".
    Denne filmen er etter det jeg kunne huske, den mest skremmende filmen jeg noensinne har sett. Nå etter å ha sett den igjen, noen år etter, er den ikke fullt skremmende lenger(jeg har vel blitt litt eldre osv.), men fortsatt skummel.

Dersom du liker filmer som Aliens og Sphere etc., tror jeg du vil like denne.

-Eneste irriterende under filmen var at det bråkte noe voldsomt i vitrineskapet mitt...

Heftig bass, m.a.o.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den!
    Da var Event Horizon bestilt - fra Amazon i England. £6,96 inkl. porto.
    Har jammen ikke sett denne...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - får håpe du liker den da. Det var jo ikke akkurat dyrt uansett.

Noe jeg glemte å nevne, og som jeg burde ha nevnt, er at den vel egentelig er en overnaturlig og/eller psykologisk grøsser sci-fi. Altså ikke som Alien filmene på den måten. Kanskje mer som Sphere da.

Veldig blandet mottagelse for denne. Noen synes den 'suger', andre synes den er bra. Blir spennende å høre hva du synes.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I'll be baaaack (with an opinion). ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg så da Cold Mountain i går, og dette var en av de bedre filmene jeg har sett!
    Jeg har da ikke hjemmekino, så jeg får ikke maksimalt ut av en film, men det skuespillerne klarer å prestere i denne filmen, spesielt Jude Law og Reneé Zellwegger( WOW!!! ), klarte å gjøre denne filmen til et MUST i hjemmekinosamlingen!

historien er så perfekt laget, og så vannvittig mange kjente skuespillere( ikke laget en flopp ut av det som occean 12 :P ), jeg gir denne filmen terningkast 6!!

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Constantine i forigårs.. Sinnsykt bra film om en kar som sender folk "tilbake" til ******* :smile:

Er veldig mange mørke scener og jeg så den på en gammel projektor med dårlig sortnivå, men men..

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Bittersweet Life

Ble litt skuffet. Holdt ikke samme klasse som Oldboy og Sympathy For Mr Vengeance. Kankje ikke helt riktig å sammenligne den mot de 2 overnevnte. Men trodde den skulle være mer voldelig og brutal som Mr Vengeance.
    Men filmen har et topp soundtrack.

4/6

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg FULLTIME KILLER! denne er et must! Høybudsjett hong kong action og en del av den etter min mening gode Asia vision col. som er gitt ut nå. Den har en ok story med et par tvister og "dette har jeg ikke sett før" opplevelser. Actonscenene er store og estetisk pene....kunst! Denne føyer seg inn i rekken av filmer som snart blir kopiert av hollywood. Da mister du orginaliteten, sjarmen og det kunstneriske, og får Ben afflec ol. med en haug klisjeer og ett ordsettninger. DTS lydsporet er bra, bilde upåklagelig. Se også INFERNAL AFFAIRS

ADVARSEL: Ser dere disse filmene blir ikke underholdene hjernedød amerikansk action filmer like underholdene lengre.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shawshank Redemption (10 års jubileumsutgaven)

Hadde glemt hvor sinnsykt bra denne filmen var !
    Terningkast 6.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Without a paddle.

I går var det Without a paddle som snurret over skjermen og anlegget.
    Filmen var helt grei underholdning, med mange parti man virkelig kunne flire av.
    Det er litt "amerikansk" stil på den, ved at det er enkelte virkelige moral prekner i den, men det ødelegger likvel ikke for total inntrykket.

Filmen begynner med at vi ser vennskapet mellom 4 gutter.
    3 av guttene er tøffe og frytløse, men den siste og definitivt minste og mest pinglete av dem er veldig feig av seg og har fobier for alt.
    Vi blir kjent med dem som små, tenke dem er 7-8 år, så følger vi dem raskt til dem er ferdig med videregående.
    Da reiser den ene av dem bort for å oppleve livet.
    Vi hopper så 10 år inn i tid, og får et tilbakeblikk på hva hver av dem er blitt.
    Den feige er blitt lege og er svært intelligent. Lite styrke og feighet, men mye i hodet.
    En av dem er fengselsfugel, som lever livets glade dager med piker vin og sang.
    En av dem er i et forhold og har hus, men er tankeløs og oppfører seg ikke bra mot sin kjære, så forholdet vakler mye.
    Den siste av dem, han som dro for å oppleve livet, han er plutselig død.

De 3 gjenlevende møtes for første gang igjen i begravelsen, og man ser mye av det de var da dem var små.

Da de var små og bygget en hytte sammen, inngikk dem en pakt. De viste om en mann med navn DB Cooper, som var svært rik og som forvant sporløst. Pakten var at de laget et skrin hvor de la ned en eiendel som betydde mye for hver enkelt. Boksen skulle ikke åpnes før de fant DB Cooper sin forsvunnede skatt.
    Etter begravelsen drar dem opp, og åpner boksen.
    Billy, fjerde mann som nå er død, har lagt igjen et helt nytt kart i skrinet, med løype og rute lagt opp for å finne skatten.

Filmen går over i skikkelig humor modus, når 3 bygutter, hvorav en av dem er redd for sin egen skygge, begir seg ut på skattetur. Turen innebærer farlige stryk, ville og nådeløse fjell, tett skog full av skremmende ting og dyr..

Lydsporet er faktisk veldig bra på filmen, og det er et Dobly Digital 5.1 lydspor. Mye bass, og svært bra lyd på mange av natur scenene.
    Bildet er helt greit, det er ikke noe spektakulært, men heller ikke noe å utsette på det.

Jeg kan trygt si at filmen er verd å se som hyggelig underholdning, men noen stor film er det ikke.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "XXX-The State Of The Union"
    Syltynn story og elendige skuspiller prestasjoner gjør dette til en av årets dårligste filmer, effektene var heller ikke videre imponerende. Hadde litt forventninger til filmer siden det var Lee Tamahori som sto for regien, men det eneste som innfrir er lyd og bilde.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer Særf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Flight of the phoenix":
    Handling :For å være veldig kort så handler den om et fly som styrter midt i ørkenen uten radio (seff). Det kan kanskje høres gørr ut, men den var faktisk over all forventning!
    Lyd : DTS-lydsporet på denne var virkelig bra! Bruker bakkanalene aktivt, godt trøkk og generelt bra lyd!

Anbefales!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Særf
    Så "Flight of the phoenix":
    Handling :For å være veldig kort så handler den om et fly som styrter midt i ørkenen uten radio (seff). Det kan kanskje høres gørr ut, men den var faktisk over all forventning!
    Lyd : DTS-lydsporet på denne var virkelig bra! Bruker bakkanalene aktivt, godt trøkk og generelt bra lyd!

Anbefales!
    Likte denne! Litt dårlig sluttscene kanskje..

Newcomer Særf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Likte denne! Litt dårlig sluttscene kanskje..
    Ja, enig med deg der. Kanskje litt vel forutsigbar

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stargate

I går snurret Stargate over skjermen og anlegget.
    Filmen er laget i 1994 (DVD utgitt i 2001). Det var en av stor filmene det året, og jeg børstet i går "støvet" av den, og satte meg ned med en stor potetgull pose.
    Filmen har kjente folk på rollelisten sin, med navn som Kurt Russell, James Spader, Viveca Lindfors med mange flere.

Filmen spinner rundt det faktum at vi ikke vet hvordan pyramidene oppstod. Det har svirret mange teorier på dette over årenes løp, og mange forskere har satt sitt preg på dette fenomenet med sine teorier.
    En ekspidisjon har fått tak i noen gamle og ukjente utgravnings objekter, som holdes hemmelig for verden.
    Den strevende forskeren på språk, doktor Daniel Jackson, forsøker å få kollegaene til å høre på sin teori om opprinnelsene til mange av funnene.
    Han blir bare ledd av, og ingen av hans kollegaer vil høre på han.
    En gammel dame, rik og mektig, oppsøker han etter en av fjasko foredragene hans. Hun har et oppdrag til han, og tar han med til det hemmelige oppholdsstedet hvor de ukjente utgravings objektene er.
    Han får i oppdrag å kode skriftene som er på objektene, for å løse gåten på hva det er og hvordan de skal kunne forstå opprinnelsen.

Daniel er ikke veldig ivrig på det i begynnelsen, da det minner veldig om en militær base, og han føler seg både fanget og sett ned på.
    Men hans brennende lidenskap for språket, og hans ønske om å vise verden at hans teorier stemmer gjør at han setter igang med oppgaven.

Det viser seg at objektet de har funnet er en sterneport (stargate), en port som åpner en port til en annen dimensjon. Uante muligheter åpner seg, og et team blir raskt formet for å utforske funnet.
    Daniel blir med i teamet som språk guru og tolk, men passer dårlig inn i et team med amerikanske elite soldater.
    Teamet blir ledet av Jonathan 'Jack' O'Neil, spilt av Russell.
    Daniel går elendig overens med teamet, og blir sett på som både ubrukelig og som en bokorm, men det vil raskt vise seg at de har mer behov for han enn de skulle ane...

Filmen er av si-fi sjangeren. Selv om den er laget i 1994, så holder den en generelt høy standard på effektene, og til tider er dem rett og slett spektakulære. Lyden er i ypperste klasse med både Dolby Digital 5.1 og DTS lydspor, hvor DTS lydsporet imponerte meg. Det er mye eksplosjoner som virkelig får bassen til å kjøre seg, og stemningen i filmen bevares som svært bra, både med musikk og ved bruk av effekter.
    Manus virket sillid, og det er lite dødtid i filmen. Den er byggende, i form av en litt rolig start og opptrapping mot et klimaks, for så å bygge seg ned igjen.
    Bildet er klart, skarpt og meget godt gjennom hele filmen.

Den anbefales på det sterkeste!

Side 44 av 364 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •