Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 43 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 7273
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Mr. and Mrs. smith.. Anbefales videre og jeg synes det var en fin film med et ikke så alt for forutsigbart plott. Filmen underholdt meg og jeg hadde egentlig ikke forventet noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk med meg to filmer på kino igår:

SinCity
    Har aldri lest tegneserien men syns det var en helt sinnsykt bra film, svart hvitt (+ litt rødt og gult av og til)funka bra og Elijha Wood (er det ikke sån det skrives) gjorde en uvant men bra jobb, stilig actionfilm. En fin femmer

Batman Begins
    Bra superhelt film som er MYE bedre enn de andre batman filmene, grei handling men likevel noe forutsigbar men sånn er vel superheltfilmer som oftest. Hadde ikke like mange ess i ermet som sin city men fortsatt en sterk 4

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gothika på DVD.

En film med bl.a. Halle Berry, Penelope Cruz og Robert Downey Junior.

Ut fra det bittelille jeg hadde lest på forhånd, trodde jeg dette var en psykologisk thriller, men det viste seg å være mer en blanding av dét, og en paranormal "grøsser" alá The Ring. Eller kanskje heller The Sixth Sense.

Jeg ble veldig positivt overrasket over denne filmen. Halle Berry får ofte mye kjeft for at hun ikke kan spille, og visstnok også så for denne rollen, men jeg syntes hun spillte meget bra, i likhet med de andre i filmen.

Bortsett fra at filmen har enkelte plagsomme, typiske skremselstaktikker kjent fra slike grøssere(plutselig smell, flakkende bilde etc.), var det meget bra filmet og lyden var også meget bra.

Før jeg kom hit var jeg en tur på IMDb for å se hva folk mente om den, og den har fått ganske lav poengscore der, men når jeg da leser kommentarene som tydeligvis må være laget av tolvåringer(?) med null attentionspan, og som ikke har skjønt filmen, kan jeg jo forstå det.
    Riktignok er det kanskje et par plott-hull, men ikke på langt nær så mange som de mener det er. Man må bare følge med litt, og ikke være så livredd for å 'kjøpe' det paranormale elementet.
    Og om man absolutt ikke vil dét, kan man forklare handlingen utfra et rent psykologisk ståsted også.

Lyden var som sagt meget bra, med et par bassdrønn som bør kunne utfordre de fleste suber. -Merker du ikke noe til denne bassen jeg snakker om? Kjøp ny sub.
    Godt med lyd også fra bakkanalene i denne.

Alt i alt en god filmopplevelse. Selve historien kan dog til tider bli ganske ubehagelig, men dette avhenger vel av hvordan seeren oppfatter det.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra oppsummering, John P. !

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så After The Sunset i går. Liker godt slike "mestertyv"-filmer selv om plottet i denne ikke klarte å by på overaskelser i like stor grad som andre slike filmer. Om det ikke hele tiden er like spennende så er det jo helt greit å hvile øynene på Salma i bikini. Kan strekke meg til en firer.

Så også Ladder 49 i går. Den svarte nok ikke helt til forventningene. Ble liksom aldri skikkelig spenning. Filmen handlet i grunn mer om en brannmans familie og livet på brannstasjonen enn slukking av branner. Og så ble vel avsluttningen i overkant "pompøs" uten at jeg skal røpe for mye.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Hostage på DVD.

God actionfilm, men spenningsmomentene klarte de ikke å formidle gitt. Hele filmen virket svært forsiktig i virkemidlene. Også eksplosjonsscener virket trege og lite gjennomtenkte.

Det var mange plottmessige biter som ikke hang sammen, og mye historikk/informasjon som burde ha vært med i fortellingen.

Ikke alle skuespillerne gjorde god figur, og filmen bærer preg av enten 1) en urutinert regissør eller 2) redsel for å ta flere opptak.

Filmen har god kvalitet (sone 2), men plages litt av en mangel på fargeintensitet og balanse. Ikke veldig skjemmende, men likevel. Lyden er OK, men ikke mer. Flere steder i filmen er det uforståelig lavt nivå, og generelt sett måtte jeg ha forsterkeren på +5 i stedet for 0 (som også er normalt hos meg). Selv da var det ikke spesielt høyt.

En grei actionfilm som reddes av Bruce, men den er milevis unna Die Hard-nivå.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld ble det Independence Day med Bill Pullman, Jeff Goldblum og Will Smith.

Jeg hadde et vagt minne at jeg likte denne filmen, og jeg må si jeg nøt den veldig mye ikveld, kanskje enda mer enn da jeg så den på kino for ca. 10 år siden. Jeg har veldig lyst til å gi den en 5'er på terningen fordi jeg hadde det kjempekjekt da jeg så den. Underholdningsverdien var på topp, musikken var fantastisk, skuespillerprestasjonene var til tiders veldig imponerende, og manuset var heller ikke helt horribelt. Selvfølgelig var det visse replikker som burde ha blitt fjernet, men men..

I tillegg til at dette var en veldig underholdende film så følte jeg også at det var en veldig 'bra' film. Det var enkelte scener som bare 'stod ut' av TVen som fikk meg til å glise.

Når Bill Pullman fyrte av den andre raketten og vi får se at skjoldet er nede, da kom det en liten tåre i øyekroken.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg Pay it forward med Kevin Spacey, Helen Hunt og Haley Joel Osment i de sentrale rollene.

Filmen handler om at Spacey kommer til en skole som den nye læreren, han har arr i hele ansiktet og halsen etter brann, og elevene i 7 klasse gisper stort ved synet av han.
    Han kommer første dag på skolen med en utfordring til dem.
    En leksjon eller prosjekt om man vil kalle det det, som skulle gå over hele skole året og som teller for karakteren i faget sammfunnsfag.
    Oppgaven de får er "Hva kan du gjøre for å forandre verden?"

Trevor som spilles av Haley Joel får da en ide. Han skal hjelpe 3 personer som har det vanskelig, hver av de han hjelper skal hjelpe 3 nye osv osv.
    Prosjektet hans kaller han for Pay It Forward.

Trevor har det vanskelig hjemme, for moren drikker og faren drikker og har i tillegg gått fra Trevor og moren.
    Moren som spilles av Hunt jobber 2-3 jobber om dagen for å ha råd til å ha huset og råd til mat samt sprit til seg selv.
    Trevor sitter derfor mest alene og må klare seg selv.

Trevor setter igang med prosjektet og velger seg ut en uteligger som sin første kandidat.
    Uteliggeren får mat, klær og dusj av Trevor, og Trevor forsøker å holde uteliggeren unna heroin som er noe av problemene hans.

Uteliggeren hjelper så moren til Trevor med bilen, og hindrer at ei dame tar livet av seg selv ved å hoppe fra en bru.
    Prosjektet ruller og blir en farsott over hele landet, L.A. er i bevegelse, og det sprer seg som ild i tørt gress.

Filmen veklser mellom å fortelle i Nåtid og å vise fra hvordan prosjektet startet samt å la oss bli kjent med Trevor, læreren og moren.

For å ikke ødelegge for dere som ønsker å se filmen, så skal jeg ikke røpe slutten, men jeg kan si så mye at det er en sterk film som rører med det indre i oss mennesker.
    Personlig er jeg ikke så begeistret for filmer hvor klumpen i halsen kommer, men det er unektelig en bra film.
    Lydmessig er filmen Dolby Digital 5.1, med en ok lyd.
    Det er ingen stor lydfilm, og det er lite eller ingen effekter i den.
    Bildet er klart og uten forstrrelser, men det er ikke perfekt på noen måte.
    Skarpheten i bildet og lyset er ikke av de beste, men man skal ikke prike for mye.

Definitivt verd å se, om du tørr vise litt følelser. Er du matcho, så ikke se denne med noen andre.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To filmer ikveld, først Land of the Dead, som var ganske som forventet, overfladisk samfunnskritikk og litt dempet brutalitet. Anbefales om du slipper å bruke noe særlig penger på den.

Så så jeg Attack of the Giant Leeches; 40-tallsskrekk, der det skumleste er håret til helten. Litt festlig, men ikke teit nok til at man ruller sånn utpreget.

Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Så After The Sunset i går. Liker godt slike "mestertyv"-filmer selv om plottet i denne ikke klarte å by på overaskelser i like stor grad som andre slike filmer. Om det ikke hele tiden er like spennende så er det jo helt greit å hvile øynene på Salma i bikini. Kan strekke meg til en firer.
    Så også denne filmen i kveld. Jeg synes denne filmen var overraskenede underholdende.
    Samspillet mellom Pierce Brosnan og Woody Harrellson fungerte veldig bra, og resulterte i endel festlige/pinlige scener.
    Plotet var kanskje litt tynt, men var allikevel fengende.
    Filmer fra sydligere strøk fungerer alltid fint på varme sommerkvelder. Det er lett og drømme seg bort.
    Tydelig at filmen fokuserte mer på det billedskjønne enn på realisme.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ID4 ble det Million Dollar Baby. SKREKK OG GRU!!!

That being said, filmen var jo steinbra, men HERREGUD så sinnsykt deprimerende den siste halvdelen var. Skal ikke si hva som skjer for de som ikke har sett den, men jeg har aldri sett en film som har gjort meg så deppa før. Skulle heller ha sett MDB først og ID4 etterpå.

Jeg må få i meg noe Seinfeld før jeg legger meg. Jeg kan ikke avslutte en dag på denne måten..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Welcome to the jungle er nettopp pløyet gjennom.
    The Rock, Seann William Scott, Rosario Dawson og Christopher Walken.
    Der filmen ble sett pga sistnevnte skuespiller.

Filmen er ikke akkurat noen manus perle, det er det man forventer når det er The Rock.
    Muskler, teite kommentarer, blind og rå vold og skuespiller prestasjoner på det heller dårlige planet.

Filmen handler om Beck (The Rock) som jobber som torpedo for en rik og usympatisk fyr. Beck er en sloss kjempe som nedkjemper 3 enorme utkastere og et halvt rogby lag i det første minuttene av filmen.
    Den rike og usympatiske drittsekken han jobber for har Beck i sin hule hånd pga et penge lån til en restaurant flere år tilbake siden.
    Beck skal få ettergitt hele lånet og få restauranten sin mot at han gjør en siste jobb.
    Oppdraget er å hente tilbake sønnen til Becks sjef.

Sønnen er en wannabe Indiana Jones, altså en arkiolog, men han innehar lite av Indianas evener.
    Travis som sønnen heter er spilt av Scott, som gjør en god rolle mot den store og klumpete og klossete The Rock.
    Travis er dypt inne i Amazonas jungelen, på leting etter en svært verdifull kulturskatt.

Travis er svært betatt av bardamen på den eneste puben som er i det gruve samfunnet som eksisterer i jungelen.
    En skikkelig gudsforlatt plass.
    Hun er en skjønnhet, men iskald og avvisende mot Travis.

The Rock har også sansen for henne, noe som gjør at han viser mitt menneskelige følelser for første gang i filmen.
    Gruvene eies av en tyrann som utnytter folket, og holder dem på sulteranden og betaler alt for lite for jobbingen. Walken som spiller tyrannen virker sliten og lei, men klarer å være en vemmelig drittsekk likevel, men det er ikke hans beste roller.

Beck og Travis legger ut på ekspedisjon sammen med bardamen for å forsøke å finne den fantastiske kulturskatten før Beck skal levere Travis til hans ventende far.

I jungelen tar ting en helt ny vending, men det er slett ikke overraskende.

Det er et svært tynt manus, og effektene er til tider heller dårlige om jeg skal vurdere dem.

Filmen har bra lydspor, med Dolby Digital 5.1.
    Bildet er ikke galt, men heller ikke av de beste.

Filmen er grei underholdning om man liker litt hjernedød vold, og skuespiller prestasjoner i likhet med Arnold.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underworld i 2-diskutgave gikk hos oss denne natten. Makan til sortnivå og ren bildekvalitet er det sjelden jeg har sett fra en "normal" DVD-utgivelse. Hjelper selvsagt mye at alt ekstramateriale finnes på disk 2. Jeg vet at flere benytter denne filmen under tester av projektorer. Ikke uten grunn. Mesterlig fotografert (rent kvalitetsmessig), og en nytelse å se for en med fotografisk bakgrunn.

Filmen som sådan er kanskje noe bråkete, men driver historiemessig godt frem, ledsaget av et romslig og godt lydbilde. Høy styrke og fin DTS-kvalitet. Mye dypbass som rister godt i sofa'n, men som likevel nesten ikke høres.

Alt i alt en severdig film som så absolutt kan anbefales.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld ble det "The good, the bad and the ugly."

Filmen var god. Cinematografien og produksjonen var jo på topp. Rollefigurene var rimelig interessante og musikken var bra. Det eneste jeg syns trakk litt ned var pacingen av historien. Det føltes til tider som om det ikke skjedde så mye.

Men ellers veldig bra!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The 10th Kingdom

I går så jeg The 10th Kingdom, med Ann-Margret, Scott Cohen, Ed O'Neill, Dianne Wiest, Kimberly Williams og mange mange flere.
    Eller rettere sagt, jeg så ca halve.
    Dette er jo en TV serie, og den går over 416 minutter, så det er ikke noe jeg ser på bare en dag.

Til dere som ikke har sett denne, så anbefales den på det sterkeste.
    Serien er basert på fantasi (fantasy) sjangeren. Her møter man tollmenn, troll, alver, varulver, hunder som kan snakke, snehvit, goblins, dverger, prinser og prinsesser.

filmen begynner med at den onde dronningen (wiest) sitter fanget i en borg. Den snikete troll kongen (Ed O'neill) bruker sine magiske sko og gjør seg usynlig, og troll kongen frigir den fangede dronningen og hennes trofaste hund. Når dronningen er fri forhekser og dømmer hun Prins Wendell (Daniel Lapaine) til et liv som snakkende hund. Wendell er limet som holder de 9 kongerikene sammen. Med han ute av bildet er det meningen til Dronningen å ta over tronen selv, og hunden som Wendell tok plassen til er i Dronningens kommando med utseende til Prins Wendell.
    Jorden, er det tiende kongeriket.
    Det finnes noen magiske speil som åpner portaler mellom de ulike kongerikene.
    Wendell klarer å komme seg gjennom et av speilene og havner i det tiende kongeriket.

Dronningen tilkaller da Wolf (Scott Cohen), en varulv som beholder menneske skikkelse, for å jakte og fange prisen.
    Prinsen er heldig og finner Verginia (Kimberly Williams), en ensom men veldig snill jente som bor sammen med sin uheldige far Tony (John Larroquette) som er vaktmester i en byggning for husly. De er fattige, og Verginia jobber på en kafe for å ha råd til å leve sammen med sin far.
    I de 9 kongerikene legger dronningen onde planer for å ta over tronen.
    Troll kongen sender sine barn, 3 uduligige troll som bare sloss og driver med ****skap, for å finne hunden.
    Troll kongen har planer om å ta over som konge over mer enn det ene kongeriket dronningen har lovet han for å frigi henne.

Det blir den klassiske kampen mellom det gode og det onde, men de onde er ikke bare onde og heller ei er de gode bare gode.
    Det er en magisk verden, hvor alt kan skje, og det meste skjer også.

Filmen har et svært bra bilde (region 2), men lyden er ikke helt i samme klasse.

Den kan kjøpes på www.cdon.com
    anbefales på det sterkeste!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Bundy som skurk må det bare bli bra. Den vil jeg se.

Igår så jeg Kung Fu Hustle. Har man sett Shaolin Soccer vet man hva man har i vente; slapstick, kung fu, voldsomme effekter. Veksler mellom å være hysterisk morsom og ganske så teit, men totalt sett vil jeg si den var verdt billettprisen, men det er ikke noe jeg kjøper til fullpris. Skjønt, scenen der de stjeler iskrem var virkelig ubetalelig.

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det to filmer. Madagscar og shark tale! Førstnevnte plukket jeg opp i en sjappe i bulgaria uten forventninger til bilde og lydkvalitet i det hele tatt. (samme stedet plukket jeg opp M Manson nye best of album helt orginalt, men smuglet inn i landet for 30NOK). Det var mulig å se på den. Utrolig morsom film med mange parodier! likte spesielt godt planet of the apes scenen. Når det gjelder shark tale så var ikke den like morsom, men et absolutt må se...god story og plenty av sjarm+ en må jo se alle filmer med Robert DeNiro på rollelisten. Gjør nok en gang en veldig bra jobb.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Med Bundy som skurk må det bare bli bra. Den vil jeg se.

Igår så jeg Kung Fu Hustle. Har man sett Shaolin Soccer vet man hva man har i vente; slapstick, kung fu, voldsomme effekter. Veksler mellom å være hysterisk morsom og ganske så teit, men totalt sett vil jeg si den var verdt billettprisen, men det er ikke noe jeg kjøper til fullpris. Skjønt, scenen der de stjeler iskrem var virkelig ubetalelig.
    Ja, Ed gjør en glimrende rolle tolkning som Troll kongen.
    "Filmen" (serien) anbefeles på det sterkeste.
    Skriv gjerne noen ord om du ser den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    igår var det after the sunset. det var jo en klassisk tyverifilm med vakker kvinne ;P sukk....
    andre filmen jeg slukte var, hmm kommer ikke på tittel, tre karer som stakk ut i villmakra etter en skatt som en avdød kompis av de hadde snakket om og mekket kart på. Helt grei, var noen gode latterstunder (les innavlede bønder som dyrker pot)

ellers så opprettet jeg abonnement hos film24 igår. få ned utleiebudsjettet noe, blir noen kroner i film pr mnd

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg Return of the Killer Tomatoes. Den var bånn.

Side 43 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •