Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 40 av 364 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 7273
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett ferdig to serier, Wolf's Rain og Texhnolyze. Førstenevnte var veldig ordinær japansk animasjonsserie, helt grei, men ingenting å bruke penger på hvis man ikke er fan av sjangeren.

Texhnolyze derimot var knall. Voldsomt brutal og surrealistisk, åpner som en slags gangsterserie, men skifter fokus omtrent halvveis. Deler av teamet bak denne har også laget Serial Experiments Lain og Haibane Renmei, om det sier noe. Fascinerende historie, flott skuespill, og en ekstremt bra DVD-produksjon, selv om det bare er snakk om 2.0.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Collateral i går og syntes den var meget bra. En god thriller med gode skuespillerprestasjoner fra både Jamie Foxx og Tom Cruise. Kanskje ikke verdens mest revolusjonerende film, men en relativt enkel og ganske "stilig" thriller. Michael Mann kan thrillere.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aikamodo
    Michael Mann kan thrillere.
    Har du absolutt rett i!

Newcomer Nozferatu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Collateral er deffentlig en film som ikke går samma vei som andre store filmer som blir blåst opp. Meget bra og anderledest syntest jeg

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "the abyss",kjøpte denne filmen samme dag. Trodde det var en litt "sceary" film med et MEGA svært monster på bunden av havet. Etter ca 1time (filmen varer i 2t og 44min) med filmen var jeg ganske lei. Syntes det ikke passa helt inn de "alien" greiene på slutten ble barre usaklig.

PS: THX "for superior sound and picture quality"?? :roll: Hvis du har sett denne filmen og likte den, vil jeg anbefale "bad taste". men, tiltider var til og med denne filmen litt spenende.

terningkast: 2

Før kvelden var over fikk jeg sett. "head og state" med chris rock. Denne vil jeg anbefale på det sterkeste!! Lenge siden jeg har sett en så kul/ artig film. "Foe Shizzle ma nizzal ya heard"

Terningkast 5+

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Saw i går. Trodde dette var en middels grøsser. Kongefilm! Tok meg skikkelig på senge. Anbefales på det sterkeste om du likte Seven.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes abyss er kongefilm, jeg.

Har sett:

1. Be Cool. Patetisk drittfilm for folk som tenner på pimp my ride, og all den andre tomme dritten MTV spyr ut. Som en laaang jambareklame. The Rock var kul, de andre var "Qle".

2. The Sea Inside. Fantastisk flott dramafilm, her har jeg faktisk ingenting å utsette. Alt er ekstremt bra gjennomført.

3. Birth. Kjedelig og småidiotisk "dramagrøsser", svært skuffende fra regissøren av sexy beast.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dead Birds: Veldig bra den første timen, men falt litt igjennom på slutten.

Born To Fight: Utrolig at mannen bak Ong-Bak har regissert dette makkverk av en film.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. Jeg har sett Layer Cake også. Bra film, kunne faktisk blitt en ny favoritt i sjangeren, men de siste ti minuttene senker filmen for min del.

Hadde den stoppet med den siste scenen fra Holland hadde dette vært en toppfilm. Begynner å bli temmelig lei usannsynlige og tullete sluttvrier nå (tenker da på lure gangstere som lurer alle på de mest usannsynlige måter, jfr. Criminal, Oceans twelve, Confidence etc.).

Uansett: Stilig britisk film i gangstersjangeren, som holder en ganske tøff og seriøs tone helt til slutten nærmer seg. Absolutt severdig. Fikk litt Michael Mann -vibber av denne.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ennå mer:

1. The Life Aquatic with Steve Zissou. Jeg synes denne var fryktelig morsom, men regner med at dette er en sånn film de fleste her inne hater. Innertier hos meg, men så har jeg jo litt snål sans for humor.

2. The machinsit. Jeg henger meg på de andre her og kan ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste. Spøkelsestunell-scenen var helt brilliant.

edit: 3. Spongebob Squarepants -the movie. Sprøyt og tull fra start til slutt, men jeg synes nå det var ganske sjarmerende og morsomt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Life Aquatic er helt klart årets film så langt for meg, iallefall årets komedie, men skjønner hva du mener. Uansett, skal prakke den på så mange jeg klarer. 8)

Bør vel kanskje si den vil slå an hos folk som likte Jonze/Kaufman-filmene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lenge siden jeg så braindead, men kom over denne og syntes den var rasende morsom. Skriv ut og lag din egen pose..... :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Others. God idé, middels manus, elendig DVD.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der Untergang Meget bra film om Hitlers siste dager.Bra bilde og meget bra lyd(DTS) Anbefales! En klar femmer! 8)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så equlibrium, som etter min mening er en undervurdert film..

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld så jeg 2 filmer.

Shaft var enormt middelmådig. Flere ganger i filmen satt jeg og lurte "hvem er denne personen"? Rollefigurene var så syltynne og overfladiske, at de grenset til gjennomsiktige. Her var fokuset på noe annet enn characterisation. Jeg vet ikke hva fokuset var på, men rollefigurene var rimelig underutviklet. Ellers var filmen grei nok. En grei 3'er på terningen. Ekstremt middelmådig. Skuespiller-prestasjonene var til tiders relativt elendig, spesielt Busta Rhymes eller hva han nå heter. Det var bedre "yo dawg"-skuespiller-prestasjoner i San Andreas enn i Shaft. (Ikke at jeg på noen som helst måte *liker* den kulturen og den måten å snakke på; for all del, jeg hater den som pesten. Jeg sier bare at de ikke klarte å gjøre det realistisk i Shaft.)

Den andre var:

Ocean's twelve. Denne følte jeg var hakket bedre. Rollefigurene hadde litt mer personlighet, og det var mer vellykket humor i denne enn den forrige. Filmen var stilig, og jeg likte veldig godt Julia Roberts/Bruce Willis-saken. Det var første gang jeg hadde sett noe slikt på film, og jeg syns de klarte det bra. Veldig originalt, IMO. Litt anti-klimaks på slutten, men allikevel en relativt fornøyelig film. Terningkast 4.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld så jeg 2 filmer

Den første var King Arthur

Den største svakheten til dette makkverket var nok et elendig manus og dårlige skuespillerprestasjoner. Det var også tydelig at produksjonen var relativt shabby, hvis man skal sammenligne den med f.eks Lord of the Rings. Det var så mange ganger jeg satt og himlet med øynene over dialogen og hendelsene i filmen, at jeg så mer i taket enn på TVen. Jeg hadde også problemer med å følge handlingen. Hvem var skurkene? Jeg sympatiserte ikke med en eneste person i denne filmen. Jeg satt også flere ganger og tenkte "hvem var nå denne fyren igjen?".

Scenen på den frøsne innsjøen klarer å løfte denne filmen opp til en 2'er på terningkastet. Takk Gud for at jeg ikke gikk å så denne på kino da den kom.

Film nr 2 var betraktelig bedre. Den het "The Recruit":

Selv om filmen var delvis forutsigbar (noe man ikke liker i en "krim-thriller"), var den allikevel veldig underholdende. Jeg er ikke så enormt glad i Colin Farrel som skuespiller, men jeg syns Pacino gjorde en god figur, som vanlig. Det er ikke så mye mer å si om denne filmen. Jeg syns den var tidvis spennende og rimelig interessant å se. Denne filmen er en grei 4'er på terningen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden sist har jeg sett Ray. Synes dette var en temmelig langdryg sak. Bra skuespill, men lite engasjerende og den "innsikten" filmen prøver å gi er ekstremt overfladisk. De første fire årene av Rays karriere bruker filmen nesten to og en halv time på å formidle, mens resten blir unnagjort på rundt ett minutt. Absolutt middels, se heller Bird om du vil se en bra jazzbiografi.

Saw, denne skuffet stort. Middels rett-på video seven-wannabee. Deler av plottet er svært smart, mens andre ting faller helt igjennom. I tillegg er skuespill, regi og timing slett. Underholdende, men ble aldri noen stor filmopplevelse for meg.

Kinsey. Nok en biografisk film, men denne var faktisk bra. Solid gjennomført, selv om den ikke akkurat er livsviktig å få med seg. Lettbent men alikevel ikke helt tanketomt om sex-forskning i et konservativt USA i perioden 1950-1970 (ca).

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det "Be Cool" Travolta som den überkule Chili Palmer fungerer bra. En lett film som har sine høydepunkter, Vince Vaughn i form er også noe som trekker opp.
    Hadde ikke så store forventninger etter all den kritikken filmen har fått, mulig det er derfor jeg likte den såpass bra.
    Grei underholdning, men ikke helt på høyde med "Get Shorty"
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg "Memories of murder". Dette er en koreansk thriller basert på en sann historie (en mordetterforskning på 80-tallet). Filmen holder svært høy kvalitet både på manus, regi og skuespillerprestasjoner. Filmen er meget spennende, men har en noe treg start. Til tross for filmens alvorlige tema (voldtekt og drap i flertall) finnes det enkelte humoristiske elementer, som kan virke litt upassende. Alt i alt en spennende og vellagd thriller.

Side 40 av 364 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •