Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 38 av 364 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 7276
    Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke dts på min heller, synes det var labre greier.

Jeg har sett Code 46, som var en snåll lavbudsjettssci-fi regissert av Michael Winterbottom. Som vanlig når det er highbrow-regissører fra storbritania inne i bildet, var menneskeskildringene kalde, dialogen oppstyltet og lite troverdig (jeg kjenner ihvertfall ikke noen som snakker sammen og oppfører seg som disse menneskene). Det som var litt kult var språket de brukte, som var engelsk iblandet et par uttrykk fra andre språk. Ellers minnet det om en blanding av THX1138, Gattaca og Lost in translation (minus det fremragende samspillet). Greit nok, og tildels stilig fotografering, men ikke noe som engasjerer i særlig stor grad.

Oceans 12 var helt grei, jeg forventet en skikkelig drittfilm, men synes den var passe tøysete og underholdende. Fjas fra ende til annen, men det er jo også lov.

Criminal er nok en kuppfilm, grei skuring og mer seriøs i tonen enn Oceans, men disse fikse vriene har blitt så standard i denne typen filmer at man ikke forventer annet. Ikke noe mesterverk altså, men helt ok.

Vera Drake var en voldsomt oppskrytt film som varte, varte og varte. Hvis du aldri har tenkt over hva abort er for noe, og ikke kan noe om historikken til temaet er vel denne grei nok, men for meg ble det rimelig uinterresant. I tillegg virket store deler av persongalleriet tildels hjerneskadet og fullstendig innskrenket. Jeg satt mer og ergret meg over hvor snåle de var enn å bry meg om dem. At dette er ekstremt bra skuespill er jeg ikke enig, to timer med det fortvilte blikket til Vera er mer enn nok. Her snakker vi frodo i femte potens....

edit: og så har jeg jo sett the woodsman. Godt drama om en dømt pedofil som kommer tilbake til samfunnet. Absolutt severdig, selv om jeg synes han kanskje ble fremstilt litt vel positivt, filmen kunne godt ha vært litt mer brutale i å banke inn det han faktisk har gjort. En sprettende basketball og dårlig samvittighet gjør det ikke jævlig nok. Ellers voldsomt bra!

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg BBC serien "The Office", en ganske så fornøyelig og til tider fryktelig morsom serie. En mer "herlig" sjef skal man lete lenge etter. Så den første dvd'n i går av to. Den varte i tre timer. Men timene merker jeg ikke. Gleder meg til fortsettelsen. Gikk forresten på NRK for en stund siden. Kjøpte disse to + "Den gode, den onde og den grusomme" med Clintern på Statoil for 249,-. Tror de har et landsomfattende tilbud på en rekke dvd'r

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig med Firefly. Denne serien har vært omtalt endel på forumet, så jeg gidder ikke gjøre annet enn å komme med en anbefaling.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    We were soldiers, en meget bra film med et godt DTS spor også.
    Du får en del gode surround effekter, med helikoptre som flyr rundt i stua og en del drønn som SVSen får prøvd seg på.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så House of the flying daggers for litt over en time siden. Her er ikke historien så mye å bry seg om, den var grei nok. Men bildene, lyden og kamp scenene er absolutt nydelige. Vel utførte kamp scener i fargesterke omgivelser med ett lydspor som gir det hele ett poetisk preg. Er vel en salgs stilmessige oppfølger til Hero, men filmene har ingen ting med hverandre å gjøre bortsett fra samme ressigjør, og samme personer som har skrevet manuset og slikt.

Hvis du ikke liker fantasy kung-ku som Hero og Crouching Tiger, Hidden Dragon så er det bare å styre langt unna denne. Hvis du derimot like dem, så er dette en film du må få med deg.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ikke kjøpt noen nye DVDer i det siste, så da ble det et gjensyn igjen.

Fant frem Toy Story 2, som jeg ikke har sett siden like etter at jeg kjøpte plasmaen min(to år siden).

Og for å si det sånn; nå skjønner jeg godt hvorfor de demonstrerte plasma med denne filmen. TVen min ser jo ut som "a million bucks" på hele denne filmen. Så og si alt jeg har å utsette på skjermen er som forduftet, og bildet er meget bra.

Sist jeg så filmen hadde jeg ikke sub, og heller ikke surround, så sånn sett ble det en ganske annen opplevelse. Bra trøkk her, og god, detaljert, behagelig lyd.

Jeg "gruet" meg litt for å ta frem denne filmen, fordi jeg mente å huske at den skuffet meg forrige gang, men etter denne gangen vil jeg nok anbfale folk å ta en titt/lytt på denne (igjen).

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blade "Trinity" Bra bilde og kjempelyd! Koste meg i 2 timer. 8) Det er slike DVD'er man har hjemmekino for!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Blade "Trinity" Bra bilde og kjempelyd! Koste meg i 2 timer. 8) Det er slike DVD'er man har hjemmekino for!
    True as it can be! 8)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atter en gang så jeg Atter en konge, og det ble som en ny film med ny lyd etter jeg gikk løs på anlegget med dB-måler.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellboy. Kul film med god lyd (DTS) og bilde. Hvis en liker slike X-men og lignende filmer er denne asolutt verdt å ta en titt på.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Empire, en helt okay film.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så The Incredibles. Noe av det beste fra Pixar, med en lyd og billedkvalitet som ikke står tilbake for noe.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Hamburger Hill. Bra film med glimrende bildekvalitet.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp ferdig med Scarface. Så de siste 15 minuttene for for ca 15 år siden tror jeg, men har ikke fått sett hele filmen før nå. Glimrende gangster film med Al Pachino, og selvfølgelig den udødlige kommentaren "say hello to my little friend". Er en må se og må ha film, er bare jeg som har vært V E L D I G treg med å få sett denne.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Lies Inc. i går. Fransk/Norsk lavbudsjett sci-fi makkverk. Styr langt unna.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "The fanthom of the opera" igår. Etter å ha hørt dobbel-CDen utallige ganger og sett originalen i London, var jeg ganske spent på hvordan
    filmatiseringen ville bli. Ble overhodet ikke skuffet. Storartet lydopplevelse med heftig bruk av bak-høyttalere. Har du litt interesse for musicals så er denne et must.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Bronx tale..

Litt skuffet ettersom jeg ventet meg skikkelig mafia opplegg. Terningkast 3.

Leon..

Fin film med nok action. Litt dumt at Leon him self blir så "bløt" mister litt av tuffguy preget! Bra slutt! Terningkast 5.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg:

- Blast
    - The last ride
    - Alien vs Predator

Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så "twisted", haha den var veldig dårlig :lol: må være den filmen hvor Samuel L. Jackson har gjort det mindre bra. Jeg ville gitt den 3+ på terningen (inneholdt noen kule lydfinesser) 8)

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett The Shawshank Redemption. En meget bra film, men bildekvaliteten var latterlig dårlig, dessverre. Jeg så en norsk DVD-utgivelse, utgiver heter SME as (Sony?).

EDIT:

Søkte litt på nettet, og fant denne siden:
    http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=216
    Sjekk kommentaren for den skandinaviske versjonen (som er den jeg så)...

Side 38 av 364 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •