Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 375

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  68
Side 375 av 376 FørsteFørste ... 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 371 372 373 374 375 376 SisteSiste
Viser resultater 7,481 til 7,500 av 7514
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,109
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ex Machina, er ikke en typisk action film nei, enig med deg der Danke..
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    litt tenkeri men ikke så mye, og mye løse ender..
    Det ene er kanskje avhengig av det andre...
    Likte f.eks godt når Caleb måtte sjekke seg ....

Så nylig BD versjonen av Memphis Belle fra (1990)
    Ser det er skjedd en del på lyd, bilde og spesialeffekt siden på 27 år.... Hastigheten på historiefortellingen er vel heller ikke helt det man er vandt med fortiden, men det trenger jo ikke bare være negativt....
    Ble litt skuffet over lydsporet på denne utgivelsen, hadde gledet meg til litt mer drønn fra oppstart av Wright R-1820-97 Cyclone stjernemotorene og vet jo hvordan en 12,7 høres ut....
    Ble forøvrig positivt overrasket av original filmen om Mempis Belle også var med som ekstramaterial på denne utgivelsen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oldboy er min favoritt, har samlingen også...

Har han gitt ut noe i det siste?

Ichi the Killer minner litt om Oldboy..

Jeg så Ex Machina igår...

Synes det var litt kjedelig og dårlig slutt, lite action, litt tenkeri men ikke så mye, og mye løse ender..
    Han kom med ny film i år, eller kom hvertfall på blu-ray i år. Tror den kom på kino i utlandet ifjor. The Handmaiden, veldig bra - min favoritt. Så thirst her om dagen, seiler nok opp som nest beste av hans filmer i mine øyne.

3. Liker Danke har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thirst (2009)

Blu-ray/DSU

Nok en fantastisk film fra Park-Chan Wook. Her er alle elementene jeg liker med hans filmer godt til stede, lydbilde - humor og flotte bilder. Er vel en slags vampyr film, men noe helt annet en Dracula eller Twilight for å si det forsiktig. IMDB kategoriserer denne som fantasy/horror/drama Anbefales!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg at jeg har filmer å se fram til.

Har dere sett Ichi? Noen synes den er spekulativ, men det er da mye tenkeri som foregår også.. Og spennende og tragikomisk story...

Den er da ikke betydelig mer voldelig enn Oldboy?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvorfor i alle dager avatar ikke er blitt gitt ut i ultra hd versjon?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sldron Vis post
    noen som vet hvorfor i alle dager avatar ikke er blitt gitt ut i ultra hd versjon?
    Jeg gjetter at de slepper pakkesalg, som alt annet når film to kommer..

Men det er markedskynikeren i meg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,109
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel Avatar produsert spesielt rettet mot 3D og det som ble filmet og ikke var datagrafikk ble vel filmet med en del lavere oppløsning. 4K UltraHD formatet støtter jo dessverre ikke 3D. Det kan godt hende det kommer en 2D utgivelse i 4K en gang i fremtiden, men det er vel 3D delen som vel var det beste med denne filmen...

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,002
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Nå var vel Avatar produsert spesielt rettet mot 3D og det som ble filmet og ikke var datagrafikk ble vel filmet med en del lavere oppløsning. 4K UltraHD formatet støtter jo dessverre ikke 3D. Det kan godt hende det kommer en 2D utgivelse i 4K en gang i fremtiden, men det er vel 3D delen som vel var det beste med denne filmen...
    Nå er jo Cameron rimelig opptatt med Avatar 2...og 3...4 og 5....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,109
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Nå er jo Cameron rimelig opptatt med Avatar 2...og 3...4 og 5....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    Det blir kanskje en Avatar samle-boks i 8K tilslutt da....

11. Liker classic46 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle jo tro det skulle ha blitt et rimelig bra salg på den om den kom i 4K

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,109
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sldron Vis post
    skulle jo tro det skulle ha blitt et rimelig bra salg på den om den kom i 4K
    Hadde nok kjøpt 4K utgaven selv ja , men er ikke sikker på hvor stort markedet er på slike filmer i 4K egentlig.

BD og 3D utgaven har ligget på tilbud de siste 4-5 årene, og 3D på tv er nærmest ikke eksisterende på 2016 og 2017 modellene. ....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Hadde nok kjøpt 4K utgaven selv ja , men er ikke sikker på hvor stort markedet er på slike filmer i 4K egentlig.

BD og 3D utgaven har ligget på tilbud de siste 4-5 årene, og 3D på tv er nærmest ikke eksisterende på 2016 og 2017 modellene. ....

Hadde 3D i sikte, men blaff så er det borte igjen.. Jaja...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,742
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forventet at neste 3D-blaff er engang i 2030-tallet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D uten briller kommer vel også..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skjønner jeg at jeg har filmer å se fram til.

Har dere sett Ichi? Noen synes den er spekulativ, men det er da mye tenkeri som foregår også.. Og spennende og tragikomisk story...

Den er da ikke betydelig mer voldelig enn Oldboy?
    Noterer meg Ichi på ønskelista!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toivon tuolla puolen (2017)

(Blu-ray/Stereo)

Aki Kaurasmaki fortsetter der han slapp med le Havre, eller - han fortsetter kanskje ikke? Le Havre er på mange måter en relativt lik film som Havre, bortsett fra at handlingen er tilbake i Helsinki denne gangen. Fin film, men personlig likte jeg Havre bedre. Anbefales, men fått mer sans for hans eldre filmer i det siste.

Khaled, syrian refugee stows away on a freighter to Helsinki. Meanwhile, Wikström is a traveling salesman who wins big at a poker table and buys himself a restaurant with the proceeds. When the authorities turn down his application for asylum, Khaled is forced underground and Wikström finds him sleeping in the yard behind his restaurant. He offers him a job and a roof over his head and, for a while, they form a Utopian union with the restaurant's waitress, the chef and his dog

Transformers - Last knight (2017)

Blu-ray/Dolby Atmos

Nå har jeg glemt hvordan den forrige var, så sånn sett er nok denne noe bedre. Fortsatt syltynn historie og autopilot, men helt OK underholdning. Var ett par morsomme sekvenser, spesielt første halvdel men syns den ble litt lang. Soleklar 3´er på terningen. Kan fint leve med om denne blir den siste Transformers filmen. Lyd og bilde var bra hvertfall, så er jo såklart gøy å se sånt i hjemmekinoen.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,077
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_0008-png

En av de beste filmene jeg har sett iår!
    Er noen ordentlig gode slåssescener i filmen og Charlize spiller meget godt.
    bilde og lyd også veldig bra.

film 5

bilde 5+

lyd 6
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,329
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett:

-187792_large-jpg

Det var med forsiktig skepsis jeg gikk inn i denne, men her er martial arts slik det er ment... på engelsk

Har for ofte vært borti filmer som ser ut som de er på engelsk men som viser seg å være på jabberish, men her er det kun rundt 10 setninger på tekstet mandarin eller appelsin eller no.

Dette er historien om Bruce Lee FØR han ble kjent. Så en del av filmene hans i barndommen husker jeg, men har aldri eid noen selv og var aldri sånn superinteressert.

Bruce Lee flyttet fra kina til San Francisco i 1963 og åpnet her et Kung Fu studio for å bringe det ut i verden. Hjemme i kina så er de misfornøyde med at en jypling ukritisk deler bort arvesølvet og en shaolin munk ved navn Wong Jack Man reiser til SF for å finne ut hva som skjer, og om nødvendig, ordne opp i saker og ting.

Jeg kjente ikke bakhistorien, men filmen er basert på den legendariske duellen mellom disse 2 som visstnok gjorde Bruce Lee til den ubestridte mesteren.

I tillegg så følges historiene til noen av Lee's studenter og litt ChinaTown mafia etc.

Filmen var utrolig bra, og vanvittig mye kul slossing. Bildet var upåklagelig, og lyden helt i toppskiktet. Etpar ganger når det skal være skikkelig spennende så er det masse bass som pulserer og beveger seg rundt i rommet, veldig bra effekt.

Lyd og bilde 9/10 og filmen 8.5/10 kanskje.

Anbefales.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Trek III - the Search for Spock (1984)

Blu-ray/Neural X

Overraskende artig film - filmen starter rett der hvor den noe bedre wrath of khan slutter. Fortsatt litt datert men er bare sjarmerende. Koste meg gjennom filmen, kan godt tenke meg å se igjennom Star Trek filmene igjen om noen år. Lyden var fryktelig fremtung men bildet syns jeg var bra.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barry Lyndon (1975)

Blu-ray/Neural X

Faktisk ikke sett denne før, men regnes jo som en av de store klassikerne. Utrolig vakre og fascinerende scener og kostymer. Har lest ett sted at filmen tidvis ser ut som en serie malerier og det slo meg også når jeg så filmen.

Lyden var primært tale og musikk, klart og tydelig men naturlig nok fremtung. Bilde var fantastisk, her har de gjordt en vanvittig jobb med restaureringen. Kan ikke sees på iPad eller laptop - denne er derimot obligatorisk på lerretet.

Uforbeholden anbefaling.

An Irish rogue wins the heart of a rich widow and assumes her dead husband's aristocratic position in 18th-century England.

Side 375 av 376 FørsteFørste ... 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 371 372 373 374 375 376 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •