Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 374

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  69
Side 374 av 376 FørsteFørste ... 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 370 371 372 373 374 375 376 SisteSiste
Viser resultater 7,461 til 7,480 av 7519
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,380
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I går fikk jeg, og så

-179582_large-jpg

Den misunnelige broren dreper kongen, men sønnen, Arthur slipper unna og vokser opp i et horehus.

Her tar han etter hvert vare på jentene i huset ved å banke opp de som slår, og når Excalibur noen år senere kommer til syne så blir han sammen med alle andre menn i samme alder tilkalt for å prøve dra sverdet ut av stenen.

Jeg gikk inn i denne filmen og forventet å se en King Arthur i samme stil som Guy Ritchies 2 Sherlock Holmes filmer, og det er akkurat det du får.

Verken musikken eller stilen er noen gang brukt til denne historien før og det gjør det hele til en forfriskende affære. Munnrappe dialoger og fantastisk slossing, kombinert med utrolig bra 3D som brukes til dybde så vel som å sende diverse gjenstander ut av skjermen med jevne mellomrom.

Lyden var også veldig bra, men kunne godt hatt enda mer bass

Utvilsomt en av årets beste filmer, forstår ikke hvorfor den har fått så dårlig kritikk..

Lyd og bilde 9/10, filmen 10/10. Skal og ha 4k versjon litt senere.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    ^^
    Har veldig sans for dine filmanmeldelser Sirant - du er åpenbart ute på en skikkelig oppdagelsesreise når det gjelder regissører og filmer, selv om ikke alt er passende for meg, akkurat nå - er det flere titler jeg har sjekket litt ut etter å lese om dine opplevelser. Vil nok finne inspirasjonene etterhvert til å se noen av filmene du skryter av.

Hadde en fin uventet filmopplevelse i kinoen i kveld, med El secreto des ojos (The Secret in their Eyes)
    Takk for det

Dette er en av (få) tråder jeg fortsatt sjekker avforum, for å tips om filmer som jeg ellers ikke ville sett samt tips og heftige lyd/bilde opplevelser. Noterer meg filmen du så, ikke hørt om før.

Så forresten også de to 28 filmene forleden selv, var artig nok - men ikke akkuratt noe jeg kommer til å se igjen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    apropo Zombier...

Les Revenants (2004)

(DVD/Stereo)

Dette er absolutt en anderledes zombie film. I en liten fransk småby kommer plutselig alle som døde de siste 10 årene tilbake, ca 13 000 mennesker. Disse er da nesten slik som de var før de døde - bortsett fra lavere kroppstemperatur, liten behov for søvn og tilsynelatende lite minne om at de har vært borte i så mange år. De blir så samlet i leire før de blir integrert inn i samfunnet igjen, får igjen sin gamle jobb - kone osv... Syns dette ble en litt kjedelig film, som hadde større potensiale. Kommer neppe til å se igjen.

Var vel denne filmen som de senere tv seriene var basert på.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elle (2016)

(Blu-ray/Neural X)

Fantastisk film, og ikke minst fantastisk skuespiller prestasjoner av Isabelle Huppert (som vanlig). Spennende, voldelig og morsom drama. Bare ikke forvent noen thriller. Anbefales

A successful businesswoman gets caught up in a game of cat and mouse as she tracks down the unknown man who raped her.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dunkirk (2017)

Så denne på 70mm på Cinemateket. Noe av den mest intense filmen jeg har sett. Meget sterk film. Anbefales. Spent på å se denne i kinoen på blu-ray, syns lyden var litt skarp på cinemateket.

-dunkirk_5-jpg

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    I går fikk jeg, og så

-179582_large-jpg

Den misunnelige broren dreper kongen, men sønnen, Arthur slipper unna og vokser opp i et horehus.

Her tar han etter hvert vare på jentene i huset ved å banke opp de som slår, og når Excalibur noen år senere kommer til syne så blir han sammen med alle andre menn i samme alder tilkalt for å prøve dra sverdet ut av stenen.

Jeg gikk inn i denne filmen og forventet å se en King Arthur i samme stil som Guy Ritchies 2 Sherlock Holmes filmer, og det er akkurat det du får.

Verken musikken eller stilen er noen gang brukt til denne historien før og det gjør det hele til en forfriskende affære. Munnrappe dialoger og fantastisk slossing, kombinert med utrolig bra 3D som brukes til dybde så vel som å sende diverse gjenstander ut av skjermen med jevne mellomrom.

Lyden var også veldig bra, men kunne godt hatt enda mer bass

Utvilsomt en av årets beste filmer, forstår ikke hvorfor den har fått så dårlig kritikk..

Lyd og bilde 9/10, filmen 10/10. Skal og ha 4k versjon litt senere.
    Musikken på traileren var jo bare helt super

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sympathy for Mr. Vengeance (2002)

(Blu-ray/Neural X)

Første film i Vengeance trilogien. Oppdaget regissøren med the Handmaiden så tenkte jeg måtte prøve noen flere av hans eldre filmer. Dette er tidvis mørkt, brutalt og ikke minst har den endel humor i seg. Leste ett sted at dette ikke er en typisk "Date-movie" - det kan jeg se meg enig i. Bra bruk av lyd, og mange vakre bilder. Dette er vel som mye annet, en film som viser at når man tror at bunnen er nådd - viser det seg at ting fortsatt kan gå nedover i spiralen

Anbefales absolutt! Neste film i serien, "Oldboy" er nok den mest kjente. Ser den til uka!

In Seoul, Ryu, a deaf worker has a sister who needs a kidney transplant. He tries to donate his own kidney to his sister, but his blood type is not compatible with hers. When Ryu is fired from Ilshin Electronics, he meets illegal dealers of organs, and the criminals propose that he give them his kidney plus ten millions Won to obtain a kidney suitable for his sister. Ryu accepts the trade, but he does not have money to pay for the surgery. His anarchist revolutionary girlfriend Cha Young-mi convinces him to kidnap Yossun, the daughter of his former employer Park, who owns Ilshin Electronics. However, a tragedy happens, generating revenge and a series of acts of violence.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Star Trek - Wrath of Khan (1982)

(Blu-ray/Neural X)

Fortsetter endelig på Star Trek boksen jeg kjøpte ifjor, denne filmen var langt bedre enn den første i mine øyne. Føles fortsatt litt datert men ikke på langt nær så mye som den første. Spennende og bra gjennomført film. Er noen skikkelige overspillende prestasjoner av både William Shatner og "Khan", hehe - men dette må man bare ta med glimt i øyet. Artig film. Har vel lest meg til at mange anser denne som den beste av filmene, så litt kjedelig at den kommer så tidlig i sagaen, men skal se videre ved anledning.

With the assistance of the Enterprise crew, Admiral Kirk must stop an old nemesis, Khan Noonien Singh, from using the life-generating Genesis Device as the ultimate weapon.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,380
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post

Star Trek - Wrath of Khan (1982)

(Blu-ray/Neural X)

Fortsetter endelig på Star Trek boksen jeg kjøpte ifjor, denne filmen var langt bedre enn den første i mine øyne. Føles fortsatt litt datert men ikke på langt nær så mye som den første. Spennende og bra gjennomført film. Er noen skikkelige overspillende prestasjoner av både William Shatner og "Khan", hehe - men dette må man bare ta med glimt i øyet. Artig film. Har vel lest meg til at mange anser denne som den beste av filmene, så litt kjedelig at den kommer så tidlig i sagaen, men skal se videre ved anledning.

With the assistance of the Enterprise crew, Admiral Kirk must stop an old nemesis, Khan Noonien Singh, from using the life-generating Genesis Device as the ultimate weapon.

Ta det med ro,som vanlig er hype'n om hvilken som er best oppskrytt, 4 ern er best med 6 ern på en god andreplass (synes nå jeg da)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billy Lynn's Long Halftime Walk 4K UHD

Så denne i går kveld, og må si jeg ble litt stum av beundring.
    Har aldri sett så bra bildekvalitet, ble nesten litt uvirkelig.

Sjekket litt etterpå, og fant ut at den er spilt inn i 60Hz, og at dette nok er årsaken.
    Handlingen var også ganske bra, så skal du ha en 4k film for å demonstrere bildekvalitet, anbefaler jeg denne sterkt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs Vis post
    Billy Lynn's Long Halftime Walk 4K UHD

Så denne i går kveld, og må si jeg ble litt stum av beundring.
    Har aldri sett så bra bildekvalitet, ble nesten litt uvirkelig.

Sjekket litt etterpå, og fant ut at den er spilt inn i 60Hz, og at dette nok er årsaken.
    Handlingen var også ganske bra, så skal du ha en 4k film for å demonstrere bildekvalitet, anbefaler jeg denne sterkt.

Den ser unaturlig virkelig ut, som hobbiten i 3d high frame rate på kino, liker igrunn filmer i vanlig framerate, jeg slår av all smoothing fungsjoner på tv...
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,380
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STYR UNNA!!!!!!

-184781_large-jpg

Dette må være noe av det værste mølet jeg har sittet gjennom.

Har jo betalt gode penger for den, og visste at jeg aldri ville funnet den frem igjen hvis jeg hadde slått av.

På Coveret ser den nesten ut som en ok action ala Machinegun Preacher eller The Gunman, men dette var så hinsides dårlig.

Nå skal det sies at scenen på forsiden er med i filmen, men varer kun i 5 minutter helt i begynnelsen. Meget bra lyd på den scenen dog.

Skal visstnok være en lovestory mellom en leger uten grenser doktor og Charlize Therons karakter som driver et veldedig organisasjon, men det fikk ikke jeg med meg.

Nei huff dette var søppel..

Edti: den varte jo i tillegg i 2t 10min!!

14. Liker classic46 har likt denne posten
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STYR UNNA!!!!!!

-184781_large-jpg

Dette må være noe av det værste mølet jeg har sittet gjennom.

Har jo betalt gode penger for den, og visste at jeg aldri ville funnet den frem igjen hvis jeg hadde slått av.

På Coveret ser den nesten ut som en ok action ala Machinegun Preacher eller The Gunman, men dette var så hinsides dårlig.

Nå skal det sies at scenen på forsiden er med i filmen, men varer kun i 5 minutter helt i begynnelsen. Meget bra lyd på den scenen dog.

Skal visstnok være en lovestory mellom en leger uten grenser doktor og Charlize Therons karakter som driver et veldedig organisasjon, men det fikk ikke jeg med meg.

Nei huff dette var søppel..

Edti: den varte jo i tillegg i 2t 10min!!
    Du må jo sjekke på IMDB først....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,380
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ene omtalen på imdb var jo en 10/10!

Men Imdb score har ikke vært til å stole på siden imdb gikk mainstream dessverre.

Begynnelsen på slutten startet vel for fullt når Tolkien bokfans begynnte fanboy stemming..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ene omtalen på imdb var jo en 10/10!

Men Imdb score har ikke vært til å stole på siden imdb gikk mainstream dessverre.

Begynnelsen på slutten startet vel for fullt når Tolkien bokfans begynnte fanboy stemming..
    Er litt enig med deg.

Heldigvis er den totale stemmegivingen ganske ok, det er godt. For kommentarene er stort sett av en samling tullinger som prøver på en eller annen måte å gjøre seg til spesielle og unike ved å gi helt ok filmer 0 i karakter.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,380
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Er litt enig med deg.

Heldigvis er den totale stemmegivingen ganske ok, det er godt. For kommentarene er stort sett av en samling tullinger som prøver på en eller annen måte å gjøre seg til spesielle og unike ved å gi helt ok filmer 0 i karakter.
    Er ikke helt enig i det, vektingen er kanskje det som ødelegger mest. Når man bestemmer på forhånd at noens meninger betyr mer enn andres er all troverdighet borte.

Hvis 10 millioner fjortiser mener at feks Bieber filmen er 10/10, så burde den faktisk kunne få 10/10. Det vil ikke dermed bety at jeg er enig i karakteren, men å 'stryke' stemmer blir feil.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oldboy (2003)

Chan-wook Park begynner å bli en favoritt her i huset. Vanskelig å skrive så mye om filmen uten å ødelegge plottet syns jeg, men både morsom, brutal og forstyrrende film. Anbefales på det varmeste!

An average man is kidnapped and imprisoned in a shabby cell for 15 years without explanation. He then is released, equipped with money, a cellphone and expensive clothes. As he strives to explain his imprisonment and get his revenge, Oh Dae-Su soon finds out that his kidnapper has a greater plan for him and is set onto a path of pain and suffering in an attempt to uncover the motive of his mysterious tormentor.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lady Vengeance (2005)

Siste film i Vengeance-trioligen. Er nok den jeg likte minst, men var jo fortsatt bra. Spesielt begynnelsen av filmen var umiskjennelig Chan-wook Park. Er det noe Park er god på er det å skape flotte bilder og bruke musikk på en positiv måte, men i motsetning til de andre i filmene hans mistet jeg litt interessen mot slutten av filmen.

Holder nok fortsatt The Handmaiden som min favoritt av Park - neste Park film som har visning i min lokale kino er Thirst, blir meget spennende.

After a thirteen-year imprisonment for the kidnap and murder of a six-year-old boy, Guem-Ja Lee starts seeking revenge on the man who was really responsible for the boy's death. With the help of fellow inmates and reunited with her daughter, she gets closer and closer to her goal. But will her actions lead to the relief she seeks?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,822
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oldboy er min favoritt, har samlingen også...

Har han gitt ut noe i det siste?

Ichi the Killer minner litt om Oldboy..

Jeg så Ex Machina igår...

Synes det var litt kjedelig og dårlig slutt, lite action, litt tenkeri men ikke så mye, og mye løse ender..
    Sist endret av Danke; 10-24-2017 kl 16:15

Side 374 av 376 FørsteFørste ... 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 370 371 372 373 374 375 376 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •