Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 370

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  69
Side 370 av 376 FørsteFørste ... 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 366 367 368 369 370 371 372 373 374 ... SisteSiste
Viser resultater 7,381 til 7,400 av 7519
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,380
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Doctor Strange 3D

Bilde : 3D
    Opplever 3D bilde som ganske mørkt hele filmen. Skal det være så mørkt ?
    Ellers er det fult av bilde effekter som en sansynligvis får bakover sveis av på storskjerm.
    Stort sett et skarpt bilde, men faller over litt til den softe siden av og til...

Den var utrolig mørk ja.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mørk film til:

-arrival-jpg

Måtte vri opp litt/ganske mye lys på denne, laber kontrast også. Har et par/tre slike katastrofe eksempler i min ca 1000 stk samling blu rays.

For en SciFi-lover er jo filmen perfekt, rett og slett en glimrende film! Som nevnt - ikke særlig bra bilde men lyden var ok. Synes regissøren formidler en nesten perfekt atmosfære/steming for en slik film.

Er ikke overrasket over 8 oscarnominasjoner for filmen - i tillegg imponerer unominerte lead actress dama stort. Henne vil jeg se mer av i fremtiden!

Har Dr Strange liggende klar - godt å være forberedt på nok en elendig bildemessig film
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,337
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Jeg så nettopp The Hurt Locker for første gang og Jeremy Renner er en veldig god skuespiller.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Spennende. Jeg så nettopp The Hurt Locker for første gang og Jeremy Renner er en veldig god skuespiller.
    Jeremy er god, men vi får ikke så mye ut av han i denne filmen,det handler mest om damen og hennes fagområde. For egen del kunne filmen (selv om den er på nærmere 2 timer) godt vart i en time til, da gjerne med masse nerdete teknisk/vitenskaplig Scifi-stuff!!! Som ville vært Jeremys fagområde.

Jeg er av dem som liker at filmer med interessante temaer skal være laaaange.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andreij Zvyagintsev - Elena (2011)

Blu-Ray (UK Import)/DSU

Da har jeg endelig fått sett denne filmen også, etter anbefaling fra Svein Arne tidligere i tråden. En meget visuelt vakker film. Anbefales absolutt, har også kjøpt Leviathan som jeg ser frem til å se. Dette er ett kammerdrama med klasseskiller, penger og ett samfunnsspeil på godt og vondt som temaer.

I moden alder har Elena gjort en økonomisk klassereise gjennom ekteskapet med velstående Vladimir. De to har vært gift i flere år, og selv om forholdet er basert like mye på fornuft som på følelser, trives de godt i hverandres selskap. Men når Elena nok en gang ber Vladimir om økonomisk hjelp til sin arbeidsledige sønn og familien hans, er Vladimir motvillig. Og når han gjør sin bortskjemte datter til enearving, forrykkes balansen i ekteskapet. Elena ser sønnens framtidsutsikter smuldre bort. Men hvor langt er hun villig til å gå for å hjelpe ham?

Spenningen som preger filmen, drives framover av hovedpersonens dilemma og de valg hun tar. Men ELENA er også en karakterstudie hvor filmspråket er fremtredende. I nydelige, lange tagninger, ofte uten dialog og sparsomt akkompagnert av Philip Glass' originalmusikk, tegner regissør Andrej Zvjagintsev og skuespiller Nadezhda Markina et nyansert portrett av en kvinne som verken er helt eller offer.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    En mørk film til:

-arrival-jpg

Måtte vri opp litt/ganske mye lys på denne, laber kontrast også. Har et par/tre slike katastrofe eksempler i min ca 1000 stk samling blu rays.

For en SciFi-lover er jo filmen perfekt, rett og slett en glimrende film! Som nevnt - ikke særlig bra bilde men lyden var ok. Synes regissøren formidler en nesten perfekt atmosfære/steming for en slik film.

Er ikke overrasket over 8 oscarnominasjoner for filmen - i tillegg imponerer unominerte lead actress dama stort. Henne vil jeg se mer av i fremtiden!

Har Dr Strange liggende klar - godt å være forberedt på nok en elendig bildemessig film
    Står en del om denne og siste Star Trek på YouTube...let etter 4K HDR...

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,046
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ting som kan tyde på at med inntoget av HDR som noen filmskapere tydeligvis bruker bevisst når de lager filmen....og at at enkelte projektorer ikke klarer å henge med. Har ikke sett Arrival ennå, men StarTrek var helt utmerket på Blu-ray på min TV....og ifølge de to analysene som jeg la ved så handler det om Nits....men jeg vet ikke....����. Og mastering evt...interessant om noen har sett disse filmene i UHD utgave på både HDR TV og div. projektorer...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Står en del om denne og siste Star Trek på YouTube...let etter 4K HDR...

Var blu ray utgaven jeg så på - holder meg til proj og 106".

Blu ray com har de samme synspunktene som meg:

http://www.blu-ray.com/movies/Arrival-Blu-ray/164834/

Star Trek Beyond kan jeg ikke huske at jeg hadde noe spesielt å utsette på bildemessig, men husker vel heller ikke at jeg ble dødsimponert...

Ikke noe å henge i juletreet på UHD heller:

http://www.blu-ray.com/movies/Arriva...lu-ray/168185/

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mørk film til:

-arrival-jpg

Såg denne igår også bare på 4k, og den var mørk men hadde varme rød/brunfarger, tenkte å se den vanlige blu-ray'en og, har hørt at den skal være lysere og ha andre farger. Lyden var fantastisk på 4k utgaven selv om det "bare" var dts hd master og ikke atmos.
    Sony KD75ZD9 - Sony UBP-x700 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - arendal sound 1723 towers og senter - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godzilla (2014)

Måtte jo se den jeg også

Ikke sett annet en noen svært få bilder. Så handlingen i denne var noe jeg gikk helt blank inn i
    Og det var fint, for her gikk det en stund før jeg skjønte sammenhengen

En værdig Godzilla denne gangen

Bilde :
    Mørkt, og bra med detaljer.
    Og skapningene er fult synlige mot slutten

Lyd : dts hd-ma 5.1 med DSU
    Meget underholdene og voksen lyd. Spetakkel fra alle kanaler
    Eneste en kan utsette er at det som kommer fra LFE er stort sett rumlebass uten sikkelig punsh.
    For de som kjører Sub/LFE hot kan vel ørene gå varme, sansynligvis morro når en har portet sub...
    Annet en det er det et trygt lydspor, gjorde hurra på -15dB uten at en trenger bekymre seg for noe skal gå i stykker

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Det er en film en ikke kan unnvære og se minst en gang om en liker den type underholdning

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godzilla er en favoritt her når lett underholdning ettersøkes, har vel sett den 3 ganger allerede.

-child44-jpg

For egen del ble det Child 44 på lerretet i kveld, en film som har stått i hylla en god stund, var vel noe tilbud, 3 for kr 200 eller noe - plukket den for å fylle opp. Har gode minner fra å ha sett Citizen X på dvd for noen år siden, så suget etter å se historien en gang til var egentlig ikke stort. Den durabelig imponerende rollelisten gjorde det egentlig ikke bedre, nok av kalkuner med like imponerende specs. Men så feil kan man ta.

For filmen er jo fantastisk - egentlig mest på grunn av at den er så absurd. Jeg vet den er bygget på en bok, som jeg ikke har lest, har ikke peiling på hvor mye filmen viser virkelighet - tror mest på at dette er "SciFi". Men det er utrolig fascinerende å se det dysfunksjonelle samfunnet filmen maler opp, fullstendig galskap - men med en morbid "orden" som man allikevel klarer å orientere seg i. Fjerne greier altså - utrolig uforutsigbart å følge med på, meget solide skuespillerprestasjoner gjør dette til en veldig engasjerende film.

Mener å husk at jeg leste noen anmeldelser av denne filmen, den gangen den kom - husker noen som klaget over Tom Hardys tullete russiske aksent og at filmen ikke helt hang sammen (nettopp dette gjorde faktisk at filmen er litt unik) osv - gremmes over at jeg tok noe av dette alvorlig, dustete anmeldere!!!!

Edit: Filmen er godt over 2 timer lang - akkurat slik en god film skal være!
    Sist endret av Mr_Spock; 03-26-2017 kl 01:59

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminator (1984)

Blu-ray/DSU

Blir vel ikke mye klassisk 80-talls action enn dette. Funka strålende i kinoen, god stemning fra start til slutt - selv om jeg nok husker den som litt bedre Lyd var helt på høyde med hva man kan forvente og bildet var veldig bra. Spennende å se om T2 lever opp til minnene.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,077
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mørk film til:

-arrival-jpg

Helt grei film arrival, synes lydsporet var meget imponerende.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -img_0094-jpg 
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kong: Skull Island

Ble å rulle en tur på kino aleine da jeg kjeda meg.

Steinkjer Kino Sal 2

Sandelig, glad jeg tok turen. Big Motherfucking Monkey
    Og jeg som så Godzilla 2014 i går... hmm

Ikke sett annet en noen få bilder, så denne endte over all forventning faktisk

Bilde : 2D
    Egentlig helt greit bilde i salen, ikke noe imponerende stort.
    Passe skarpt bra med farger, og en sinna stor ape.

Lyd : Usikker på format annet en at det er digitalt lydsystem.
    Grei lyd i front, bra vokal. Grei nok bass, uten og dominere.
    Skuffende lydmessig fra surround kanalene, men det skylles nok surroundkanalene som var skarpe og ufokusert.
    Men det skal sies at denne kan bli sikkelig hurra på hjemmekino...

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : Selv om ikke lyden i salen imponerte. Forventes heftig lyd når den kommer på hjemmeformat

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,769
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminator 2 (1991)

Blu-Ray/DSU

Friskt og fint bilde, bra lyd også - spesielt med tanke på at dette er en 26 år gammel film (noe som er skremmende da jeg husker den kom). Arnold, bra effekter og Guns N Roses på soundtracket. Terningkast 11 av 10

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dblpst
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Den var utrolig mørk ja.
    Fikk sett denne igår i 3D, og det må være den mørkeste bildet jeg har sett, hehe. Men det rare/kule var at 3D'en var tilstede likevel. Egentlig en ganske kul effekt.

Likte denne filmen meget godt, Benedict bare vokser på meg, må jeg si. Utrolig dyktig kar, som passer til det meste.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Side 370 av 376 FørsteFørste ... 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 366 367 368 369 370 371 372 373 374 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •