Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 37 av 364 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 7269
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,384
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble episode 19 av serien "24" sesong 4 i går! Begynner å dra seg skikkelig til nå.. :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld ble det "National Treasure" med Nick Cage. Liker action/eventyr-filmer, og med Jerry Bruckheimer i teamet ender det jo opp med det velkjente.

Synes storyen i denne filmen har potensiale til mer enn de får frem her. Bøker som "DaVinci-koden" m.fl. er jo i samme sjangeren, og synes de legger litt for lite vekt på det tankemessige. Blir litt for mye pang og smell.

Men bra underholdning. Terningkast 4.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Jeg hadde gleden av å se thailandske Shutter. Nok en asiatisk horrorfilm om damer med langt hår. Det fine med denne var at den var EKSTREMT skummel. De stakkars hovedpersonene får virkelig kjørt seg i en film med et av de ondeste og mest hevngjerrige spøkelser jeg har sett på film. Har du sett en del asiatisk horror, er det nok en del klisjeer her, men jeg anbefaler å den likevel. Det hele er ekstremt effektivt gjennomført, og filmen inneholder et par scener som blir stående som klassikere i min bok. Skuespillerne er også dyktige, og filmens halvannen time inneholder mer skumle øyeblikk enn det du vanligvis finner i tre-fire vanlige grøssere. Genialt! Løøøøp og kjøøøøøp!

For å få en stemningsføler kan du se på teaserne (trailerne er ikke så bra) på denne siden: http://www.shuttermovie.com/
    Akkurat ferdig med denne. Kjempebra film med et enormt tempo. Og slutten er genial! hmmm, har litt vondt i nakken nå.... :lol:
    5/6

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminator 1 ble kveldens underholdning. Er vel ikke saa mye som ikke er sagt om denne filmen :?: Kroppen til Arnold var jo helt sinnsyk da, men imponerte ikke vennina mi :wink:

Det er iallefall tydelig at filmverdenen har gjort store fremskritt hva animasjoner angaar. Arnolds skjellett er ikke akuratt imponerende naar han beveger seg...

Uansett...denne filmen er fra 1984 og var nok en del forran sin tid, tror jeg.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok frem Star Wars Episode II i går kveld. Har ikke sett den siden før jeg kjøpte surround/sub, og siden den blir brukt i Bass Marathon tråden, ville jeg se hvordan den var nå. Og også litt som 'forberedelse' til Episode III.

Og det er det råeste jeg har hørt hittil av bass! :shock: Ihvertfall helt i begynnelsen av filmen. Helt ekstremt. Ting i leiligheten som aldri har skramlet før, gjorde det nå. Måtte feste dempeputer under metall lampeskjermene mine underveis i filmen. Valgte også å skru ned sublyden på receiveren med tre dB, men det viste seg at den typen bass var nesten bare på begynnelsen av filmen, så jeg skrudde etterhvert opp igjen.

Tror ikke jeg har sett den siden før jeg fikk plasma heller, og bildemessig var dette også bedre enn jeg kunne huske.

Hele filmen fikk et skikkelig løft, og ble med ett mer interessant å se.

Filmen i seg selv er helt grei. Er stor fan av sci-fi,men ikke egentelig så voldsomt stor fan av denne serien, men denne er helt grei underholdning.
    Mye morsommere å se den med et brukbart anlegg, så HELT bortkastet er vel ikke de pengene jeg har brukt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vart The rock på meg, den er jo like phet som alltid..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går så jeg på dve :wink: og litt spiderman og underworld

men det var bare en liten kalibrerings sjekk! 8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det den svenske "Så som i himmelen".

Svenskene har klart det igjen, fatter ikke hvordan de klarer å lage såpass mange særdeles gode dramafilmer. Nå er faktisk de to beste filmene jeg har sett hittil i år svenske (Den overnevnte + Populärmusikk från Vittula).

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det boogeyman og eight crazy nights (tegnefilm med adam sandler i hovedrollen)

Boogeyman: Det er 1,5 time som jeg aldri får tilbake :x
    Eight crazy nights: Morsom film med akkurat passe grov humor

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Alexander for andre gang, spesiell film, ikke for alle. (Så den på Kino i Bangkok i November)

Den griper meg, ganske voldsom på flere plan, men forventer du deg Gladiatoren blir du superskuffet.

Men absolutt en god film om du har tålmodighet og er i det rette humøret.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reservoir Dogs. Skuffet da jeg hadde en liten forventning av hva som er typisk Tarantino. Anbefales ikke fra meg i allefall. Godt filmen ikke kostet mer en 65.- og man fikk med bladet Mann på kjøpet!

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Reservoir Dogs. Skuffet da jeg hadde en liten forventning av hva som er typisk Tarantino. Anbefales ikke fra meg i allefall. Godt filmen ikke kostet mer en 65.- og man fikk med bladet Mann på kjøpet!
    Synd du ikke likte den. Reservoir Dogs er blandt mine favorittfilmer.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ronin en kul klassiker med mange gode skuespillere. Lyden kunne godt vært "jazza opp" litt, da det er en del eksplosjoner som godt kunne drønna litt mere i SVSen min.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt på "sparer'n" for tida, så da blir det "resirkulering" av DVD samlinga. Så igår så jeg xXx på nytt.

Jeg synes egentelig at en to timers sammenhengende rocke/techno-video blir litt slitsomt. Lyden er bra den, med mye som skjer i bakkanalene, men det ble rett og slett litt for masete. Muligens også fordi jeg bor i blokk, og hele tiden er nervøs for at naboen(e) skal komme brasende inn døra sammen med politiet fordi jeg ikke har hørt telefonen eller dørklokka...
    Men det var ikke den bassen jeg hadde håpet på. Synes egentelig ikke snøraset var så voldsomt heller, selv om jeg kjørte DTS sporet. Da var DD sporet på Star Wars Episode II mye mer brutalt.

Men men - helt grei underholdning ellers, med enkelte nikk til James Bond. Det var vel tanken at xXx skulle bli en slags hip, moderne, litt skitten, "gatas James Bond" skikkelse(?). Sitter igjen med at selve historien i filmen er bedre enn de klarte å formidle den. Vin Diesel er ingen stor skuespiller. Kanskje fysisk sett men...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble det Two Towers. Synes den er grei nok, men oppskrytt.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så National Treasure og Oceans Twelve før helgen.

Den første først, typisk oppskrift action uten så alt for mye action egentlig. Lett forutsigbar, men underholdende. Greit nok tempo og grei humor. Kommer nok ikke til å kjøpe denne filmen da det ikke er en type film som er så veldig spennede å se flere ganger. Blir vel 4/6 fra meg, noe svak firer kanskje. Ett av høydepunktene i filmen er vel når han kjøper den orginale declarence of independence for 35 dollar

Forventet en litt annen film enn det som ble servert. Syntes Oceans Eleven er bra, og regnet vel med en film i litt samme stil, det ble det absoultt ikke. Har mange stjerner og enda flere karakterer å benytte seg av i filmen, men det blir aldri noe særlig til historie. Jeg syntes det var merkelig og litt rotete fremdrift da jeg aldri helt fikk taket på filmen, og når du endelig for forklart hvordan de klarte det, så var det så latterlig simpelt at det ikke gjorde det hele noe bedre.
    Filmen begynte egentlig bra, da hele gjengen fra den første filmen blir sport opp og blir tydeligvis redde nok til at de finner ut av at det er best de tilbakebetaler de pengene de stjal, med renter. Så langt alt vel, de ender opp i Amsterdam hvor de for seg en "jobb", hvor det ender med noen har kommet dem i forkjøpet. Fyren kaller seg nightfox (tror jeg det var) og utfordrer Ocean til å se hvem som er den beste mestertyven. Hvis Ocean vinner så skal Nightfox betale hele gjelden dems.
    Ah dette lover jo godt tenkte jeg, men her fra så blei det en ren nedover bakke for min del. Dette er vel ett klasseeksempel på at en oppfølger er sjelden bedre enn den første. Da jeg ikke kjedet meg igjennom filmen, men ikke hadde det helt store utbytte av den heller så kan jeg strekke meg til en svak 3/6.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så 1 ubesvart anrop, Veldig bra skrekk film som burde oppleves :wink:

Men man burde ha en grei hjemmekino for at den skal bli litt ekstra skummel :lol:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld så jeg Blueberry og De Røde Elvene 2.

Den første imponerte meg lite. Historien svikter fullstendig i sinn balansegang mellom handling og mystikk. Virker som regi-ansvarlige brukte litt for mye LSD under innspillingen.

Jeg likte den siste av filmene. God stemning og spennende historie, med religiøs tematikk. Jean Reno er alltig tøff også...

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg:
    The 13th Warrior, for 3 gang.
    Synes dette er en bra film. Bra med action og mye moro.
    Dennis Storhøi gjør en bra rolle sammen med Antonio banderas.
    Absolutt verdt en titt.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor Ståhai. Denne er nok ikke like bra som De utrolige. Synes heller ikke lyden på det jeg hørte var av samme klasse, min hadde ikke DTS Har jeg fått feil utgave eller er det ikke DTS spor på denne?

Side 37 av 364 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •