Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 367

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  68
Side 367 av 376 FørsteFørste ... 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 363 364 365 366 367 368 369 370 371 ... SisteSiste
Viser resultater 7,321 til 7,340 av 7514
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg liker ikke håndholdt filmer etter Dogme og Blair witch heksa, eneste unntak er vel den svenske filmen uti skauen samt Cloverfield...

Jeg synes alle norske krigsfilmer er dårlige og plakataktige, Basmo er ikke feil, men er litt trøblete castet.... Kongens Nei sliter med mye av det samme som Max Manus gjorde. Flammen og Citronen fra Danmark er mye bedre sett ifårhold, uten at jeg kan noe om historien bak det..

Men historien om 9 liv som kommer på film igjen blir spennende, kjent regissør, men hva het filmen igjen?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Batman VS Superman igår, sett den før men da fikk jeg ikke med meg hele filmen..

Kul film, begge de store tegneserie gigantene gjør det bra med historiene om helter mot helter.. Tenker da på Civil War og denne...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

War Pigs

War Pigs

En overkommelig B-Film

War Pigs, en liten gruppe som ser ut til og bli en god "Recon" enhet.

Får et oppdrag som ikke går helt etter planen. Blir vel egentlig et lite mission impossible...

B cast movie, med skuespillere en ikke ser til vanlig på skjermen.

Dolph Lundgren forsøker seg på fransk engelsk

Luke Goss : Death Race 3. Eller som jeg husker han som : Nomak fra Blade 2

Mickey Rourke har også en liten rolle.

Så 2 fra Expendables er vel ok ?

Bilde :
    Det er egenlig meget bra.
    Ser det er film ammo som brukes

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Vil si det er godt lydmessi.
    I starten er det noen eksplosjoner som vekker deg og eventuelt en sub om den har sovnet.

Filmen : 3 ( noe tynn og forutsigbar historie, men veien er grei nok)
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Selv om jeg var skeptisk før filmen, var den vært og se en gang

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,742
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sully - Blu-Ray 1080p
    -155148_front-jpg

Film 5/6
    Bilde 6/6
    Lyd 5/6

Jeg var heldig, og en av de store elektrokjedene har ikke fulgt helt med i timen.(Releasedato).
    For i dag lå Sully blu-ray i postkassen min. En forhåndsbestilling jeg ikke ventet å se før om en 2-3 uker.
    Så da ble det filmkveld likevel.

Her er det snakk om en tanke/snakke/politisk film. Altså ikkke så mye action i bang bang-stil.
    Men for en film!
    For det første. Denne filmen er skarpere og har mer detaljer enn mange av mine UHD-disker. Og dette var en vanlig 1080p blu-ray plate.
    Bildet står knivskarpt med gode solide farger og mye detaljer. Tepper viser masse mønster og tekstur. Sjelden har jeg sett NY-Taxier så gule, men likevel uten å være oversaturerte. Sort er virkelig sort, men med mye detaljer.
    Her snakker vil bildekvalitet opp mot referansekvalitet.
    6/6

Lyden gir jeg 5/6. Et herlig Atmos-lydspor som bruker takhøyttalerne merkbart. Nå er det ikke så mye action, men når helikopter flyr over deg, så fly helikopter OVER deg.
    Når tanker, imaginære samtaler og drømmer svever rundt i rommet, ja så svever lyden faktisk rundt i rommet.
    Bare de første 60 sekundene av filmen viser meget god bruk av alle surroundkanalene, og takhøyttalerne i tillegg.
    Nå er ikke dette en film som er spekket med scener som byr på surround og takkanaler, men når de faktisk blir tatt i bruk, så stemmer det meget bra.

Film/historie 5/6.
    Endelig en film som klarer å formidle budskapet på godt og vel halvannen time. Jeg begynner å bli litt lei filmer som skal dra det fra 2,5 og opp mot 3 timer.
    Jeg lærte mye om hendelsen for 8 år siden, og det er helt tydelig at her skjedde det mye mer bak kulissene enn hva vi fikk formidlet i media.
    Disse 95 minuttene gikk mye raskere enn forventet.
    Men igjen, du bør ha interesse for temaet, da den ellers fort kan falle ned på en 3-er i terningkast.

Alt i alt ser jeg på Sully som en slags demo-plate hva gjelder lyd- og bildekvalitet. Men med henblikk på lyden, så er det utvalgte få scener som bør brukes som demo.
    En positiv overraskelse, og en film jeg anbefaler.
    En av de beste jeg har sett så langt i 2017.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne igår...

-232786153_0056ad2d-88ba-4df6-9718-c57627577c68-jpg

Den var kul, en veldig bra B-film explotation, med tvist som er kult filmet synes jeg...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hobbitten - Smaugs Ødemark (2013)
    3D blu-ray, nordisk versjon

Er ikke mye å si her men er jo fantastisk underholdning i kinoen. Bra lyd og noe av det bedre innen 3D. Frem med popcornet!

Funny Games (1997)
    Europeisk DVD med engelsk tekst.

Dette er vel Haneke i ett nøtteskall. Forstyrrende, motbydelig og tankevekkende. Sterk film som anbefale - kanskje den mest omtalte av 90 tallsfilmene? Han uttalte selv noe ala at "hvis man orker å se hele filmen er det noe alvorlig galt med deg". Får vel se den amerikanske versjonen senere. Selv om den er brutal er den nok mer tilgjengelig enn noen av de forrige filmene jeg har sett av han. Ser frem til å fortsette med boksen. Meget god filmskaper..

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,742
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -ae55856068728cfbaa4b2b05f24a57af-jpg

Så filmen "Jupiter Ascending" i 3D.
    Her snakker vi demo-materiale.
    Uten tvil gir jeg denne filmen en ren 6-er i bildekvalitet. Ren nytelse å se denne filmen, både i 3D og i vanlig 2D.
    Svart er blekksvart, men med detaljer og nyanser.

Lydsporet er Atmos, og det er en del scener som er demo-verdige. Men så blir det også veldig stille i taket til tider.
    Har sett filmer med mer engasjerende lydspor, så jeg holder lyden på en 5-er.

Filmen i seg selv er 4 for meg. Futuristik, space, bra med action, og en grei nok popcorn-historie.
    Jeg har "store" problemer med han skuespilleren som spilte The Danish Girl, Eddie Redmayne, så jeg er nok litt farget av det.
    En 5-er hadde jeg ikke gitt filmen uansett. Grei nok underholdning.

Men det som får meg til å se denne filmen igjen er nok bildekvaliteten. Så vannvittig bra bilde på en vanlig 1080p Blu Ray plate gjør meg litt nysgjerrig på om de klarer å få den noe bedre på UHD-HDR.

Uansett. Vil du ha en film å vise frem bildekvalitet på, så er Jupiter Ascending en soleklar 6-er. Det ble faktisk slik at jeg så halve filmen på tv og halve på projektor. Og den står seg meget bra i projektorformatet.
    Vil si det er en av få ganger hvor jeg synes bildet var bedre på min HW55 92" enn UE65JS9505.
    Jeg fikk ihverfall bekreftet at projektoren klarer 3D på en teknisk bedre måte enn tv-en. Og sort var pinadø så og si like sort på projektoren også. Go figure.

Bilde 6/6 (både i 2D og 3D. Står seg meget bra i 3D)
    Lyd 5/6 (Noen gode Atmos-scener, men når ikke helt opp når jeg hører hele filmen under ett).
    Film 4/6 (Popcornunderholdning, som blir litt forutsigbar, og litt klisjeaktig for sjangeren.)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,329
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    -ae55856068728cfbaa4b2b05f24a57af-jpg

Så filmen "Jupiter Ascending" i 3D.
    Her snakker vi demo-materiale.
    Tror jeg har sett denne 3 ganger i 3D iløpet av siste året, helt fantastisk. Men så synes jeg nå filmen også holder til 6 da
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gods of Egypt

Gods of Egypt

What does it take to make the gods care ?
    Ja, får vel svaret i filmen

Kjentes litt lang med sine ca 2 timer, men overlever det lett.

Greit nok konsept. Gudene er litt utspekkulerte før en får orden på de.

Geoffrey Ruch aka Capt. Barbossa fra Pirates of the Caribbean er ute og seiler igjen.

Og Gerard Butler får spille et sikkelig rasshøl i en film

Skal ikke røpe mere nå

Bilde :
    Bra kvalitet, med gull som blod på bigshootene

Bilde : dts hd-ma 5.1
    God lyd. Og overkommelig fyring på alle sylindre når det skjer noe spennende på bilde.
    LFE rumler og koser seg i bunn

Filmen : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Grei nok film og kick it back med på en kveld.
    Og det er i det minste 2 damer og se på

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Hired a contract killer

DVD/import

Finsk film med Joe Strummer Nok en fin fin Aki Kaurismaki film, kjøpt etter anbefalinger herifra. Handler om en fyr som er lei livet, klarer ikke ta selvmord og ansetter en leiemorder for å drepe seg selv - før han selfølgelig møter ei dame og angrer seg ... Anbefales

The Shining

En av min av absolutte favorittfilmer. Alle kjenner denne, tåler fint jevnlige gjensyn. FAktisk første film jeg kjøpte på blu-ray formatet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er ikke Ichi the Killer mer kjent?

Den har ikke engelsk tekst, har en sær historie... Men selv om det er vold i den også, så er det vel ikke så galt iforhåld til andre filmer? Som feks Saw, Oldboy etc...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien

Blu-ray m DSU lydmix

Nok en klassiker dette, absolutt en av de beste sci-fi filmene. Handlingen og alt er kjent for de fleste. Bilde var friskt og fint syns. Lyden ble litt fremtung, men slik er det ofte på filmer som begynner å bli såpass gamle. Anbefales!

Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages

DVD
    2.0 Fransk med engelsk tekst.

Nok en Haneke film. Her må jeg innrømme at jeg overhodet ikke fant tråden, stikkord er "mangel på kommunikasjon i en urban verden" - og tittelen indikerer også dette. Mulig denne trengs å se på nytt ved en senere annledning, men tror rett og slett dette ikke var noe for meg. Litt lite narrativt, noe som forøvrig ikke er noe nytt når det gjelder Haneke. Denne filmen har jo fått gode kritikker.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Alien

Blu-ray m DSU lydmix

Nok en klassiker dette, absolutt en av de beste sci-fi filmene. Handlingen og alt er kjent for de fleste. Bilde var friskt og fint syns. Lyden ble litt fremtung, men slik er det ofte på filmer som begynner å bli såpass gamle. Anbefales!
    Så alle 4 filmene i jula,glimrende saker!!!Liker faktisk alle 4 med nr 2 som favoritt.

Så denne klassikeren tidligere i uka - har sett den noen ganger tidligere (og lest boken et antall ganger):

-papil-jpg

Fine saker

Edit: Samme kveld så jeg også 13 Hours, jepp det ble en lang kveld med 2 ekstra lange filmer - men er de bra så er det bare et pluss. 13 Hours var også glimrende, med blant annet Atmos lyd. Det var noen eksplosjoner i den filmen som slo så hardt - tror jeg aldri har opplevd slike smell i kinoen før, moro var det
    Sist endret av Mr_Spock; 02-01-2017 kl 22:17
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, 13 hours er fantastisk i kinoen. Helt rått! Papillon er det lenge siden jeg har sett, må jeg se igjen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -noesc-jpg

No Escape (2015), noen ganger blir veldig positivt overrasket - ikke så ofte det skjer, så man setter veldig pris på slikt. Denne saken har stått i hylla en god stund og stadig blitt oversett for mer interessante titler når man skal se film. Kobler Owen Wilson til labre komedier

Men filmen er jo en perle! Den er så spennende at det er slitsomt. Finner egentlig ikke noe negativt å si om den i det hele tatt, rett og slett en meget vellaget liten spenningsfilm. På en måte uforutsigbar som gjør at den holder spenningsnivået helt til slutten. Lyd og bilde er helt ok.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,329
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    -noesc-jpg

No Escape (2015), noen ganger blir veldig positivt overrasket - ikke så ofte det skjer, så man setter veldig pris på slikt. Denne saken har stått i hylla en god stund og stadig blitt oversett for mer interessante titler når man skal se film. Kobler Owen Wilson til labre komedier

Men filmen er jo en perle! Den er så spennende at det er slitsomt. Finner egentlig ikke noe negativt å si om den i det hele tatt, rett og slett en meget vellaget liten spenningsfilm. På en måte uforutsigbar som gjør at den holder spenningsnivået helt til slutten. Lyd og bilde er helt ok.

Da skal jeg jaggu flytte denne frem i 'se snart' køen. Ser unektelig litt planke b ut på cover, så den ble lagt til sides når den kom..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Da skal jeg jaggu flytte denne frem i 'se snart' køen. Ser unektelig litt planke b ut på cover, så den ble lagt til sides når den kom..
    Vel, nå hadde jeg meget lave forventninger når jeg satte på filmen - og det har jo ikke du nå... hehe

Det er et lite poeng at filmen skremmer litt ekstra når man har barn selv.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en film som har stått i hylla en stund:

-hatef-jpg

Har slitt veldig med å like en del av Tarantinos filmer. Skreller man vekk kul musikk og kule skuespillere som ytrer kule kommentarer - så er det ofte ingenting igjen. Og det er som regel ikke holdbart å lage en god underholdende film av. Hvis jeg lager en topp 500 filmliste - så er ikke noen av Tarantinos filmer faktisk i nærheten av å være med. Samtidig liker jeg ofte veldig godt deler av hans filmer, en del scener er jo geniale.

Så jeg fant meg en kveld hvor jeg var i sjeldent godt harmonisk forhold til meg selv - maksimal toleranse for inntak av kultur uansett kvalitet!! Hvis dere skjønner hva jeg mener..

Kan si med en gang at denne filmen vill blitt skrudd av etter maks en halvtime under normale forhold - men jeg hadde jo tatt forhåndsregler. De første 2 timene savnet jeg mest latteren fra et publikum - for det virket jo som om jeg så et skuespill på en teater - for skuespillerne ytret sine replikker på denne måten. Totalt unaturlig. Men greit nok.

Men overlever man den ganske hendelsesløse halvparten av filmen - så blir man jo rikelig belønnet - Samuel L. Jackson åpner showet - og etter dette blir det jo bare så perfekt!! Vet ikke om det er meg det er noe feil med, men jeg har ikke ledd så mye av en film på lenge. Tror ikke det egentlig er en komedie, haha.

Men om filmen var særlig bra? Næh

Lyd og bile var ok.

Edit: Må jo bare elske Kurt Russel:

The guitar that Daisy Domergue plays while singing "Jim Jones at Botany Bay" was a priceless antique from the 1870s on loan from the Martin Guitar Museum. At the end of the song, the script called from John Ruth to grab the guitar and smash it to pieces. Six replicas were built for the shoot, and were supposed to be substituted for the real instrument for the smashing shot, but due to a miscommunication Kurt Russell was not informed and destroyed the original guitar before anyone could stop him. Jennifer Jason Leigh's shocked reaction to this is genuine, and can be seen in the released film. The Martin Guitar Museum subsequently announced they would never loan guitars to film shoots again.
    hehe
    Sist endret av Mr_Spock; 02-04-2017 kl 16:53

19. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,329
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går satte jeg på denne

-132665_large-jpg

En gjeng skurker kidnapper dattera til englands statminister og etpar venne fra en nattklubb og barrikaderer seg nede i et parkeringsanlegg med kun 1 vei inn og ut.

En gjeng SAS soldater greier komme seg inn før de stenger dørene og jobber seg nedover i anlegget.

Kjøpt delvis pga ei fin dame på coveret, men i filmen likner hu ikke i det hele tatt

Vanligvis ville det vært det verste med filmen, men makan til søppel har jeg aldri sett tror jeg.

En 10 åring som har spilt CS hadde vært mer taktisk enn de SAS soldatene, og skurkene er en gjeng idioter som dreper folk i hytt og dynevær uten mål og mening..

Dette var tragiske greier ass, tror ikke jeg kommer til å se 2eren (ja de har laget en oppfølger!!)

Bilde under middels, lyden pinglete og filmen til stryk. Styr unna!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    I går satte jeg på denne

-132665_large-jpg

En gjeng skurker kidnapper dattera til englands statminister og etpar venne fra en nattklubb og barrikaderer seg nede i et parkeringsanlegg med kun 1 vei inn og ut.

En gjeng SAS soldater greier komme seg inn før de stenger dørene og jobber seg nedover i anlegget.

Kjøpt delvis pga ei fin dame på coveret, men i filmen likner hu ikke i det hele tatt

Vanligvis ville det vært det verste med filmen, men makan til søppel har jeg aldri sett tror jeg.

En 10 åring som har spilt CS hadde vært mer taktisk enn de SAS soldatene, og skurkene er en gjeng idioter som dreper folk i hytt og dynevær uten mål og mening..

Dette var tragiske greier ass, tror ikke jeg kommer til å se 2eren (ja de har laget en oppfølger!!)

Bilde under middels, lyden pinglete og filmen til stryk. Styr unna!
    Det var overraskende, filmen har jo hele 2.9 ranking på imdb?!?!?!?

Side 367 av 376 FørsteFørste ... 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 363 364 365 366 367 368 369 370 371 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •