Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 364

Sponsorer:
Takk Takk:  6
Like Like:  68
Side 364 av 376 FørsteFørste ... 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 360 361 362 363 364 365 366 367 368 374 ... SisteSiste
Viser resultater 7,261 til 7,280 av 7514
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, er nok endel sant i det du sier der. Likte forøvrig også godt at Data var mer med i filmen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Independence Day: Resurgence

Independence Day: Resurgence

They are back... " Bigger than last time "

Filmen går jo så og si i samme spor som sist.

Men nå er det med en stor Bitch me de.

Overlever vi denne gange tro ?

Bilde : 2D
    Faktisk Rimelig bra kvalitet på bildet syns jeg.

Lyd : dts hd-ma 7.1 med DSU
    Grei og snill lyd. Kjørte hele filmen på -15dB og det var ikke noe ubehag noe sted.
    Egentlig bare LFE som virker være litt "kjedelig" om en kan si det.
    Følte ikke subene ta i noe spssielt noe sted i filmen.

Filmen : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 5 ( om LFE var mere skremmende ville det bli en 6 )

Har en sett den første, bør en se denne.

Hmm, Mr. Data fikk en ny venn... hehe

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dancer in the dark

Dette er ikke tidenes lystigste film, for å si det litt forsiktig. Utrolig sterk og opprivende drama. Aner ikke om Björk har spilt i noen andre filmer, men hun passer hvertfall fint i denne rollen. Anbefales

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    BANSHEE

Denne serien blir bare bedre og bedre for hver sesong, anbefales til de som ikke har sett serien.
    Lyd og bilde er også bra, så dette er noe av det beste jeg har sett iår.

film 5+

lyd 5/4

bilde 5+
    En liten funfact angående denne serien, et par episoder har faktisk hatt norsk regissør. Magnus Martens som bl.a har laget filmen United (2003) og diverse annet. Han har også regissert episoder av 12 Monkeys og Agents of S.H.I.E.L.D i etterkant av Banshee episodene

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jason Bourne

Jason Bourne

Den 5. i rekken.
    Takk og lov de ble enige om en god historie

Kan vel si det er mere Action i filmen her en de forrige.

Nye karakterer, blant annet Svenske Alicia Vikander`s karakter Heather Lee. Søt liten kinaputt " Grrrr "
    Tror ikke hun smilte en eneste gang under filmen hehe.
    Er forøvrig Alicia Vikander som skal ta karakter Tomb Raider, som snart skal starte og filmes om jeg ikke husker feil.

Borne aka Webb får nok en gang et par utfordringer, men gjør de rette valgene... wait and see

De var ikke så givende når det kom til en hanger i forhold til mere Bourne.
    Hvem vet... Matt Damon elsker karakteren Bourne, så kan jo bli gjensyn. Lever i håpet da ingen andre er verdige og være Bourne

Bilde :
    Som vanlig bra bilde, med noe Gain støy i bilde.

Denne filmen har også DTS:X lydspor for de som har tilgang til det.
    Meget bra lyd.
    Men jeg syns det manglet trøkk i LFE :-/ selv om MV lå på -15dB

EDIT : Funnet ut det muligens er Adaptive DSP som sto på som muligens har holdt igjen lyden.

Filmen : 5
    Bilde : 5
    Lyd : 5
    Sist endret av harman/kardon; 12-02-2016 kl 12:53

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Star Trek Beyond

Star Trek Beyond

Ahh Ble fornøyd jeg
    Har med vilje ikke sett noen trailer, og svært få bilder. Og valgte til slutt og ikke se den på kino, angrer litt på det. Men ble desto bedre og se den nå

Nye utfordringer, og nye destinasjoner og en ny hot venn
    Men nok en ofring av... ups... kansje du ikke har sett den enda

Bilde :
    Det er et bilde som tidvis har veldig mye detaljer.
    Det er detaljer som skriker etter 3D her. Og naturligvis er begge mine 3D briller batteriflate :-(
    Bilde skuffer ikke

Lyd : Dolby Atmos
    Dette er et herlig Atmos lydspor
    Aller kanaler er mye i bruk. Og LFE fyller på akkurat passe i bunn.
    Er sansynligvis av de beste Atmos lydsporene av 2016.

Bilde : 6
    Lyd : 6

Hold on people, let`s get ready to Rock

En flott farvel til: Anton Yelchin AKA Pavel Andreievich Chekov. Som er med hele filmen
    Sist endret av harman/kardon; 12-02-2016 kl 22:43

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Blue Velvet (1986)

It´s a strange world, isn´t it? David Lynch har levert noen mine absolutt favorittfilmer, og selv om ikke Blue Velvet er den beste er det utvilsomt en klassiker. Mysterier og perversiteter under den idyliiske overflaten silk som bare lynch kan. Dennis Hopper leverer en fantastisk rolle som Frank Both, en a de "beste" filmskurker noen sinne. Anbefales for alle, selv om filmen neppe er noe for alle
    Lynch er konge, Lost Highway må være min favoritt, creepy og weird atmosfære.

Gjensyn med Black Swan. Aronofsky gjør det han kan best, skape en film som kan følge deg i flere dager. The Wrestler er en av mine topp 10 filmer og syns denne minne veldig om The Wrestler, leste noe at planen var en film med et forhold mellom en Wrestler og en Ballerina, men ble istedet om til to separate filmer. Fleste vet nok Portman vant oscar for rollen hennes, men liker også godt Vincent Cassel. Han leverer også en karakter man godt husker, anbefaler og sjekke ut filmen Sheitan fra 2006 for de som tåler Fransk tale. Sprø film.

8/10 til Black Swan.

8. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The wrestler har jeg faktisk ikke sett - får sette den på lista.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dogville

A woman on the run from the mob is reluctantly accepted in a small Colorado town. In exchange, she agrees to work for them. As a search visits town, she finds out that their support has a price. Yet her dangerous secret is never far away...

jobber meg videre i Trier boksen.. Har aldri sett noe lignende, og i likhet med andre var jeg litt skeptisk til en film spilt inn uten noe særlige kulisser, noe som gir det ett teater preg. I tillegg er det en fortellerstemme som gjør en utmerket jobb syns jeg. Som i de andre filmene jeg har sett av Trier er det mye ondskap i menneskene og selvgodhet. Han får utvilsomt frem det beste i de kvinnelige hovedrolleinnehaverne, her gjør Nicole Kidman en formidabel jobb. En typisk elsk/hat film - ett likegyldig holdning til filmen er nok umulig. Jeg likte den godt. Hørte jeg noen si amerika kritisk?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ghostbusters (2016)
    En film som prøver alt for hardt å være morsom. Dette var bare cringe og jævlig flaut.

1/10.

12. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lord Of The Rings : The Two Towers

Er for slike filmer man bygger hjemmekino. Den første lotr filmen var første filmen jeg så på en ikke komersiellkino, litt av en opplevelse. Syns denne filmen er litt svakere enn de andre - føles kanskje som en transportetappe men er allikevel fantastisk underholdning. Når blir the return of the king til helga, så har jeg sett hele trilogien i nye kinoen. Fungerte strålende med neural:x oppskalering. Var heftig lyd gjennom hele, men kanskje litt snill i bassen.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,077
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Independence Day 2 (2016)

Usedvanlig dårlig katastrofefilm, blir som en parodi på den første bare uten humor. Styr unna. Greie effekter i kinoen, men syns faktisk lyden var litt snill. Jeg har gjort endel endringer på forsterkeren før filmen, så tar det som ett forbehold.
    Enig her, pinlig dårlig. En god prestasjon å klare lage en så dårlig oppfølger.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

15. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,077
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Jason Bourne

Den 5. i rekken.
    Takk og lov de ble enige om en god historie

Kan vel si det er mere Action i filmen her en de forrige.

Nye karakterer, blant annet Svenske Alicia Vikander`s karakter Heather Lee. Søt liten kinaputt " Grrrr "
    Tror ikke hun smilte en eneste gang under filmen hehe.
    Er forøvrig Alicia Vikander som skal ta karakter Tomb Raider, som snart skal starte og filmes om jeg ikke husker feil.

Borne aka Webb får nok en gang et par utfordringer, men gjør de rette valgene... wait and see

De var ikke så givende når det kom til en hanger i forhold til mere Bourne.
    Hvem vet... Matt Damon elsker karakteren Bourne, så kan jo bli gjensyn. Lever i håpet da ingen andre er verdige og være Bourne

Bilde :
    Som vanlig bra bilde, med noe Gain støy i bilde.

Denne filmen har også DTS:X lydspor for de som har tilgang til det.
    Meget bra lyd.
    Men jeg syns det manglet trøkk i LFE :-/ selv om MV lå på -15dB

EDIT : Funnet ut det muligens er Adaptive DSP som sto på som muligens har holdt igjen lyden.

Bilde : 5
    Lyd : 5
    Helt enig, og Matt Damon er Jason Bourne!!!! Ferdig snakka.
    Litt skuffende mye gain støy i bilde.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antichrist

Død. sorg, skyld, kjønnsroller, adam&eva - temaene og symbolikk er det mye av i denne filmen. Tidvis forstyrrende og opprivende. Må se den igjen. Utrolig fascinerende film.Ikke noe for sarte sjeler

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dogville

A woman on the run from the mob is reluctantly accepted in a small Colorado town. In exchange, she agrees to work for them. As a search visits town, she finds out that their support has a price. Yet her dangerous secret is never far away...

jobber meg videre i Trier boksen.. Har aldri sett noe lignende, og i likhet med andre var jeg litt skeptisk til en film spilt inn uten noe særlige kulisser, noe som gir det ett teater preg. I tillegg er det en fortellerstemme som gjør en utmerket jobb syns jeg. Som i de andre filmene jeg har sett av Trier er det mye ondskap i menneskene og selvgodhet. Han får utvilsomt frem det beste i de kvinnelige hovedrolleinnehaverne, her gjør Nicole Kidman en formidabel jobb. En typisk elsk/hat film - ett likegyldig holdning til filmen er nok umulig. Jeg likte den godt. Hørte jeg noen si amerika kritisk?
    En av få trier filmer jeg likte også, selvom den som alt han har laget er sær med stor S.

Dancer in the Dark har jeg ikke sett. Melancholia var kul, Antichrist hatet jeg...

19. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Uansett jeg så Star Wars The Force awakens, selvom jeg synes Sithen er tragisk veik, så digger jeg alt av StarWars uansett Jar jar binkser og dårlig skuespill fra Anakin...

Første gang kona så den, da på blåfilm... fikk hele tiden spørsmålet -Er hun datteren til Skywalker etc, uten at jeg vet noe om det....

Prøvde å forklare det kommer fler filmer, triologi....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,762
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Return of the King

Joda, dette funker. Til tross for sine 3 timer og 41 minutter så blir det ikke for lenge. Helt konge i kinoen, såklart og lyden var veldig kul på denne - neural:x sendte både nazguls og piler i takhøyttalerne - morro!

Når det er sagt er jeg glad trilogien er ferdig, går nok noen år før jeg ser den neste gang - litt lei Frodo for å si det på den måten. Har dog tenkt til å se hele Hobbiten trilogien i 3D i romjula - har "kun" sett den i 2D.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,077
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_0031-jpg

Ingen star trek fan, men synes de 3 filmene som er gitt ut er god underholdning. Den tredje var ikke like god den som den forrige.
    har lest på diverse forum at lyden skulle være dårlig, spesielt i bassen. Men synes lyden var meget god hos meg, og bra trøkk!

Film 5/4

lyd 6-

bilde 5

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,794
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Return of the King

Joda, dette funker. Til tross for sine 3 timer og 41 minutter så blir det ikke for lenge. Helt konge i kinoen, såklart og lyden var veldig kul på denne - neural:x sendte både nazguls og piler i takhøyttalerne - morro!

Når det er sagt er jeg glad trilogien er ferdig, går nok noen år før jeg ser den neste gang - litt lei Frodo for å si det på den måten. Har dog tenkt til å se hele Hobbiten trilogien i 3D i romjula - har "kun" sett den i 2D.
    Bare håper de lager Silmarillion også. Med melkingen av Star Trek i alternativ tid og Starwars med tre nye teknologier pluss Rogue 3,5 så er det jo håp.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bestandig å se noe helt annerledes, i kveld ble det Bone Tomahawk (2015). Egentlig holder det med navnet for at man skal skjønne at dette er seriøse greier.

-bone-jpg

Lyd og bilde var ikke noe jeg tenkte særlig på i filmen - så bra nok. Men stemningsfull til tusen, perfekt casting og bare ultrakul. En klar klassiker.

Et deilig avbrekk fra polerte milliardproduksjoner med utallige forhåndsvisninger for å fjerne det som stikker ut.

For egen del kunne de erstatte alt av superhelt, Star Wars og Star Trek (!!!) filmer og heller lage mer slike saker!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 364 av 376 FørsteFørste ... 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 360 361 362 363 364 365 366 367 368 374 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •