Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 362

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 362 av 364 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 SisteSiste
Viser resultater 7,221 til 7,240 av 7276
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da fikk jeg sett Warcraft UHD-utgivelsen.

Filmen synes jeg var 3/6.
    For meg ble det nesten en blanding av Game of Thrones, Ringenes Herre og Avatar. Men en mix som ikke funket.
    Alternativ verden, alternativ rase, vi kommer og skal overta en annen verden, og filmen handler stort sett om å mane opp til kamp.

Lyd 4/6. Synes ikke Atmos-sporet var så veldig engasjerende.
    (I hvertfall ikke etter å nylig sett Lucy UHD som virkelig bruker anlegget).

Bilde 5/6.
    Mye CGi og bra bildet.
    Men ikke slik at jeg ble superimponert.

Oppsummering.
    Ikke en demo-skive i UHD-formatet. Og historien ble litt meh.
    Give it a rent

(Jeg har ikke noe forhold til spille World of Warcraft, aldri spilt det, og kanskje det er en forutsetning for å like filmen?)

-warcraft-4k-uhd-1-233x300-jpg

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er ikke WoW men Warcraft strategy spillet som det er basert på...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp storkost meg med

-158499_large-jpg

I 3D seff.

Uten å gå for mye inn i detaler rundt handlingen, 3 fysikere med en forkjærlighet for spøkelser fyller opp kvartetten med ei rappkjefta t-bane dame, og sammen må de redde New York fra apokalypsen.

Masse referanser til orginalen, og nesten alle de gjenlevende orginal besetningen er med i diverse cameo roller hvilket var artig.

3D var veldig bra, og som på Guardians, men bare i mye større grad, så er filmen i 2.35:1, men 3D effektene bruker allikevel fulle 1.85:1 området for mer punch.

Lyden var utrolig bra, masse bass. Bildet også upåklagelig.

Har ikke samme sjarmen som orginalen, men er langt fra den drittfilmen mange vil ha det til.

2 timer med strålende underholdning.

'You just got Holtzmann'd baby!'
    Sist endret av Shallow_; 10-13-2016 kl 22:36
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^^^ @shallow : har bluray utgaven Atmos? Eller er det bare UHD versjonen?
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    ^^^^^ @shallow : har bluray utgaven Atmos? Eller er det bare UHD versjonen?

Tror bare det er DTS HD MA på bluray versjonene. Jeg så somsagt bluray 3D.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Tror bare det er DTS HD MA på bluray versjonene. Jeg så somsagt bluray 3D.

"Du tror" ?!? Trodde du hadde stålkontroll ?

Bare kødda, var det jeg hadde info om også. Men kul bundle da: 4K og 3D
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Da har jeg nettopp storkost meg med

-158499_large-jpg

I 3D seff.

3D var veldig bra, og som på Guardians, men bare i mye større grad, så er filmen i 2.35:1, men 3D effektene bruker allikevel fulle 1.85:1 området for mer punch.

Lyden var utrolig bra, masse bass. Bildet også upåklagelig.

Har ikke samme sjarmen som orginalen, men er langt fra den drittfilmen mange vil ha det til.

2 timer med strålende underholdning.

'You just got Holtzmann'd baby!'
    Hei, jeg venter på UHD-utgaven av denne fra USA. Den utgaven som har UHD og BluRay-3D versjonen.
    Vet du om Blu-Ray-3D-versjonen er sonefri. Det gikk ikke skikkelig frem av informasjonene på siden.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Hei, jeg venter på UHD-utgaven av denne fra USA. Den utgaven som har UHD og BluRay-3D versjonen.
    Vet du om Blu-Ray-3D-versjonen er sonefri. Det gikk ikke skikkelig frem av informasjonene på siden.

Skal teste/sjekke når jeg kommer hjem. Mener da sony alltid pleier være all regions.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    "Du tror" ?!? Trodde du hadde stålkontroll ?

Bare kødda, var det jeg hadde info om også. Men kul bundle da: 4K og 3D
    Jeg har bare 5.1 selv så hva mer enn d har jo ikkeno å si for meg

Ja er noen som har forstått det, amazn exclusive av Startrek er perfekt med gift set m alle formater. Suicide squad er motsatt, bundle m statue er kun bd, og 4k og 3d må kjøpes separat i tillegg

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne, Mad Max fury road...

Dette må være en av de beste remakene jeg har sett. Mels versjon blekner iforhåld, da Mel er mer gal i real life enn Tom Hardy er i Mad Max..

For de som har surre rundt lyd eller flerkanals så er lydsporet helt, helt fantastisk. Den mest engasjerende Bluraylyden jeg har hørt på film.

Selvom jeg ikke har Atmos, så virker alle Atmos filmene til å ha mye, mye bedre lydkvalitet i surround.

Gir den terningkast 6 for underholdning, bilde og lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg såg vikingane sesong 1 og den var morsom, hele serien ligger på sidene til nrk https://tv.nrk.no/serie/vikingane/MU...ng-1/episode-1
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robocop, originalen - ikke remaken

Herlig å se forestilt fremtidsteknologi anno 1987, og det dystopiske framtidsscenarioet av Detroit som faktisk ble ennå verre i virkeligheten enn hvordan filmskaperne så det for seg

Filmen tåler definitivt tidens tann. Har ikke sett remaken ennå, men spørs om den lever opp til originalen?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samlet opp mine "anmeldelser" noen uker da det å laste opp bilder har vært en utfordring..

Crime and punishment (1983)

Dette er min tredje Aki Kaurismäki og etter hva jeg forstår så er dette hans debut som regissør? Basert på Fjodor Dostojevskis bok ved samme navn - må innrømme at jeg har ikke lest den men har stått i bokhylla i åresvis og jeg har som mål å lese den i løpet av vinteren. Handlingen er satt til Helsinki på 80tallet. Historien er vel kjent for de fleste, men jeg lot meg virkelig fascinere og underholde av filmen. Blodig alvorlig, men allikevel med umiskjennelig og absurd humor. Jeg liker dette godt. Har en film igjen i boksen, merker at jeg må kjøpe flere Kaurismäki filmer med tiden.
    Den er tekstet på engelsk og i 4:3 format.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamlet goes business (1987)

Siste filmen i boksen min, må innrømme at jeg ikke likte denne så godt. Mulig ikke helt min film rett og slett, eller at jeg ikke var i det rette humøret når jeg startet filmen. Ikke så mye som satte seg, men skal prøve å se den igjen ved en senere anledning. Når det er sagt blir det nok flere Kaurismäki filmer etterhvert.

kopierer fra imdb summering av handlingen;

A bizarre black-and-white film noir reworking of Shakespeare's 'Hamlet'. After the death of his father, young Hamlet inherits a seat on the board of a company controlled by his uncle that decides to move into the rubber duck market. But Hamlet is suspicious of the circumstances surrounding his father's death...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apocalypto (2006)

Da har jeg endelig fått se denne omdiskuterte filmen. Brutale saker. Må si jeg virkelig likte denne, filmen føltes langt kortere enn den egentlig var, noe som må være ett kompliment. Teknisk var både bilde og lyd (jeg så den oppskalert til Neural X i kinoen) av høy kvalitet - eneste som jeg syns var kjipt var at den ikke var i bredformat men i 16:9. Ett brutalt møte mellom stammene og sivilisasjonen skrev NRK i sin tid, og det er vel ganske treffende. Er en tvist på slutten også. Første film jeg har sett hvor all dialog foregår på maya indianernes språk. Anbefales.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Once upon a time in the west

Da har jeg endelig fått denne fantastiske filmen. Er selvsagt en klassiker. Noen som nevnte noe med bilde tidligere, på blu-ray versjonen fylte hvertfall bilde hele 2:35:1 lerretet mitt med glans Virket absolutt ikke som noe var klippet bort. Fantastisk bilde og soundtrack. På ingenmåte datert teknisk på tross av sine nesten 50 år.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    London has fallen

Av og til er det digg med en skikkelig popcornfilm, men syns allikevel at denne filmen ble litt svak - det var likssom så veldig opplagt hva som skulle skje, er en film som gjør seg i hjemmekinoen med heftig bruk av lydkanalene, lfe sporet var litt rart syns jeg - mer trykk når en bil kræjet enn når halve london sprengtes. Krystalklart bilde, men kanskje litt billige cgi effekter? Uansett en grei kinoopplevelse, soleklar 3.5 på terningen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Louder than bombs - Joachim Trier (2015)

Mitt første møte med Joachim Trier. Fantastisk film, godt bilde og gode skuespillerprestasjoner. Lett en av de beste "norske" filmene jeg har sett. Familiedrama, hvor mor/kone har tatt selvmord og familiensforsøk på å holde kontakt med hverandre og bearbeide sorgen, usminket og lite hollywood.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 Cloverfield lane

Vanskelig å si så mye om denne filmen uten å komme med spoilere, noe som vil ødelegge filmopplevelsen. Jeg liker filmen, bortsett fra den siste delen som blir for tullete for meg. Men kammerspillet er spennende, og ikke minst John Goodmann spiller helt fantastisk bra. Blir litt ødelagt av slutten syns jeg, ellers hadde dette vært top notch. Bra dynamisk lydspor med atmos.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    10 Cloverfield lane

Vanskelig å si så mye om denne filmen uten å komme med spoilere, noe som vil ødelegge filmopplevelsen. Jeg liker filmen, bortsett fra den siste delen som blir for tullete for meg. Men kammerspillet er spennende, og ikke minst John Goodmann spiller helt fantastisk bra. Blir litt ødelagt av slutten syns jeg, ellers hadde dette vært top notch. Bra dynamisk lydspor med atmos.
    Jeg syntes også filmen var meget bra,men synes at slutten er det som gjør hele filmen

21. Liker sirant har likt denne posten
Side 362 av 364 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •