Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 360

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 360 av 364 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 SisteSiste
Viser resultater 7,181 til 7,200 av 7276
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Once upon a time in America (1984)

-psp6ct3jt0nw5bzgrwtq-jpg

Dette er en klassiker og en av mine absolutt favoritt filmer. Regner med de fleste har sett den, så gidder ikke å skrive allverdens om handlingen men montage summerer opp det meste her:

Once Upon a Time in America (1984)*|*Montages

Lyd og bilde var bra syns jeg, mesteparten av lyden foregår naturlig nok i frontrekka. Jeg spilte den i neural:x, men kunne ikke merke at takhøyttalerne tilføyde noe spesielt. Litt kjedelig at bilde ikke var i 2:35:1

Anbefales på det varmeste. Filmen gjorde meg også oppmerksom på at jeg faktisk ikke har sett once upon a time in the west, noe jeg absolutt har tenkt til å gjøre noe med - jeg har tilogmed kjøpt den for flere år siden, men glemt den bort.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er bare meg, men synes det blir laget veldig få "bra" filmer for tiden. Tråden "Hvilken Blu Ray disc har du kjøpt i dag?" pleide å være full av gode tips. Slik er det ikke lenger. Synes denne tråden også bærer preg av det jeg selv gjør mye av for tiden - plukker frem gamle favoritter

Men blant en god del "downers" har jeg sett noen få ok nyere filmer.

-self-jpg

Self/Less 2015, Ryan Reynolds pleier som regel bety lette, snille, kjedelige greier - men denne filmen syntes jeg overrasket positivt - rett og slett en kul og vellaget SciFi.

-wild-jpg

Wild 2014, stilig film, Reese er fantastisk, en god slik "inspirational" sak, man blir glad av slikt.

-wild-tales-jpg

Wild Tales (Relatos Salvajes) 2014, så er vi over fra bra - til hinsides fantastisk. At filmen er Argentisk/Spansk og språket er spansk er på ingen måte negativt, skuespillere, regi, lyd og bilde er av høy klasse. Men så er det selve storyen da - eller storyene - for det er flere - her blir man tatt med på en skikkelig tur. 2 timer lang og ikke et sekund døtid - beste filmen jeg har sett på ganske lenge. Denne må man se.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis mye gammelt gull & plukke av som er billig på blu-ray

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et skikkelig gullkorn som har stått i usett hylla siden mai 2014!

Så traileren til ny Mel Gibson film som kommer, Blood Father, og et raskt imdb søk på hu snaisne dattera hans i filmen førte meg til After the Dark.

-95628_large-jpg

Siste skoledag i filosofi klassen på en engelskspråklig eliteskole i Jakarta Indonesia.

Læreren foreslår et dommedags tanke-eksperiment hvor de 20 elevene + læreren må kokes ned til 10 stk som får plass i en tenkt bunker for å overleve i et år.

Med tilfeldig valgte egenskaper på hver sin lapp skal de resonere seg frem til hvem som bør bli med, og vi får så se scenario utspilles.

Utrolig artig film, (men masse utrolig kjekke unge skuespillerinner ) som virkelig setter en ny vri på typisk dommedags film..

Vil ikke si for mye om hva som skjer, men jeg er glad jeg omsider fant inspirasjonen til å se den.

Lyd og bilde veldig bra 8/10, filmen 9/10.

Anbefales.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It Follows

-follows-movie-poster-jpg

Kritikerrost horror film er ikke noe man ser hver dag, men så er også denne filmen ganske anderledes enn det meste. Absolutt ikke noe «jump-scare» her, men heller uggen stemning paranoia & ett herlig disharmonisk og syntetisk soundtrack. Jeg liker filmen, kona likte den absolutt ikke. En typisk enten eller film.

Fin anmeldelse her;

It Follows - Angst for angsten - Cinema

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    It Follows

Kritikerrost horror film er ikke noe man ser hver dag, men så er også denne filmen ganske anderledes enn det meste. Absolutt ikke noe «jump-scare» her, men heller uggen stemning paranoia & ett herlig disharmonisk og syntetisk soundtrack. Jeg liker filmen, kona likte den absolutt ikke. En typisk enten eller film.

Fin anmeldelse her;

Jeg syntes den var veldig bra, veldig spennende, en av de bedre skrekk på senere år.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

7. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It Follows

Fin anmeldelse her;

Hvis du likte musikken her så er musikken i The Guest ganske lik, og en fantastisk film. (og med Maika Monroe)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Hvis du likte musikken her så er musikken i The Guest ganske lik, og en fantastisk film. (og med Maika Monroe)
    Takk for tips, synes Maika var fabelaktig i filmen.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips ja, skal jeg sjekke ut også.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Takk for tips, synes Maika var fabelaktig i filmen.
    Takk for tips ja, skal jeg sjekke ut også.
    Tror ikke dere kommer til å angre.

På musikk siden er også Stranger Things i samme gate, og helt fantastisk hvis noen enda ikke har sett den serien.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batman v Superman: Dawn of Justice , extended

Jepp, da fikk jeg ut fingeren til å få sett dette her. Nja, njo, jeg lurer på hva som kunne egentlig blitt gjort bedre, det mangler engasjemang fra regissøren/skuespillere.
    Tre timer er alt for mye. Ikke spesielt intelligente folk der, kanskje bortsett fra Lex Luthor. Kunne hatt (litt/mye) mer humor.
    Jeg følte meg ikke helt bergtatt av bildekvaliteten.

Morra og faren til Bruce blir skutt! Kiste! Bruce løper alene inn i skogen! Batcave! Metafor for morra si? (spoiler!!!)
    Mange fine og lange slosskamper, men de føles så meningsløst og langdryge når aktørene (både digitale og ekte) ikke kan sloss skikkelig, de slenger hverandre ned i bakken, eller bortover, som en wrestling, men uten de fine damene, gærne tilskuere og fargerike draktene. Nope, alt er i svart/gråtoner. Synd at det regnet ikke mer, for det hadde vært en fin metafor på hvor gråtkvalt den filmen var. Og for hva da? Manglende intelligensme?

Superman som er liksom så konfliktfylt og emosjonell er merkverdig skjødeløs når han slenger Batman nedi bakken som en lekedukke, jeg venta at Superman var litt mer forsiktig i begynnelsen, slik for å finne ut grensene til Batman for å kunne stoppe ham uten å ta kverken på han. Disse to kunne trengt en time i konflikthåndtering, lært seg å kommunisere skikkelig slik at de kan fortelle hva som er problemet, og finne ut sammen hvordan å løse det best mulig uten å kaste bort tid og energi på wrestling.
    Her syntes jeg faktiskt at Batman var flinkere enn Superman mht å undersøke, og finne den beste metoden i å stoppe uheldige hendelser, dette er intelligensme.

Filmen hadde nok vært bedre hvis den var mer nedtonet, mer lavmælt, og latt skurkene luske mer i bakgrunnen.
    Jeg syntes at det var en interessant konfliktsituasjon, de to kunne hatt blitt mer sentral i plottet, og det kunne blitt morsomt å se de to sittende med en konflikthåndter/psykolog som prøver å megle mellom disse to, der de begge er ukomfortable og prøver å overkomme hverandres begrensinger/fordeler, men uten å avsløre seg selv for mye...
    Superman og Batman på fisketur? Superman og Batman som forviller seg inn i Oyster Bar? Det blir aldri feil hvis filmer/regissøren gir mer faen i rollefigurene sine.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Trek Into Darkness - 4k UHD
    Jeg er ikke trekkie-fan men kjøpte den på grunn av gode omtaler på lyd og bildesiden.
    Dette er en god disk for å se forskjell på 4k og 2k intermediate.
    Filmen veksler mellom Imaxformat og sorte striper oppe og nede. Når Imax blir brukt, så er bildet fantastisk. Skarpt, kontrasfullt og flotte farger.
    Når det så kommer en scene som ikke er i dette formatet, så dropper kvaliteten rimelig godt ned.
    Billedkvalitet 4 og 6. (Terning 6 på IMAX-scenene).
    Lyd 5. Meget god bruk av Dolby Atmos. Takhøyttalerne får en del å jobbe med de også. Er noen scener som er demo-verdig på lydsiden. Blant annet når et stort skip krasjer ned i en by.
    Filmen, 4.
    Jeg er som nevnt ikke trekkie-fan, men filmen har popcorn-factor og blir sjelden kjedelig. Kanskje en scene mot slutten de drar alt for langt ut, men ellers ok.
    -20160909_131717-jpg

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^ Helt enig, IMAX scenene med kampen når de kom til Kronos er noe av det råeste, mest immersive jeg har sett, både bilde og lyd. Demo film !!!
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Batman v Superman: Dawn Of Justice Ultimate Edition

Måtte jo kjøpe den jeg også da. Og fornøyd med kjøpet

Batman som greten gammel gubbe og Superman som stumtjener hehe. Neida

Etter start seansen settes standaren for hva en kan forvente av action sener utover i filmen, og flere av de holder bra mål

Ikke noe sånn kjempe stor avvik fra standar historien, selv om jeg ikke kjenner til justice league.

Bilde :
    Mørkt, og overkommelig bra.
    Mange imponerende effekter mot slutten.

Lyd : Dolby Atmos
    Her får en av og til bakoversveis, for de har ikke holdt igjen på lyden.
    Lyden kommer fra alle kanter, og subene får flyttet en del luft og setter ellers subene på prøve... minst en gang...
    Hvor høyt tør du sette MV..

En grei start, der vi får sett noen kommende karrakterer i filmserien.

Bare og vente på neste film kommer ca 17. November 2017.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Captain America: Civil War

Bitch fight

Stakars lettlurte motherfuckers som Nick F : L Jackson ville sakt.

Men de sloss jo litt, så får litt underholding.
    Får mere innputt på nye karakterer.

Stark må innrømme og dretet på draget.

Og resten må du se selv om du ikke alt har sett den.

Bilde : 2D ( har 3D versjonen i samme cover )
    Kunne ikke se noe og klage på.
    Detaljert og riktige farger.

Lyd : dts hd-ma 7.1 (dsu oppskalering)
    Den gode nyheten er at lyden er vesentlig bedre en det de kom med på Avengers : age of ultron.
    Desverre litt og gå på enda. Måtte skru opp lyden for at en skulle føle seg underholdt, da det virker være på den snille siden lydmessig.
    Mangler litt attack i lyden. Men likevel et fullverdig lydspor som en kan være generøs med volumkontrollen på.

Savner den store grønne, så håper han dukker opp igjen.

Men den lille svarte kattepusen veier opp for det denne filmen.

Nå blir det så en lurer på... hvor går veien videre ? om en følger med helt til slutten... så får en et hint

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lost River (2014)

-large_k3qoagdmjrwqqxjtcfhlp0quxjb-jpg

Denne filmen hadde jeg høye forventinger til, etter montages sin skryt av filmen. På nettet får den alt fra terninkast 1 til 6... Visuelt, og stemningsmessig syns jeg dette er veldig bra og fascinerende - men selve handlingen syns jeg absolutt har endel mangler. Hvertfall ikke noe for alle dette her. Mulig den må sees flere ganger, sikkert mye symbolik som gikk meg hus forbi Er stor fan av Lynch, og selv om Ryan Goslinger ikke når opp, er han tydeligvis inspirert.

http://www.imdb.com/title/tt2366608/?ref_=fn_al_tt_1

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Guardians of the Galaxy i 3D.
    Kunne ikke huske at det var noe shifting aspect på denne, men det viser seg å kun være på 3D versjonen.
    I tillegg gjør de noe veldig stilig og uvanlig, nemlig å legge ting oppå de sorte strekene oppe og nede når det er 3d ut av skjermen på 2.35:1 scener. Veldig kult og effektfullt

-20160911_190624-2-jpg

19. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Likte denne veldig godt, en av de bedre marvel filmene. Lyd og bilde også bra, lyden må man skru en del knepp opp for å få skikkeli trøkk. Pluss for ikke overdreven bass på lysporet.

film 5

bilde 5/6

lyd 5/6
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

21. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpeg

Likte denne veldig godt, en av de bedre marvel filmene. Lyd og bilde også bra, lyden må man skru en del knepp opp for å få skikkeli trøkk. Pluss for ikke overdreven bass på lysporet.

film 5

bilde 5/6

lyd 5/6
    Kult, fikk denne i kassa i dag selv - blir nok en runde til helgen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blue Velvet (1986)

-frank-jpg

It´s a strange world, isn´t it? David Lynch har levert noen mine absolutt favorittfilmer, og selv om ikke Blue Velvet er den beste er det utvilsomt en klassiker. Mysterier og perversiteter under den idyliiske overflaten silk som bare lynch kan. Dennis Hopper leverer en fantastisk rolle som Frank Both, en a de "beste" filmskurker noen sinne. Anbefales for alle, selv om filmen neppe er noe for alle

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -1234a-jpg  

Side 360 av 364 FørsteFørste ... 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 356 357 358 359 360 361 362 363 364 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •