Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 357

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 357 av 364 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 ... SisteSiste
Viser resultater 7,121 til 7,140 av 7276
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg nettopp sett

-123505_large-jpg

En bountyhunter på vei til Red Rock med ei kjerring som skal henges blir stuck på en 'vei kro' under en snøstorm.

8 ukjente personer i ett rom og alt går 'Tarantino' til slutt

Man vet somregel hva man får, bare ikke hvordan man får det servert.

Til tider litt treg film, og savnet litt 'eyecandy' (som både Inglorious og Django hadde nok av) til å holde øynene på plass når hjernen avogtil driftet.

Nok et Tarantino-verk som er verdt å få med seg, og leveres i 2.76:1 format. (syntes bilde så noe uvant ut, men tok special featuren om 70mm før jeg forstod helt hva jeg hadde sett på)

Mest dialog som leveres stødig, god bruk av surround med snøstormen som er rundt deg gjennom hele filmen.

Lyd og bilde 9 og 10, filmen 8.5`kanskje.
    Sist endret av Shallow_; 04-02-2016 kl 22:29
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Ses5 sett og litt skuffende i forhold til tidligere sesonger.
    Spenningen manglet og lite overraskelser, tok seg opp på slutten og de 2-3 siste episodene var bra.
    Lyd og bilde fortsatt veldig bra.

film 4+

bilde 6/5

lyd 5
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

En meget skuffende serie som jeg avsluttet etter 3 episode.
    kjedelig og treig.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Last Witch Hunter

The Last Witch Hunter

For en tid tilbak da en bannet og knyttet neven til Norske kinoer for og ikke vise filmen kan en ha tatt i litt mye.

Forventet litt god spenning og action denne filmen. Men det var bare litt av hvert.
    Egenlig litt forutsigbar vil jeg si.

Bilde :
    Helt okidoki, men noen billige bilde effekter kansje ?

Lyd : dts hd-ma 5.1 (DSU)
    Meste av lyden er helt ok, uten noen imponerende sener eller effekter.
    Eneste som trekker ned, er en del dålig og svak vokal :-/

Filmen : 3
    Bilde : 5
    Lyd : 4 ( trekker et poeng for svak vokal )

Ingen nakene damer. Skuffende.

Sånn ok underholdning noen minutter for oss som er Vin Disel fans. Ellers er det ikke noen nød og gå glipp av filmen.

Men når er det bare og glede seg på XXX-3 og Fast 8
    XXX-3 filmer Vin i skrivende sund. Og rett etter det starter han på Fast 8

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-png

Helt glemt at denne stod i hyllen og samlet støv, så det var på tide å få den i spilleren. Selve filmen var meget god og spennende, veldig bra skuespill bidro til å holde spenningen oppe. Kan anbefales.
    Lyd og bilde også veldig bra.

film 5+

lyd 5

bilde 5

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Meget skuffende avslutning på denne serien. Synes den har blitt dårligere for hver film, og part 2 ble en ren transport etappe uten noen overraskelser eller spenning.
    Lyd og bilde nesten helt topp.

film 3-

bilde 5/6

lyd 6-

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,283
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    The Last Witch Hunter

For en tid tilbak da en bannet og knyttet neven til Norske kinoer for og ikke vise filmen kan en ha tatt i litt mye.

Forventet litt god spenning og action denne filmen. Men det var bare litt av hvert.
    Egenlig litt forutsigbar vil jeg si.

Bilde :
    Helt okidoki, men noen billige bilde effekter kansje ?

Lyd : dts hd-ma 5.1 (DSU)
    Meste av lyden er helt ok, uten noen imponerende sener eller effekter.
    Eneste som trekker ned, er en del dålig og svak vokal :-/

Lyd : 4 ( trekker et poeng for svak vokal )

Ingen nakene damer. Skuffende.

Sånn ok underholdning noen minutter for oss som er Vin Disel fans. Ellers er det ikke noen nød og gå glipp av filmen.

Men når er det bare og glede seg på XXX-3 og Fast 8
    XXX-3 filmer Vin i skrivende sund. Og rett etter det starter han på Fast 8
    Den burde ha vært en halv time lenger så den hadde fått litt mer kjøtt på beina. Historien var kul nok, men litt for overfladisk.

Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpeg

Meget skuffende avslutning på denne serien. Synes den har blitt dårligere for hver film, og part 2 ble en ren transport etappe uten noen overraskelser eller spenning.
    Lyd og bilde nesten helt topp.

film 3-

bilde 5/6

lyd 6-
    Jeg fikk inntrykk av at de gikk tom for idéer til de to siste filmene. Enig i at det var en skuffende slutt.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Helt enig!

For meg så var dette en av de beste filmene fra 2015 og den kommer til å ses igjen ganske snart.
    Knallfilm. Meget spennende.
    Fun fact:
    I 2009 var jeg i et El Paso og Juarez, der filmen er spilt inn. No Country For Old men er også delvis spilt inn der.

Mexico's Ciudad Juarez once 'global murder capital' trying to lure tourists | Daily Mail Online

I den tiden fant de 60 underjordiske tunneler som gikk fra Juarez, under Rio Grande og inn i USA/Texas. De fleste tunnelene kunne man kjøre bil gjennom.
    Han vi var hos hadde tidligere hatt en gartner fra Juarez. Han ble henrettet på åpen gate av en politi som ble irritert på han.
    Vi var rundt i Juarez og havnet inn i feil strøk. I følge de lokale vi var med, hadde vi blitt drept hvis vi ikke hadde vært så mange.
    Koselig plass.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Endelig fått sett Star Wars! Og den var svært god, fullt på høyde med de andre filmene i Star Wars serien. Det aller meste var som det skulle, eneste som irriterte meg var skapningen som må ha rømt fra Hobbiten filmene! Passet ikke inn i Star Wars universet.
    Kylo Ren var en verdig arvtager til Darth Vader.
    Stort pluss for at de klarte å begrense effektene og fokuserte en del på historien, altfor mange nye filmer som tar helt av og det blir nærmest en effektorgie.

Topp bildekvalitet og veldig bra lyd, minus for litt manglende dynamikk i lydsporet i noen scener.

film 6

bilde 6

lyd 6-

10. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fury (2014)

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Bilde: 2:40:1

Stridsvogner og WW2 - burde være en sikker vinner, men ble vil ikke helt overbevist. Selv om både bilde og spesielt lyd var på referanse nivå i kinoen ble jeg liksom aldri veldig engasjert av karakterene og handlingen. Syns Brad Pitt spiller bra, men det hele blir litt tullete syns jeg. Kommer nok ikke til å se denne flere ganger, men som demomateriale blir den nok plukket frem. Ville gitt den en svak terninkast 4.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Trek : Into Darkness (2013)

Lyd: TrueHD 7:1
    Bilde: 2:40:1

Slik skal det være. Spennende, action og ett av de heftigste lydsporene jeg har hørt i kinoen. Alle kanalene får virkelig kjørt seg og det er lett å leve seg inn i filmen selv om handlingen neppe er særlig realistisk. Denne filmen har nok mer action enn hele "the next generation" serien til sammen, men allikevel er dette umiskendelig en Star Trek film. Anbefales!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Star Wars : The Force Awakens (2015)

Lyd : DTS HD 7.1
    Bilde : 2:40:1

Jeg er en stor Star Wars fan, har sett de gamle filmene utallige ganger og lest mange bøker i expanded universe (eu). Helt bevisst så har jeg ikke lest noe om handlingen på denne før jeg så den i kinoen på fredag. Eneste jeg visste på forhånd og som irriterer meg veldig er at filmen ikke tar noe hensyn til eu og har laget en ny storyline, pga dette blir det på en måte to star wars fortellinger - en med filmene og en med bøkene og spillene, tidligere hang dette sømløst sammen... Hvorvidt man liker denne filmen eller ikke tror jeg avhenger av om man velger å se filmen som en tribute til "a new hope" eller en plagiat. Det er mye likt her. Må si jeg liker filmen, men hadde håpet på hvertfall noe nytt. Skal vel se den noen ganger til, men liten tvil om at det er underholdende å se på. Lyden er veldig bra, men det er ett par scener i starten jeg syns det mangler litt dynamikk - vet ikke hva det kommer av. Selvsagt tullete av Disney og ikke komme med 3D og atmos på blu-ray versjonen. Tipper de i god lotr-ånd kommer i minst 3-4 versjoner til på blu-ray.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post

Jeg er en stor Star Wars fan, har sett de gamle filmene utallige ganger og lest mange bøker i expanded universe (eu). Helt bevisst så har jeg ikke lest noe om handlingen på denne før jeg så den i kinoen på fredag. Eneste jeg visste på forhånd og som irriterer meg veldig er at filmen ikke tar noe hensyn til eu og har laget en ny storyline, pga dette blir det på en måte to star wars fortellinger - en med filmene og en med bøkene og spillene, tidligere hang dette sømløst sammen... Hvorvidt man liker denne filmen eller ikke tror jeg avhenger av om man velger å se filmen som en tribute til "a new hope" eller en plagiat. Det er mye likt her. Må si jeg liker filmen, men hadde håpet på hvertfall noe nytt. Skal vel se den noen ganger til, men liten tvil om at det er underholdende å se på. Lyden er veldig bra, men det er ett par scener i starten jeg syns det mangler litt dynamikk - vet ikke hva det kommer av. Selvsagt tullete av Disney og ikke komme med 3D og atmos på blu-ray versjonen. Tipper de i god lotr-ånd kommer i minst 3-4 versjoner til på blu-ray.
    Ikke alene om å reagere på manglende dynamikk spesielt i begynnelsen på filmen, betryggende! Lurte litt på om noe var galt med en gang, men så ble det mye bedre litt uti filmen og kun Snoke som irriterte meg! Merkelig valg av figur

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var litt rart.

Tenkte automatisk at Finn var filmens svar på Jar Jar også, på godt og vondt.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post

Som stor Star Wars fan kjenner jeg meg godt igjen i det du skriver.
    Hadde selv et trivelig gjensyn med The Force Awakens i kino´n igår.

En fin tribute til "a new hope"
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

17. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy : Extended Edition

Ehh, trodde denne skulle være ganske morsom med såpass til skuespillere.

Bittelitt skuffet, da jeg forventet og knapt kunne klare og sitte i stolen av latterkramper. Endte opp med og smile litt av og til.

Bilde : Ekte 16:9
    Gainstøy som jeg tipper er med vilje, for og dreie bilde mot 70 tallet.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Grei nok, kjører uten dedikert Center da en effekt er til sjekk og en mindre oppjustering.
    Bra nok vokal, viktig med det når de prøver og formiddle noe morro.
    Ellers ikke noe hurra effekter eller noe sånn ekstra morro.

Lyd : 4

Mulig jeg skulle sett denne når jeg var overtrøtt. Vært morroere da.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anchorman 2: The Legend Continues

Nei se her ja, 2`ern er bedre en 1`ern.

Litt latter og smiling og et smått pinelig hysterisk morsomt øyeblikk (middag)

Ron Burgundy og hans mange sider og tabber som bare kan skje Ron Burgundy

Megan Looks so Good er Hot som altid

Bilde : Ekte 16:9
    Kunne egentlig ikke se noe og klage på

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Som med bilde, ikke noe og utsette på lyden

Filmen : 5
    Lyd : 5

Filmen er virkelig vært og se
    Men, du må pine deg igjennom den ikke fult så morsome første filmen før du ser denne

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Captein America - Winter Soldier (2014)

Marvel filmene er ikke ensbetydende med bra filmer, likte ikke den første Captein America filmen så veldig godt men denne var langt bedre. Både lyd og bilde holder ett meget høyt nivå - dette er en film som er skapt for hjemmekino, lørdagskveld og popcorn. Ønsker man å se en superheltfilm, med masse action er dette midt i blinken. Selv om filmen er over to timer syns jeg ikke den ble for lang. Anbefales

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La Vie de boheme (1992)

Lyd : Stereo
    Bilde : 16:9

Denne filmen er ganske langt unna hollywood
    Mitt første møte med Aki Kaurismäki, men har kjøpt en liten boks med fire filmer... Dette er vel løst basert på en bok, men den har jeg ikke lest. Han bruker noen av sine faste, finske skuespillere - selv om handlingen er på fransk og ikke alle skuespillerne kan språket, litt artig historie og en av årsakene til at jeg ønsket å sjekke ut filmen. Filmen foregår i Paris, hvor tre fattige kunstnere levere fra hånd til munn, og når de får noen lyspunkt i tilværelsen så skjærer det seg fort igjen. Uten å gjengi hele filmen, ender det ikke godt. Tror det er en film jeg kommer til å se på nytt en dag, hvis jeg er i rette stemningen. En kritikerrost film, og anbefales for de som ønsker noe annet. Ingen must å se i kinoen, filmen er svart/hvitt og det er hovedsaklig dialog. Lyden er i stereo.

Spent på å se fler av filmene hans.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kill bill 1 (2003)

Lyd : DTS HD 5.1

Denne hadde jeg utrolig nok ikke sett før, selv om jeg liker Tarantino. Regner med at de fleste kjenner den - men filmen gjorde seg godt i kinoen, med bra lyd og bilde. Lett å leve seg med i handlingen. Må bare kjøpe Kill Bill 2 nå..

Side 357 av 364 FørsteFørste ... 217 227 237 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 353 354 355 356 357 358 359 360 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •