Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 355

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 355 av 364 FørsteFørste ... 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 351 352 353 354 355 356 357 358 359 ... SisteSiste
Viser resultater 7,081 til 7,100 av 7267
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,276
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Vedlegg 120024

Mad Max: Fury Road (2015)

Føler jeg er i veldig utakt med imdb når det gjelder denne filmen, i dag har den 8.2 i karakter. Hadde egentlig blitt overasket hvis den fikk over 5. Filmen har noen gode sider når det gjelder action og miljø - men noe mer enn det klarte jeg ikke å finne. Historien kan fortelles med en setning. Ingen overraskelser, ingen twist - egentlig ingenting som utmerker seg i det hele tatt. Men veldig flott visuelt. Som Saar skrev om filmen tidligere, så ble jeg også lei etter kort tid.

Veldig skuffet over filmen, den kan ikke sammenlignes med nr 1 eller 2 - og når heller ikke opp til den ganske labre 3:eren heller.

Flott bilde på Blu Rayen og et veldig trykk i lyden - litt vel mye bass.
    Jeg er enig. Jeg ble skuffet over handlingen i denne.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -a6337ed7-c904-4113-ab1b-afd029094732-jpg

Første DVD sett i kinoen, har sett filmen flere ganger - syns den er veldig morsom. Nazi zombier kan jo ikke gå galt egentlig. Litt så som så med lyd&bilde kvaliteten, men vi storkoste oss i kinoen allikevel. Thumbs up!

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Helt ok film, ingen overraskelser og veldig forutsigbar handling. Har sett det før noen ganger!
    Jake Gyllenhal gjør en bra jobb. Ellers bra bilde og lyd.

film 3/4

bilde 5

lyd 5-
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rådigga Mad Max.
    Jeg tror at den må sees med et veldig tjukt lag av toleranse overfor hvor forskjellige folk er.
    Det er jo en apokalyptisk film og der finnes det ofte miljøskadde gærninger. Gud som jeg elsket dem!
    Jeg hadde nok lagt beina på nakken hvis jeg traff noen av dem i virkeligheten. Bilene var helt sinnsyke.
    Her er det noen som virkelig har elsket arbeidet sitt, jeg ser engasjemanget og drivet bak filmen.
    Noen fine såre scener også.

Fantatiskt kameraføring. Jeg tror at det blir mer av sånt i fremover, der de skrur opp frameraten i noen scener for å få det virke mer freneriskt. Det var veldig uvant for meg den første gangen, jeg stussa litt det første gangen.
    Desverre kommer nok noen andre til å misbruk det alt for mye, omtrent som kameraføringen i Star Trek 2009 filmen.

Jeg stussa litt over på siste del, logikken var svært tynn.
    Samme med noen småting som var veldig fine som visuelle filmeffekter, men totalt idiotiskt i virkeligheten.
    Men på den andre siden er det miljøskadde gærninger der, som kan være en metafor for politikere og firmaer...
    Sist endret av blashyrkh; 01-22-2016 kl 12:02 Begrunnelse: flytter villmark2 til et nytt innlegg + fjernet første linje, rota litt.

5. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VILLMARK 2:
    Nårsk film. Syntes at det er alt for mange klisjer. De må drive gjetteleken ved bortfall av kommunikasjon. "Folk forsvinner". En nakenscene. Flere skumle scener. Gærninger. Noen usammenhengende scener for å "lage mystikk", desverre kreves det finesse fra regissøren/manuskriptøren for å få det til. Folk som mangler selvoppholdelsesdrift: "gå inn der og ta seg svært god tid der inne?" "Selv om jeg har nettopp opplevd andre skumle ting?" Seriøst? Den andre går selvfølgelig vekk uten forvarsel, ingen har lov å passe på hverandre. Ingen har lov til å snakke med hverandre om å løse ting på best mulig måte. Ingen har lov til å holde seg til den vage planen i begynnelsen, der alle nikket samtykkende i begynnelsen. Bortsett fra en. (mer om det senere)

Sånt var greit på 80-tallet, ikke nå. Manuskriptet skulle vært bedre skrevet og hatt litt mer virkelighetssans. Strykkarakter.
    Det burde være smartere folk, noen av dem har jo et avansert jobb som krever mye utdannelse.
    Åja, den vanlige småkrangelingen mellom den hardbarkete eldre karen og lederen. urk. (Greit nok, jeg er kanskje ham... *host*)
    Heldigvis ingen krangler mellom mann/kvinne som symboliserer seksuell spenning, den lille trikset har nok regissøren fremdeles ikke forstått.

Vakkert filmet, nydelig og velbalansert bilde, flott natur, fin lokalisasjon, fine effekter (?) og fin kameraføring.
    Føltes mer som et pengemaskin-film, med lavest mulig budsjett.
    Har egentlig ikke så høye tanker om regissøren/manuskriptøren (hvem det nå var/er).
    Ikke kast bort penga på den bare fordi den er nårsk.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På onsdag fikk, og så jeg en film jeg har gleda meg til siden jeg så Insidious 3

-jemcover2-jpg

Dette er en liveaction versjon av en Hasbro tegnefilmserie fra 80tallet, men jeg har aldri sett den før.

Jerrica og søsteren Kimber bor sammen med tanta og hennes 2 adotiv døtre. De liker alle musikk, men mens de andre elsker rampelys og sosiale medier så velger Jerrica å ikke dele sangene med omverden.

Når hun glemmer slette en video på kamera ser Kimber sitt snitt til å introdusere verden for Jem, og over natta er hun youtube fenomen.

Inn kommer plateselskap og utspekulert manager, og før de vet ordet av det er de på vei til LA for å bli stjerner.

En tilleggsstory er at en uferdig robot (litt BB-8 aktig) som faren deres laget til henne våkner til live når de kommer tilbake til LA der de bodde før, og det starter en skattejakt for finne ut hva som er greia med 51N3RG.Y som roboten heter.

Visste at filmen skulle være litt som Josie and the Pussycats, og hadde vært fornøyd hvis den var i nærheten så bra, denne var om mulig mye bedre.

Det er 3 konsert innslag i filmen, og lyden på disse er noe av det beste jeg har hørt på en bluray, og DEN råeste musikk-lyden jeg noen gang har hørt.

Fantastisk bilde sammen med det lydsporet, og ellers en film som var fantastisk, 10/10 over hele linja!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh Vis post
    VILLMARK 2:
    Nårsk film. Syntes at det er alt for mange klisjer. De må drive gjetteleken ved bortfall av kommunikasjon. "Folk forsvinner". En nakenscene. Flere skumle scener. Gærninger. Noen usammenhengende scener for å "lage mystikk", desverre kreves det finesse fra regissøren/manuskriptøren for å få det til. Folk som mangler selvoppholdelsesdrift: "gå inn der og ta seg svært god tid der inne?" "Selv om jeg har nettopp opplevd andre skumle ting?" Seriøst? Den andre går selvfølgelig vekk uten forvarsel, ingen har lov å passe på hverandre. Ingen har lov til å snakke med hverandre om å løse ting på best mulig måte. Ingen har lov til å holde seg til den vage planen i begynnelsen, der alle nikket samtykkende i begynnelsen. Bortsett fra en. (mer om det senere)

Sånt var greit på 80-tallet, ikke nå. Manuskriptet skulle vært bedre skrevet og hatt litt mer virkelighetssans. Strykkarakter.
    Det burde være smartere folk, noen av dem har jo et avansert jobb som krever mye utdannelse.
    Åja, den vanlige småkrangelingen mellom den hardbarkete eldre karen og lederen. urk. (Greit nok, jeg er kanskje ham... *host*)
    Heldigvis ingen krangler mellom mann/kvinne som symboliserer seksuell spenning, den lille trikset har nok regissøren fremdeles ikke forstått.

Vakkert filmet, nydelig og velbalansert bilde, flott natur, fin lokalisasjon, fine effekter (?) og fin kameraføring.
    Føltes mer som et pengemaskin-film, med lavest mulig budsjett.
    Har egentlig ikke så høye tanker om regissøren/manuskriptøren (hvem det nå var/er).
    Ikke kast bort penga på den bare fordi den er nårsk.
    Helt enig.
    Hadde litt forventninger til denne , og har vært oppe på dette sanatoriet et par ganger , og det er virkelig et fasinerende og skummelt sted.
    Men som du sier , så ble det veldig urealistisk og totalt sett en skuffelse.
    Ikke var det noe god lyd å glede seg over heller

Terningkast 2
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Tja, skuffende film. Med såpass gode skuespillere så burde man klart å lage noe mer spennende enn dette. Han sansen for Rupert Friend og synes han er god, men han klarer ikke å redde denne filmen. Skuffende en del av sloss scenene, enkelt å se at det ikke er kontakt mellom dem!
    Veldig bra bilde, og lyd

film 2/3

bilde 6-

lyd 5+
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Endelig en god film igjen! Spennende, sterk og brutal skildring av kampen mot kartellene i Mexico.
    Gode skuespiller prestasjoner over hele fjøla.
    Filmen anbefales.
    Veldig bra bilde, bra lyd men kunne vært litt bedre, dette var ikke dolby atmos versjonen.

film 6/5

bilde 6-

lyd 5+

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpeg

Endelig en god film igjen! Spennende, sterk og brutal skildring av kampen mot kartellene i Mexico.
    Gode skuespiller prestasjoner over hele fjøla.
    Filmen anbefales.
    Veldig bra bilde, bra lyd men kunne vært litt bedre, dette var ikke dolby atmos versjonen.

film 6/5

bilde 6-

lyd 5+
    Helt enig!

For meg så var dette en av de beste filmene fra 2015 og den kommer til å ses igjen ganske snart.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,485
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 120024

Mad Max: Fury Road (2015)

Føler jeg er i veldig utakt med imdb når det gjelder denne filmen, i dag har den 8.2 i karakter. Hadde egentlig blitt overasket hvis den fikk over 5. Filmen har noen gode sider når det gjelder action og miljø - men noe mer enn det klarte jeg ikke å finne. Historien kan fortelles med en setning. Ingen overraskelser, ingen twist - egentlig ingenting som utmerker seg i det hele tatt. Men veldig flott visuelt. Som Saar skrev om filmen tidligere, så ble jeg også lei etter kort tid.

Veldig skuffet over filmen, den kan ikke sammenlignes med nr 1 eller 2 - og når heller ikke opp til den ganske labre 3:eren heller.

Flott bilde på Blu Rayen og et veldig trykk i lyden - litt vel mye bass.
    Må si meg enig her jeg også. Dette var stusselige greier , og det måtte virkelige gode overtalelser til får å få fruen til å holde ut i to timer.
    Alt er så hinsides all fornuft , at det fenger ikke i det hele tatt for min del. Men som det nevnes rundt om ,så var det jo et heftig lydspor og flotte bilder. Og hadde det ikke vært for det , så hadde jeg nok aldri giddet å sett den ferdig rett og slett.

Terningkast max 2
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Må si meg enig her jeg også. Dette var stusselige greier , og det måtte virkelige gode overtalelser til får å få fruen til å holde ut i to timer.
    Alt er så hinsides all fornuft , at det fenger ikke i det hele tatt for min del. Men som det nevnes rundt om ,så var det jo et heftig lydspor og flotte bilder. Og hadde det ikke vært for det , så hadde jeg nok aldri giddet å sett den ferdig rett og slett.

Terningkast max 2
    Heftig lydspor ja, men synes mengden bass ble altfor mye! La det smelle og trøkke de rette stedene og ikke konstant.

14. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Meget god underholdning, nesten like god som den første. Spennende og jeg fikk meg en støkk et par ganger!
    Skuespillerne gjør en god jobb, ser fram til neste film i serien.
    Bilde er meget bra, lyden er også referanse kvalitet. Bra trøkk i subbene, veldig bra bruk av surround kanalene. Høydepunktene er flere, men det beste er når de blir overrasket av stormen med lynnedslagene som nærmest slår ned i kinoen! Må være perfekt for de med dsu og høyttalere i taket.

Et godt eksempel på hvor milevis langt foran bluray ligger i kvalitet kontra andre medialøsninger, og snart kommer uhd plater!!!!!!

Film 5-

Bilde 6-

Lyd 6

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -theeq-jpg

The Equalizer (2014)

Har unngått revenge/action-filmer en stund - fikk ganske nok av det når jeg så John Wick for en stund siden, ble kvalm halveis i den filmen. Greit med banditter som får smake sin egen medisin - men det finnes faktisk grenser her også.

Men The Equalizer overrasker veldig postitivt - filmen har hjerte! Denzel er som vanlig suveren - holder rollen sin i et jerngrep. Blu Ray utgaven var veldig bra, både lyd og bildemessig - denne kommer å få seg flere turer i spilleren.

Det er så deilig når svina får det de fortjener og de gode vinner - man trenger en dose slikt innimellom hvis man daglig følger med på nyhetene.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post

Meget god underholdning, nesten like god som den første. Spennende og jeg fikk meg en støkk et par ganger!
    Skuespillerne gjør en god jobb, ser fram til neste film i serien.
    Bilde er meget bra, lyden er også referanse kvalitet. Bra trøkk i subbene, veldig bra bruk av surround kanalene. Høydepunktene er flere, men det beste er når de blir overrasket av stormen med lynnedslagene som nærmest slår ned i kinoen! Må være perfekt for de med dsu og høyttalere i taket.

Et godt eksempel på hvor milevis langt foran bluray ligger i kvalitet kontra andre medialøsninger, og snart kommer uhd plater!!!!!!
    (Maze Runner: Scorch Trials)

Enig!
    Veldig bra bilde, fin, detaljert og skarp, liker godt hvordan det skarpe sollyset påvirker bildet, det gjør det litt mer levende. Jeg pleier ikke å kommentere bilde pga min middelmådige TV pluss litt problemer med ørene sier jeg ikke så mye om lyden, men jeg koste meg skikkelig!
    Kul plott, og de løper jammen mye så den er nesten som en treningsfilm, jeg ble nesten i like god form som skuespillere. Jepp, jeg gleder meg iallefall til treern, skal komme februar 2017 iflg wikipedia

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -theeq-jpg

The Equalizer (2014)

Har unngått revenge/action-filmer en stund - fikk ganske nok av det når jeg så John Wick for en stund siden, ble kvalm halveis i den filmen. Greit med banditter som får smake sin egen medisin - men det finnes faktisk grenser her også.

Men The Equalizer overrasker veldig postitivt - filmen har hjerte! Denzel er som vanlig suveren - holder rollen sin i et jerngrep. Blu Ray utgaven var veldig bra, både lyd og bildemessig - denne kommer å få seg flere turer i spilleren.

Det er så deilig når svina får det de fortjener og de gode vinner - man trenger en dose slikt innimellom hvis man daglig følger med på nyhetene.
    Her er jeg helt enig!! Denzel er jo helt sjef, og passer denne rollen så utrolig godt! Bedre revenge action film skal man lete lenge etter i mine øyne
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig - The Equalizer er en meget bra revengefilm! Det handler ikke om romkorreksjon, hehe

-kingsman-jpg

Kingsman: The Secret Service (2014)

Lest mye variert om filmen. Men ble veldig positivt overrasket. Endte faktisk å pådra meg latterkrampe på slutten av filmen - på grunn av et så hinsides absurd sexjokeopplegg. Filmen er på en måte en James Bond film med 18 års grense, hvor alt er vridd opp til maks.

Bilde og lyd var helt ok.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Demokvalitet på lyd og bilde, helt fantastisk. Enormt med trøkk i lyden, måtte dempe ned et par ganger! Bilde også fantastisk.
    Desverre så ble jeg ikke like imponert over selve filmen, den var god, men ikke noe mer heller. Det ble ikke så spennende og engasjerende for meg som jeg hadde håpet og trodd på forhånd.

Film 4

bilde 6

lyd 6

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hitman: Agent 47

Tja, grei underholding uten helt og imponere. Den første var bedre syns jeg.

Bilde :
    Ganske bra.

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Kjørt med DSU upscale.
    Står det skal være ganske bra lyd på denne.
    Ble ikke helt imponert. Det kan være at ikke anlegget er helt innstilt etter sub bytte, eller at det er dsu som reduserer noen filmer.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deadpool (2016): Pratsom film, noen morsomme scener, men ikke helt det store her. Deadpool blir en slitsom superhelt i lengden. Hold litt kjeft mann!

Birkebeinerne (2016): Kjedelig. Dårlig dialog, stive skuespillere og visuelt en kjedelig film å se på. Pluss for ski og pil og bue-scenene. Se heller Veiviseren igjen.

Side 355 av 364 FørsteFørste ... 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 325 335 345 351 352 353 354 355 356 357 358 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •