Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 354

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 354 av 364 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 ... SisteSiste
Viser resultater 7,061 til 7,080 av 7276
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Ble ikke de tre gamle også visst på nytt på kino i forbindelse med ett jubileum, eller når episode-1-3 kom også forresten? Lurer på om jeg har sett minst 1-2 av de også på kino, ble plutselig veldig usikker.

Alle ble jo vist på kino i 1997 special edition release.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, da så jeg nok noen av de da.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Vedlegg 119974

Bølgen (2015)

Har gledet meg en stund til å få sett dette norske tilskuddet i katastrofe-film sjangeren. Jeg likte filmen veldig godt. Hovedpersonen i slike filmer skal jo være selve katastrofen - og jeg synes de presenterer dette veldig bra. Bygger det godt opp over tid med gammelt media i starten og videre med teknisk opplegg. Spenningen var fult på høyde med andre favoritter i sjangeren. Har ingenting å utsette på skuespillerne og regi.

Bildekvalitet og lyd: - har av vane lave forventninger siden det er "norsk". Så jo Jurassic World for et par dager siden - som hadde veldig varierende bildekvalitet (har lest senere at de brukte en del 35mm analog film - som forklarer noe) og litt skuffende lyd. Bølgen er bedre. Atmos kanalene er i noen deler veldig aktive, med bra virkning. Romperistere og sub fikk også en del å jobbe med - noe de ikke fikk i Jurassic World. La også merke til et flott, dynamisk soundtrack.

Bra film - og veldig imponerende til å være Norsk

Da så vi denne i går og er enig med deg, syns den absolutt var bra og både lyd/bilde hadde høy kvalitet. Morro.

Eneste jeg syns trekker noe ned er når kamera følger etter hovedpersonene, slitsom filming syns jeg.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -madmaxfury-jpg

Mad Max: Fury Road (2015)

Føler jeg er i veldig utakt med imdb når det gjelder denne filmen, i dag har den 8.2 i karakter. Hadde egentlig blitt overasket hvis den fikk over 5. Filmen har noen gode sider når det gjelder action og miljø - men noe mer enn det klarte jeg ikke å finne. Historien kan fortelles med en setning. Ingen overraskelser, ingen twist - egentlig ingenting som utmerker seg i det hele tatt. Men veldig flott visuelt. Som Saar skrev om filmen tidligere, så ble jeg også lei etter kort tid.

Veldig skuffet over filmen, den kan ikke sammenlignes med nr 1 eller 2 - og når heller ikke opp til den ganske labre 3:eren heller.

Flott bilde på Blu Rayen og et veldig trykk i lyden - litt vel mye bass.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Terminator Genysis på bluray. Synes den kicket bra, og at Governator spilte opp til forventningene, tok lang tid för jeg kjente igjen dronningen fra Game of Thrones uten blondt hår.

Jeg likte denne like mye som den forrige. Nr 3 derimot er den jeg likte minst av disse filmene.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett "The Martian" - fy fader for en film! Ridley Scott - Matt Damon kan jo ikke slå feil! Filmen var spennende, hadde en god story, riktig skuespillere ( litt usikker på Hennie dog ) og en fin "timeline"

Jeg elsker jo Matt Damon, men INGEN kan si noe om skuespillet hans i denne filmen. Helt fantastisk! Har ikke så mye og si om bilde og lyd da det dessverre var en nedlastet versjon:/

Anbefaler denne filmen på det sterkeste!!

Hilsen Kim - Space Pirate
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Da har jeg sett "The Martian" - fy fader for en film! Ridley Scott - Matt Damon kan jo ikke slå feil! Filmen var spennende, hadde en god story, riktig skuespillere ( litt usikker på Hennie dog ) og en fin "timeline"

Jeg elsker jo Matt Damon, men INGEN kan si noe om skuespillet hans i denne filmen. Helt fantastisk! Har ikke så mye og si om bilde og lyd da det dessverre var en nedlastet versjon:/

Anbefaler denne filmen på det sterkeste!!

Hilsen Kim - Space Pirate
    Jeg har sett BD versjonen og kan bekrefte at dette var en meget god film med referanse kvalitet på både lyd og bilde. Film 5/5, bilde 6/6 og lyd 5.5/6.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -mccoys-jpg

Hatfields & McCoys (2012)

Etter å ha sett den nye Terminator og Mad Max filmene var egentlig interessen for å se noe på en stund laber. Dårlige filmer man har sett frem til å se - gjør noe med hjemmekino-interessen.

Plukket frem denne saken, som ble handlet inn for en femtilapp eller noe, ved et bonus-kjøp hos Cdon hvis jeg ikke husker feil. La merke til Kevin Costner og western - pleier å være en bra kombo.

Overraskende bra saker - en 4,5 timers fortelling om en forferdelig familiefeide som foregikk rett etter borgerkrigen i USA. Solide skuespillerprestasjoner, en påkostet produksjon og fantastisk historie - gjør dette til noe av det bedre jeg har sett i denne sjangeren. Også er filmen bygget på en sann historie - utrolig.

Bra bilde og lyd for å være en tv-produksjon.

Terminator Genisys og Mad Max Fury Road er gjemt langt bak i et skap og interessen for å plukke frem en ny film er tilbake
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg har sett BD versjonen og kan bekrefte at dette var en meget god film med referanse kvalitet på både lyd og bilde. Film 5/5, bilde 6/6 og lyd 5.5/6.
    Godt og høre Hvor kjøpte du denne?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixels

-pixels24f-6-web-jpg
    Ups, det var den ene grunnen til og se filmen

-pixels-movie-trailer-2-jpg

Kan ikke si jeg ble skuffa

My humor.
    En masse nærder.
    2 brukbare damer.
    Og PackMan som er et sikkelig rasshøl

Bilde : Helt ok.
    Mye som skjer i bilde. Skulle hatt, eller må ha denne i 3D

Lyd : dts hd-ma 5.1 ( har også Auro3D )
    Grei lyd, men har følelsen av at det er noe som mangler av lyden.
    Litt rar lyd i center kanalen av og til.
    Skulle absolutt hatt denne i Atmos eller Auro3D Tak effekter overdive i filmen

Alt i alt. Dette er en film laget for 3D og Auro3D, dts-x, atmos effekter

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -madmaxfury-jpg

Føler jeg er i veldig utakt med imdb når det gjelder denne filmen, i dag har den 8.2 i karakter. Hadde egentlig blitt overasket hvis den fikk over 5. Filmen har noen gode sider når det gjelder action og miljø - men noe mer enn det klarte jeg ikke å finne. Historien kan fortelles med en setning. Ingen overraskelser, ingen twist - egentlig ingenting som utmerker seg i det hele tatt. Men veldig flott visuelt. Som Saar skrev om filmen tidligere, så ble jeg også lei etter kort tid.

Veldig skuffet over filmen, den kan ikke sammenlignes med nr 1 eller 2 - og når heller ikke opp til den ganske labre 3:eren heller.

Nå ser jeg at filmen også er nominert til en Oscar for beste film:

Aksel Hennie-film kan vinne Oscar for beste film - TV2.no

De fuuk??

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 119305

Fikk endelig sett San Andreas, har ventet med en del filmer til Atmos kom i hus. Og San Andreas er en perfekt film å teste anlegget med. Har i tillegg 4 kraftige romperistere i sofaen, som på denne filmen bidro til en brutal og ekstra spennende opplevelse.

Foruten SciFi - så er katastrofefilmer en favorittsjanger her - og denne innfrir stort. Spesialeffektene er enestående. Likte filmen veldig godt, en perfekt popcornfilm fra start til slutt, veldig spennende. Legger på litt av det imbd har - og gir den 7/10. Egentlig en perfekt film for hjemmekino med proj og 7.1.4 + romperistere.
    Da har jeg fått sett denne også, en skikkelig popcorn film. Lo høyt flere ganger, syns den var morsom. Ingen dramatisk film til ettertanke, men det prøver den ikke å være heller.

Nå har jeg "bare" 7.1, men var en heftig opplevelse. Tror nok ikke det hadde vært samme underholdning å bare se den på tv.

Så den forøvrig ikke i 3D heller.

Ga den også 7/10 i vår uhøytidlige ranking her hjemme. Kjerringa ga 9,5/10

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -mission-impossible-ghost-protocol-2011-le-front-cover-69367-jpg

Dette ble min første Mission Impossible film og jeg syns den var helt grei. Kommer ikke til å stresse med å se noen fler i serien, men dukker det opp en på tilbud så kanskje. Liker Simon Pegg, så det gjorde filmen litt bedre. Ikke så stor fan av Tom Cruise

Helt OK underholding på en søndag.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Tull og tøys det meste i filmen! Ikke så mye mer å si.
    Bra bilde og bra lyd til tider, men ujevn dynamikk og litt svak lyd i senter som trekker ned. Dette var den norske utgaven med dts og ikke dolby atmos som nok har en del bedre lyd

film 2-
    bilde 6-
    lyd 5-
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ble litt for kjedelig for meg, intet nytt tilført og etter en times tid så sovnet jeg og våknet først når den var ferdig!
    bra bilde, lyden var stort sett dialog drevet.

film 2

bilde 5

lyd 4
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    -mission-impossible-ghost-protocol-2011-le-front-cover-69367-jpg

Dette ble min første Mission Impossible film og jeg syns den var helt grei. Kommer ikke til å stresse med å se noen fler i serien, men dukker det opp en på tilbud så kanskje. Liker Simon Pegg, så det gjorde filmen litt bedre. Ikke så stor fan av Tom Cruise

Helt OK underholding på en søndag.
    Du burde gi Mission Impossible Rogue Nation en sjangs:-) Fin underholdning!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Du burde gi Mission Impossible Rogue Nation en sjangs:-) Fin underholdning!
    synes begge er god underholdning, liker samspillet mellom skuespillerne. Og så har de bra teknisk kvalitet på lyd og bilde!

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    synes begge er god underholdning, liker samspillet mellom skuespillerne. Og så har de bra teknisk kvalitet på lyd og bilde!
    Absolutt! God humor igjennom stort sett hele filmen også!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,670
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok se den etterhvert

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -madmaxfury-jpg

Sterkt uenig her altså, og det er jo gøy!
    Mener dette er visuell filmpoesi på meget høyt nivå, og etter min subjektive mening, en av de absolutt beste filmene fra fjoråret.
    For meg er dette som en visuell symfoni! Klipping, kameraføring, symbolikk... aargh! just as good as it gets!

Side 354 av 364 FørsteFørste ... 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 334 344 350 351 352 353 354 355 356 357 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •