Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 353

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 353 av 364 FørsteFørste ... 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 349 350 351 352 353 354 355 356 357 363 ... SisteSiste
Viser resultater 7,041 til 7,060 av 7269
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Da har jeg omsider fått meg 3D i kinoen, en JVC X500 fra avshops blackfriday tilbud, og jeg er glad jeg har kjøpt alle filmer (så og si) til nå i 3D combo.

How to Train Your Dragon og Captain America i går, og Journey to the center of the Earth og Jupiter Ascending hittil i dag.

Jeg storkoser meg

Ikke akkurat omtaler, men måtte bare få det ut

Tilbake til Mila.
    Grattis med ny prosjektor, ble vell et stort steg opp i bildekvalitet!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Grattis med ny prosjektor, ble vell et stort steg opp i bildekvalitet!
    Ikke fått den kalibrert enda så kjører på ganske standard out-of-box instillinger foreløpig, men tålig bra ja
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Kul film! bra underholdning med en god skuespiller som Ant-man. Anbefaler denne.
    Bra bilde i feil format, men det som imponerte aller mest var lyden. Årets lydspor er min umiddelbare reaksjon, bra trøkk uten å overdrive bassen. Fantastisk bruk av alle 4 surround kanalene med flotte panoreringer.

film 5

bilde 6/5

lyd 6
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -blacksea-jpg

Black Sea (2014)

Det er noe med ubåt-filmer som fenger, akkurat som SciFi, er vel dette med at man befinner seg i et fremmed, fientlig og livsfarlig miljø - bare beskyttet av en tomme eller to med stål.

Ble ganske skeptisk i starten av filmen, et preg av billig englesk produksjon dominerer og begynner å grue meg - for ubåt-film krever troverdig skidring av miljø - og det koster som regel. Men dette blir fort gjort til skamme, delen av filmen som foregår under vann er klart godkjent.

Men det er Jude Law som gjør mye av filmen, han står frem som en harding med godt hjerte veldig overbevisende. Ser frem til å se han slik i flere filmer i fremtiden. Resten av gjengen spilles også bra. Det blir en del merkelige situasjoner man bare må godta - det er mye som skal komprimeres inn i handlingen - men synes ikke det ofrer for mye av troverdigheten.

Vi får en godkjent porsjon med klaustrofobi og spenning - akkurat slik det skal være i en bra ubåt-film. Synes bilde og lyd var bra.

Gir filmen 7/10 og en klar anbefaling.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 118511

Svak film, roboten chappie leverte ikke noe nytt og filmen var lite spennende.
    Hva gjorde Hugh Jackman i denne filmen? Pinlig dårlig, og latterlige skurker.
    bra bilde og lyd bidro til at jeg klarte så vidt å holde meg våken.

film 2

lyd 6-

bilde 6-
    Fikk endelig plukket frem denne, som har stått i hyllen en stund. Jeg har hatt litt vanskelig for Neill Blomkamps stil tidligere, første gang jeg så District 9, slo jeg den av etter 20 min - og lurte på hva f*** dette var for noe. Bare for å prøve en gang til senere - hvor jeg elsket filmen - har etter dette sett district 9 - 2 ganger til og setter filmen høyt. Elysium derimot "satt" med en gang.

Fikk litt problemer med Chappie første halvdel av filmen, den er veldig uvant i forhold til den polerte Hollywood-stilen. Altså, hva med hårsveisene??? Hehe. Men filmen vokste veldig etterhvert, og i siste halvdel var jeg hektet. Tror denne vil bli enda bedre etter en andre gjennomtitting.

Så jeg endte med å like filmen veldig godt, særlig utviklingen av Chappie er interessant å følge.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    District 9 er sjefsfilm. Klare paralleller til faktiske forhold.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    District 9 er sjefsfilm. Klare paralleller til faktiske forhold.
    Ironi?

Jeg synes District 9 er topp 3 dårligste for meg! Hehe.. Hva var greia med at noen kunne kommunisere plutselig og noen ikke? Og det underskrifts greia?
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det blitt 2x Starwars Episode 7 i dag. Dolby Atmos 3D i sal 10 kl 10.00 og vanlig 3D i sal 5 kl 22.00 på Stavanger Kino.

Tar litt tid å fordøye før jeg kan bestemme meg for hvilket nr i favoritt rekken denne kommer på, og vil ikke skrive noe om handlingen siden det sikkert er flere som ikke har sett enda.

Filmen leverer for så vidt ganske i tråd med de foregående 6. Masse action, passe med humor, og fantastisk lyd!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

San Andreas 3D / Atmos

Åhh, overlevde det...

-12565_1_large-jpg

Er helt massert jeg

Kommer seg litt som skuespiller The Rock.
    Hun som spiller Blacke er sikkelig Eye Candy

Action overkill... men faen så morro

Bilde : 3D
    Kan ikke klage.
    Må være slitsomt og følge med på alt for de som har stooooort bilde
    For her er det effekter en kan bli sittene og måpe av, eller klappe for

Lyd : Dolby Atmos
    Det beste med filmen må være lyden.
    Her er det snakk om at filmer som Age of Extingtion og Terminator Genesys blir satt på plass, ikke bare litt. Men sikkelig på plass.
    Det hammer på fra alle høytalere, og her holdes det ikke igjen lydmessig...
    Heftigst av alt er mengden av bass og LFE output. Jeg dempet sub/LFE 2dB før jeg startet filmen... er glad jeg gjorde det
    Ikke av den dyyyype bassen, selv om det sikkert finnes. Men aggresiv, KRAFTIG og kontant. Pressentert så du dras inn i drama og action

Filmene : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 6++++++ eller jeg vil si 10 av 6

Fy flate, jeg ble sikkelig underholdt av denne filmen i kveld Sitter og gliser enda filmen var ferdig for 15 min siden

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vi to, h/k, som setter pris på skikkelige underholdningsfilmer, hehe

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Sesong 1 er den beste serien jeg har sett, så sesong 2 er noe jeg virkelig har sett fram til i år. Og for en skuffelse.
    Nytt plott, nytt sted og nye skuespillere fra forrige sesong, et godt utgangspunkt da det ville vært umulig å gjenskape det som skjedde i sesong 1. Skuespillerne klarte seg bra, selv om de kanskje prøvde litt for mye med å legge til personlige problemer de slet med.
    Det som ødela sesong 2 var totalt fravær av spenning og mystikken som var så glimrende i første sesong. Det ble bare en helt ordinær serie.
    Litt skuffende bilde som hadde for mye grain, veldig bra lydspor som bet godt fra seg når det skulle.

serie 4

bilde 4+

lyd 5+

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-png

Overraskende bra serie, handler om pirater på 1700 tallet. Ikke noe pirates of carribean stil over denne serien, her foregår mye av handlingen på land og masse intriger. Savner litt mer sjøslag scener, men kommer kanskje i neste sesong når man har blitt mer kjent med personene.

Mest overraskende var kvaliteten på lyd og bilde, helt topp. Lyden var rett og slett enormt bra, masse detaljer i lydsporet i surround kanalene som bidrar til at man lever seg inn i handlingen, bilde også sylskarpt. Trekk i bilde for vinglete kameraføring i noen scener, og litt mye støy i mørke scener.
    vis man vil så kan man nok finne litt feil og mangler da handlingen utspiller seg på 1700 tallet, mens man nok kan få inntrykk at man er i nåtid!

Serie 4/5

bilde 5

lyd 6
    Sist endret av saar; 12-30-2015 kl 09:08

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 119155

Filmen var bedre enn forventet, alltid skeptisk til oppfølgere, men denne var god og spennende.
    Lyd og bilde skuffet, bilde var ikke slik en kan forvente av en storfilm som denne.
    Grain og korn, litt dårlige farger, og et rart format. En mellomting av 16:9 og 2:40? Ikke vet jeg, men slike filmer skal ha 2:40.
    Lyden hadde bra trøkk, god dynamikk og bra lyd i surrounden. Savnet litt mer dypbass. Men det som ødela opplevelsen var en ubehagelig lyd, fikk vondt i hodet av lydsporet. Rart da denne filmen har fått fullt score på lyd på flere forum, men hos meg på mitt anlegg og med mine ører så ble det ubehagelig, minnet meg om hvordan lyden var på anlegget før jeg fikk hjelp til å kalibrere receiveren.

film 5/4

bilde 4+

lyd 4/5 hade det ikke vært for at lyden ble ubehagelig på mitt anlegg så hadde jeg gitt den 6-, trekk for savn av mer dypbass
    Jurassic World

Enig med det meste du skriver - bra film, spennende og vellaget. Men både bilde og lyd var skuffende, har sett veldig mye bedre bilde på de fleste nyere BD's enn dette. Savnet dypbass hele veien, bra surround, men det var alt for lite som skjedde fra både sub og rumperistere - for en film som dette legger alt til rette for en bassfest.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sesong 2 er hakket bedre enn sesong 1, mer action og mer troverdige skuespillerprestasjoner.
    Kan anbefale denne serien for de som ikke har sett den før, spesielt sesong 2 er veldig bra.
    Fortsatt veldig bra bilde, eneste er i mørke scener så blir bilde litt for kornete/uklart til at det er perfekt.
    Lyden er bare helt fantastisk, masse detaljer som gjør at en lever seg inn i handlingen. Og for et trøkk når det kjempes mellom skutene, nesten bedre enn Master and Commander filmen. Subbene får virkelig kjørt seg.

serie 5

bilde 5

lyd 6+

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -bolgenbd-jpg

Bølgen (2015)

Har gledet meg en stund til å få sett dette norske tilskuddet i katastrofe-film sjangeren. Jeg likte filmen veldig godt. Hovedpersonen i slike filmer skal jo være selve katastrofen - og jeg synes de presenterer dette veldig bra. Bygger det godt opp over tid med gammelt media i starten og videre med teknisk opplegg. Spenningen var fult på høyde med andre favoritter i sjangeren. Har ingenting å utsette på skuespillerne og regi.

Bildekvalitet og lyd: - har av vane lave forventninger siden det er "norsk". Så jo Jurassic World for et par dager siden - som hadde veldig varierende bildekvalitet (har lest senere at de brukte en del 35mm analog film - som forklarer noe) og litt skuffende lyd. Bølgen er bedre. Atmos kanalene er i noen deler veldig aktive, med bra virkning. Romperistere og sub fikk også en del å jobbe med - noe de ikke fikk i Jurassic World. La også merke til et flott, dynamisk soundtrack.

Bra film - og veldig imponerende til å være Norsk

16. Liker Jan B har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 119356

Ikke så aller verst denne, det som ødela litt for meg var dårlig skuespillere i rollene som John Connor, Sara og Kyle Reeves. De var lite troverdige . Selve filmen hadde vært mye bedre hadde de levert bedre.
    Lyden er helt topp, enormt med trøkk i alle kanaler, bassen måtte justeres ned litt.
    Bilde også bra, men litt blasse farger ødela, var kanskje meningen det skulle være sånn siden filmen vandret i tid.
    stort pluss for gode effekter og for at jeg støkket til et par ganger skikkelig.

film 4+

Lyd 6

bilde 5
    Terminator Genisys (2015)

Har sett denne i julen også. Ble litt skuffet første halvdel av filmen - for det var jo ikke noe nytt - begynte å lure på om jeg de hadde laget en elendig remake. Samtidig var for meg - spenningen fra de tidligere filmene fullstendig fraværende. Så jeg gikk inn i "popcorn" modus og innstilte meg på gladvold og tullball handling - da fungerte det. Arnold var veldig god i en slik setting i denne filmen.

Men filmen bør egentlig ikke nevnes i samme setning som de tidligere filmene - særlig nr 1 og 2. Synes også at 3:en og 4:en er ganske mye bedre enn denne.

Grom lyd på filmen, litt vanskeligere å bedømme bildet - for det var jo egentlig kveld/natt nesten hele filmen, men greit nok.

En ting som var litt vrient på Blu Ray utgaven - var å få Atmos teksten opp i displayet. Jeg måtte inn i menyen på min Sony Blu Ray spiller og herje litt med lyd-instillingene for å få Atmos lydsporet. Dette har jeg ikke trengt å gjøre på tidligere Atmos filmer. Antagelig første gang jeg har måtte gjøre noe som helst med lydinstillinger på Blu Ray spillere i det hele tatt.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,667
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -611axdd05sl-_sx300_-jpg

Er vel lite som ikke er sagt om disse seks filmene, men var godt å endelig å få sett de i egen kino. Har sett de utallige ganger men er jo spesielt på stort lerret. De tre nyeste har jeg også sett på offentlig kino.

Regner med at de fleste her har sett

Er nå hvertfall klar for den seneste, spørsmål er bare jeg klarer å vente til den kommer i min kino, eller om jeg må gå på en litt større kino..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det omvendt, jeg så de 3 eldste på kino, mens de 3 nyeste har jeg sett i hjemmekinoen, mange ganger.

Den første filmen fra 1977 ble jeg veldig imponert over - særlig fordi jeg for første gang hørte noe annet enn bare lyd fra front. Hjertnes, kinoen i Rådhuset i Sandefjord, ble bygget i 1975 og skaffet i en årrekke etter dette avansert kinoutstyr tidlig. Og i 1977 hadde de montert høytalere i taket/bak i kinoen.

Særlig et sted i filmen var effekten formidabel - når heltene våre er fanget i søppelrommet - og komprimeringsmotoren satte i gang - så kom lyden fra denne nesten kun oven/bakfra. Husker jeg ble veldig imponert av denne effekten. Fra å gå fra 2D front så opplevde man plutselig at man havnet midt i "rommet".

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    -611axdd05sl-_sx300_-jpg

Er vel lite som ikke er sagt om disse seks filmene, men var godt å endelig å få sett de i egen kino. Har sett de utallige ganger men er jo spesielt på stort lerret. De tre nyeste har jeg også sett på offentlig kino.

Regner med at de fleste her har sett

Er nå hvertfall klar for den seneste, spørsmål er bare jeg klarer å vente til den kommer i min kino, eller om jeg må gå på en litt større kino..
    er også igang med disse i egen kino nå i jula, har fått sett de 3 første og imponerende lyd på alle 3. Bra bilde på 2 og 3.
    Skal bli spennende og se hvordan de 3 neste er på bilde og lyd, er tross alt fra 70-80 tallet! Kjekt med en oppfrisking for egen del, og samtidig få introdusert filmene for de mindre i heimen.
    Skal klare å vente med å se den nyeste i egen kino

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,667
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke de tre gamle også visst på nytt på kino i forbindelse med ett jubileum, eller når episode-1-3 kom også forresten? Lurer på om jeg har sett minst 1-2 av de også på kino, ble plutselig veldig usikker.

Side 353 av 364 FørsteFørste ... 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 349 350 351 352 353 354 355 356 357 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •