Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 352

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 352 av 364 FørsteFørste ... 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 348 349 350 351 352 353 354 355 356 362 ... SisteSiste
Viser resultater 7,021 til 7,040 av 7271
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Jupiter Ascending

Vedlegg 118109

Jupp, var på tide med litt Atmos morro igjen

Bilde : 3D
    Svært oppegående 3D, der det ikke er spart på digitale effekter

Lyd : Dolby Atmos
    Veldig god lyd.
    Men, skal en se på det som possitivt eller negativt av Atmos effektene ikke stakk seg frem, men var mere en del av eller utvidelse av lyden en knapt merket ?
    Hele frekvensregistret brukes, og det spares ikke på kruttet i de mest actionfylte senene Det vil du sikkert merke.

Mila ser som vanlig smashing ut med sminken på.

Overdrivelser... kansje bittelitt, men på en god måte.

Litt kule space ships som får star wars til og se urgammelt ut

Var ikke helt historien jeg tippet meg til, da jeg bare har sett noen får bilder fra filmen.

Rolig start, men man blir underholdt resten av filmen.

Som Atmos demo film, så mangler den senene som virklelig får frem effektkanalene.

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Var i grunn ikke så værst
    Likte denne veldig godt selv. Fikk meg i perioder til å tenke på 12 Monkeys/Fifth Element/Dune når det gjaldt miljø. Herlig fjern og sprø popcorn film. Bare å lene seg tilbake å bli med på en skikkelig fjern heisatur.

Nå har ikke jeg sett mer enn en Atmos film tidligere etter jeg fikk høytalere i taket - men på denne dro det løs til stadighet med mye lyd ovenfra. Det var i det hele tatt mye lyd i alt av høytalere.

Det har sikkert mye å gjøre med at jeg snart har sett 5 sesonger med Babylon 5 de siste ukene, gamle saker - men spesialeffektene/dataanimasjonen i denne filmen er utrolig flotte å se på, ble imponert.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

John Wick

Grei underholding når en trenger litt Action

Skuespillet er så som så, men morro er det jo.

Bilde :
    Bra bilde.
    Noe blått og mørkt bilde.

Begynner forsiktig, men tar seg rimelig bra utover mot slutten
    La ikke merke til noe Atmos effekter som stakk seg frem noe, men de er i bruk
    LFE lar seg ikke pumpe bare i bakgrunnen. Når en kommer litt utover i filmen og John kommer
    tilbake til gamle takter blir det bere trykk i LFE.
    Kan nevnes at det ved en anledning slippes løs krefter i suben(e)

Filmen : 4
    Bilde : 5
    Lyd : 6

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -san-andreas-jpg

Fikk endelig sett San Andreas, har ventet med en del filmer til Atmos kom i hus. Og San Andreas er en perfekt film å teste anlegget med. Har i tillegg 4 kraftige romperistere i sofaen, som på denne filmen bidro til en brutal og ekstra spennende opplevelse.

Foruten SciFi - så er katastrofefilmer en favorittsjanger her - og denne innfrir stort. Spesialeffektene er enestående. Likte filmen veldig godt, en perfekt popcornfilm fra start til slutt, veldig spennende. Legger på litt av det imbd har - og gir den 7/10. Egentlig en perfekt film for hjemmekino med proj og 7.1.4 + romperistere.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Ikke så aller verst denne, det som ødela litt for meg var dårlig skuespillere i rollene som John Connor, Sara og Kyle Reeves. De var lite troverdige . Selve filmen hadde vært mye bedre hadde de levert bedre.
    Lyden er helt topp, enormt med trøkk i alle kanaler, bassen måtte justeres ned litt.
    Bilde også bra, men litt blasse farger ødela, var kanskje meningen det skulle være sånn siden filmen vandret i tid.
    stort pluss for gode effekter og for at jeg støkket til et par ganger skikkelig.

film 4+

Lyd 6

bilde 5
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    -san-andreas-jpg

Fikk endelig sett San Andreas, har ventet med en del filmer til Atmos kom i hus. Og San Andreas er en perfekt film å teste anlegget med. Har i tillegg 4 kraftige romperistere i sofaen, som på denne filmen bidro til en brutal og ekstra spennende opplevelse.

Foruten SciFi - så er katastrofefilmer en favorittsjanger her - og denne innfrir stort. Spesialeffektene er enestående. Likte filmen veldig godt, en perfekt popcornfilm fra start til slutt, veldig spennende. Legger på litt av det imbd har - og gir den 7/10. Egentlig en perfekt film for hjemmekino med proj og 7.1.4 + romperistere.

Jeg så også denne her om dagen, og må bare si at jeg kunne ikke vært mer uenig. Filmen starter dårlig med urealistisk helikopter flyvning ( vet sjangeren ja:P ) som heller ikke ser overbevisende ut. Skuespillet til "The Rock" er som vanlig dårlig ( Men likte han i "Walking Tall" ) og filmen var ekstremt lite engasjerende Ingenting stemte for meg med denne filmen. Måtte bare si det

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS Vis post
    Jeg så også denne her om dagen, og må bare si at jeg kunne ikke vært mer uenig. Filmen starter dårlig med urealistisk helikopter flyvning ( vet sjangeren ja:P ) som heller ikke ser overbevisende ut. Skuespillet til "The Rock" er som vanlig dårlig ( Men likte han i "Walking Tall" ) og filmen var ekstremt lite engasjerende Ingenting stemte for meg med denne filmen. Måtte bare si det

Kim
    Rib båten på slutten var verst!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

7. Takk harman/kardon takket for denne posten
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Rib båten på slutten var verst!
    Ja, huff! Jeg kan faktisk ikke forstå at denne filmen fenger noen. Jeg husker også den flaue scenen ved dammen, hvor han ene duden henger seg fast når han redder den jenta og blir med ned. Var rett og slett pinlig Og bare så det er sagt, så elsker jeg katastrofefilmer selv. Men, det er en sjanger som er vanskelig og få til!

Ikke ment som angrep på de som liker den, vi er alle forskjellige!

For the record, så elsker jeg "I am Legend". Og det er vel et par feil der folk kan henge seg opp i

Kim

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim
    Du beskriver jo dilemmaet glimrende selv: "vet sjangeren ja". Åpenbart ikke en film for alle dette.

Edit: Så er det en annen ting man kanskje ikke tenker så mye over. Man bør ha en "god dag" for å tåle slike filmer bra. Er ikke bestandig man er like tolerant over "tåpeligheter". Har jo opplevd å ha slått av en film etter 30 min , helt oppgitt. For så å se filmen på et senere tidspunkt og elsket den.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du beskriver jo dilemmaet glimrende selv: "vet sjangeren ja". Åpenbart ikke en film for alle dette.
    Nei, stemmer Men, jeg mente ikke urealistisk i den forstand egentlig. Tenkte mer på at det ikke var bra laget! Men som sagt, jeg liker nok en del filmer som andre ler av !

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, huff! Jeg kan faktisk ikke forstå at denne filmen fenger noen. Jeg husker også den flaue scenen ved dammen, hvor han ene duden henger seg fast når han redder den jenta og blir med ned. Var rett og slett pinlig Og bare så det er sagt, så elsker jeg katastrofefilmer selv. Men, det er en sjanger som er vanskelig og få til!

Ikke ment som angrep på de som liker den, vi er alle forskjellige!

For the record, så elsker jeg "I am Legend". Og det er vel et par feil der folk kan henge seg opp i

Kim
    Dette er ingen stor film, nei. Helt grei underholdning på en hjernedød dag. Men I am legend har jeg sett én gang for mange år siden og den var jaggu dårlig. Får meg ikke til å se den en gang til.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært mye dårlie filmer iår desverre. Tror noe av det skyldes at filmene som lages skal nå flest av publikummet for å tjene mest mulig. Tenker da på alderen.
    det verste med den nevnte filmen over var de elendige og lite troverdige skuespillerne. Kan ikke vi som ser på forvente bedre?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Årets Beste lyd og bilde her? Ja jeg synes det, iallfall bilde. Vannvittig bra bilde på denne utgivelsen, også lyden helt perfekt.
    Når det gjelder selve filmen så var ikke det all verden, og jeg klarte ikke helt finne ut av hva de egentlig ville fram til.

film 3

lyd 6

bilde 6

14. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Årets Beste lyd og bilde her? Ja jeg synes det, iallfall bilde. Vannvittig bra bilde på denne utgivelsen, også lyden helt perfekt.
    Når det gjelder selve filmen så var ikke det all verden, og jeg klarte ikke helt finne ut av hva de egentlig ville fram til.

film 3

lyd 6

bilde 6
    Helt enig!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terminator Genisys

Atmos / 3D

He is back.
    Gammel, men sandelig fant de en vei rundt det også

Masse Action, med eksplosjoner, smell og noen dype drag som virkelig passer til handlingen

Bilde : 3D
    Et veldig godt 3D bilde Såpass at jeg oppdaget etter filmen at jeg hadde glemt og skru på Darbee
    Jeg lurer på om dette er det beste 3D bilde jeg har sett så langt.
    Detaljer i massevis, og en og annen 3D effekter som du må dukke for.

Her var det faen med liv i den lyden . Og standaren settes helt i starten, da jeg merket det er godt jeg har sikret SVS tubene fra og falle ned fra xtz`ene
    Ikke bare bass/dypbass som er ekstrem i filmen. Men surround lydsporet er både aggressivt og kontant. Merket godt at center kanalen gir mye lyd fra seg
    Atmos effekt kanalene gir atmosfære hele tiden. Og tok meg en gang i og være i ferd med og se opp
    Har sittet og fundert på om dette lydsporet er bedre en Transformers 4 sitt Atmos spor ( som fikk ene svs`en til og falle i golvet )
    Tror jeg vil si det sånn, at Terminator 4 og Transformers 4 har ekstremt gode lydspor på hver sin måte. Uansett er de begge helt i toppklassen over de andre

Filmen : 4 ( litt forutsigbar, men veldig morro med action )
    Bilde : 6+ ( på topp i 3D bilde klassen )
    Lyd : 6+ ( på topp i ekstrem klassen )

Følg med filmen ut...

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim
    Helt enig! Jeg turde ikke å si det her først. Hørte om plottet og gadd ikke å se, så jeg er "ren"
    Min kompis kjøpte den på BD, tror at det var til og med 3D BD, husker ikke helt, jeg har fortrengt altsammen.
    Jeg ble så sjokkert at jeg klarte ikke å kjefte på ham.

Jeg syntes at "The Rock"er en gøyal og spennende "skuespiller" innenfor hans begrensinger, men ingenting fenget meg da jeg hørte om filmen.
    Blir ofte sliten av sånne og tenker mørke tanker som "drep dattera og redd livet ditt!"
    Kvinner skriker etter likestilling og like villkår, så hvorfor skal ikke Mannen (med stor M) respektere det?

Tilbake til dagens film som jeg nettopp så på TCM, så tekst/bildekvalitet/lydkvalitet var desverre undermålig:
    Somebody Up There Likes Me (1956)https://en.wikipedia.org/wiki/Somebo...281956_film%29

Svarthvitt film, Paul Newman som spiller en kriminell ungdom/voksen som finner ut (etter mye om og men) at han passet til boksing. jeg likte godt drivet og eksperimentene til Paul Newman, der han utvikler seg og finner ut av ting. Jeg ble veldig imponert av skuespillere, hvordan han angrep folk og sånt, hvordan han beskyttet seg mot sin sårbarhet, hvordan folk reager rundt ham, miljøet med krimnelle, og til slutt innsikten om hva som måtte til for å komme på rett kjøl. Jøss, jeg likte virkelig manuskriptet, fine skuespillere, mye livslærdom og sa mye bra og intelligent, mye streetsmartness, det var et tilstedesværelse jeg ikke ofte ser i filmer til dags.
    Anbefales hvis du klarer å overkomme monokrome bilder.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,498
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -san-andreas-jpg

Faktisk noe av det dårligste jeg har sett de siste 10 årene. Fine bilder, bra effekter, bra lyd, men innehold og skuespill suger noe så j.....g. Filmen kunne ikke bli ferdig fort nok. Det hadde vært mer spennende å se på maling tørke.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Like bra denne som den forrige. Mye god underholdning og action, bra skuespillerprestasjoner. En heftig bil/motorsykkel jakt er alltid gøy i kinoen!
    Også bra trøkk i lydsporet, bilde var litt kornete og svake farger, men det var sikkert meningen at den skulle være sånn. Liker det ikke!
    får satse på at de lager nok en oppfølger.

film 5+

lyd 6/5

bilde 5

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Like bra denne som den forrige. Mye god underholdning og action, bra skuespillerprestasjoner. En heftig bil/motorsykkel jakt er alltid gøy i kinoen!
    Også bra trøkk i lydsporet, bilde var litt kornete og svake farger, men det var sikkert meningen at den skulle være sånn. Liker det ikke!
    får satse på at de lager nok en oppfølger.

film 5+

lyd 6/5

bilde 5
    En oppfølger er allerede planlagt.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Er nok den beste konserten "teknisk" jeg har sett på blu ray, fantastisk bildekvalitet og bra lyd også. Pc ultraene blir litt avslørt her synes jeg, de egner seg bedre på film enn musikk desverre.
    Aldri vært superfan av pink floyd, men koste meg med denne. Mange klassikere som spilles.
    Stort pluss for bilde i 2.40 format
    Et must i samlingen for alle musikk interreserte.

Konsert 5+

bilde 6

lyd 5+

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått meg 3D i kinoen, en JVC X500 fra avshops blackfriday tilbud, og jeg er glad jeg har kjøpt alle filmer (så og si) til nå i 3D combo.

How to Train Your Dragon og Captain America i går, og Journey to the center of the Earth og Jupiter Ascending hittil i dag.

Jeg storkoser meg

Ikke akkurat omtaler, men måtte bare få det ut

Tilbake til Mila.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 352 av 364 FørsteFørste ... 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 348 349 350 351 352 353 354 355 356 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •