Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 351

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  48
Side 351 av 364 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 ... SisteSiste
Viser resultater 7,001 til 7,020 av 7278
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,671
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dee fleste av de gamle filmene i Bond boksen i 16:9? Er ikke dette litt rart egentlig?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Er dee fleste av de gamle filmene i Bond boksen i 16:9? Er ikke dette litt rart egentlig?
    Så langt er 2 av 23 ekte 16:9

Og det står i omtale at alle filmene er i brei format.

Orginalt er det forskjellige format de er filmet i 1.66:1, 1.85:1, 2.35:1 og 2.40:1

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,671
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Siden jeg har 2-35-1 lerret er det litt kjedelig med film i 16:9. Trodde det meste var filmet i bredformat tidligere jeg ;-)

på cdon står det kun 16:9 under bildeformat.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Fikk sett denne igår og jeg synes det ble litt for mye action! Etter en time så gikk resten på repeat, kunne vært litt mer variasjon i filmen.
    lyden trøkker noe hinsides, men jeg ble også her lei etter en stund p.g.a for mye bass. Avsluttet filmen på volum -30 og subbene nedjustert 3db.
    Bilde var sylskarpt og det mest positive med filmen, sammen med Charlize Theron som for meg fremstod som "hoved"skuespilleren i filmen.

film 4

lyd 6- trekk for overdreven bass

bilde 6
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To filmer til fra Bond 50 boksen vært i spilleren

Thunderball og You only live twice.

Begge disse har dårligere bildekvalitet en de første.

Mye av lyden fokuseres i center området, mens det av og til kommer noen effekter bakover i romet.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Skuffende film og dårlige skuespillere, ikke i nærheten av å engasjere eller gjøre historien spennende.
    Ekstremt bra effekter og lyd, også bra bilde, men det hjelper ikke når du ikke bryr deg noe som helst hvordan dette ender i filmen.
    Nei snart på tide dét dukker opp en "godfilm"!

film 3/2

lyd 6

bilde 5/6
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpg

Skuffende film og dårlige skuespillere, ikke i nærheten av å engasjere eller gjøre historien spennende.
    Ekstremt bra effekter og lyd, også bra bilde, men det hjelper ikke når du ikke bryr deg noe som helst hvordan dette ender i filmen.
    Nei snart på tide dét dukker opp en "godfilm"!

film 3/2

lyd 6

bilde 5/6
    Nesten enig.

Film 3+, resten er jeg enig i.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,977
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes en del av effektene ser rimelig kunstige ut også. Lyden er dog helt der oppe og viser med klarhet hvorfor man bør investere i Dolby Atmos hjemme.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru Vis post
    Syntes en del av effektene ser rimelig kunstige ut også. Lyden er dog helt der oppe og viser med klarhet hvorfor man bør investere i Dolby Atmos hjemme.
    Ja det var et par scener på slutten som var litt pinlige, blant annet den med glasskåret i foten og rib båten i gatene.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et litt skuffende filmår, håper og tror MI5, Antman og inside out kan rette opp litt.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Selve filmen var helt grei, ikke like god som den første. Det som ødelegge litt er at denne og de fleste filmene for tiden blir for snille/barnslige.
    11 års grensen skulle vært 15! Men flere som kan slippe inn på kino betyr vell mer penger i kassen. Minstemann på snart 7år hadde ingen problem å se Avengers. Savner litt de gode gamle 18 års action filmene!
    Lyden er det skrevet og snakket mye om, til tider er lyden veldig bra med ordentlig trøkk, men så faller den helt gjennom i neste scene og minner mest om lyden på en middels action tv serie, vedlig skuffende på en slik storfilm.
    Bra bilde

film 4

lyd 4+

bilde 5+
    Sist endret av saar; 10-15-2015 kl 12:16

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Selve filmen var helt grei, ikke like god som den første. Det som ødelegge litt er at denne og de fleste filmene for tiden blir for snille/barnslige.
    11 års grensen skulle vært 15! Men flere som kan slippe inn på kino betyr vell mer penger i kassen. Minstemann på snart 7år hadde ingen problem å se Avengers. Savner litt de gode gamle 18 års action filmene!
    Lyden er det skrevet og snakket mye om, til tider er lyden veldig bra med ordentlig trøkk, men så faller den helt gjennom i neste scene og minner mest om lyden på en middels action tv serie, vedlig skuffende på en slik storfilm.
    Bra bilde

film 4/5

lyd 4+

bilde 5+
    Filmen var helt grei og så gir du den 4/5?? For meg så er 4/5 en veldig god karakter...

Jeg gir filmen 3/4, lyden 3/4 og bilde 4+. Syns bilde var veldig blasst og kjedelig til tider, sammenlignet med Tomorrowland var det faktisk ganske dårlig. Svært skuffende av Marvel/Disney å gi ut en sånn film med så "dårlig" lyd og bilde.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 118922

Exmachina sett ikveld og ikke den type filmer jeg liker aller best, men interresant nok. Og litt spennende, , mye takket være gode skuespillere.
    Filmen var mye bedre enn Chappie.
    skuffende bilde, uskarpt/ute av fokus og ubehagelig å se på.
    bra lyd, veldig bra trøkk i surround.

film 4+

bilde 4-

lyd 5
    Likte denne veldig godt selv - herlig befriende med filmer hvor det er lagt litt arbeid i å skape flotte scener og en spesiell stemning. Og så slipper man slikt dritt som shaky-cam, flares osv. Filmen fikk meg til å tenke litt på Kubrick og hans geniale geniale kamerarbeid.

En annen film som også er fri for grain, shake-cam og annet av djevelens verk er denne:

-the_judge_2014_film_poster-jpg

Fantastisk drama, Robert Duvall er som vanlig enestående, og Downey overrasker veldig positivt. Filmen i seg seg er flott filmet og har et veldig bra plot, med en par underliggende teamer som gjør filmen uvanlig engasjerende. Synes de i tillegg har fått til en genuint bra atmosfære, samspillet og følelsene mellom personene blir veldig lett å sette seg inn i. En av de bedre filmene jeg har sett i år og er en slik type film som man kan plukke frem til stadig, med en stunds mellomrom. Anbefales sterkt.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Filmen var helt grei og så gir du den 4/5?? For meg så er 4/5 en veldig god karakter...

Jeg gir filmen 3/4, lyden 3/4 og bilde 4+. Syns bilde var veldig blasst og kjedelig til tider, sammenlignet med Tomorrowland var det faktisk ganske dårlig. Svært skuffende av Marvel/Disney å gi ut en sånn film med så "dårlig" lyd og bilde.
    Tja, lyden i siste halvdel tok seg en del opp og gjorde at den var bedre enn 3/4 synes jeg. Bilde var bra, men kunne vært litt bedre farger.
    filmen var helt grei ja, og kan nok være enig i at 4/5 da blir litt høyt på terningen! Ikke en film jeg ser flere ganger i motsetning til den første. En grei 4 film, uten å blande inn en 5
    Sist endret av saar; 10-15-2015 kl 12:20

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Etter å ha vært en tur i Paris og disneyland så var det på tide å sjekke ut Ratatouille i kinoen med de små. Og for en film, fantastisk herlig historie! En virkelig perle fra pixar som er fullt på høyde med filmen De utrolige.
    Filmen er fra 2007 men står ikke tilbake fra noen av dagens filmer, fantastisk bildekvalitet, ingenting å utsette på her. Flotte farger og detaljer.
    Også lyden er glimrende med fullt trøkk i alle kanaler, ordentlig dynamikk og perfekt dialog.

film 5/6

bilde 6

lyd 6

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

Filmen var bedre enn forventet, alltid skeptisk til oppfølgere, men denne var god og spennende.
    Lyd og bilde skuffet, bilde var ikke slik en kan forvente av en storfilm som denne.
    Grain og korn, litt dårlige farger, og et rart format. En mellomting av 16:9 og 2:40? Ikke vet jeg, men slike filmer skal ha 2:40.
    Lyden hadde bra trøkk, god dynamikk og bra lyd i surrounden. Savnet litt mer dypbass. Men det som ødela opplevelsen var en ubehagelig lyd, fikk vondt i hodet av lydsporet. Rart da denne filmen har fått fullt score på lyd på flere forum, men hos meg på mitt anlegg og med mine ører så ble det ubehagelig, minnet meg om hvordan lyden var på anlegget før jeg fikk hjelp til å kalibrere receiveren.

film 5/4

bilde 4+

lyd 4/5 hade det ikke vært for at lyden ble ubehagelig på mitt anlegg så hadde jeg gitt den 6-, trekk for savn av mer dypbass

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avengers : Age of Ultron 3D

Bla bla bla handling god nok.

Så til problemene... Lyden :-/

DTS HD-MA 7.1

Må ta det som et dårlig tegn når en må skru opp til MV -10dB for og få frem lyden og vokalen. Vanligvis ligger jeg mellom -20dB og -15dB for og få nok lyd.
    Og det virker som at i første del av filmen er det deler av lyden som mangler eller er klippet bort ? :-/ ingen ekslosjon liksom når en ser det på bilde.
    Ekstremt !!! flat og matt lyd. Som når det er aktivert DRC ( sjekket spiller og forsterker, ikke noe DRC aktiv på noen av de ).

Har vi fått det første eksemplet på at de har misslyktes i og "nedgradere" lydsporet fra Atmos/Auro-3D til dts hd-ma 7.1 ? hmm
    Lyden holder seg litt bedre utover i filmen, som at de har insett at de har gjort en blunder. Men fortsatt har latt DRC stå på...

Noen som har testet og slått over til Dolby Digital under filmen, eller satt forsterker til Straight lydmodus ?

Bilde : 3D
    Faktisk ganske bra.
    Hos meg var det masse detaljer, spessielt de grå Ultron bottene. ( nesten litt Transformes swong over Utron der en så bevegelige deler )

Lyden : dts hd-ma 7.1
    Noe misslykket lydspor for hjemmekino :-/

Handlingen ellers syns jeg var grei.
    Det bygges opp historie for videre filmer
    En real slåsskamp eller to, og effektiv riving av bygning hjelper på og dea frem smilene.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpeg

For de som er leie av Hollywood, disney og marvel osv....så kan jeg virkelig anbefale denne koreanske filmen som handler om en admiral som med 12 skip står opp mot over 300 japanske skip. Minner litt om filmen 300.
    Et vannvittig slag på sjøen som er imponerende laget til.
    Lyd og bilde er helt topp, utrolig masse detaljer i både bilde og lydsporet.

Anbefales å prøve denne i kinoen

film 5+

bilde 6

lyd 6

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,671
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått sett nye Avengers jeg også, likte filmen godt med flere morsomme scener, men lyden av ikke mye å rope hurra for nei. Mangel på dynamikk var absolutt ingen underdrivelse. Syns også det var lite lyd på bakkanalene?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Madagaskarpingvinene 3D

Gledet meg vel litt for mye til denne, selv om den hadde sine øyeblikk.

Etter og sett alle Madagaskar filmene der de... noe utspekkulerte pingvinene sto for de alder morsomste øyeblikkene i tilleg til hu bestemora.

Kan ikke si jeg ble helt tilfredstilt av filmen, det er noe som liksom mangler på både historie og lyd.

Bilde : 3D
    Bra bilde, men har sett bedre av animasjon.
    Selv med Darbee manglet den alder siste spruten og skarpheten.
    Bilde er ellers meget bra

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Lyden virket meget krontrolert, måtte nok en gang sjekke om det sto på noe DRC her hos meg.
    Skrudde opp til MV -15dB, uten ubehag. Kunne gått enda høyere uten problem med skarphet eller overaskelser.
    Kunne gjerne være mere snert når det skjer noe morro på skjermen.

Filmen : 3
    Bilde : 5,5
    Lyd : 5

Side 351 av 364 FørsteFørste ... 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 321 331 341 347 348 349 350 351 352 353 354 355 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •