Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 349

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 349 av 364 FørsteFørste ... 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 345 346 347 348 349 350 351 352 353 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,961 til 6,980 av 7265
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    -image-jpg

Styr unna
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpg

Styr unna
    Så du er team edward ja... typisk hehe

Syntes den var helt ok jeg, kult å få litt mer innblikk i parkour enn i Brick Mansions feks.

Og jeg har hvilt øynene på værre damer før
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Raid 2

Aha ja. Var jo underholdene den

Litt sånn slakting, spretting, hammring, knusing, skyting og slåssing.

Måtte se etter hva anbefalt aldersgrense var på den, 18 år. Kan ikke si de bommet på den.

Bilde :
    Helt ok.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Dubbet til Engelsk.
    Grei lyd.
    Vokalen var passelig tydelig hele filmen.
    Surround effektene la jeg ikke merke til, men de var sikkert der.
    LFE-Bass var litt beskjedent mesteparten, og dukket opp på noen sener med musikk.

Filmen : 4
    Bilde : 4,5
    Lyd : 4,5

Selv om det er bare film, kan de det med og bruke sånn rød rennende veske.
    Kan være greit og ikke la de alder yngste se den

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Nei dette var ikke det helt store, Chris Hemswort tar seg bedre ut med en hammer i hånden enn et tastatur! Ble lite troverdig film som handlet om datahacking rundt om forbi i verden.
    bra bilde og helt ordinær lyd.

film 2/3

bilde 5

lyd 4
    Sist endret av saar; 07-02-2015 kl 08:18
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Spennende og god triller, Liam gjør en god jobb her. Bra lyd, og sikkert en del effekter i tak for de med atmos receiver(dsu).

Film 4+

lyd 5

bilde 4

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -5txmyr-jpg

Solaris (1972) av Andrei Tarkovsky

"Man was created by Nature in order to explore it. As he approaches Truth he is fated to Knowledge. All the rest is bullshit."

Det tok meg noen dager etter å ha sett Solaris før jeg var endelig i stand til å konsolidere mine tanker om denne filmopplevelsen. Solaris hadde en ganske stor effekt på meg, slik som de fleste Tarkovsky filmene har. Det er nesten som man havner i en slags transe når man ser dem. Jeg vil prøve å holde dette til en ganske grei anmeldelse, jeg er ikke klar for og virkelig begynne å diskutere de filosofiske ideene som filmen presenterer uten å se filmen flere ganger.

Solaris er en film adoptert fra den polske forfatteren Stanisław Lem’s roman med samme navn. Imidlertid skiller Tarkovsky’s sin adaptasjon seg sterkt fra kildematerialet. Jeg har ikke lest romanen, men jeg har lest at Lem opprinnelig fokuserer primært på mannens manglende evne til å kommunisere med utenomjordisk liv, mens Tarkovsky fokusere mer internt, hvilken effekt opplevelsen ville ha på ens psyke.

Tarkovsky's versjon begynner på jorden, som fungerer som en kontrast til den kalde isolerte romstasjon i bane rundt den fjerne planeten Solaris. En psykolog, Kris Kelvin, blir sendt til Solaris for å undersøke hva som forårsaker forvirrende meldinger som blir sendt fra stasjonen. Dagen før han er satt til å dra, tilbringer han tid i sine foreldres hjem. Der får de en besøkende som har vært på Solaris, som advarer Kris om mysteriene på planeten. Kris ignorerer mannens advarsel og gjør reisen til Solaris uansett. Ved ankomst på romstasjonen, som blir operert av et mannskap på bare 2, blir han straks konfrontert med mysteriet av planeten, når det er flere personer om bord i romstasjonen enn det bør være - en av dem er hans avdøde kone.

Teknisk sett er Solaris en fantastisk prestasjon. Filmet i samme periode som 2001: A Space Odyssey, vil jeg si at Solaris kommer nær Kubricks utrolig prestasjon. Til tross for slitt-utseendet på romstasjonen som mest sannsynlig er et resultat av manglende finansiering, spiller det perfekt inn temaene i Solaris. Andrei Tarkovsky er, som alltid, utrolig i hans evne til å skape fantastiske bilder - hver frame er perfekt. Det var spesielt en scene som gav meg gåsehud på hele kroppen; Når de opplever vektløshet og Bach sin orgelmusikk siger inn i høyttalerne.

Solaris er ofte betraktet som Sovjet respons til 2001, men til tross for dem begge blir satt i rommet, og handler om temaer som menneskehetens usikkerhet i universet, har de to helt forskjellige tilnærminger. 2001 handler om den ytre tanken på utvidelse og transcendens av mannen, samt en utstilling av teknologisk bragd (for å kort oppsummere en utrolig kompleks film), mens Solaris handler om utforskningen av menneskets indre psyke (for å oppsummere en like kompleks film ) og begynner å stille spørsmål ved "hvorfor" av menneskets plass i universet i stedet for "hvordan" eller "hva".

Igjen, dette er for det meste bare mine opprinnelige tanker, med litt research. Jeg kommer nok til se denne filmen mange ganger før jeg selv begynner å virkelig grave i den sanne betydningen av Solaris. Som stort sett alt Tarkovsky har gjort, er denne filmen et absolutt mesterverk - en av de beste science fiction filmene gjennom tidene!
    Så en kommentar fra en som har sett filmen som jeg synes var passende: "It gave me a headache, but it was the best headache i've ever had"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej Vis post
    -5txmyr-jpg

Solaris (1972) av Andrei Tarkovsky

"Man was created by Nature in order to explore it. As he approaches Truth he is fated to Knowledge. All the rest is bullshit."

Det tok meg noen dager etter å ha sett Solaris før jeg var endelig i stand til å konsolidere mine tanker om denne filmopplevelsen. Solaris hadde en ganske stor effekt på meg, slik som de fleste Tarkovsky filmene har. Det er nesten som man havner i en slags transe når man ser dem. Jeg vil prøve å holde dette til en ganske grei anmeldelse, jeg er ikke klar for og virkelig begynne å diskutere de filosofiske ideene som filmen presenterer uten å se filmen flere ganger.

Solaris er en film adoptert fra den polske forfatteren Stanisław Lem’s roman med samme navn. Imidlertid skiller Tarkovsky’s sin adaptasjon seg sterkt fra kildematerialet. Jeg har ikke lest romanen, men jeg har lest at Lem opprinnelig fokuserer primært på mannens manglende evne til å kommunisere med utenomjordisk liv, mens Tarkovsky fokusere mer internt, hvilken effekt opplevelsen ville ha på ens psyke.

Tarkovsky's versjon begynner på jorden, som fungerer som en kontrast til den kalde isolerte romstasjon i bane rundt den fjerne planeten Solaris. En psykolog, Kris Kelvin, blir sendt til Solaris for å undersøke hva som forårsaker forvirrende meldinger som blir sendt fra stasjonen. Dagen før han er satt til å dra, tilbringer han tid i sine foreldres hjem. Der får de en besøkende som har vært på Solaris, som advarer Kris om mysteriene på planeten. Kris ignorerer mannens advarsel og gjør reisen til Solaris uansett. Ved ankomst på romstasjonen, som blir operert av et mannskap på bare 2, blir han straks konfrontert med mysteriet av planeten, når det er flere personer om bord i romstasjonen enn det bør være - en av dem er hans avdøde kone.

Teknisk sett er Solaris en fantastisk prestasjon. Filmet i samme periode som 2001: A Space Odyssey, vil jeg si at Solaris kommer nær Kubricks utrolig prestasjon. Til tross for slitt-utseendet på romstasjonen som mest sannsynlig er et resultat av manglende finansiering, spiller det perfekt inn temaene i Solaris. Andrei Tarkovsky er, som alltid, utrolig i hans evne til å skape fantastiske bilder - hver frame er perfekt. Det var spesielt en scene som gav meg gåsehud på hele kroppen; Når de opplever vektløshet og Bach sin orgelmusikk siger inn i høyttalerne.

Solaris er ofte betraktet som Sovjet respons til 2001, men til tross for dem begge blir satt i rommet, og handler om temaer som menneskehetens usikkerhet i universet, har de to helt forskjellige tilnærminger. 2001 handler om den ytre tanken på utvidelse og transcendens av mannen, samt en utstilling av teknologisk bragd (for å kort oppsummere en utrolig kompleks film), mens Solaris handler om utforskningen av menneskets indre psyke (for å oppsummere en like kompleks film ) og begynner å stille spørsmål ved "hvorfor" av menneskets plass i universet i stedet for "hvordan" eller "hva".

Igjen, dette er for det meste bare mine opprinnelige tanker, med litt research. Jeg kommer nok til se denne filmen mange ganger før jeg selv begynner å virkelig grave i den sanne betydningen av Solaris. Som stort sett alt Tarkovsky har gjort, er denne filmen et absolutt mesterverk - en av de beste science fiction filmene gjennom tidene!
    Så en kommentar fra en som har sett filmen som jeg synes var passende: "It gave me a headache, but it was the best headache i've ever had"
    Er jo en perle den filmen, jeg liker også både boken og 2002 versjonen. Så du denne på Blu Ray - hvordan var lyd og bilde?

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å utsette på hverken bilde eller lyd. Jeg så den russiske blu-ray utgivelsen:

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Mange år siden jeg sist så denne filmen så det var på høy tid med et gjensyn i min egen kino, og for en opplevelse
    Redux utgaven et ca 50 min lenger enn originalen og totalt nesten 3,5 time lang, men kjedet meg ikke et sekund. Filmen er bare helt outstanding og en av de beste krigsfilmene som er laget.
    Men det som virkelig gledet var den fabelaktige jobben de må ha gjort under restaureringen, for bilde og lyd er virkelig helt i topp klasse.
    Skikkelig med trøkk i alle kanaler her, spesielt surround får kjørt seg. Den gruser mange nye utgivelser på både bilde og lyd.

film 6

lyd 6- (litt trekk for enkelte scener som kunne hatt enda mer trøkk i lfe)

6- ( enkelte scener er litt mindre skarpere, men flisespikkeri)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Death Race 3 Inferno

Death Race " Inferno "

Steke, ble litt imponert faktisk
    Reinspikka action, med noen over the topp sener

-3-jpg
    Har jo sine fordeler... eller vent...

Bilde :
    Ganske bra, men ser noen sikkelig billige hollywood effekter når det sier " BOOOM " av og til.

Lyden er rett og slett grooooom
    Det rister godt og det leveres bra punch fra LFE kanalen. Kunne ikke annet en og smile av det
    Gode surround effekter, og upscale DSU gir gode effekter
    Det mest underholdene lydsporet siden jeg så Age of Extinction Atmos ( og det helvete det førte med seg... )

Filmen : 5 ( Vil si den er den mest underholdene av de 3 filmene )
    Bilde : 5
    Lyd : 6 ( 6`er kommer opp grunnet at lyden er så underholdene og den river deg med når det skjer noe )

Anbefales, men se den 1. og den 2. filmen først

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -sharknado-1-jpg -sharknado-2-jpg

Sharknado 1&2

Enough Said.

Man har jo hørt om disse mesterverkene - bare navnet setter fantasien i sving på høygear.

Bunkret opp med noen kalde og starter med nr 1. Etter noen minutter med litt dialog og "handling" får vi det vi vi ha - en fyr som blir slukt av en hai, på dekk på en båt. Man skjønner at filmskaperen ikke har begrenset seg til kjedelige ting som naturlover eller fornuft - heldigvis. Her er det bare å skru av kritisk sans og sprette en kald en til. Når man så har tilpasset seg til filmskaperens univers er dette veldig fornøyelig. Og veldig morsomt, kommentarer som "Looks like it's that time of the month" fikk meg til å få pusteproblemer en stund Filmen har også den fine egenskapen at tåpelighetene hele tiden eskalerer - slik at man ikke blir lei av å se det samme hele tiden - det blir bare "bedre og bedre". Må gi litt ros til hovedrolleinnegaveren - Ian Ziering, blir imponert over at han i det hele tatt stiller opp i denne greia - samtidig som han på en eller annen måte ror dette i land med en viss grad av selvrespekt. Ræva? Absolutt. Underholdende - jepp.

Med denne gode erfaringen, satte jeg på nr 2. Som de fantasifullt nok har kalt Sharknado 2: The Second One. Galskapen har forflyttet seg fra Los Angeles til New York. Ian Ziering stiller opp igjen, og har nå blitt en landskjent helt, etter bravadene han utførte i den første filmen. Åpenbart har den første filmen fått kultstatus, for i denne er det tett mellom gjesteopptredener fra diverse halvkjente skuespillere. Spesialeffektene er også adskillig mer påkostet - de ville ikke en gang blitt gjort til skamme på Chaplins storhetstid. Etter den første filmen har man nå fått ganske høye krav til kvaliteten på tåpeligheter - og man blir ikke skuffet av nr 2 - den innfrir så det holder. Kravet til kalde halvlitersbokser gjenstår selvsagt. Filmen har som den første, også en flott progresjon i tåpeligheter og man gliser egentlig hele tiden, kun avbrutt av latterkramper.

Kort summert er dette to elendige filmer med godt over middels underholdningsverdi - og anbefales varmt sammen med noen kalde.

Begge er tilgjengelige på Netflix - lyd og bildekvalitet betyr ikke noe her - så nevner ikke det. For egen del ble jeg glad når jeg leste at en nr 3 har premiere om ikke lenge - den skal jeg garantert se.

12. Liker Willms har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jupiter Ascending

Jupiter Ascending

-11907_35_large-jpg

Jupp, var på tide med litt Atmos morro igjen

Bilde : 3D
    Svært oppegående 3D, der det ikke er spart på digitale effekter

Lyd : Dolby Atmos
    Veldig god lyd.
    Men, skal en se på det som possitivt eller negativt av Atmos effektene ikke stakk seg frem, men var mere en del av eller utvidelse av lyden en knapt merket ?
    Hele frekvensregistret brukes, og det spares ikke på kruttet i de mest actionfylte senene Det vil du sikkert merke.

Mila ser som vanlig smashing ut med sminken på.

Overdrivelser... kansje bittelitt, men på en god måte.

Litt kule space ships som får star wars til og se urgammelt ut

Var ikke helt historien jeg tippet meg til, da jeg bare har sett noen får bilder fra filmen.

Rolig start, men man blir underholdt resten av filmen.

Som Atmos demo film, så mangler den senene som virklelig får frem effektkanalene.

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Var i grunn ikke så værst

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt hvordan en babe, top notch bilde og lyd får folk til å miste alt de har av kritisk sans.

15. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt hvordan en babe, top notch bilde og lyd får folk til å miste alt de har av kritisk sans.
    Må si meg enig i deg at Jupiter Ascending ikke var en god film, men fantastisk lyd og bilde hadde den. Film 2, lyd og bilde 6.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -whiplash-34229-jpg

Whiplash, en film som virkelig traff meg rett i hjertet. Muligens fordi jeg er musiker selv, men dette synes jeg var en helt fantastisk film. Terningkast 6. Bra lyd og bilde.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

18. Liker sirant, tralltrall har likt denne posten
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt hvordan enkelte fremdeles påberoper seg 'kunnskap' som trumfer andres personlige smak..

Edit: med 'fremdeles' mener jeg ikke nødvendigvis at den jeg siterte har gjort dette gjentatte ganger, men at selve hendelsen repeteres regelmessig..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å glemme underholdningsverdi når man skal kritisere en film. Babes, suberb lyd og bilde, soundtrack, spesialeffekter, atmosfære, humor og gode skuespillerprestasjoner i seg selv kan være nok til å gi en film bra score - selv om den ikke en gang har en story. Slik som for eksempel Bond filmer.

Samtidig vil jo aldri en film som Solaris (selv om den er veldig bra) gi meg den helt store opplevelsen da det blir for minimalistisk.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk jeg lyst å se denne

-thesefinal-jpg

Filmen starter med at vi ser 2 meteorer som passerer over himmelen, og rett etterpå kommer lyden fra radioen hvor det fortelles at nedslag var i Atlanterhavet, og det er ca 12 timer til Australia (so vi befinner oss i) vil treffes.

Vi følger James idet han forlater sin sidesprang dame for å stikke på End of the world fest. Full av dop for ikke føle noe når undergangen kommer reiser han fra henne.

Kort tid etter ser han 2 pedo'er som har kidnappa seg ei 10-12 år gammel jente, og selv om han prøver ignorere det så ender han opp med å redde Rose fra disse galningene.

Hun er blitt adskilt fra faren, de skulle til tanten for å være der når enden kommer.

Filmen følger så disse 2 mens James balanserer ego mot omsorg og hvor vi ser hvordan forskjellige folk har tatt forskjellige valg. Regelmessig er radioen hørbar med oppdateringer fra rundt om på planeten.

Det handler aldri om å redde seg seg selv eller noen, så en artig vri på de mange katastrofefilmene hvor det alltid er en utvei for hovedpersonene.

Jeg likte filmen veldig godt, og den var passe voldelig og trist uten å overdrive noen av delene.

Lyd og bilde var veldig bra, 8/10, filmen 9/10, anbefales.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kung Fu Killer anno 2014

Kung Fu Killer " 2014 " Også kjent som Kung Fu Jungle

Kjøpte den bare for og se Donnie Yen slåss

Grei nok moderne Hong Kong style film.

Bilde :
    Bra kvalitet, som avslører filmtriks hehe.
    Følg med når en båt kjøres over

Vokalen pågår i Cantonese og Mandarin. Så måtte ty til teksting for og få med meg handlingen :-/
    Ellers så er lydkvaliteten god, med bra bruk av surround.
    Men lite bruk av LFE.

Filmen : 3,5
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Jupiter Ascending

-11907_35_large-jpg

Jupp, var på tide med litt Atmos morro igjen

Bilde : 3D
    Svært oppegående 3D, der det ikke er spart på digitale effekter

Lyd : Dolby Atmos
    Veldig god lyd.
    Men, skal en se på det som possitivt eller negativt av Atmos effektene ikke stakk seg frem, men var mere en del av eller utvidelse av lyden en knapt merket ?
    Hele frekvensregistret brukes, og det spares ikke på kruttet i de mest actionfylte senene Det vil du sikkert merke.

Mila ser som vanlig smashing ut med sminken på.

Overdrivelser... kansje bittelitt, men på en god måte.

Litt kule space ships som får star wars til og se urgammelt ut

Var ikke helt historien jeg tippet meg til, da jeg bare har sett noen får bilder fra filmen.

Rolig start, men man blir underholdt resten av filmen.

Som Atmos demo film, så mangler den senene som virklelig får frem effektkanalene.

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Var i grunn ikke så værst
    ble mer action film enn science fiction film, så traileren ga feil forventning her.
    enig i at lyd og bilde var helt topp, lyden hadde meget bra trøkk, men ikke for mye som en del filmer har.

Side 349 av 364 FørsteFørste ... 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 345 346 347 348 349 350 351 352 353 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •