Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 342

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 342 av 364 FørsteFørste ... 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 338 339 340 341 342 343 344 345 346 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 6,821 til 6,840 av 7273
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    John Wick, skrudde av etter en halv time - makan til søppel. Keanu Reeves gjorde seg nettopp til en B-skuespiller med denne latterlige rollefiguren. Hadde aldri drømt om at fyren som gjorde Matrix skulle ta på seg en søppelrolle som dette.
    Filmen hadde jo bare så vidt begynnt etter en halvtime, men han hadde jo allerede rukket skyte seg gjennom en haug assassins.

Beste filmen på lenge, digger presisjons pistolskyting som avveksling for all maskingevær pløyinga
    Sist endret av Shallow_; 02-04-2015 kl 23:30
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,500
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Filmen hadde jo bare så vidt begynnt etter en halvtime, men han hadde jo allerede rukket skyte seg gjennom en haug assassins.

Beste filmen på lenge, digger presisjons pistolskyting som avveksling for all maskingevær pløyinga
    Jeg synes filmen var bra jeg også. Bra med action og en av Reeves beste filmer siden Matrix. Den beste Reeves filmen er The Replacements, etter min mening. En morsom film

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA Vis post
    Jeg synes filmen var bra jeg også. Bra med action og en av Reeves beste filmer siden Matrix. Den beste Reeves filmen er The Replacements, etter min mening. En morsom film
    Må nesten si meg enig der og ja, fikk den sist uke på Bluray.

Og etter å ha sett Superbowl i reprise på Viasat sport så hadde jeg meg en Football runde med Draft Day (hvor man kan nyte de tapende Seahawks som 'skurkene'), Remember the Titans, og ja, Replacements.

Etter etpar timer med Superbowl så begynner reglene å demre så da er det jo litt extra utbytte å se fotballfilm.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra 1995. På BR.

Her drivers licence
    Her credit cards
    Her bank accounts
    Her Identity
    Deleted.

Kan dere se hva dette er? Hovedrolleinnehaveren var en riktig eyecandy på tiden, og ser lekker ut i svart bikini.
    Filmen er bra restaurert, og selv om den har tjukke skjermer og floppy disker, og er uten usb kontakt, er innholdet fremdeles like aktuelt.

En skikkelig nostalgi trip.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo unektelig ut som The Net med Sandra Bullock.

Er det i så fall the tyske BD-utgivelsen du har sett?
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The net var jo ikke akkurat aktuell når den kom ut engang, og omtrent like teknisk korrekt rundt IT og datamaskiner som swordfish :-P

Så forsåvidt sant, like aktuell i dag som for 20år siden :-P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, The Net.
    Slengte den med fra CDon, og kostet ikke mange kronene. Utgave med en mengde ulike undertekster så den er nok pan europeisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Sørum
    Poster
    10
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale The Insiders med Clive Owen god story, Sin City 2 har bra bilde men ikke like god story som i den første. Expendables 3 har bra lyd og bilde.

Audiovector Mi3 Signatur
    Audiovector Mi3 AVC Signatur
    Audiovector KX x 4 Surround + back
    Densen 200+, Densen 320 x 2
    Arcam CD FMJ (drev)
    Hegel HD 12
    Pioneer Kuro LX 5090H
    SC-LX 72
    BD-LX 52
    Canton SUB
    Audioquest strømkabler + HDMI
    T+A strømfilter
    Nordost Blue Heaven signal/høyttalerkabler
    16 AMP egen kurs

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A Face in the Crowd (1957) av Elia Kazan

Elia Kazan er kanskje mest kjent for On the Waterfront (1954) og East of Eden (1955). Dette tror jeg er en liten "glemt" klassiker, jeg hadde ihvertfall ikke hørt om den før den ble nevnt på en podkast. Filmen er en slags blanding mellom Network (1976) og Ace in the Hole (1951). Så liker man noen av de tror jeg denne også faller i smak

Populærkulturell alkymi oppstår når lokalradioentusiast Patricia Neal nakkeskinnhaler en alkoholisert gitarboms ut fra glattcella og stabler ham inn i et studio. Landstrykeren viser seg å ha en optisk fiberlinje rett inn i folkesjela, og fra første radioprogram av raketterer han ustoppelig mot nasjonal superstjernestatus

Makt korrumperer selvsagt den fra før ustabile eks-omstreiferen på rekordtid, og han transformerer om til en grotesk ut-og-innpustfrådende mediagoblin samtidig som han havner i klørne til en Washington-klikk som fremmer sin egen svarte agenda via folketekket hans.

Ingen tvil om at smartingene som lagde denne filmen så på folk flest som treigtenkt men potensielt olmt kveg som må gjetes med omhu av smarte, piperøykende (dette er femtitallet, husk...) mannfolk med universitetsutdannelse. Men hvis vi velger å se bort fra filmens avskyelige menneskesyn, er A Face in the Crowd en (til tider veldig) morsom film med skarp dialog, minimale mengder sideflesk, og sterke skuespillerprestasjoner - av en demonbesatt, fresende Andy Griffith i hovedrollen, og ikke minst av Patricia Neal som hans hardt prøvede partner.

Anbefales!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått sett Jupiter Ascending? Som scifi fan så er jeg spent på denne....

Sist endret av Danke; 02-15-2015 kl 01:04

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Fikk sett denne igår og det var en god film, Brad Pitt leverer som alltid. Den er ikke på nivå med de aller beste krigsfilmene, men har en del gode kamper med tanksene hvor det smeller bra.
    meget bra bilde
    lyden også bra, men stort minus for manglende 7.1 lydspor, filmen er skapt for lyd i bak høyttalerne.
    lyden trenger et par ekstra knepp på volumet for å få rette trøkket.

film 4+
    bilde 6
    lyd 5
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

12. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

X-men : Days of Future Past

X-men : Days of Future Past

Hva skal en skrive tro.... Jo, et virrvar av en film.

Ble ikke imponert, men grei underholdning.
    Litt mysterier.
    Noen små nøkler ser man om en følger med
    Få karaterer, men som gjør mye.
    Fokuset er vel mye på, Raven, søte Kitty, Logan, Eric og Charles. Kan ikke annet si en at Raven er en sikkelig bitch i denne filmen

Bilde :
    Det duger.
    Ikke sånn superbra, men får med seg detaljene.

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Her kunne de gjort mere ut av lyden.
    Det er lenge siden jeg har syns det manglet noe trykk i bassen når det skjer ting på skjermen, men det gjorde det i kveld.
    Ellers er det bra med kringlyd.

Filmen : 3,5
    Bilde : 5
    Lyd : 4,5

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kate er desverre blitt syk og har ikke mulighet til å selv gjøre det avsluttende intervjuet til avgangutgaven av skoleavisa. Isteden får romvennina med seg spørsmålene og kjører til seattle for å møte den suksessrike forretningsmannen som også skal tale på skoleavslutningen deres.

Den usikre skolejenta blir betatt av forretningsmannen, og han av henne. Et påfølgende besøk i jernvaren hvor hun jobber så begynner en klassisk romanse fylt av kjærlighet og omtanke og gjensidig respekt.

Det var mye mer humor enn jeg hadde forventet som faktisk fikk tiden til å fly avgårde, og i motsetning til mange andre så syntes jeg samtlige gjorde gode skuespiller prestasjoner.

Mye bra musikk også i filmen.

9/10 kanskje, anbefales.
    Sist endret av Shallow_; 02-17-2015 kl 19:29

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda ingen som har anmeldt femti-skygger-av-grått?
    Eller er det filmen du nettopp omtalte, @Shallow_ ?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post

Hvis du er så nysgjerrig så syns jeg du kan ta deg av det å se og anmelde den, jeg kommer ikke til å gjøre det...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,845
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Hvis du er så nysgjerrig så syns jeg du kan ta deg av det å se og anmelde den, jeg kommer ikke til å gjøre det...
    Beste anmeldelse så langt:
    Flippity-flop.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post

Hæ ? Hvem, jeg ?

Jo når du nevner det så tror jeg faktisk de andre rolle figurene het Anastasia Steele og Christian Grey.. Pussig det der

Stavanger kino fredag 13. Feb, full sal, ca 30 hankjønn, resten meget pene damer for det meste. Ca 230 av dem..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Vedlegg 115638

Ikke så væst start på en filmserie håper vi.

Ble litt bedre kjent med karakterene. Og Disel hadde en heller lett jobb til denne filmen hehe
    Og Stan Lee var sandelig og se i denne marvel filmen å.

Bilde : 3D
    Bra bilde. Men hos meg virket det av og til litt soft, selv med Darbee på 36%.
    En del bildeeffekter som gjør den litt mer severdig.

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Altså, nå er jeg sansynligvis miljøskadet etter påkjenningen med Transformes 4 sist Torsdag...
    Grei skuring, men forventet litt mer kjenner jeg. Sikkert bedre 2. gang den sees. Legger med da på MV -10dB

Filmen : 4
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Igjen, minner om at jeg er miljøsskadet enda etter Transformers-4 som ikke har sluppet taket i husken

Vært en tur i spilleren i kveld.

Frem og tilbake med Room Comp Large på svsene, hjelper på lyden og ofre litt av dypbassen virker det som.
    Vært inne på det før ja, men en må jo bare prøve med mere dypbass av og til.

Den var ikke så seig i lyden som når jeg så filmen de 2 forrigående gangene.

Kunne gi lyden en 6 i kveld

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Vedlegg 116378

Hadde virkelig sett fram til denne, men for en skuffelse. Rett og slett pinlig hele filmen. Elendig historie og skuespill.
    heldigvis ble den leid og ikke kjøpt
    Gone Girl, 2014

Hehe, vi har åpenbart ikke samme filmsmak. Men det er selvsagt lov.

Jeg synes denne var fantastisk - veldig spennende - en slik film som grensene for hva som kan skje er uendelige. Veldig flott filmet og skuespillere i særklasse. Midtveis i filmen får vi jo en forklaring - men i stedet for å punktere filmen - legges det i et ekstra gear og ting blir fullstendig uforutsigbare. Beskrivelsen av amerikansk overfladiskhet og vinkling av nyheter er herlig.

Nok et mesterverk av Fincher - og Oscar-nominasjonen til Rosamund Pike er velfortjent.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Gone Girl, 2014

Hehe, vi har åpenbart ikke samme filmsmak. Men det er selvsagt lov.

Jeg synes denne var fantastisk - veldig spennende - en slik film som grensene for hva som kan skje er uendelige. Veldig flott filmet og skuespillere i særklasse. Midtveis i filmen får vi jo en forklaring - men i stedet for å punktere filmen - legges det i et ekstra gear og ting blir fullstendig uforutsigbare. Beskrivelsen av amerikansk overfladiskhet og vinkling av nyheter er herlig.

Nok et mesterverk av Fincher - og Oscar-nominasjonen til Rosamund Pike er velfortjent.
    Helt enig.

Side 342 av 364 FørsteFørste ... 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 338 339 340 341 342 343 344 345 346 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •