Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 339

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  48
Side 339 av 364 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,761 til 6,780 av 7278
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så Transformers: Age of Extinction i går. Forferdelig lang og full av noen av de flaueste, typisk amerikanske "helte" øyeblikkene som noen gang er laget. Lysten til å ta opp en pute for å slippe å se de verste øyeblikkene var utrolig sterk. Men actionsekvensene er så fantastiske at man blir helt salig. Blir nesten skuffet over meg selv - over at jeg elsker slike filmer

Bildet var veldig bra - et par trinn på gamma og laveste lysstyrke på pæren ga maks hos meg. Lyden er veldig bra, LFE sporet er det mest aggresive jeg har opplevd hittil, fantastisk.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når man putter Transformers i spilleren da er det bare til å skru av hjernecellene og legge bort all fornuft og heller nyte action og god lyd på høygir!
    Synes bilde i enkelte scener hadde litt mye grain, men er vell vanlig på Transformers filmene å legge til dette.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

3. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, ikke perfekt bilde, men veldig bra. Reagerte litt på grain, men ikke så ille, kunne fint bruke darbee på 45% gjennom hele filmen. Litt vel fargeglad innimellom. Men veldig mye bedre enn for eksempel den første Apefilmen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teenage mutant ninja turtles:

Var og hentet denne på elkjøp i går ettermiddag, og hva kan man si, det er 100 minutter med Turtle fanboy service.
    Jeg er egentlig ikke helt sikker på om dette var den dummeste TMNT filmen noensinne, eller den beste. Jeg lener meg mot og si begge deler.

-turtles-jpg

Var man ikke 10-12 år gammel i starten av 90 tallet, eller nå så er ikke dette nødvendigvis filmen for deg.
    Filmen ligger i omtrent samme klasse som G.I Joe retaliation transformers filmene og kanskje highlander 3 og 4.

Men ellers generelt godt gjennomført, og jeg syntes kanskje bildet var hakket skarpere enn transformers men også en smule over saturert altså litt mye farger, men ikke fullt så mye som Transformers igjen.

Det samme kan sies om lyden, veldig mye bass her fra første minutt til siste, igjen ikke fullt så voldsomt som transformers men det syntes jeg egentlig gikk i pluss, AOE ble rett og slett så mye LFE bass at man ble litt lei det i løpet av filmen.

Denne som med Transformers AOE har Atmos spor på disken, og selv om jeg bare får 7.1 versjonen av dette så er det absolutt veldig bra lyd med masse surround effekter.

Kort oppsummert, som filmen selv forsåvidt sier det, de er muterte skilpadder, de er tenåringer, og ja de er ninja'er.
    Megan fox er vel Megan Fox og repeterer forsåvidt sin kjente karakter, og jeg forsåvidt kjøper hennes rolle som "crazy hot chick" i første del av filmen, men etter som hun blir bevist og ha rett så forsvinner dette helt og hun ender opp med og stort sett relegeres til "hylende hot chick", greit nok for i dette punktet tar skilpaddene over showet.

Jeg er og ganske sikker på at Michael bay hadde en samtale med design avdeling angående Shredders rustning som gikk noe alá slik:
    M.B:
    "Shiny, I like it, now give him guns !"
    Other guy:
    "But he's a ninja master, he doesnt use guns"
    M.B, prøver og tenke.
    "Ok give him at a least bunch of knives and swords then"
    O.G
    "Ok, how about this?"
    M.B
    "No no, MOARR KNIVES !"
    O.G
    "Ok.."
    M.B
    "No no, MOARR KNIVES, MOARR KNIVES ! And make him shoot the knives !"
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Malificient er den beste disney film jeg har sett tror jeg, trist og god. Kona elsket den. Gir den toppscore 10. Xmen past and future var god, helt ok underholdning.

300 rise of an empire var ubervoldelig og ketchup, helt grei film...

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes Ninja Turtles hadde ett meget bra lydspor og jeg likte filmen godt, fantastiske effekter og knallbra bruk av LFE sporet - Anbefales!!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Jeg syntes Ninja Turtles hadde ett meget bra lydspor og jeg likte filmen godt, fantastiske effekter og knallbra bruk av LFE sporet - Anbefales!!
    Enig

Så denne sammen med de små i huset og vi storkoste oss, en meget underholdende film. Etter all dårlig kritikk den har fått så var dette virkelig en positiv overrraskelse
    Bilde var også kjempebra
    lyden var nesten i klasse med Transformers, jaggu ikke mye dårligere. Her var mye bass ,men ikke for mye og det passet perfekt til filmen. God bruk av surround effekter
    høydepunktet var fjellscenen som fint kan brukes som demoscene til å vise fram kinoen og filmen, her var det noen kjempedrønn som virkelig satte fart i subbene.
    anbefaler også denne filmen til store og små hjemmekino entusiaster.
    Sist endret av saar; 12-13-2014 kl 20:48
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett ferdig

-118213_large-jpg

A guy comes into a bar...

Jeg så traileren for denne foran en annen film for en del uker siden, og syntes den så så artig ut at jeg bestilte europeisk utgave fremfor å vente på USA versjon.

Utifra trailer så man at det dreide seg om tidsreise, men ta alt du har sett før og snu det på hode så har du denne filmen.

Man sitter bare litt wtf ?? etterpå..

Vil ikke si så mye, sjekk trailer og vurder selv, jeg ble helt tatt på senga, og storkoste meg hvert eneste øyeblikk.

Lyd og bilde var ypperlig, 9/10 kanskje, filmen helt fantastisk 10/10. Anbefales på det varmeste.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expendabels 3

-755309554884ea244788-jpg

Hadde ikke så store forventninger bortsett fra lyden når jeg satte den på. Men du værden som den leverte

Begynner med action og avsluttes i et helt forykende slag en ikke har sett maken til

Storyen er nok en gang Pay Back

En smått irriterende Banderas med munndiare en bare vil stappe en granat i kjæften på og kaste splinten. Men vent til slutten, det kan lønne seg for den som ikke har sett filmen

Ronda Rousey (mma fighter) er vel i sin første film. Starter litt middels, men kommer seg Så er a ikke vond og se på akkurat

En god del humor, og en liten andel selvironi om en hører etter i starten

Bilde : 2D
    Helt Konge.

Lyd : Dolby Atmos
    Du Dæven !!!!!!
    Sitter her og faktisk mener dette er en enda heftigere og villere lydspor en Transformes-4.
    Så filmen på MV -15dB og turte ikke gå opp til MV-10dB, for bassen holder IKKE tilbake. Den bare presser på, og den er stundomtil pressentert i de dypere dimensjoner...
    Kringlyd er det massevis av. Om dette blir en standar for Atmos så er det mye morro og glede seg til

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6+++ ( Hinsides rått )

Jeg graderer denne som 100% lyd DEMO film

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass, jeg kjøpte tydeligvis feil versjon

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Såpass, jeg kjøpte tydeligvis feil versjon
    Atmos oppgradering er vært og gjøre virker det som

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok atmos etter hvert,men de trenger vell ikke gi ut 2 forskjellige versjoner?????
    hadde vell fått dolby true hd 7.1 på denne selv uten atmos receiver vis jeg har forstått det riktig.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også SME, Elkjøp utgaven Expendables III. Selv syntes jeg både lyden og bildet var under hva jeg hadde forventet. Bildet var en del kornete hos meg, og om det er SME som har rota det til igjen er ikke godt å si.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding Vis post
    Jeg har også SME, Elkjøp utgaven Expendables III. Selv syntes jeg både lyden og bildet var under hva jeg hadde forventet. Bildet var en del kornete hos meg, og om det er SME som har rota det til igjen er ikke godt å si.
    Du hadde riktig lydspor valgt? SME sine utgivelser har en lei tendens til å ha et Dolby Digital (lossy) lydspor som standard, og så må man manuelt velge DTS HD-MA. Har brent meg på det ved et par anledninger.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Du hadde riktig lydspor valgt? SME sine utgivelser har en lei tendens til å ha et Dolby Digital (lossy) lydspor som standard, og så må man manuelt velge DTS HD-MA. Har brent meg på det ved et par anledninger.
    det er dts hd sporet som er elendig kontra dolby true hd, men er for meg uforståelig hvorfor ikke alle land kan få samme lyspor?
    har fått svar inne på avsforum at det er flere land som har fått denne versjonen, skulle vært bannlyst å holde folk for narr.
    den ryker på bålet

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok atmos etter hvert,men de trenger vell ikke gi ut 2 forskjellige versjoner?????
    hadde vell fått dolby true hd 7.1 på denne selv uten atmos receiver vis jeg har forstått det riktig.
    Stemmer det.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Fikk sett denne igår og tja,helt grei norsk film
    Gode bilscener til å være norsk.
    veldig bra bilde og god lyd,spesielt i surround. Minus for svak dialog.

film 4
    bilde 5
    lyd 5-

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Fikk sett denne igår og tja,helt grei norsk film
    Gode bilscener til å være norsk.
    veldig bra bilde og god lyd,spesielt i surround. Minus for svak dialog.

film 4
    bilde 5
    lyd 5-
    Må si at jeg er skremt over hvor dårlig norsk film egentlig er når dette skal være det det beste fra 2014, jeg syns filmen var tragisk dårlig. I tillegg klarer de ikke å sette riktig framerate og setter den til 24hz i stedet for 23,976?? Lyd og bildekvalitet var bra, men ellers helt tragisk. Terningkast 2!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,022
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede glemt mesteparten fra Børning så det er ikke noe godt tegn!
    fikk sett skumringsland og den var enda mer skuffende synes jeg, eneste interresante var stedene den ble spilt inn som er i nærområdet hvor jeg bor, ellers ikke snev av spenning i filmen. Så en kan fint konkludere med at 2014 har vært labert for norsk film,desverre.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Må si at jeg er skremt over hvor dårlig norsk film egentlig er når dette skal være det det beste fra 2014, jeg syns filmen var tragisk dårlig. I tillegg klarer de ikke å sette riktig framerate og setter den til 24hz i stedet for 23,976?? Lyd og bildekvalitet var bra, men ellers helt tragisk. Terningkast 2!
    Det mest irriterende med denne synes jeg var at den lett kunne vært så mye bedre. Mye av humoren synes jeg faktisk fungerer, men på manussiden burde det vært veldig mye bedre. Karakterene til Otto J. og Sven Nordin var filmens høydepunkt. Anders Baasmo C. sin karakter var der i mot så utrolig ufordragelig at jeg lurer på hva de tenkte.

Når det er sagt, så liker jeg at de prøver å lage denne type film. Norsk film er ikke akkurat preget av filmer hvis eneste mål er å underholde.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Side 339 av 364 FørsteFørste ... 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 335 336 337 338 339 340 341 342 343 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •