Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 338

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 338 av 364 FørsteFørste ... 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 334 335 336 337 338 339 340 341 342 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 6,741 til 6,760 av 7273
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Transformers: Age of Extinction

Vedlegg 115494

Fy flate Mørbanket

Like bra som når jeg så den på kino

Bilde : 3D
    Meget bra.
    Er egene justeringer som ikke er 100%. Men gromt er det

Lyd : Dolby Atmos
    Tror aldri at hjemmekinoen har fått kjørt seg hardere noen gang... For dette er heftig når det tar seg opp i enkelte sener.
    Bass/LFE trykker på i det uendelige, så bee aware
    Surround sporet er aggresiv, og tydelig. Og det er virkelig en tight punch i bassen

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6+ ( Vil påstå T-4 har best lyd av det som er utgitt i 2014 )

Just fucking AWSOME
    enig i alt her
    just fucking AWESOME
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlegg 115638

Ikke så væst start på en filmserie håper vi.

Ble litt bedre kjent med karakterene. Og Disel hadde en heller lett jobb til denne filmen hehe
    Og Stan Lee var sandelig og se i denne marvel filmen å.

Bilde : 3D
    Bra bilde. Men hos meg virket det av og til litt soft, selv med Darbee på 36%.
    En del bildeeffekter som gjør den litt mer severdig.

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Altså, nå er jeg sansynligvis miljøskadet etter påkjenningen med Transformes 4 sist Torsdag...
    Grei skuring, men forventet litt mer kjenner jeg. Sikkert bedre 2. gang den sees. Legger med da på MV -10dB

Filmen : 4
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Igjen, minner om at jeg er miljøsskadet enda etter Transformers-4 som ikke har sluppet taket i husken
    Forsåvidt enig, har enda bare sett den i 2d, og syntes sånn sett den hadde flott med dybde i bildet selv i 2d.

Lyden var og god, men mye dybde bass var det kanskje ikke veldig mye av (var mer av dette i avengers f.eks)
    Men den er der når den trengtes men ikke oftere enn det heller, jeg har jo og nå fått noen billige romperistere så det manglet ikke på bevegelse i stolen :-P

Føltes også denne fint kunne klare seg med litt ekstra trøkk på receivern, så selv denne på mv -10 siden jeg har sperra satt der, men denne filmen var lyden så behagelig at jeg her kunne fint kjørt på enda mer, jeg pleier og se film på ca mv -15.

Har enda igjen og se transformers AOE, men kjøpte den og en sic pack øl på fredag så ser nok den snart :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    enig i alt her
    just fucking AWESOME
    Hadde lyden på -20 men alikevell så fikk jeg 6-7 ganger clipping på lyden i de heftigste scenene, noen andre som opplevde dette på Transformers?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lyden på -20 men alikevell så fikk jeg 6-7 ganger clipping på lyden i de heftigste scenene, noen andre som opplevde dette på Transformers?
    Clipper klipschene på bare -20dB ? Der må være noe feil. Eller for lite strøm

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden bare forsvant helt 6-7 ganger, mistenkte først feil på discen,,men når jeg skrudde ned til 22 så skjedde det ikke.
    syns det var rart at receiveren skulle oppføre seg sånn da det ikke var så høyt, men bassen var jo hinsides selv på 20.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Extrem god lydmix. Agressiv of tight bass med god påfyll fra LFE.

Vibrasjons problem for avspilleren ?
    Prøve høyere x-over mellom høytalere og subene ?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Extrem god lydmix. Agressiv of tight bass med god påfyll fra LFE.

Vibrasjons problem for avspilleren ?
    Prøve høyere x-over mellom høytalere og subene ?
    Du har rett, rask test avslørte problemet, stereobenken som oppoen står inni vibrerer. Fikk også hakking i bilde i dag når det stod på.
    alt framover blir nedtur på lyden vis man sammenligner med denne filmen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett, rask test avslørte problemet, stereobenken som oppoen står inni vibrerer. Fikk også hakking i bilde i dag når det stod på.
    alt framover blir nedtur på lyden vis man sammenligner med denne filmen

Oj, i slaget på mårran jeg hoho

Kommer jo noen få Atmos filmer fremover, som en håper er litt bedre en gjennomsnittet. Frem til Battle of the 5 armyes kommer på blå ut i Atmos format

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Skal vær et bilde av dragetreneren 2 som ikke vises over
    fikk sett denne på mårran sammen med de små og konklusjonen fra dem var at denne var bedre enn den første.
    synes selv også det var en meget god oppfølger, her var det action og full rulle fra første stund. Mange herlige dragekamper som fenger for store og små.
    bilde helt perfekt som forventet på en film som denne.
    filmen ble sett med norsk tale og dts lydspor, lyden var veldig bra også her, gode effekter i surround. Mangler kanskje litt på bassen som var så god på eneren.

Filmen en sterk 5

bilde var en klar 6

lyden en 5

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hobbit: The Desolation of Smaug " Extended Edition " 3D

Kutter rett til saken.

Helsikke å. Det er første gang jeg kan si at utvidelsen til Extended Edition er misslykket :-(

80% av det som er lagt til er bare vas i forhold til filmens gang :-(
    Det eneste jeg kommer på nå etterpå i farten vært Exended er en sene med Gandalv i Dol Guldur.

Noe possitivt er det.

3D Bilde er ekstremt bra. Bortsett fra vann effektsenene i elva når de flykter fra skogalvene og orkene.

Lyden er grom. Muligens litt pusset opp fra kino versjonen. Eller så kan det være ny surroundforsterker i oppsettet som gjør det
    For Smaug hørtes enda gromere ut en før denne gangen Og mange effekter kom tydeligere frem.

Men en grei oppfriskning til i morgen natt var det

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutter rett til saken.

Helsikke å. Det er første gang jeg kan si at utvidelsen til Extended Edition er misslykket :-(

80% av det som er lagt til er bare vas i forhold til filmens gang :-(
    Det eneste jeg kommer på nå etterpå i farten vært Exended er en sene med Gandalv i Dol Guldur.

Noe possitivt er det.

3D Bilde er ekstremt bra. Bortsett fra vann effektsenene i elva når de flykter fra skogalvene og orkene.

Lyden er grom. Muligens litt pusset opp fra kino versjonen. Eller så kan det være ny surroundforsterker i oppsettet som gjør det
    For Smaug hørtes enda gromere ut en før denne gangen Og mange effekter kom tydeligere frem.

Men en grei oppfriskning til i morgen natt var det
    Jeg syns motsatt at de tillagte delene utfylte historien enda bedre, spesielt Gandalv i Dol Guldur og Beorn. Lyden er akkurat den samme som kinoversjonen som var meget god.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar helt pusten fra deg
    ser jo veldig lovende ut dette
    skulle hatt den på blå plate til helgen
    Sist endret av saar; 12-09-2014 kl 15:39

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar helt pusten fra deg
    ser jo veldig lovende ut dette
    skulle hatt den på blå plate til helgen
    Skal se den i natt

14. Liker saar har likt denne posten
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Guardians of the Galaxy i går, herlig film. Lyden var upåklagelig og bildet var veldig bra - etter en uvanlig stor justering.

Legger merke til at lysstyrken på filmer skifter en del, som regel pleier jeg bare å justere gamma eller fra theatre Black 2 til theatre black 1 eller noe slikt, et trinn er som regel nok. Men på denne måtte jeg kjøre på full pupp - helt opp til Dynamic, er vel 4-5 trinn fra det laveste, for å få nok punch i bildet. Må være den "mørkeste" filmen jeg har hatt i spilleren hittil. Så You Only Live Twice rett etterpå, da var det ned på Theatre Black 2 og "normal" gamma for å få likeverdig lysstyrke i bildet.

Ikke noe klaging altså - får jo den bildekvaliteten jeg ønsker - men blir forundret over mangelen på "standard" fra filmbransjen. Eller kanskje det bare er kombinasjonen av mitt utstyr som gjør slike utslag.

16. Liker sirant har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Så Guardians of the Galaxy i går, herlig film. Lyden var upåklagelig og bildet var veldig bra - etter en uvanlig stor justering.

Legger merke til at lysstyrken på filmer skifter en del, som regel pleier jeg bare å justere gamma eller fra theatre Black 2 til theatre black 1 eller noe slikt, et trinn er som regel nok. Men på denne måtte jeg kjøre på full pupp - helt opp til Dynamic, er vel 4-5 trinn fra det laveste, for å få nok punch i bildet. Må være den "mørkeste" filmen jeg har hatt i spilleren hittil. Så You Only Live Twice rett etterpå, da var det ned på Theatre Black 2 og "normal" gamma for å få likeverdig lysstyrke i bildet.

Ikke noe klaging altså - får jo den bildekvaliteten jeg ønsker - men blir forundret over mangelen på "standard" fra filmbransjen. Eller kanskje det bare er kombinasjonen av mitt utstyr som gjør slike utslag.
    Å neida ser absolutt det samme selv med forskjellige filmer, gotg var særdeles litt blass, men var forsåvidt det på kino og syntes jeg.
    Kan jo ta transformers filmene som jeg synes virker direkte over saturert (for mye farger) spessielt siste.
    Har vel gått utifra at mye av dette er regisørens "visjon" og som med de fleste kunstnere kommer denne visjonen ut fra et visst sted man sjelden soler.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Å neida ser absolutt det samme selv med forskjellige filmer, gotg var særdeles litt blass, men var forsåvidt det på kino og syntes jeg.
    Kan jo ta transformers filmene som jeg synes virker direkte over saturert (for mye farger) spessielt siste.
    Har vel gått utifra at mye av dette er regisørens "visjon" og som med de fleste kunstnere kommer denne visjonen ut fra et visst sted man sjelden soler.
    Tidligere var jeg veldig tilhenger av å bevare regissørens visjon. Man skulle jo ha en perfekt kalibrert proj og å dra i noen spaker er jo blasfemi!! Men nå bare irriterer slikt meg, jeg vrir på alt, slik at jeg får det slik JEG vil ha det.

Gjør det samme på musikk også. I dag ser jeg på receivere og forsterkere uten loudness og lett tilgjenglige bass og diskant justering som mangelfullt utstyrt elektronikk.

Siste Transformers kommer i posten en av dagene - blir spennende å se. Den nye apefilmen var 10 trinn opp i bildekvalitet i forhold til den forrige hos meg. Leste at cinematografen kun ville stille opp hvis han fikk velge en viss Kodak filmtype. Godt de kvittet seg med han.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, dog jeg stort sett rører jeg ikke innstillinger, men det er ikke for og bevare noens estetiske intensjoner men mer att jeg har kommet meg fram til oppsett som stort sett funker og jeg er alt for lat til og gå finne den originale fjernkontrollen istedetfor harmonyen :-P

Det er MIN 100K kroners sweetspot, regisøren kan komme med anbefalning men her det jeg som bestemmer :-D
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en programmerbar fjernkontroll en kort stund, det medførte for mye leting etter de originale. Løsningen ble et stuebord med 2 skuffer - hvor den ene er forbeholdt fjernkontroller For det er jo slik at på både film og musikk vil en innstilling aldri bli optimalt på noe...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se den i natt
    Litt nyskjerrig på hva du synes om filmen?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hobbiten 5 hærsslaget. THX salen Verdal kino.

Lagdrygt, masse action, en midlertidig smågal dverg, og sandelig kom det en dverg som var enda sprøere en chips.

Et par alver, og en av de viser seg og ha overaskende extreme krefter.

Selve handlingen i historien er forutsigbar for den som ikke har lest noe av Tolkin.

Oppturen er lyd og bilde var veldig bra.

HFR 3D og det var tydelig bilde.
    Lyden er vel antydet og komme på blåformat med Atmos

Hjelper godt at det er nok bass som går ganske dypt i den salen, så action er morsomt i den salen.

Filmen : 4
    Bilde : 6+
    Lyd : 6

Ringens Herre v/s Hobbiten... Ringenes Herre vinner uten tvil.

Side 338 av 364 FørsteFørste ... 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 328 334 335 336 337 338 339 340 341 342 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •