Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 334

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 334 av 364 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 ... SisteSiste
Viser resultater 6,661 til 6,680 av 7265
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Har jo likt de andre Marvel-filmene; dog i noe varierende grad. Kanskje jeg ble påvirket av kjip lyd, halvgode seter, overpriste billetter og at filmen ikke var slik jeg hadde ventet meg? Regner med at jeg gir den en sjanse til når blu-ray'en dukker opp.
    Ja, film er helt klart best hjemme! Jeg har justert opp karakteren min på mange filmer etter å ha sett de for andre gang hjemme hos meg selv med god lyd/bilde og komfortable seter...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

National Treasure

Blu-Ray

Første gang sett på blu-ray. ( vs SD og en HD datafil fra før )

Bildet er bra.
    Hudson elva, ikke bra. Den var skitten, med alt dasspappiret m.m som fløt der nede hehe.

Lyden (TrueHD) kan en heller ikke klage på.
    Tydelig vokal som er viktig for filmen for og få med seg det som sies er viktig for historien.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Her er det mann mot natur og det var godt med litt forandring til disse heltefilmene som har dumpet ned i postkassen i det siste.
    Robert Redford får store problemer tilsjøs når seilbåten krasjer med en container som forårsaker hull i skroget. Ene problemet etter det andre kommer på løpende bånd. Ingen enkel film for en skuespiller når en er mutters alenen i hele filmen, og han gjør en mer en godkjent prestasjon.
    Men han mangler det siste lille for å engasjere meg helt til at det blir toppkarakter.
    Men det som virkelig engasjerer og imponerer er lydsporet, det er virkelig bra på denne filmen og man kjenner på kroppen når bølgene slår i stormen. Det knaker godt, og det er mange detaljer i lydbildet i alle kanaler.
    bilde er også bra.
    Giir filmen 5
    bilde 5
    lyd sterk 6

stort pluss for at de i denne filmen har spart seg for å slenge med en menneske etende hai som kontinuerlig sirklet rundt båten og bare venter på at han skulle falle over bord!!!!!!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Helt enig i det meste bortsett fra at jeg syns The Avengers og Captain America The Winter Soldier er like bra selv om det er helt forskjellige filmer. Gleder meg stort til gjensyn med Guardians Of The Galaxy i min egen kino!
    Liker de og men denne var noe helt annet, såg den på premieren på Mb4, full sal, veldig god steming, alle lo og når rulleteksten kom klappet hele salen.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin film, men skuffet over slutten, hvis det var den ekte slutten.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Så denne igår kveld, men sovnet midt i filmen og våknet delvis da flyet var på bakken.
    av det jeg fikk med meg var nogså kjedelig og lite interresant synes jeg.
    så blir en 2 for selve filmen, lyd og bilde var helt greit uten å imponere noe voldsomt gir begge en 4.
    Satser på Noah fenger bedre til kvelden
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unforgiven (2013): Japansk nytolkning som jeg syntes var mer underholdende enn originalen med Clint Eastwood. Sverd og pistoler er jo tøffere enn kun pistoler, og jeg er heller ikke så begeistret over originalen heller.

6/10

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpg
    Så denne igår kveld, men sovnet midt i filmen og våknet delvis da flyet var på bakken.
    av det jeg fikk med meg var nogså kjedelig og lite interresant synes jeg.
    så blir en 2 for selve filmen, lyd og bilde var helt greit uten å imponere noe voldsomt gir begge en 4.
    Satser på Noah fenger bedre til kvelden
    Enig. Havner langt ned på merittlista hans denne.
    Noah var helt grei. Fint lydspor og bildekvalitet.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Synes denne var helt grei underholdning, veldig bra laget og gode effekter. Også bra skuespiller prestasjoner. Sovnet jaffal ikke.
    gir selve filmen en sterk 4 og kan anbefale den for de som ikke har sett den.
    Gir lyden en sterk 5, den var veldig bra med gode effekter i surround. For de som måtte like dyp bass på film så får man en del av dette på denne filmen. Er noen stein kjemper i filmen som slår godt fra seg.
    bilde er sterk 6,rett og slett en nytelse å se på, skarpt og veldig behagelig å se på.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basslovers kan glede seg til Godzilla...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Her er det mann mot natur og det var godt med litt forandring til disse heltefilmene som har dumpet ned i postkassen i det siste.
    Robert Redford får store problemer tilsjøs når seilbåten krasjer med en container som forårsaker hull i skroget. Ene problemet etter det andre kommer på løpende bånd. Ingen enkel film for en skuespiller når en er mutters alenen i hele filmen, og han gjør en mer en godkjent prestasjon.
    Men han mangler det siste lille for å engasjere meg helt til at det blir toppkarakter.
    Men det som virkelig engasjerer og imponerer er lydsporet, det er virkelig bra på denne filmen og man kjenner på kroppen når bølgene slår i stormen. Det knaker godt, og det er mange detaljer i lydbildet i alle kanaler.
    bilde er også bra.
    Giir filmen 5
    bilde 5
    lyd sterk 6

stort pluss for at de i denne filmen har spart seg for å slenge med en menneske etende hai som kontinuerlig sirklet rundt båten og bare venter på at han skulle falle over bord!!!!!!
    Så denne i går - her manglet det ikke noe for meg - legger på 1, og gir filmen 6. Fantastisk film, var fysisk sliten etterpå - hadde sittet så anspent, etter å ha lurt på hvordan i all verden dette kom til å ende. Rett inn på min 10 i topp over filmer jeg har sett. Som du skriver - ikke noen billige triks her - bare nådeløs virkelighet.

Så White House Down rett etterpå - og lurte på hva i all verden manusforfatteren har ruset seg på, haha

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post
    Så denne i går - her manglet det ikke noe for meg - legger på 1, og gir filmen 6. Fantastisk film, var fysisk sliten etterpå - hadde sittet så anspent, etter å ha lurt på hvordan i all verden dette kom til å ende. Rett inn på min 10 i topp over filmer jeg har sett. Som du skriver - ikke noen billige triks her - bare nådeløs virkelighet.

Så White House Down rett etterpå - og lurte på hva i all verden manusforfatteren har ruset seg på, haha
    Med tanke på at han(robert redford) nærmer seg 80 år så fortjener han sekseren!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at han(robert redford) nærmer seg 80 år så fortjener han sekseren!
    Fantastisk prestasjon av "gamlingen".

Spoiler!!

Det mest foruroligende (i mangel på noen bedre beskrivelse) var når han barberte seg. Et siste stell liksom...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Captain America : The winter solider

3D

-captain-america-winter-soldier-black-widow-jpg

Boooja
    Mye Action og mye Morro

Bilde : 3D
    Meget bra bilde, og helt greie effekter ( som det er mye av )

Lyd : DTS HD-MA 7.1
    Lydspor hentet fra øverste hylle
    Kringlyd i massevis.
    Og et tungt og mye brukt LFE spor som setter romet i bevegelse, spessielt mot slutten

Jeg syns faktisk denne er bedre en den første Cap. America filmen

Filmen : 6
    Bilde : 6
    Lyd : 6+

Dette er en må ha film, enten du er Marvel fan. Eller liker en god action film og nyte.
    Og nevnte jeg det er et heftig bassfundament type såpass som demo værdig...

Glemte og nevne at frøken Johansson ser ikke akkurat stygg ut...
    Sist endret av harman/kardon; 09-08-2014 kl 17:42

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Basslovers kan glede seg til Godzilla...

Masse trøkk i Godzilla, og bra lydspor sånn sett. Trøkket peaker ved 30Hz, men skjer lite til ingenting fra rett over 20Hz å nedover (skuffende) At filmen også var søppel gjorde ikke akkurat ting bedre......

Bilde hentet fra AVSForum.

-godzilla-2014-png
    Sist endret av Kane; 09-08-2014 kl 09:23 Begrunnelse: fikk ikke med bildet

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Mens man venter på noe spennende skal ramle ned i postkassen så var det på tide å sjekke ut denne i kinoen. Må være over 10 år siden jeg så den på dvd så mesteparten er glemt av handlingen.
    har fått sett et par episoder og selv om utgivelsen er noen år gammel så er det ganske så bra kvalitet på denne.
    Litt kornete/støy i bilde, men utenom det så er det bra kvalitet på bilde
    lyden er veldig bra, masse detaljer i surround høyttalerne.
    skuespillerne leverer varene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Raid 2: Retaliation (2014): Veldig hard actionfilm, men spilletiden er på hele 150 minutter, så jeg foretrekker den første filmen. Men dette er en film alle actionfans må se, enkelt og greit. 7/10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Amazing Spiderman 2

Spiderman v/s Spark-plug 3D

Merket det var en noe lang film, med mye historebygging før det skjedde noe.

Det er en del kule effekter, det skal de ha.

Ellers så syns jeg Elektron er ganske så Dr.Manhaten look-alike i utseende og av og til i stemmen. ( for de som har sett Watchmen )

Bilde : 3D
    Steike bra og imponerende godt bilde syns jeg

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Rimelig god lyd, men ikke helt i toppsiktet.

Filmen : 4
    Bilde : 6+
    Lyd : 5

Bygget opp til en 3 film da Harry har blitt stormansgal...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjensyn med Once upon a time in the West på dvd.

Det er helt sykt hvor pent bilde det er på denne gamle filmen, en annen gammel film som også har sykt godt bilde er 2001.

Once upon... er en helt sjef film, der Leone har fått endelig en amerikansk jobb, med et sykt godt kamera og gode skuespillere..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Haugesund
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har jeg nå fått sett. Metallica 3D må oppleves !

http://www.imdb.com/title/tt2172935/?ref_=nv_sr_1

Side 334 av 364 FørsteFørste ... 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 324 330 331 332 333 334 335 336 337 338 344 354 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •