Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 333

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 333 av 364 FørsteFørste ... 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 329 330 331 332 333 334 335 336 337 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 6,641 til 6,660 av 7266
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Transformers 4

kino 2D

Kort oppsummert.... Denne kommer til og bli en påkjenning for en hver hjemmekino... makan til lydspor

Bedre en forventet, men savner tidligere karakterer :-/

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Captain America: The Winter Soldier (2014): Synes dette er den beste enkeltfilmen som har tilknytning til The Avengers-filmen. Gode og varierte actionsekvenser, og en ganske tøff skurk i Winter Soldier. Skiller seg ut blant Marvel-filmene i mine øyne med at den faktisk er veldig spennende, og man får følelsen av at S.H.I.E.L.D. er ute å kjøre og CA er nesten alene i kampen mot fienden. 8/10
    Enig, dette var en råbra film, men guardians of the galaxy som går på kino nå er enda bedre underholdning, her flipper marvel helt ut!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Enig, dette var en råbra film, men som går på kino nå er enda bedre underholdning, her flipper marvel helt ut!

Merket det skjedde en del action på Guardians of the galaxy.
    Så Transformers på nabosalen med Guardiens... mye bass virket det som

Må vel på kino og se hva som skjer i Galaxen også

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Transformers 4

kino 2D

Kort oppsummert.... Denne kommer til og bli en påkjenning for en hver hjemmekino... makan til lydspor

Bedre en forventet, men savner tidligere karakterer :-/
    Enig. Rått lydspor.
    Savner også tidligere karakterer men hovedrolleinnehaveren sist har fått seg et ublidt møte med dopens verden så det er kanskje en årsak til at han ikke er å finne i denne filmen. Dette blir jo kun rene spekulasjoner
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lovende ut.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90 Vis post
    Enig. Rått lydspor.
    Savner også tidligere karakterer men hovedrolleinnehaveren sist har fått seg et ublidt møte med dopens verden så det er kanskje en årsak til at han ikke er å finne i denne filmen. Dette blir jo kun rene spekulasjoner

Damene savnes så klart Megan og Rosie.

Og ikke minst ville dette være en konge film og latt Ironhide vise hva han er god for.
    At de drepte Ironhide i forrige film er det mest skuffende de har gjort med Transformers syns jeg.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Damene savnes så klart Megan og Rosie.

Og ikke minst ville dette være en konge film og latt Ironhide vise hva han er god for.
    At de drepte Ironhide i forrige film er det mest skuffende de har gjort med Transformers syns jeg.
    Hehe Hadde vært konge og fått se Ironhide på skikkelig killraid ja
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Captain America: The Winter Soldier (2014): Synes dette er den beste enkeltfilmen som har tilknytning til The Avengers-filmen. Gode og varierte actionsekvenser, og en ganske tøff skurk i Winter Soldier. Skiller seg ut blant Marvel-filmene i mine øyne med at den faktisk er veldig spennende, og man får følelsen av at S.H.I.E.L.D. er ute å kjøre og CA er nesten alene i kampen mot fienden. 8/10
    Meget god film denne, mye bedre enn den første. Lyd og bilde også helt topp.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Rescue Dawn med Christian Bale, en krigsfange-film fra Vietnam basert på en sann story.

Kona synes den var veldig trist. Selvom dette ikke var så mye action, så synes jeg filmen og skuespillerne var bra.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Skuffende film som ikke jeg likte, er nok mer for fjortiser. Handlingen er Litt i samme gate som hunger games, bare dårligere.
    Lyd og bilde helt greit uten å imponere.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Japanske samuraifilmen Zatoichi, og den kan jeg virkelig anbefale. Har sett den før, men kona hadde ikke sett. Pga torden og lyn ble det Laptop titting med Buddy høytalere.

Sef fikk vi ikke sett hele fordi batteri begynte å bli tomt.

Den handler om en gammel blind mann som er massør, og som har et sverd i stokken. Den gamle blinde mannen har endel skjulte ferdigheter i kamp og er aldeles ikke kun en massør.

-zatoichi-jpg

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blood Ties (2013): Underholdende film med gode skuespillere, spesielt Clive Owen er hard som F i filmen. Finner ikke på noe nytt med to brødre som er på hver sin side av loven, men den gjør heller ikke så mye galt. 7/10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på kino og så den seneste Turtles filmen.

Lyd og bilde er ikke noe og snakke om i salen desverre.

Fikk lyst til og se filmen da jeg så et kort klipp av filmen der Ralph vraker en bil med skallet sitt, så bare måtte i vei og se den.

Mere moderne, større og en del mere badass skilpadder og til og med gnageren viser litt kunster.
    Av alle ting så gjør frøken Fox en god karakter denne filmen som trekker den noe opp.

Det som er skuffende er at vi ikke får så sikkelig kampsport som vi husker fra de 2-3 første filmene.

Historien er sånn ganske i paralellgate med starten på de forrige, men på en annen måte.
    Uten og ha sjekket, er det en start på en ny filmserie skilpaddesuppe ?

Syns filmen var vært de 100 kr jeg betalte. Som før er de morsome av og til da det kommer noen kommentarer en ikke kan la være og le av.
    Havner nok i samlingen når den kommer på blå

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazing Spider Man 2

Veldig bra bilde og lyden også, men makan til kjedelige greier, i over 2 timer. Det var flere mulige plott som ikke egentlig førte noe steds hen. Selvfølgelig vinner det gode over det onde som i all film, men det visste man jo før filmen også. Hvis jeg skal gi den et terningfjes må det bli en 2er.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding Vis post
    Amazing Spider Man 2

Veldig bra bilde og lyden også, men makan til kjedelige greier, i over 2 timer. Det var flere mulige plott som ikke egentlig førte noe steds hen. Selvfølgelig vinner det gode over det onde som i all film, men det visste man jo før filmen også. Hvis jeg skal gi den et terningfjes må det bli en 2er.
    altfor mange helte filmer som er utgitt de siste årene som er lkjedelige og veldig forutsigbare, men bra effekt/lyd og bilde.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen filmer jeg jeg ar sett nå nylig.

Guardians of the Galaxy 3D (Kino, Symra 3 i Oslo)
    Klarte ikke å engasjere meg i det hele tatt. Chris Pratt var så usympatisk at jeg 30 minutter ut i filmen ønsket at noen skulle kverke karakteren hans. Groot og Rocket var derimot veldig artige. 3D tilførte ikke filmen noe ekstra. Lyden i kinosalen var ikke noe å skrive hjem om. Klar og tydelig dialog, men nesten ikke trøkk i bassen. Terningkast 3 fra meg. Jeg så den sammen med gutta mine på 10 og 13, og der var det litt annerledes. Henholdsvis terningkast 5 og 6 fra de to.

Need for Speed (Blu-ray)
    Sitter med en følelse av å ha sett dette før. Aaron Paul, som jo var konge i Breaking Bad, så ut som han sovnet første dag på filmsettet, og ikke våknet før alle hadde gått hjem. Michael Keaton var helt over the top. Største forskjellen på denne og mange andre bilfilmer er bruken av europeiske superbiler. Finnes egentlig ingen ting som er verdt å fremheve fra filmen, men på merkverdig vis så koste jeg meg likevel. Terningkast 4 fra meg, og terningkast 6 fra begge gutta. Veldig fornøyd med lyd og bilde på den nordisk Blu-ray-utgivelsen.

Divergent (Blu-ray)
    Zzzzznork... Visste lite om filmen fra før, og begynte å kjede meg etter kort tid. Minnet meg litt for mye om bøker jeg leste da jeg var 11 år gammel. Alle ideer er basert på hva som kan virke kult. Problemet er at mye av dette ikke henger på grep rent logisk. Lyd og bilde virket bra nok, men filmen får bare terningkast 2 fra meg.

The Zero Theorem (Blu-ray)
    Det sikreste man kan si om en film av Terry Gilliam er at den ikke er A4. Måtte et stykke ut i filmen før man forstod hva handlingen egentlig gikk ut på. Handlingen er dog ikke det viktigste i filmen. Rolleprestasjonene, designet og all verdens merkelig ideer gjør at historien lett blir overskygget. Dette fører til at filmen i korte perioder nesten kan være litt kjedelig. Synd siden det er så mye annet å glede seg over. Men totalt sett en ok film som du ikke glemmer med det første. Terningkast 4.

Blind (DVD)

En av årets mest kritikerroste norske filmer. Trodde i utgangspunktet filmen skulle handle mest om opplevelsen av å ha mistet synet for hovedrolleinnehaveren. I stedet blir filmen i store deler en slags fantasi som hovedpersonen delvis dikter og delvis frykter kan stemme. Hun er usikker på alt rundt seg, og begynner å glemme hvordan ting ser ut. Vi skifter mellom fantasi og virkelighet uten helt å vite hva som er hva. Filmen har i tillegg null sperrer når det gjelder å skildre enkelte karakterers seksuelle tanker. Slikt kan gi deg en og annen overaskelse. Arthaus og Star Media har forøvrig i sin store klokskap bestemt seg for at filmen ikke blir lansert på Blu-ray, kun på DVD. Tror ikke jeg har sett en film på DVD etter at jeg fikk ny projektor, og det frister ikke voldsomt å gjøre det en gang til. Terningkast 4 til filmen, og terningkast 0 til leverandør pga manglende Blu-ray.

Inside Llewyn Davis (Blu-ray & Kino, Victoria 2 i Oslo)
    Så filmen tidligere i år på kino,og så den om igjen sammen med kona i hjemmekinoen. Smått humoristisk, noe tørr og meg mye folkemusikk. Filmen er definitivt ikke for alle, og må vel sies å være en av Coen-brødrenes mindre kommersielle filmer. Jeg koste meg begge ganger. Likte lydsporet veldig da jeg så den på kino, og ble litt skuffet over det på Blu-ray-utgivelsen fra SME. Sjekket at det faktisk var DTS-HD MA jeg hørte men savnet en del av kraften jeg opplevde på kino. Mulig jeg prøver en gang til her hjemme i fred og ro for å finne ut om svakheten ligger i lydsporet eller i oppsettet mitt. Filmen får forøvrig terningkast 5 av meg.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Willms Vis post
    Noen filmer jeg jeg ar sett nå nylig.

Guardians of the Galaxy 3D (Kino, Symra 3 i Oslo)
    Klarte ikke å engasjere meg i det hele tatt. Chris Pratt var så usympatisk at jeg 30 minutter ut i filmen ønsket at noen skulle kverke karakteren hans. Groot og Rocket var derimot veldig artige. 3D tilførte ikke filmen noe ekstra. Lyden i kinosalen var ikke noe å skrive hjem om. Klar og tydelig dialog, men nesten ikke trøkk i bassen. Terningkast 3 fra meg. Jeg så den sammen med gutta mine på 10 og 13, og der var det litt annerledes. Henholdsvis terningkast 5 og 6 fra de to.
    Jeg kunne ikke vært mer uenig, dette var den gøyeste filmen i år, den hadde masse humor, action og et fett soundtrack. Etter min mening er dette den beste filmen fra Marvel til nå, gleder meg til å se den igjen når den kommer på blu-ray.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke vært mer uenig, dette var den gøyeste filmen i år, den hadde masse humor, action og et fett soundtrack. Etter min mening er dette den beste filmen fra Marvel til nå, gleder meg til å se den igjen når den kommer på blu-ray.
    Helt enig i det meste bortsett fra at jeg syns The Avengers og Captain America The Winter Soldier er like bra selv om det er helt forskjellige filmer. Gleder meg stort til gjensyn med Guardians Of The Galaxy i min egen kino!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg også til guardians of the galaxy kommer på bd, så den op drammen kino i 2d, men lyden I sal 4 var noe av det grelleste jeg har opplevd. Ikke snev av kanal seperasjon og det fantes knapt bass eller diskant så det som ble servert var hovedsaklig en grøtete mellomtone, som ble så skarp at man følte for og stappe fingrene i ørene (og enkelte gjorde det).
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo likt de andre Marvel-filmene; dog i noe varierende grad. Kanskje jeg ble påvirket av kjip lyd, halvgode seter, overpriste billetter og at filmen ikke var slik jeg hadde ventet meg? Regner med at jeg gir den en sjanse til når blu-ray'en dukker opp.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Side 333 av 364 FørsteFørste ... 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 323 329 330 331 332 333 334 335 336 337 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •