Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 330

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 330 av 364 FørsteFørste ... 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 326 327 328 329 330 331 332 333 334 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 6,581 til 6,600 av 7276
    Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    MMmmmoooaaaahhhhhaaaaaaaa.......

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hamburger Hill

Blu-Ray

Nok en film jeg har sett stykkvis tidligere.

Ikke no praktværk akkurat.

Mye om og få seg thaimus, og leke litt i søla. Samt en liten trimtur opp en liten skråning.

Kan ikke kalle det mer en tidsfordriv på en lørdagskveld.

Bilde : 16:9
    Med litt darbee hjelp ble bildet overkommelig, men ikke no mer en det.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Bærer preg av en dårlig lyd orginalt.
    Kjørte på med DSP + 3D boost i lyden for og få litt kringlydfølelse. Uten det virket lyden veldig front og center rettet.

Filmen : 2,5 - 3 ( sett opp mot the thin red line )
    Bilde : 3
    Lyd : 2,5

Det er en film jeg kunne latt være og handle

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Tja denne var ikke like god som eneren, begynte svakt men tok seg veldig opp litt uti filmen. Ble kanskje litt mye av det samme som i den første. Ikke mer enn en svak 4

når det gjelder det tekniske så var bilde helt ekstremt bra med utrolige farger og detaljer. Spesielt når de ankommer øya så smeller det til med farger, lyden er også veldig bra med mye bra effekter i surround kanalene. Subene har også litt å jobbe med på lydsporet.
    kanskje det beste bilde på en animert film?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dead in Tombstone

Blu-Ray

WOW, det var morro greier

-image-jpg

Western som virkelig tar den heeeel ut

Og for en RÅ lyd

Bilde :
    Kort og godt et herlig bilde.

Kansje det alder beste med filmen er den underholdene lyden, for den ER rå
    Smell og skudd. Stemmen til Rourke som vandrer rundt deg.
    Men det alder heftigste er nok all den morro de har puttet inn i LFE kanalen For det er det masse av

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6+

Anbefales på det sterkeste

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen halv travle dager så har jeg omsider tid til å oppsummere litt.

Det ble somsagt tatt tid til denne på torsdag.

-99472_large-jpg

Ava og Derek er fra 2 forskjellige verdener, Ava er datter av en kriminell som tidlig lærte henne om den tøffe verden og hvordan forsvare seg, og Derek er rikmannssønn. Ava har skrevet under på Pre-nupt, men Derek river den i stykker, de gifter seg, og reiser til karibien på bryllupsreise.

De lever det gode liv med vannjet, bading, dirt-roads etc. og møter en kveld en annen amerikaner som inviterer dem med på party og zip-line tur.

Midtveis på en lang zip-line ryker selen til Derek og han skader seg, ambulanse blir tilkallt, men han dukker aldri opp på sykehuset som avtalt.

Når Ava går til politiet blir hun beskylt for å være golddigger og ansvarlig, og det mener svigers og.

Alene i et hav a korrupsjon så er det bare en ting å gjøre, banke livskiten ut av folk til de forteller hva som har skjedd og hvor Derek er.

Filmen er laget av John Stockwell som har Crazy/Beautiful, Into the blue, Blue Crush, Turistas etc. (mao bortsett fra Dark Tide en tilnærmet perfekt CV) og denne filmen følger i samme stil.

Gina Carano er ex MMA utøver og får virkelig boltret seg her på karibien, en voldsfest uten like fra begynnelse til slutt.

Bildet er fantastisk og lyden helt rå. Hadde gledet meg stort til denne, og den leverte til de grader. 10/10/10, anbefales sterkt!

I går hev jeg også på den siste nye denne uka

-79317_large-jpg

Sann historie om et Seal team på 4 mann som er recon i Afghanistan for å drepe en Taliban skurk. Mens de ligger i skjul oppi fjellene og forbereder seg på å kalle inn forsterkninger etter å ha bekreftet målet så blir de oppdaget av 3 geite-gjetere, og siden en av dem er et barn så feiger de ut og slipper dem løs slik at de springer hjem å forteller terroristene om dem også er det plutselig 4 US vs 200 Taliban..

Peter Berg har laget filmen, men i motsetning til hans forrige mesterverk Battleship så blir dessverre dette ei sørpete mølje.

Joda all skytingen inni skogen er meget bra laget og rå lyd, men som tittelen tilsier så dauer de 3 andre soldatene bare fordi de skulle spare de j.vla gjeterne, og det kom jeg aldri over...

Og greit nok de er Seal's, og jeg ikke er så veldig opptatt av realisme til vanlig, men alt det disse gutta liksom skal tåle i motsetning til fiendene som dauer av et skudd blir for dumt selv for meg.

Nei Peter Berg, dette var skikkelig stang ut dessverre.

Lyd og bilde 10/10, filmen 3/10, skuffende..

Kan i samme slengen hive på en av sist ukes,

-100700_large-jpg

Denne og er jo en sann historie, eller based on true events, med en fiktiv kjærlighet og rival historie ala Titanic sakset inn for litt substans rundt katastrofen som man vet kommer mot slutten av filmen.

Paul W.S. Anderson er (som John Stockwell noen linjer over) en av tidenes største regissører med en CV som får de fleste til å se ut som lilleputter i forhold, og her kaster han seg over vulkanutbruddet i Pompeii.

Emily Browning spiller Cassia som returnerer til Pompeii etter et lengre opphold i Roma, et sted hun forlot siden hun mislikte folka og politikken.

Men folka OG politikken følger henne hjem da faren hennes har invitert generalen Corvus for å få finansiert en ny stadion.

Helten i filmen er en slave/gladiator som fikk hele stammen sin drept av over nevnte Corvus i begynnelsen av filmen, og som forelsker seg i (også overnevnte Cassia) da de møtes på veien inn til Pompeii.

Så det er duket for en Gladiator krysset med Titanic, servert ala Paul W.S. Anderson

Fantastisk lyd og bilde i denne filmen, og når vulkanen begynner å danse så rister det konstant. Ildkuler og jordskjelv setter bassene i bevegelse og det er bare helt himmelsk.

De kunne med fordel ha valgt noen andre enn Kiefer Sutherland som skurken Corvus, men alt i alt en tilnærmet perfekt film. 10/10/10.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Etter noen halv travle dager så har jeg omsider tid til å oppsummere litt.

Det ble somsagt tatt tid til denne på torsdag.

-99472_large-jpg

Ava og Derek er fra 2 forskjellige verdener, Ava er datter av en kriminell som tidlig lærte henne om den tøffe verden og hvordan forsvare seg, og Derek er rikmannssønn. Ava har skrevet under på Pre-nupt, men Derek river den i stykker, de gifter seg, og reiser til karibien på bryllupsreise.

De lever det gode liv med vannjet, bading, dirt-roads etc. og møter en kveld en annen amerikaner som inviterer dem med på party og zip-line tur.

Midtveis på en lang zip-line ryker selen til Derek og han skader seg, ambulanse blir tilkallt, men han dukker aldri opp på sykehuset som avtalt.

Når Ava går til politiet blir hun beskylt for å være golddigger og ansvarlig, og det mener svigers og.

Alene i et hav a korrupsjon så er det bare en ting å gjøre, banke livskiten ut av folk til de forteller hva som har skjedd og hvor Derek er.

Filmen er laget av John Stockwell som har Crazy/Beautiful, Into the blue, Blue Crush, Turistas etc. (mao bortsett fra Dark Tide en tilnærmet perfekt CV) og denne filmen følger i samme stil.

Gina Carano er ex MMA utøver og får virkelig boltret seg her på karibien, en voldsfest uten like fra begynnelse til slutt.

Bildet er fantastisk og lyden helt rå. Hadde gledet meg stort til denne, og den leverte til de grader. 10/10/10, anbefales sterkt!

I går hev jeg også på den siste nye denne uka

-79317_large-jpg

Sann historie om et Seal team på 4 mann som er recon i Afghanistan for å drepe en Taliban skurk. Mens de ligger i skjul oppi fjellene og forbereder seg på å kalle inn forsterkninger etter å ha bekreftet målet så blir de oppdaget av 3 geite-gjetere, og siden en av dem er et barn så feiger de ut og slipper dem løs slik at de springer hjem å forteller terroristene om dem også er det plutselig 4 US vs 200 Taliban..

Peter Berg har laget filmen, men i motsetning til hans forrige mesterverk Battleship så blir dessverre dette ei sørpete mølje.

Joda all skytingen inni skogen er meget bra laget og rå lyd, men som tittelen tilsier så dauer de 3 andre soldatene bare fordi de skulle spare de j.vla gjeterne, og det kom jeg aldri over...

Og greit nok de er Seal's, og jeg ikke er så veldig opptatt av realisme til vanlig, men alt det disse gutta liksom skal tåle i motsetning til fiendene som dauer av et skudd blir for dumt selv for meg.

Nei Peter Berg, dette var skikkelig stang ut dessverre.

Lyd og bilde 10/10, filmen 3/10, skuffende..

Kan i samme slengen hive på en av sist ukes,

-100700_large-jpg

Denne og er jo en sann historie, eller based on true events, med en fiktiv kjærlighet og rival historie ala Titanic sakset inn for litt substans rundt katastrofen som man vet kommer mot slutten av filmen.

Paul W.S. Anderson er (som John Stockwell noen linjer over) en av tidenes største regissører med en CV som får de fleste til å se ut som lilleputter i forhold, og her kaster han seg over vulkanutbruddet i Pompeii.

Emily Browning spiller Cassia som returnerer til Pompeii etter et lengre opphold i Roma, et sted hun forlot siden hun mislikte folka og politikken.

Men folka OG politikken følger henne hjem da faren hennes har invitert generalen Corvus for å få finansiert en ny stadion.

Helten i filmen er en slave/gladiator som fikk hele stammen sin drept av over nevnte Corvus i begynnelsen av filmen, og som forelsker seg i (også overnevnte Cassia) da de møtes på veien inn til Pompeii.

Så det er duket for en Gladiator krysset med Titanic, servert ala Paul W.S. Anderson

Fantastisk lyd og bilde i denne filmen, og når vulkanen begynner å danse så rister det konstant. Ildkuler og jordskjelv setter bassene i bevegelse og det er bare helt himmelsk.

De kunne med fordel ha valgt noen andre enn Kiefer Sutherland som skurken Corvus, men alt i alt en tilnærmet perfekt film. 10/10/10.
    mye å glede seg til, overraskende at du gir lone survivor dårlig kritikk, ser den har fått svært gode tilbakemeldinger på avsforum. Må nok uansett se den selv.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Må nok uansett se den selv.
    Det er jo selvfølgelig det eneste riktige å gjøre, og jeg påstår jo ikke at den ER dårlig, bare at jeg synes det
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye å glede seg til, overraskende at du gir lone survivor dårlig kritikk, ser den har fått svært gode tilbakemeldinger på avsforum. Må nok uansett se den selv.
    Nå er ikke Shallow en gjennomsnittlig IMDB´er heller og han gir jo disse filmene helt motsatt kritikk enn gjennomsnittet på IMDB.

Jeg har sett Pompeii og Lone Survivor, men ikke den siste han anmeldte her sist og jeg vil gi Pompeii 4/10 og Lone Survivor 8/10 og begge to er teknisk bra med bra bilde og lyd. Men det er jo ikke dermed sakt at du vil like Lone Survivor og syns Pompeii var dritt sånn som jeg...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en smaksak som det meste hva en liker. Føler at jeg selv er nogså enig meg Potts hos avsforum når det gjelder kritikk, synes han treffer temmelig bra.
    bruker han og highdefdigest før jeg kjøper filmer jeg er usikker på.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en smaksak som det meste hva en liker. Føler at jeg selv er nogså enig meg Potts hos avsforum når det gjelder kritikk, synes han treffer temmelig bra.
    bruker han og highdefdigest før jeg kjøper filmer jeg er usikker på.
    Jeg er også stort sett ening med Potts, ser også på highdefdigest og blu-ray.com.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Nå er ikke Shallow en gjennomsnittlig IMDB´er heller og han gir jo disse filmene helt motsatt kritikk enn gjennomsnittet på IMDB. ...
    Jeg er stolt over å ikke være en gjennomsnitt imdb'er Jeg begynnte bruke imdb lenge før det ble mainstream, og husker fremdeles tiden der det var å regne som referanse, en tid der det var for filmelskere ikke filmkritikere..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på langt nær enig i IMDB når det gjelder mange filmer, men når 100.000 mennesker har gitt en film 4/10 i karakter er det sjelden et godt tegn.

Jeg har også brukt IMDB i en haug med år, og bruker den fortsatt da jeg syns det er en god side å hent info på.

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Jeg er stolt over å ikke være en gjennomsnitt imdb'er Jeg begynnte bruke imdb lenge før det ble mainstream, og husker fremdeles tiden der det var å regne som referanse, en tid der det var for filmelskere ikke filmkritikere..
    Mener du på den tiden da vi kalte den "Cardiff Internet Movie Database" og usenet-gruppa no.general klarte å stemme Flåklypa inn på første plass av Top 250?

Er selv en filmnerd som pløyer igjennom de siste Top 250 titlene jeg ikke har sett. Mye jeg er uenig i, men for hver 3. eller 4. filmer som bare er OK, så dukker det opp en fantastisk godbit. Så for å havne on-topic så kan jeg nevne filmen jeg så for et par dager siden:

The Big sleep (1946)
    Format: DVD på 50" TV

Filmen:
    Humphrey Bogart spiller detektiven Philip Marlowe denne erketypiske film-noir klassikeren. Filmen er rask i tempoet, og irriterende "føling i fjæra"-øyeblikk er fraværende. Marlowe blir hyret av en rik familiefar for hjelpe til med en utpressingssak. Saken viser seg etterhvert å være mer kompleks enn den så ut til, og ikke alle er interessert i at saken løses fullt ut. Historien er tidvis preget av litt for mange tilfeldigheter, og den krever at du følger nøye med. Filmen er er ellers krydret med mange herlige tørrvittige kommentarer og replikkvekslinger.
    Karakter: 9 av 10

Bildet:
    Sort og hvitt bilde som kunne trengt en oppussing. Kontraster er gode, noe som er viktig i en film med så mye bruk av skygger. Skulle gjerne hatt mer detaljer og skarphet.

Lyden:
    Monospor som er relativ lite engasjerende. Dialogen kommer godt fram, og det som er av lydeffekter er tydelige nok.

Konklusjon:
    Fantastisk film, men vent til noen (Warner) får ut fingeren og gir ut en oppusset versjon på Blu-ray før du kjøper den.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Litt skuffende denne, synes det ble litt "tamt" og kjedelig. Synes skuespillerne gjorde en god jobb og effektene var veldig bra.

Bilde var så og si perfekt, skarpt og fine farger. Litt mye vingling i enkelte scener på filmingen dro litt ned.

lyden var det som imponerte mest på denne filmen, skikkelig agressivt lyd i alle kanaler, spesielt i surround.
    Bra trøkk i bassen også.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Likte denne svært godt og synes det er en årets beste filmer til nå. Kan virkelig anbefales for de som ikke har sett den.
    er basert på en sann hendelse og Wallberg er god som vanlig.

bilde er en nytelse å se på. Disse red kameraene skulle vært brukt på alle filmene
    lyden er noe av det beste jeg har hørt hittil i kinoen, man blir virkelig dratt med inn i skuddscenene her.

denne kommer til å brukes til demo framover.
    løp og kjøp

Newcomer Iby sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Så Jack Ryan -Shadow recruit i går. Veldig skuffende. Syltynn historie, samt at hverken lyd eller bilde imponerte. Hadde store forventninger, dette kunne vært mye bedre!
    Sist endret av Iby; 06-14-2014 kl 19:50 Begrunnelse: Fikk ikke lagt til bilde fra iPad
    Parasound Halo A51 - Parasound Halo P7 - Adam Audio GTC 77 - Ken Kreisel DXD 12012 DUO - Oppo 105D - JVC DLA X500 - Parasound ZDAC - SONOS

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Iby Vis post
    Så Jack Ryan -Shadow recruit i går. Veldig skuffende. Syltynn historie, samt at hverken lyd eller bilde imponerte. Hadde store forventninger, dette kunne vært mye bedre!
    Helt enig.svært dårlig.
    var så uheldig å se den på kino i stockholm hvor lyden var så forferdelig høy diskant at jeg ble sittende med fingrene i ørene for å overleve.
    nei film er best hjemme
    kan anbefale filmen over din mld
    Sist endret av saar; 06-14-2014 kl 20:48

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Monument Men

Blu-Ray

Filmen er ikke viktig, men historien

Hvordan ville denne viktige historien sett ut i hendene på Tom Hanks og om den ble laget på samme måte som Band for Brothers...

Bilde :
    Ingenting og utsette

God lyd uten og imponere.
    Tydelig og detaljert.

Filmen : 4
    Historien : 6
    Lyd : 5

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Likte denne svært godt og synes det er en årets beste filmer til nå. Kan virkelig anbefales for de som ikke har sett den.
    er basert på en sann hendelse og Wallberg er god som vanlig.

bilde er en nytelse å se på. Disse red kameraene skulle vært brukt på alle filmene
    lyden er noe av det beste jeg har hørt hittil i kinoen, man blir virkelig dratt med inn i skuddscenene her.

denne kommer til å brukes til demo framover.
    løp og kjøp
    Enig med saar her. Likte denne veldig godt, en film som er helt klart mye bedre en Battleship. Meget bra lyd-spor under hele filmen.
    Bilde&lyd 10/10 Film 9/10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frozen

Frozen 3D

http://www.blu-ray.com/movies/Frozen-3D-Blu-ray/91511/

Litt forventninger ja, så den ikke på kino. Så en trailer, men ingenting av det jeg så i den var med i filmen.

Starta jo og ble litt skuffa. Typ W T FU.. er jo musikkal

Men det gikk jo over når det begynte og skje ting.

Skal ikke avsløre handlingen da det viser seg og være søt Disney hisorie. Typ, typisk jentefilm ?

Bilde :
    Referanse bilde.
    Tidvis vidundelig kvalitet

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Referanse klasse
    Nydelig lyd og bra vokal.
    Ikke noe demo matriale, men deilig lydspor.

Filmen : 4
    Lyd : 6

Barnefilm.
    Mens det er og sjekke ut lyd og bilde for oss audiofile

Side 330 av 364 FørsteFørste ... 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 310 320 326 327 328 329 330 331 332 333 334 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •