Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 33 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 7276
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I går så jeg "Cellular". Midt på treet film. Filmen bar preg av noe dårlig skuespill. Hvorfor har de ikke brukt han skurken som helt i stedet? Han som kjørte rundt med mobilen spilte ikke akkurat bra...Kim Basinger gjorde vel en ok rolle. Ikke en av hennes beste filmer. Filmen startet også altfor brått! Tok liksom 3 minutter før hun ble kidnappet! Kunne godt hatt litt mer karakterutvikling først. Denne filmen kunne blitt så mye bedre, hadde bare en annen skrevet litt om på manues. Hadde de fått inn flere gode skuespillere så hadde det blitt bra! 6/10 fra meg.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I går kveld så jeg Gudfaren på DVD !
    En film som ikke trenger så mange kommentarer !
    Udødelig klassiker, er vel en grei beskrivelse.
    Bildekvaliteten er jo ikke helt på topp, men det er jo en gammel film så........
    Anbefales !

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,073
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Saw" og "Uno" i går.

Saw likte jeg veldig godt. Akkurat nok irriterende slutt, hehe. Fant tidlig ut at han "dauingen" lå plassert som et X og at det var den "X"en de ikke brydde seg om, men skjønte ikke mere enn det. Han så jo dau ut.

Uno er en av de bedre norske filmene jeg har sett på ei stund.

DrE

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så nettopp RahXephon: Pluralitas Concentino og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de valgte å lage den filmen. Handlingen er som en slags hurtigspoling gjennom serien, eller en samling med slettede scener i kronologisk rekkefølge. Kommer neppe til å se den igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Så "The Grudge" i kveld. Kjempebra grøsser syns jeg. Bra lyd og ok bilde, men jeg skjønte ikke en dritt når de begynte å prate japansk stadig vekk, og underteksten dukker jo ikke opp av seg selv når man trenger det sånn som på amerikanske/engelske DVD'er.

Er det forresten noen som har sett den japanske originalen til The Grudge?

Collateral syns jeg også var veldig bra. Den så jeg forrige uke. Veldig positiv overraskelse.

Du MÅ se orginalen! Jeg synes denne var hakket skumlere! Spesielt slutten...du skjønner når du ser den... Jeg håper for guds skyld at du ikke satt på engelsk tale på den amerikanske versjonen? Holdt på å le meg i hjel da jeg prøvde sporet bare for å høre! Du må klare å tåle å høre litt japansk vel?
    Selvfølgelig ikke. De snakket japansk, men jeg skjønte ikke hva de sa så jeg måtte drive og slå av og på undertekst mens jeg syns den burde kommet automatisk. Dubbing er grusomt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,073
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dubbing er det fanden selv som har funnet på, det er jeg sikker på!

Så btw "Den som frykter ulven" i dag. Synes ikke det var noe sånn overdrevet bra altså... en del detaljer jeg synes var direkte teit.

F.eks når politifolkene peprer hytta på slutten, for så å stille seg i vinduet og lyse inn med lommelykt....

DrE

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel sett en og annen film. På kino med småtassen og så robotene (m. norsk dub), hadde ganske lave forventninger til denne, men jeg synes den var rimelig underholdende, selv med norsk tale. Ser frem til å se den på originalspråket i hjemmekinoen. Tenker dette blir en bra testfilm. Veldig actionpreget og heseblesende, men personlig fikk jeg gode "bender/futurama"-vibber når jeg så denne. Fantastisk mye bedre enn shark tale ihvertfall, selv om den ikke helt når pixar nivå story-messig...

Nok en gang merker jeg at jeg begynner å bli hjemmekinonerd. Satt og ergret meg over flimrende bilde og hakkete panoreringer i det første kvarteret, men jeg glemte det heldigvis etterhvert.

Har også sett I heart Huckabees. En svært våsete film, der man tværet ut og gjentok den samme vitsen i halve filmen. En del gode påfunn og fin slutt, men dette hadde strengt tatt vært en MYE bedre film om den varte i 40 minutter.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett Robotene i norsk utgave på kino og satt og irriterte meg over at lyden var alt for lav ( ja, jeg vet at det er barnefilm men dette var latterlig ). Lyd og bilde var elendig, mulig at bildet skulle være slørete men at lyden skulle være så lav er tvilsomt.

Hadde en liknende opplevelse på Stor ståhai og De utrolige.
    Man skjønner at dette egentllig er bra, men at det suger på kino med norsk tale osv.

Hjemmekinonerd er en underdrivelse!

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett De Utrolige i kveld.

Etter at du har sett på klokka og fundert på hvor tiden blei av, tenker du at dette var god underholdning. Fikk meg noen skikkelige trøkker av subben innimellom også. Handlingen er vel sådær, men det er et godt bilde og lyden er til tider meget effektfull.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også sett kung fu hustle. Tidvis storveis morro, selv om den er litt for lang, har litt for mange karakterer og litt for mange bløte vitser. Uansett et must-see bare pga de ekstremt kreative action-sekvensene. Det største problemet med filmen er at jeg synes storyen var lite engasjerende, men visuelt er den fantastisk, og så får du et par ekstremt morsomme slapstick sekvenser med på kjøpet..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld ble det Lock, Stock And Two Smoking Barrels. Filmen trenger vel neppe noen nærmere introduksjon. Gode karakterer, god historie, god regi og god musikk...utvilsomt en film man må få med seg.

Men teknisk var det stor-stryk. Fikk denne filmen med siste nummer av Lyd&Bilde, og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de velger å fronte en blad som liksom skal være for entusiaster med en slik produksjon. Bildet var riktignok helt gjennomsnittlig, men lyden! :shock: Susing som gikk av og på, til tider helt skjærende, konstant oppbrytning i diskanten..begynte ærlig talt å lure på om diskantene mine hadde takket for seg. Kjørte igang steinalderalbumet The Eye of Vendor av Mandalaband etterpå...nesten litt tragisk at en obskur syttitallsplate skal ha betydelig bedre lyd enn en av toppfilmene fra nittitallet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Collateral i går En helt grei action film!!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste jeg så var collateral. Filmen var jo som i vanlig Michael Mann stil nyydelig filmet, men gjøken Tom Cruise med sine talentløse prestasjon ødala alt :x

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Siste jeg så var collateral. Filmen var jo som i vanlig Michael Mann stil nyydelig filmet, men gjøken Tom Cruise med sine talentløse prestasjon ødala alt :x

:lol: hehe det er jeg enig!!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så del 3 av Gudfaren, og har sett del 1, og 2 kveldene før !
    Snakker om herlig gjensyn med familia Corleone!
    Den engasjerer som bare FY, og tiden flyr fra deg!
    Nå var det 10 år siden jeg så de sist, og da var det på 28" fjernsyn, og VHS film!
    Nå når jeg kjører den opp på 2 meter lerret, og med god 5.1 lyd, så er opplevelsen helt hinnsides!
    Lyd og bilde er selfølgelig ikke av det beste, men handlig, og skuespillerprestasjoner ligger helt klart i toppsjiktet!

En film som bare må sees !

ANBEFALES!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,073
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett "Eternal sunshine of the spotless mind" i dag.

Synes filmen var helt grei jeg!

DrE

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ett besøk hos Flageborg, måtte jeg ut å kjøpe en av de beste musikk/konsert-dvd'ene jeg har hørt. For de som er Billy Idol fan, kan StorytellerDVD'en virkelig anbefales. Dårlig bilde, som vanlig på konsertdvd'er, men du dæven for ett trøkk. DTS lydspor.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,073
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så senere på kvelden "wicker park".

Noen mener det er ripoff. Jeg synes det var en helt ok film, men jeg skulle nok sett den med frøkna fremfor å se den alene. Mere i frøkna sin smak skulle jeg tro!

greit enig med scoren på imdb vertfall. 6/10.

DrE

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scarface ble dagens film. Morsomt å se en så ung Al Pacino.

Filmens synes filmen var interessant og underholdende. Åpningen fikk meg til å få lyst til å se Kommandante, om Fidel Castro.

Lydmessig vil jeg si at kvaliteten varierte en del. Skuddvekslingene var nesten til å le av :lol:

Alt i alt en film det er verdt å se. Terningkast 4 fra meg. (Til alle dere som elsker terningkast...hehe)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Så del 3 av Gudfaren, og har sett del 1, og 2 kveldene før !
    Snakker om herlig gjensyn med familia Corleone!
    Den engasjerer som bare FY, og tiden flyr fra deg!
    Nå var det 10 år siden jeg så de sist, og da var det på 28" fjernsyn, og VHS film!
    Nå når jeg kjører den opp på 2 meter lerret, og med god 5.1 lyd, så er opplevelsen helt hinnsides!
    Lyd og bilde er selfølgelig ikke av det beste, men handlig, og skuespillerprestasjoner ligger helt klart i toppsjiktet!

En film som bare må sees !

ANBEFALES!
    Jeg fatter ikke hva som er så bra med de gudfaren filmene!

Jeg synes de er utrolig kjedelige og skjønner ikke hva som har gjort dem så store i filmhistorien.

Nei, jeg vil heller se Mafiabrødrene 10 ganget etterhverandre enn Gudfaren 1 gang.

Side 33 av 364 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •