Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 329

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 329 av 364 FørsteFørste ... 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,561 til 6,580 av 7267
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Prøv den i 2D, det er sykt bra bilde på denne filmen.
    også litt skuffet over lyden uten å helt kunne påpeke på hva som var feilen.
    hos meg var det temmelig bra bass når smaug våknet opp.
    fungere helt fint på oppo.
    Har nettopp sett Hobbitten 2 (i 2D). Ypperlig bilde. Lyden på filmen er god. Både dialog og effektene sitter godt sammen, men lydbildet er ganske "tørt". Bortsett fra scenene i hula med Smaug som virkelig rister i kjelleren, så var suben så godt som rolig igjennom hele filmen. Som en kamerat som er lydmann sa når vi så filmen: "Smaug setter virkelig en ny standard på vokallyd".

Lydnivået på filmen er også uvanlig lavt. Jeg måtte opp på MV -10 for å få noe som var passe høyt. Normalt er MV -15 grisehøyt hos meg. (På Star Trek Into Darkness MV -20...)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Har nettopp sett Hobbitten 2 (i 2D). Ypperlig bilde. Lyden på filmen er god. Både dialog og effektene sitter godt sammen, men lydbildet er ganske "tørt". Bortsett fra scenene i hula med Smaug som virkelig rister i kjelleren, så var suben så godt som rolig igjennom hele filmen. Som en kamerat som er lydmann sa når vi så filmen: "Smaug setter virkelig en ny standard på vokallyd".

Lydnivået på filmen er også uvanlig lavt. Jeg måtte opp på MV -10 for å få noe som var passe høyt. Normalt er MV -15 grisehøyt hos meg. (På Star Trek Into Darkness MV -20...)
    Kjørte MV på -10dB og syns enda det var lite og rope hurra for mot andre filmers lydspor ( Die Hard 5 ).
    Må kansje opp på -5dB før det blir en opplevelse da

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lå på 17 og syns det var mer enn nok høyt, ristet temmelig godt i sofaen. Det som manglet var mer dynamikk i surround syns jeg. Liker når lyden glir sømløst mellom de forskjellige kanalene og da spesielt bak.
    en film det skjer veldig bra på er Hanzel og Grethe, en utrolig kul effekt på slutten med en kule som flyr gjennom skogen,man kan nærmest føle den over hodet, skulle ønsket mer av dette på filmer
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo høyrere en må skru opp, jo bedre dynamikk er det potensielt sett i mixen, så det lover bra for min del.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Syns denne var litt skuffende, var ikke allverden til historie heller. En svak 4
    bilde var ikke perfekt, men mer en godt nok. Litt støy i enkelte scener.
    lyd veldig bra, mye bass!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Veldig bra film denne, god historie og veldig spennende for de små i huset. På nivå med toy story filmene.
    bilde er perfekt
    lyden trøkker enormt, ble sett på mv-25 og subbene slo godt fra seg.
    virkelig demo kvalitet over denne filmen, spesielt på lyden
    ble sett med norsk tale, så på engelsk er nok lyden enda bedre

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,169
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Har nettopp sett Hobbitten 2 (i 2D). Ypperlig bilde. Lyden på filmen er god. Både dialog og effektene sitter godt sammen, men lydbildet er ganske "tørt". Bortsett fra scenene i hula med Smaug som virkelig rister i kjelleren, så var suben så godt som rolig igjennom hele filmen. Som en kamerat som er lydmann sa når vi så filmen: "Smaug setter virkelig en ny standard på vokallyd". Lydnivået på filmen er også uvanlig lavt. Jeg måtte opp på MV -10 for å få noe som var passe høyt. Normalt er MV -15 grisehøyt hos meg. (På Star Trek Into Darkness MV -20...)
    Etter LFE-fadesen på den først Hobbiten (ingen dypbass), så hadde jeg regnet med et helt vilt lydspor på denne. Men det var det på ingen måte.
    Den har den laveste miksen jeg kan huske på en slik type film, og som det nevnes er det lite som skjer bassmessig før "hula". Litt skuffede. Bra, men man forventer mer.

Filmen i seg selv er forøvrig god underholdning og absolutt verdt å se.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Vedlegg 111614

Handlingen er nok kjent for de fleste...

Bilde :
    Ganske bra, men syns det manglet det lille ekstra for og gi hurra følelsen.
    Jeg må prøve den i 2D en gang

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Ganske så bra den også. Må si det manglet det lille ekstra som jeg husker fra jeg så den på kino.
    Lot svsene få gå uten room comp, men merket ikke no rå dypbass og snakke om selv når Smaug var i bildet :-o

Har vært en lang dag før jeg så filmen, så kansje jeg er litt sliten mens jeg så den.
    Og det er enda litt for lyst ute til at det blir mørkt inne. Så mulig det blir litt EDIT når jeg ser filmen for 2. gang.

Faktisk så var filmen mye mere underholdene på kino er den følelsen jeg sitter igjen med akkurat nå.

Dere med : Cambridge Audio Azur 751BD : Problemer med og starte filmen ? Start filmen med og gå til kapittel 2 start filmen, hopp så tilbake til start og kjør filmen.
    Cambridge jobber med oppdatering av software til 751BD.

Vil tro dette problemet kan oppstå med enkelte Oppo spillere også, om ikke Oppo alt har gitt ut oppdatering av softwaren.

Sett for 2. gang

Har et bedre bilde nå med en ekstra prossesor.
    Og etter en korrigerings runde med YPAO i går, så ble det mere liv i lyden. Vist nok ikke før Smaug våkner i filmen, men likevel.

Bass/lfe holder seg ballansert og anonymt på vanlig nivå. Men når jeg skrudde opp MV noen hakk ekstra begynte det og skje ting. Rister og rumler godt når mastervolum kom på -8dB ( normalt -10dB på underholdene filmer )
    Sub/LFE er ikke hevet etter YPAO korrigering.

Fortsatt ikke kommet noen oppdatering på 751. Så må prøve et par ganger og strarte filmen med litt hopping i kappitler.
    Sist endret av harman/kardon; 05-26-2014 kl 05:52

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

For de som liker gammeldagse skrekkfilmer så kan denne virkelig anbefales.
    dæven denne skremte godt fra seg, støkket godt flere ganger.
    veldig bra bilde i 2.40 format.
    lyden var enormt god og bidro til å gjøre den ekstra skremmende.
    kjerringe ville ikke ha filmen stående i samlingen! Så da gis den videre til en på jobben.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Helt grei film denne, god oppladning med Mark Wahlberg før den nye transformers!
    bilde var overrraskende bra, lyden meget bra med god bruk av surround kanalene. Mye dypbass også.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    -image-jpg

Helt grei film denne, god oppladning med Mark Wahlberg før den nye transformers!
    bilde var overrraskende bra, lyden meget bra med god bruk av surround kanalene. Mye dypbass også.
    Slutten er heftig lydmessig, fra de treffer på en høy payne i parkeringshuset

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, lydorgie på slutten ja. Likte veldig godt bilde på denne og måten den var filmet på med, med mørke gater osv....skapte en veldig bra stemning på lerrete.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,018
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Da har jeg endelig fått sett en av mine absolutte favoritter i hjemmekinoen, kill bill 1 og 2.
    fantastiske filmer, personlig så liker jeg den siste klart best. Her er det flere uforglemmelige scener, og når hun blir levende begravet er bare helt outstanding, og for en lyd i denne scenen!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Blu-Ray

Oppgradert fra dvd til blu-ray

Bilde:
    Er faktisk ikke så væst bilde.

Lyd: MPCM 5.1
    Er et godt underholdene lydspor på den
    Plenty trykk i bassen gjør den til en fornøyelse og se.

Bilde: 5
    Lyd: 5 ( PCM eller MPCM lydspor )
    Oppgradering: God lyd og godt bilde. Actionfylt Defentitift vært oppgradering fra dvd.

Hentet frem igjen, en stund siden sist ser jeg

Det PCM sporet er Veldig Aggressift Litt bekymret for at jeg skulle ta noen diskanter på morsomnivå hehe

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Thin Red Line

Blu-Ray

Da har jeg sett den i sin helhet for første gang.
    Filman har hatt det med og gå rimelig seint på kvelden når den har vært vist på tv... og det er endt med Zzzz... tidlig i filmen.

Vet ikke helt om jeg skal påstå at dette er den beste krigsfilmen ? Når en tenker på haldling, historie og skildringer.
    Og det værste av alt er at filmen får en til og tenke over hva er riktig, hva er galt...

-3262_1-jpg

Bilde :
    Om dette er en SD format film i utgangspungtet så er oppgraderingen av bildet helt fenomenalt.
    Tidvis kansje litt matte farger, men det tror jeg du driter i da kvaliteten eller er meget bra

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Ingenting og utsett på lyden.
    Så filmen på -10dB uten at det ble ubehadelig selv når det er litt action
    Klar og tydelig vokal er viktig i en slik film, og det har de på plass

Stort sett gode skuespillere.
    Mens noen kansje tar i litt vel mye... hostTravoltakremt

Filmen : 6
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt på sin plass og kalle den "den beste krigsfilmen"
    Selv om jeg vil nesten kalle den en anti-krigsfilm

Mallick slet med å
    finansiere filmen, er derfor det er en del hollywood stjerner i filmen som ble pushet på av studioet, som virker litt malplassert.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej Vis post
    Helt på sin plass og kalle den "den beste krigsfilmen"
    Selv om jeg vil nesten kalle den en anti-krigsfilm

Mallick slet med å
    finansiere filmen, er derfor det er en del hollywood stjerner i filmen som ble pushet på av studioet, som virker litt malplassert.

Er en god grunn til at jeg ikke har somlet meg til å se denne enda, og man ser da ikke en krigsfilm for å være/bli antikrig eller ? virker dessverre som en 'stakkars alle de uskyldige ofrene' film i stedet for en 'mei ned alt som beveger seg med en 50 cal' film

Regner med å komme med en strålende omtale av 'In the Blood' imorra, gleder meg syyykt

-carano-jpg
    Sist endret av Shallow_; 06-04-2014 kl 23:45
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Er en god grunn til at jeg ikke har somlet meg til å se denne enda, og man ser da ikke en krigsfilm for å være/bli antikrig eller ? virker dessverre som en 'stakkars alle de uskyldige ofrene' film i stedet for en 'mei ned alt som beveger seg med en 50 cal' film
    Ja, The Thin Red Line er neppe en film etter din smak. Vis man vil se "mei ned alt som beveger seg med en 50 cal' film" bør du nok heller se The Expendables...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej Vis post
    Ja, The Thin Red Line er neppe en film etter din smak. Vis man vil se "mei ned alt som beveger seg med en 50 cal' film" bør du nok heller se The Expendables...
    Rambo 4

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Saving Private Ryan.. 'dont shoot.. let them burn'

Sist endret av Shallow_; 06-05-2014 kl 19:59
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 329 av 364 FørsteFørste ... 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 319 325 326 327 328 329 330 331 332 333 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •