Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 328

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 328 av 364 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 6,541 til 6,560 av 7273
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Betalte du 179 spenn for den eller?
    nesten 108 kr

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -frozen-arrested-development-thumb-350xauto-71096-jpg

Kveldens film var frozen.
    Som vanlig har jeg ventet på bluerayen så har ikke sett denne på kino eller annet sted.

Bildet er absolutt helt upåklagelig som man forventer av en Disney animasjons film 6/6 :-)
    Og jeg må si at lyd kvaliteten var hakket bedre enn forventet så absolutt 6/6 her,
    med mye morro i surround kanalene og litt ekstra mat til subbene.

Filmen var også hakket bedre enn foventet og jeg ble positivt overrasket at det denne gangen virket sangene mye bedre for historien enn hva jeg ellers føler de gjør med slike disney filmer hvor de ofte føles litt 'for spontane' og påtvungne.
    Dette er forsåvidt meget bra for det er også merkbart flere av dem enn vanlig, nesten 3/4 av filmen er sanger.

Her skulle det altså ikke mangle på potensiellt demo materiale, både for lyd og bilde. Særdeles under skapelsen av is slottet var det morro og ha godt, stort bilde og mentorene hadde ingen problemer og jeg kunne glatt dytte på med litt ekstra volum :-)

Så den i 2d selv om jeg kjøpte 3d versjonen, men hver gang jeg setter på en film i 3d så ender jeg alltids opp med og sette på 2d versjonen etter en halvtime uansett hvor imponerende 3d effekten er.

Vi er en ganske barnslig i denne gjengen så denne blir nok sett flere ganger ja :-)
    Sist endret av TorTorden; 04-06-2014 kl 02:13
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    -frozen-arrested-development-thumb-350xauto-71096-jpg

Kveldens film var frozen.
    Som vanlig har jeg ventet på bluerayen så har ikke sett denne på kino eller annet sted.

Bildet er absolutt helt upåklagelig som man forventer av en Disney animasjons film 6/6 :-)
    Og jeg må si at lyd kvaliteten var hakket bedre enn forventet så absolutt 6/6 her,
    med mye morro i surround kanalene og litt ekstra mat til subbene.

Filmen var også hakket bedre enn foventet og jeg ble positivt overrasket at det denne gangen virket sangene mye bedre for historien enn hva jeg ellers føler de gjør med slike disney filmer hvor de ofte føles litt 'for spontane' og påtvungne.
    Dette er forsåvidt meget bra for det er også merkbart flere av dem enn vanlig, nesten 3/4 av filmen er sanger.

Her skulle det altså ikke mangle på potensiellt demo materiale, både for lyd og bilde. Særdeles under skapelsen av is slottet var det morro og ha godt, stort bilde og mentorene hadde ingen problemer og jeg kunne glatt dytte på med litt ekstra volum :-)

Så den i 2d selv om jeg kjøpte 3d versjonen, men hver gang jeg setter på en film i 3d så ender jeg alltids opp med og sette på 2d versjonen etter en halvtime uansett hvor imponerende 3d effekten er.

Vi er en ganske barnslig i denne gjengen så denne blir nok sett flere ganger ja :-)
    Bra annmeldelse, denne må nok kjøpes
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,982
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Bra annmeldelse, denne må nok kjøpes
    Anbefales sterkt!

Og med noen av de beste (og mest vanedannende) Disney sangene noensinne.

Og Kristen Bell som Anna er bare helt perfekt. (Hvis man ikke har noe forhold til KB så ta gjerne noen timer å se gjennom hennes opptredener på Craig Ferguson Late Late show. Helt fantastisk.)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen der er grei nok den - men all den forb.. syngingen de skal legge inn trekker veeeeldig ned..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monsters Inc 3D

Monsters Inc. 3D

Såpass lenge siden jeg så denne at jeg har glemt mesteparten av innholdet

Grei historie med litt komplikasjoner.

Bilde : 16:9 fult bilde
    Disney kvalitet

Lyd : TrueHD 5.1 eller 7.1
    God lyd som forventet, men ikke nok hurra demo.
    Nok en gang hakket lyden :-/ Pokker kan det være da. ( Bare et Cambridge Audio / Oppo problem ? )

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 5

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,106
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn Vis post
    Filmen der er grei nok den - men all den forb.. syngingen de skal legge inn trekker veeeeldig ned..
    Ja den er en ganske polariserende film virker det som, om du liker den elsker du den og hvis all denne synginga ikke passer for deg så er den kanskje rent bortkasta.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,982
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn Vis post

Du vet hva du får I en slik Disney film, og syngingen er en vesentlg del av det I motsetning til feks Pixar.

Jeg mener tvert om at sangene her trakk en allerede fantastisk film opp til himmelske høyder. Snowman og First time in Forever...fanen nå fikk jeg de på huet igjen akkurat når jeg skal legge meg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Fikk denne for 15kr på cdon, og det var en meget god film. Hadde sett originalen fra før, mens syns denne var bedre.
    Veldig gode skuespiller prestasjoner
    lyden var bra, måtte skru opp noen hakk ekstra for å få trøkket.

bilde var ekstremt bra på denne, ingen antydninger til støy. Mye detaljer i mørke scener.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,527
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg
    Fikk denne for 15kr på cdon, og det var en meget god film. Hadde sett originalen fra før, mens syns denne var bedre.
    Veldig gode skuespiller prestasjoner
    lyden var bra, måtte skru opp noen hakk ekstra for å få trøkket.

bilde var ekstremt bra på denne, ingen antydninger til støy. Mye detaljer i mørke scener.
    Nok en gang Red Epic.

Likte også denne meget bra akkurat som orginalen og vil nok foretrekke denne et lite hakk foran den svenske.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Da var denne sett og likte denne mye bedre enn den første.
    mye mer action fra første stund, mange gode scener som når de rømmer nedover elven i tønnene.
    Hyggelig gjensyn med alvene.
    likte slutten godt og det er bare å glede seg til neste hobbit film

bilde er bare helt fantastisk, enormt detaljnivå og skarphet. 8k for å overgå denne Trenger ikke 4k når sånne bilder serveres.
    bilde er heldigvis i 2.40 format, film er absolutt best i dette formatet.( Skal aldri opp et 16.9 lerret på veggen )

lyden er også veldig bra,men har hørt andre filmer som er bedre. Synes det manglet litt fra surround/back høyttalerne på en del av scenene ,det skuffet litt.
    fra dragen våkner og fram til slutten så ristet det veldig godt i sofaen, ikke kjellerdyp bass men kjenner den bra alligavell.

Gøy med hjemmekino
    god natt

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Lords of Salem (2012): Nok en bommert fra Rob Zombie, og dama hans er ikke snasen. Tull og tøys, bortkastet tid. Hekser er kule, men ikke i en Zombie-film. 2/10

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg

Denne var så dårlig at det beste er å la være å se den.
    så den heldigvis på tven og ikke på prosjektoren så jeg slapp å bruke timer på pæren til dette tullballet.
    trenger ikke å være forsker på NASA for å klare å tippe riktig om hvordan det ender til slutt.
    Flaut skuespill fra de fleste innvolverte i filmen.
    positive er at jeg leide den isteden for å kjøpe den.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Hobbit: The Desolation of Smaug 3D

-10174931_10152303062360751_3150442492624794082_n-jpg

Handlingen er nok kjent for de fleste...

Bilde :
    Ganske bra, men syns det manglet det lille ekstra for og gi hurra følelsen.
    Jeg må prøve den i 2D en gang

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Ganske så bra den også. Må si det manglet det lille ekstra som jeg husker fra jeg så den på kino.
    Lot svsene få gå uten room comp, men merket ikke no rå dypbass og snakke om selv når Smaug var i bildet :-o

Har vært en lang dag før jeg så filmen, så kansje jeg er litt sliten mens jeg så den.
    Og det er enda litt for lyst ute til at det blir mørkt inne. Så mulig det blir litt EDIT når jeg ser filmen for 2. gang.

Faktisk så var filmen mye mere underholdene på kino er den følelsen jeg sitter igjen med akkurat nå.

Dere med : Cambridge Audio Azur 751BD : Problemer med og starte filmen ? Start filmen med og gå til kapittel 2 start filmen, hopp så tilbake til start og kjør filmen.
    Cambridge jobber med oppdatering av software til 751BD.

Vil tro dette problemet kan oppstå med enkelte Oppo spillere også, om ikke Oppo alt har gitt ut oppdatering av softwaren.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    -10174931_10152303062360751_3150442492624794082_n-jpg

Handlingen er nok kjent for de fleste...

Bilde :
    Ganske bra, men syns det manglet det lille ekstra for og gi hurra følelsen.
    Jeg må prøve den i 2D en gang

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Ganske så bra den også. Må si det manglet det lille ekstra som jeg husker fra jeg så den på kino.
    Lot svsene få gå uten room comp, men merket ikke no rå dypbass og snakke om selv når Smaug var i bildet :-o

Har vært en lang dag før jeg så filmen, så kansje jeg er litt sliten mens jeg så den.
    Og det er enda litt for lyst ute til at det blir mørkt inne. Så mulig det blir litt EDIT når jeg ser filmen for 2. gang.

Faktisk så var filmen mye mere underholdene på kino er den følelsen jeg sitter igjen med akkurat nå.

Dere med : Cambridge Audio Azur 751BD : Problemer med og starte filmen ? Start filmen med og gå til kapittel 2 start filmen, hopp så tilbake til start og kjør filmen.
    Cambridge jobber med oppdatering av software til 751BD.

Vil tro dette problemet kan oppstå med enkelte Oppo spillere også, om ikke Oppo alt har gitt ut oppdatering av softwaren.
    Prøv den i 2D, det er sykt bra bilde på denne filmen.
    også litt skuffet over lyden uten å helt kunne påpeke på hva som var feilen.
    hos meg var det temmelig bra bass når smaug våknet opp.
    fungere helt fint på oppo.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv den i 2D, det er sykt bra bilde på denne filmen.
    også litt skuffet over lyden uten å helt kunne påpeke på hva som var feilen.
    hos meg var det temmelig bra bass når smaug våknet opp.
    fungere helt fint på oppo.
    Kjører med bare 1-2 dB sub/LFE heving jeg, så merker raskt om det ikke er fylde i bassen.
    Og x-over på 100hZ.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, må innrømme at jeg har lagt på 4db etter at det ble kalibrert inn av midas Har litt med at kjerringe vil helst ikke spille høyere enn mv-25 når hu er i kinoen, men bassen vil hu ha!
    Crosse på 80 her, men følte det var betraktelig mer futt i denne en den første.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,982
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en av mine varmeste anbefalinger på lenge:

Walter Mitty er en skikkelig grå mus som leder foto og negativ-arkiv avdelingen i Life Magazine, og er topp fotografen Sean O'Connell's go-to guy for best mulig print av sine shoots. Han er i tillegg forelska i Cheryl som og jobber i samme firma, og zoner regelmessig ut fra den virkelige verden inn i fantasier hvor han er helten som redder dagen.

På dagen der bladet er kjøpt opp og skal legges om til digital (les: sparke 90% av folka) får han en rull med bilder med en lapp om at bilde nr. 25 er O'Connels beste noensinne. Denne beskjeden får og han som skal økse bladet, problemet er bare at de har ....21,22,23,24,26,27... Bilde 25 er borte! wtf ?

Så med kniven på strupen så må Walter prøve å komme i kontakt med fotografen for å få tak i dette magiske bildet, en fotograf som ikke akkurat bor på Hilton og tar limmo til foto-jobbene. Det tar ham 'litt' utenfor komfort-sonen for å si det mildt, og reisen er helt fantastisk.

Lenge siden jeg har vært så limt til skjermen på en film, mesterverk ass. Og Ben Stiller som regissør og drama hovedrolle.. hadde jeg hatt hatt så hadde jeg tatt den av.

10/10 over hele linja, løp å kjøp på Bluray!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,020
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Kanskje en av mine varmeste anbefalinger på lenge:

Walter Mitty er en skikkelig grå mus som leder foto og negativ-arkiv avdelingen i Life Magazine, og er topp fotografen Sean O'Connell's go-to guy for best mulig print av sine shoots. Han er i tillegg forelska i Cheryl som og jobber i samme firma, og zoner regelmessig ut fra den virkelige verden inn i fantasier hvor han er helten som redder dagen.

På dagen der bladet er kjøpt opp og skal legges om til digital (les: sparke 90% av folka) får han en rull med bilder med en lapp om at bilde nr. 25 er O'Connels beste noensinne. Denne beskjeden får og han som skal økse bladet, problemet er bare at de har ....21,22,23,24,26,27... Bilde 25 er borte! wtf ?

Så med kniven på strupen så må Walter prøve å komme i kontakt med fotografen for å få tak i dette magiske bildet, en fotograf som ikke akkurat bor på Hilton og tar limmo til foto-jobbene. Det tar ham 'litt' utenfor komfort-sonen for å si det mildt, og reisen er helt fantastisk.

Lenge siden jeg har vært så limt til skjermen på en film, mesterverk ass. Og Ben Stiller som regissør og drama hovedrolle.. hadde jeg hatt hatt så hadde jeg tatt den av.

10/10 over hele linja, løp å kjøp på Bluray!
    da må denne sees i påsken

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin film med nydelig foto, men mangler substans til å være noe mesterverk

Side 328 av 364 FørsteFørste ... 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 318 324 325 326 327 328 329 330 331 332 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •