Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 326

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 326 av 364 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 ... SisteSiste
Viser resultater 6,501 til 6,520 av 7276
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Så Bunraku på DVD. Kjøpt for 10kr på Nordby. Jeg og kona likte den ikke først. Men den vokste på oss og når vi hadde sett hele, så skulle jeg ønsket at jeg hadde den på bluray. Den fortjener en plass i hylla pga stilen og måten den er laget. For dette er noe utenom det vanlige. Det er en slossefilm/scifi med dataanimerte papirkulisser og sprakende farger. Tankene gikk litt til Sin City med pastellfarger. Mange kjente skuespillere. Gjenkjente et fjes fra Trainspotting, Demi Moore, Woody harrelson, hellboy Ron, og Josh Heartnett.

Klarer ikke gi den karakter, selvom den sikkert var en gedigen flopp så har den alle egenskapene til å bli en stor kultfilm. En helt egen særegen stil har den iallefall.

Anbefales for folk som vil se noe nytt.
    Sist endret av Danke; 02-17-2014 kl 00:06

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,506
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post

Så Bunraku på DVD. Kjøpt for 10kr på Nordby. Jeg og kona likte den ikke først. Men den vokste på oss og når vi hadde sett hele, så skulle jeg ønsket at jeg hadde den på bluray. Den fortjener en plass i hylla pga stilen og måten den er laget. For dette er noe utenom det vanlige. Det er en slossefilm/scifi med dataanimerte papirkulisser og sprakende farger. Tankene gikk litt til Sin City med pastellfarger. Mange kjente skuespillere. Gjenkjente et fjes fra Trainspotting, Demi Moore, Woody harrelson, hellboy Ron, og Josh Heartnett.

Klarer ikke gi den karakter, selvom den sikkert var en gedigen flopp så har den alle egenskapene til å bli en stor kultfilm. En helt egen særegen stil har den iallefall.

Anbefales for folk som vil se noe nytt.
    Jeg syntes den var helt konge

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maximum Conviction

http://www.blu-ray.com/movies/Maximu...Blu-ray/53652/

Endelig en Segal som er actionfylt og underholdene
    Mange kuler som flyr, overaskende få som treffer målet... eller oppfører seg som kuler skal gjøre. Film altså.
    Visuelt er det jo litt blod og gørr og et beinbrudd som trenger litt ettersyn

Bilde : Overkommelig med noe filmgain støy.
    Men greit nok til og se noen lady nipples

Lyd : dts hd-ma 5.1 ( annen utgivelse en linken )
    Sandelig ikke så værst lyd.
    Dypbass er det fylt på med, måtte sjekke starten på ny da det bølget i stolen Ellers er det lagt på litt dypbass når det skytes.
    Skudd høres og kjennes som skudd Og når det slåsses er det noen kroppsslag som en kjenner på kroppen om en har skrudd opp nok

Filmen : 5 ( syns den ga meg god actionfylt underholdning, selv med en litt tynn historie )
    Bilde : 5
    Lyd : 6 ( rett og slett et sikkelig action lydspor som er skjelden og oppleve )

En film som du bare må ha i samlingen om du liker han Seagal`s filmer.
    Og ellers om du liker litt voldelig actionfilm med litt skyting og lene deg tilbake og skru opp lyden til

-7019_10-jpg
    Ohh, i just found a big gun

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gåten Ragnarok (2013): Faktisk ganske spennende, ble positivt overrasket over denne. 7/10

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Gåten Ragnarok (2013): Faktisk ganske spennende, ble positivt overrasket over denne. 7/10

Så den i går og er helt enig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikveld var jeg på premieren på Robocop (2014) i Sal 5 i Stavanger.

Har alltid elska den orginale, og koste meg faktisk med 4k remasteren her sist søndag. Etterpå så jeg traileren for denne igjen og bestemte meg for å ta turen på kommersiell kino

I fremtia har de laget 2 beinte roboter og ED-209'er som brukes aktivt i utlandet, men i USA er de forbudt pga en tulling i senatet som har fått viljen sin. Åååå så lyst de har til å bruke roboter/droner hjemme

Alex Murphy er snut i Detroit og sammen med partneren Lewis (som helt motsatt av BSG er bytta fra blond dame til afroamerikans mann) og de er ute etter en superskurt med kontakter i politiet.

Murphy blir livstruende skada og OmiCorp ser sin sjanse til å omgå reglene ved å snikinnføre roboter iform av halvt robot halvt menneske, ROBOCOP

Denne hadde jeg gleda meg til, og den leverer så det holder!

Masse humor med referanser til '87 utgaven, masse kul action og et helt vannvittig lydspor!!!!

Løp Å Se!!!!!
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -78974_large-jpg 
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robocop '14 er vel enda i minus. En inntjening på 107 mill med et budget på 130 mill, muligens de klarer det akuratt
    Håper selv den ikke er like dårlig som Total Recall, den hadde jo ingen sjans å overgå Arnold sin.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte Total Recall og svært godt, men denne var helt himmelsk
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wings (1927)

-wings-bd-2d-packshot-72dp-500pxi-site-jpg

Wings (1927)
    Blu-ray fra Eurekas Masters of Cinema-serie

Etter mye positiv omtale hadde jeg både fått filmen i hus, og endelig en anledning til å se den uten forstyrrelser fra andre. Jeg valgte se filmen med musikk av J.S.Zamecnik med lydeffekter.

Vi følger de to vennene Jack og David som begge jakter på samme dame. At nabojenta Mary er forelsket i Jack har gått ham hus forbi. De to vennene verver seg som piloter i det USA går inn i 1. verdenskrig.
    Karakterene er tidvis litt "enkle" i natur, spesielt gjelder dette Mary og en pilotkandidat med tyskklingende navn. Våre to helter begynner etterhvert pilotopplæringen før handlingen flyttes til Europa der krigen er i full gang. Her blir vi vitne til fantastiske flyscener. Luftscenene er gjort uten bruk av modeller, og det er meget imponerende å så hvor nøyaktig kameraene klarer å følge flyene. Her er det lagt til fargede flammer på fly som styrter. Vi blir etter hvert også vitner til en del slagscener på bakken. Her er det snakk om omfattende sekvenser med mange soldater, tanks og kanoner. Vi får se bombeangrep fra fly hvor husene virkelig sprenges. Litt artig er det også å se at stereotypene jeg kjenner fra krigstegneserier som liten, allerede nå var på plass. Det er selvfølgelig noen mindre vellykkede scener, som f.eks. en sekvens fra Paris hvor en stupfull Jack ser bobler over alt. Jevnt over en god film, som heves ytterligere på grunne av imponerende kampscener.

Bildelkvaliteten er jevnt over meget god. Det er mindre detaljer i bildet en jeg har sett i andre filmer fra samme periode, men stabiliteten gir totalt sett en godt analogt inntrykk.

Filmen og Blu-ray-utgivelsen anbefales på det sterkeste.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Jeg likte Total Recall og svært godt, men denne var helt himmelsk
    Enig om Total Recall, og gleder meg himmelsk til Robocop. Enda mer etter anmeldelsen din
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bad Grandpa: Lo godt flere ganger, noe jeg trodde jeg ikke skulle gjøre. 7 baller til BG.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thor: The Dark World Samme som den første filmen, Thor er en kjedelig type, han fungerer best når han må dele skjermtiden med andre superhelter. En generisk og ganske tom actionfilm. 5/10

Fantastisk lydspor, det skal filmen ha en tommel opp for.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thor " Dark World " 3D

Thor " Dark World " 3D

-813fpfssvpl-_sl1500_-jpg
    Inneholder en 3D disk. Og en 2D disk.

Mye det samme som første filmen, men trekker handlingen stykkvis videre.
    Handlingen er litt svakere en den første filmen syns jeg.

Mye vissuele effekter og storslagene bilder trekker følelsen av action opp.

Bilde : 3D
    Syns bilde var mykt, soft og mørkt. Fikk ikke følelsen av topp bilde.
    Er det bare slik hos meg ?
    Bedre bilde i 2D tro ?

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Mye energi plassert så subene plukker det opp. Mye passe dyp bass som får det til og riste.
    Kan være lurt og passe volumet litt første runde en ser den, om en er av de som vrir morro hjulet oppover i grenseland.
    Kringlyden er god med bra trykk uten og bli slitsom eller hard

Filmen : 4 ( grunnet gode effekter både på bilde og lydsiden som får frem smilet )
    Bilde : 4,5 ( undelig om denne skulle være så svak 3D bildemessig ? Kansje den er bedre i 2D uten jeg har sjekket det.
    Lyd : 6 ( hurra for et gromt lydspor )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gravity (2013): Solid underholdningsfilm, men jeg forventet en mørk og deprimerende film, noe Gravity ikke var. Urealistisk, men spennende. 8/10

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ginger Snaps (2000) - Bittet man ikke kommer seg fra med det første

Ginger Snaps er en veldig a-typisk varulvfilm av den morbide og selsomme sorten som ved hjelp av et usedvanlig forseggjort manus makter å skape en nærmest perfekt balanse mellom beksvart humor, frydfulle horroreffekter, drama og spenning mens symbolikk og metaforer hersker i enhver scene. Det hele presenteres av ett par unge skuespillerinner som stråler i all sin morbide fremtoning og ikke for å glemme personlige utvikling. Allikevel er det også på sin plass med en liten advarsel, for de som er ute etter en tradisjonell varulvfilm vil bli like skuffet som de er ute etter modent drama vil bli brydd av filmens visuelle galskap.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen ganger god natt (2013): Brenner sakte, men godt. Nok en fin film av Erik Poppe.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,021
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så denne i kveld

-image-jpg
    Faktisk veldig positivt overrasket over denne filmen.
    den filmen til nå som har hatt klart best bilde på sonyen, veldig god lyd også med mye effekter bak.
    49kr på cdon må være et greit kjøp for en film som kommer til å bli brukt som demo framover.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord Vis post
    Robocop '14 er vel enda i minus. En inntjening på 107 mill med et budget på 130 mill, muligens de klarer det akuratt
    Håper selv den ikke er like dårlig som Total Recall, den hadde jo ingen sjans å overgå Arnold sin.
    Syns Total Recall var en ok film,men den hadde ikke trengt å være en remake. Litt forandringer kunne den vært en "ny" sci-fi film
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Bad Grandpa: Lo godt flere ganger, noe jeg trodde jeg ikke skulle gjøre. 7 baller til BG.
    Enig,så denne forrige helg. Flira godt!

Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Taken 2 igår. Beklageligvis ble dette en trist affære. Alt jeg likte med den første var borte. Meningsløs acticon suppe med flere ting som blir for vanskelig og svelge selv for denne type filmer.

Side 326 av 364 FørsteFørste ... 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 322 323 324 325 326 327 328 329 330 336 346 356 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •