Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 325

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 325 av 364 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 ... SisteSiste
Viser resultater 6,481 til 6,500 av 7273
    Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord Vis post

Akuratt ferdig med denne her, Vampire fra 2011. Hadde ikke hørt eller lest noen ting om filmen så bare det var ei grei cast liste.

Filmen handler om Simon som er lærer og vampyr, og dermed må drikke blod for å overleve.
    Det som var orginalt med denne storyen er måten han skaffer 'ofrene' sine. Han finner dem på en selvmords side, lokker dem med seg å sier de skal ta selvmord sammen, han tapper dem for blod og dreper selvsagt ikke seg selv etterpå. Til tider litt rar men underholdene film, en rip off at Kristin Kreuk ikke er med i mer enn 5 minutter i en helt unødvendig scene.

Alt i alt et fint drama med bra skuespill og bra musikk, ikke den typiske vampyr filmen man får servert her. Var litt vanskelig å få tak i dvden så tviler på den kommer på blu-ray i nær fremtid, coveret er vertfall sykt stilig.

8/10.
    Likte også denne, deilig med en annerledes vampyrfilm i disse vampyrtider.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Riddik ( Director`s Cut )

http://www.blu-ray.com/movies/Riddick-Blu-ray/58896/

Sagan fortsetter
    Tar av fra der forrige film slutter og.... næææh, du må se den

Bilde :
    Et ord : Upåklagelig
    Kommer den i 3D tro ?

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Meget god lyd. Vinc`s vokal er tydelig i lydbilde.
    Er ikke overdreven bassbruk heldigvis så detaljer kommer frem i kringlyden.
    Ellers er det behagelig lydspor som er bare og se på litt passe høyt nivå

Filmen : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Når kommer oppfølgeren

PS... Katee Sackhoff snadder sene for de som ikke har sett filmen
    Må man ha sett de 2 første filmene, før man ser denne?

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl Vis post
    Trenger ikke å ha sett de to først for å kunne følge med i handlingen. Men hvis du ikke har sett dem, så ville jeg jo heller plukket opp Pitch Black billig, og sett den framfor treeren. Det er klart den beste av dem.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl Vis post
    Anbefaler det ja

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Anbefaler det ja
    Enig i det, man må lære å kjenne kjernekaren Riddick litt, han er nok ikke i alles smak.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da rakk jeg 2 filmer ikveld. Og ganske pussig, begge er Based on true story, og begge har Daniel Brühl i delt hovedrolle

Jeg begynnte med denne:

Nå skal det sies at jeg hater fyren. Det han står for og har gjort er så fjernt fra den åpenheten internett handler om i mitt syn. Det er helt greit å avsløre valgjuks nedi bushen, men man offentliggjør ikke Militærhemmeligheter fra USA som kun har til hensikt å gjøre den frie veden til et bedre sted..

Så når Julian Assange gikk ut og frarådet folk å se denne filmen så håpet jeg det ville bety at det kune være noe for meg

Filmen Handler om perioden fra han møter det som, tydeligvis er, en av de største støttespillerene sine, Daniel Berg, og frem til de slipper dokumentene fra Afghanistan krigen.

En ung, blond hacker som har laget en nettside hvor folk kan varsle om 'snusk' anonymt for så å bli publisert på nettet. Filmen viser hvordan WL vokser og hvordan de opererte rimelig fritt frem til de kødda med USA.

Redaktøren for The Guardian sier det så fint mot slutten, 'kun en som er så besatt av sine egne hemmeligheter finner på en måte å offentliggjøre alle andres..'

Som med 'Jobs' så blir (heldigvis) hovedpersonen fremstilt slik jeg har fått inntrykk av, i dette tilfellet en skrupelløs USA hater som ikke bryr seg om hvem han skader. Om hvordan kilde kontroll i begynnelsen var alfa omega til mot slutten å bare være et hinder for å lekke mest mulig fortest mulig.

Filmen var akkurat som jeg hadde håpet, og jeg likte den svært godt. Mye bra musikk gjennom filmen levert av et godt lydspor. Bildet var også upåklagelig.

Lyd bilde 9/10 og filmen 8/10 kanskje.

Edit: Alicia Vikander som Anke... nam

Etterpå lå denne å ropte på meg:

Var litt forsiktig optimist da filmen på forhånd er blitt markedsført som 'ikke en racing film'.. drit og dra, dette ER en racing film!!

I 1976 (mens jeg var fra 2 mnd - 1 år gammel ) utspilte det seg en racing rivalisering mellom britiske John Hunt (Chris Hemsworth) og østerrikske Niki Lauda (overnevnte Daniel Brühn). Vi får se når de møtes til sin første duell i Formel 3, og følger dem opp i øverste divisjon F1 og da gjennom hele 1976 sesongen med litt etterhistorie med hva som skjedde videre.

Nå har jeg digga F1 gjennom Schumachers storhetstid, men har falt av en del siden FIA ødela F1 med alt for mange regler og begrensninger. Jeg kjenner dog ikke så mye av historiene og løps/mesterskaps historikk, og satt å klødde fælt i google-fingen for å se hvem av de 2 som vant '76 sesongen... men jeg greide la være

Jeg var veldig fornøyd med utfallet av historien, og filmen var utrolig bra.

Som nevnt i åpningen så er det masse bilkjøring her, med masse god F1 lyd!!! Litt skarp diskant til tider men 99% av tia bare helt rått!!!!

Olivia Wilde er dama til Hunt i deler av filmen, og er jo som alltid helt grei å hvile øynene på

Tor nok jeg må gi denne filmen full pott. Bildet har noe arkiv film her og der, samt noen av race scenene så er det lixom juksa til 1976 kvalitet, men det funker gull.

10/10/10 over hele fjøla, snbefales sterkt!!!!

Edit: Artig hvor mye Chris Hemsworth minner om Heath Ledger i denne..
    Sist endret av Shallow_; 01-29-2014 kl 23:08

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Call (2013): Generisk og ganske tam film uten spenning. 4/10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en neve dollars - For en neve dollars mer - Den gode, den slemme og den stygge

Blu-Ray samleboks

Måtte jo bare ha den

Bilde :
    Virker ikke være så fryktelig oppusset bilde. Men bedre en det som er vært på tv ja.
    Varierende skarphet på alle 3 filmene.

Marginalt mixet. Her hører en tydelig forskjelle på vokal fra Center og til Frontene.
    Syns disse filmene heller kan ha sin sjarm i 2.0 format

Det er jo disse 3 filmene som er vært og ha i en western sjangeren.
    Mange påsår at disse 3 filmene satte standaren innen Western.

Sånn akkurat ok oppgradert men ikke noe og hoppe i taket for.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motorway (2012): Fin bilfilm der god kontroll på bilen er det avgjørende. Tiden går fort unna, og det er ikke noe å si på bilkjøringen. 7/10

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er jo så close til perfection som vi kommer, den beste av de dårligste.

Vi begynner med åpningscenene over San Francisco, brua etc. Til vi møter kongen selv Tommy Wiseau som har kjøpt en kjole til dama si Lisa ''anything for ma princess, aahahah''
    Sex scenene i disse filmene er så rare og ukomfortable at det halve kunne vært nok.

Vi finner så ut at dama til Wiseau ringer til godkaren Mark, som tar seg en tur over. Tror heller ikke jeg overdriver når han sier ''what's going on?'' til Lisa 10 ganger, selv etter at de har hatt seg i en trapp. Wiseau er også Mark's bestevenn i denne filmen, ikke vær redd for å gå glipp av det da det blir sagt ca 20 ganger i løpet av filmen. Wiseau blir også beskylt for å slå Lisa, virker ikke som noen i det hele tatt bryr seg om dette bortsett fra Wiseau som sier ''I did naht hit her, it's boolshitt''

Amerikansk fotball har også en sentral rolle i filmen, de gjør mildt sagt ikke mye annet enn å spille fotball. Ene scenen kommer hele gjengen i Smoking, hva gjør de? Jo går ut å spiller fotball, han ene skader seg og de klipper til ny scene på en kafe.
    Wiseau forklarer Mark om en ny klient på jobben sin, når Mark spør hvilken så svarer han enkelt ''Anyway how is your sex life''? En quote som funker fint på fest har jeg funnet ut.

Wiseau hadde gledet seg til en promotion på jobben men denne fikk han tydeligvis ikke, Lisa er kun med Wiseau for jobben og pengene hans å ringer Mark bak ryggen hans nok en gang.
    I selskapet til Wiseau finner han endelig ut at Mark og Lisa har hatt seg noen ganger i huset hans, han finner seg ikke i dette å starter cat fight med Mark og sier ''Don't touch me maderfaker get out'' så ender det med at han låser seg selv inne på badet å sutrer litt. Slutten er en major spoiler så røper ikke den for de som vil se den.

Fin anmeldelse av en helt sprø men fantastisk film, hvert minutt Wiseau er på skjermen er bare helt rått. Se den om du ikke er chicken, chip chip chip chip.

8/10.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne må jeg se. Fantastisk review her

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07 Vis post
    Denne må jeg se. Fantastisk review her
    Absolutt, den har også fått status som Citizen Kane av dårlige filmer. ''Oh Hi Mark'' er vel den mest kjente scenen vil jeg tro

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så noen forskjellige klipp der.....hvordan kan noen få betaling for å lage noe slikt? Hvem støtter dette?
    Jeg kunne nok laget noe bedre selv er jeg redd

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge wikipedia hadde den et budget på 6 millioner dollar, helt vanvittig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk film, sjekk også ut Birdemic 1 og 2, spesielt er oppfølgeren, ehh, bedre.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Fantastisk film, sjekk også ut Birdemic 1 og 2, spesielt er oppfølgeren, ehh, bedre.
    Ja har sett enern, i tillegg til Troll og Troll 2.

Ler hver gang

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 mill dollar? Hmm. Jeg har et manus i hodet. Noen som vil være med? Hehe

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rush (2013): Elsker filmer som dette med mye nerve og dramatikk. Og for et herlig lydspor da! 9/10

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 Guns: Lett underholdning med en morsom Marky Mark. 7/10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urban Warfare

http://www.blu-ray.com/movies/Urban-.../34643/#Review

Steven Seagal er på`n igjen.
    Black ops fortiden gjennhenter han som purk. Og dermed må finne ut hvem som er ettern. Sett det før ? et par ganger kansje

Tendenser til at Seagal`n begynner og bli gammal... ikke fult så mye slåssing som normalt.
    Og ellers er det ikke all værden god skuespill vokal av Segal`n i filmen.

Bilde : Greit nok til og se noen strøkene damer.
    Ikke så svak en kan klage på noe spessielt.

Gnudde ikke opp så høyt i kveld, men det som hørtes var greit.
    Er ikke no og imponere noen med.

Filmen : 4 ( kansje en snill karakter )
    Bilde : 4
    Lyd : 4

Kosta ikke stort, grei underholdning.

Side 325 av 364 FørsteFørste ... 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 305 315 321 322 323 324 325 326 327 328 329 335 345 355 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •