Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 324

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 324 av 364 FørsteFørste ... 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 320 321 322 323 324 325 326 327 328 334 344 354 ... SisteSiste
Viser resultater 6,461 til 6,480 av 7265
    Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cold Eyes (2013): Sørkoreansk nyinnspilling som er bedre enn originalen. Mer påkostet, høyt tempo, spenning og noen fine actionsekvenser. Verdt å sjekke ut hvis du liker lekre, sørkoreanske filmer. 7/10

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snabba cash - Livet deluxe (2013): Grei avslutning på en ganske god krimserie signert svenskene. Den svakeste filmen i trilogien, men veldig underholdende og karakterene er interessante på hver sin måte.

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett mye film i romjulene, her er noen av de jeg likte mest:

Oh Boy (2012)
    Frances Ha møter Oslo, 31.August. Her møter man Niko Fischer i som i løpet av en dag prøver å kjøpe seg en kopp kaffe. På veien møter han mange snodige karakterer. Fin portrett av dagens Berlin skutt i nydelig svart-hvit foto med fin jazzy soundtrack.

Withnail & I ( 1987)
    Hvorfor har jeg ikke sett denne før ?
    Hysterisk morsom komedie, med elleville karakterer. Kan ikke huske sist jeg måtte pause en film for at jeg ikke klarte å slutte å le. Legendariske sitater på rekke og rad. Gleder meg til gjensyn. Arrow Films kommer forresten med en ny remastered blu ray i løpet av 2014.

"We've gone on holiday by mistake."

Un conte de Noël (2 008)
    Orginal og smart drama som bare franskmennen kan lage. Herlig dysfunksjonell familie som sammles til jul når moren trenger en transplantasjon. Alle skuespillerne er som skapt til rollene de spiller, satt glistret til tv'en fra start til slutt.

Scarlet Street (19 45)
    Fritz Lang can do no wrong. Nok en solid film fra Mr. Lang. Der Edward G. Robinson spiller sin livs rolle som en mann i midtlivskrise som forelsker seg i en ung dame. Sluttet er fantastisk som den bruker å være.

The Sunset Limited (2011)
    Plottet er så enkelt som: "Two men in an apartment with their opposing beliefs." Høres kanskje kjedelig ut, men med to bautaer av skuespillere blir dette langt fra det. Veldig interessant å høre på de to diskutere deres livsyn.

La grande bellezza (2013)
    Fjorårets beste film, lett. Helt nydelig cinematography av Roma. Her følger man en eldre herremann gjennom Roma's overklasse, som han selv er litt lei av men klarer ikke helt å gi slipp på.

Kicking and Screaming (1995)
    Debut filmen til Noah Baumbach. En rekke studenter som endelig er ferdig på skolen, men som ikke vet hva de skal finne på nå. Herlig dialog

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riddick (2013): Ikke like god som Pitch Black, men bedre enn Chronicles. Kjøttbolla Vin kler denne rollen svært godt. Ser fantastisk ut på BD. 6/10

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så cloud atlas, jeg sovnet desverre....

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten Vis post
    Jeg så cloud atlas, jeg sovnet desverre....
    Jeg sovnet også under den

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Konsert time

Bilde : Ekte 16:9
    Joda, 3D på konsert funker godt det
    Er ikke topp bildekvalitet men det glemmer en raskt
    3D er kansje litt overdrevet enkelte plasser, men morro er det

Lyd : dts hd-ma 5.1 og 2.0 pcm 48k/24b
    Ble desverre ikke noen venn med 5.1 lysdporet her. Syns det rett og slett ble alt for skarp diskant og den var veldig påtrengene.
    Det var Ikke spessielt liv i bassen her, har skrudd opp LFE/sub 5dB for og prøve utligne noe av den skarpe lyden oppover i diskanten.
    Kansje det som værre er at vokalen er rett og slett utydelig og tildels skarp.
    Selv med Yamahas Natural korrigering var det enda skarpt i toppen :-/

Nå sitter jeg og prøver ut ren 2.0 Analog via Doxa 012 preampen med bare Doxa frontene.
    Det ble en hel del mere behagelig lyd. Ikke spessielt skarp, og med grei fylde i bassen. Blir Analogt 2.0 neste gang denne konsertene er i spilleren ja.

Bilde : 5
    Lyd 5.1 : 4
    Lyd 2.0 : 6

Nå sett med 2.0 lyd Var bare og lene seg tilbake og Nnnnyte Stereo Sporet

Anbefales og benytte 2.0 om du har over gjennomsnittet gode Front/Stereo høytalere

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg sett denne, Superman Returned. Hæ, heter den ikke Returns?

En fan made Superman Returns med 30 minutter slettet og 16 minutter usett materiell lagt til. Dette var en film som overgikk den orginale versjonen for min del.
    Vi får blant annet åpning med Marlon Brando's klassiske scene, reisen til Superman i begynnelsen (så vi har en anelse om hvor han har vært), Daily Planet artikler i åpningsscenen var også en fin touch uten og spoile for mye.

Veldig profesjonelt utført. Anbefaler alle å ta en kikk på denne. Har link til nedlasting av Blu-Rayen for de som vil ha den, den er på ca 15gb.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord Vis post
    Da fikk jeg sett denne, Superman Returned. Hæ, heter den ikke Returns?

En fan made Superman Returns med 30 minutter slettet og 16 minutter usett materiell lagt til. Dette var en film som overgikk den orginale versjonen for min del.
    Vi får blant annet åpning med Marlon Brando's klassiske scene, reisen til Superman i begynnelsen (så vi har en anelse om hvor han har vært), Daily Planet artikler i åpningsscenen var også en fin touch uten og spoile for mye.

Veldig profesjonelt utført. Anbefaler alle å ta en kikk på denne. Har link til nedlasting av Blu-Rayen for de som vil ha den, den er på ca 15gb.

Trailer fra "Superman returnED".

http://www.fanedit.org/forums/conten...mahawk-Re-Edit

Har du link hadde det vært fint :-).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett ferdig

-79074_large-jpg

Carrie White er den sære jenta på skolen, i hjemmesydde dongri overaller som skjuler alt av former.

I dusjen etter vann-volley timen får hun mensen for første gang, og den hyper-religiøse mora har aldri fortal om det så hun får panikk til de andre jentenes forlystelse. Med mobilkamera så trenger man ikke lenger nøye seg med å fortell hva som skjedde.

Ei av jentene angrer og ber kjæresten (som seff er den mest pop på skolen) om å ta Carrie med på Prom, men noen av de andre jentene er ikke så happy, og planlegger å gjøre kvelden til nok en offentlig mobbe-seanse.

Åja, nevnte jeg at Carrie ikke er som andre jenter ?? Det ender med grining... for alle

Jeg har enda til gode å bli skuffet over en better-make, og denne var ingen unntak. Det meste blir bedre med utviklingen, og det synes (og høres). Mens 70-80 talls filmer maser høl i huet på deg med 'dramatisk' musikk til alle hersens tider så overlater nåtiden den jobben til Bassen... MASSE BASS!!!

Så forresten Theatrical w/alternate ending. Velger somregel alternate når jeg kan, og bortsett fra I am legend så er de alltid bedre synes jeg.

Bildet var bra og lyden fantastisk, 8-9/10 bilde, 10/10 lyd og kanskje 9/10 på filmen..

Jeg storkoste meg fra begynnelse til slutt, og denne kan anbefales sterkt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riddik ( Director`s Cut )

http://www.blu-ray.com/movies/Riddick-Blu-ray/58896/

Sagan fortsetter
    Tar av fra der forrige film slutter og.... næææh, du må se den

Bilde :
    Et ord : Upåklagelig
    Kommer den i 3D tro ?

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Meget god lyd. Vinc`s vokal er tydelig i lydbilde.
    Er ikke overdreven bassbruk heldigvis så detaljer kommer frem i kringlyden.
    Ellers er det behagelig lydspor som er bare og se på litt passe høyt nivå

Filmen : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Når kommer oppfølgeren

PS... Katee Sackhoff snadder sene for de som ikke har sett filmen

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også Riddick på bluray. Må komme flere oppfølgere ja. Denne var litt dårligere enn de to første, virket som et forsøk på å lage Pitchblack om igjen, men Diesel er sjef, håper på flere Riddick action fra verdensrommet...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Så også Riddick på bluray. Må komme flere oppfølgere ja. Denne var litt dårligere enn de to første, virket som et forsøk på å lage Pitchblack om igjen, men Diesel er sjef, håper på flere Riddick action fra verdensrommet...

Stien er vel egentlig lagt sånn at Riddick skal finne Furya..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    White House Down (2013): Ikke like tøff som Olympus Has Fallen, men en grei actionfilm som tar oss med tilbake til actionfilmene man fant på 90-tallet.

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Lone Ranger

Artig film som var underholdene nok i 2,5t ca. Ser likhetstrekkene med Pirates of the Caribbean. Meget bra bilde og lydkvalitet.

Bilde 10\10
    Lyd 10\10
    Filmen 7\10

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The darkest hour

Oi. Hva skal man si. Gjesp kanskje. Genre tenårings sci-fi/action/thriller/grøsser sier vel det meste. Fullt av klisjéer og såkalt/opplagt spenning.

Filmen 4/10 -- Jeg er sci-fi-bøff og ser det meste jeg kommer over, så jeg syns plottet var spennende. Effektene var også gode for en slik film å være. Men handlingen med hysteriske tenåringer som springer rundt i Moskva kunne vært laget på en mer troverdig måte.

Lyden 4/10 -- Ikke særlig bra lydmiks. Måtte faktisk sjekke om lyden var DTS-HD MA! Lite dynamisk og innesluttet vokal. Effektene var platte.

Bilde 5/10 -- Noe bedre bilde, men ikke bra.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bleak Night (2010): Fantastisk film, nok et sørkoreansk mesterverk om vennskap og den mørke siden når vennskapet går til helvete. 10/10

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akuratt ferdig med denne her, Vampire fra 2011. Hadde ikke hørt eller lest noen ting om filmen så bare det var ei grei cast liste.

Filmen handler om Simon som er lærer og vampyr, og dermed må drikke blod for å overleve.
    Det som var orginalt med denne storyen er måten han skaffer 'ofrene' sine. Han finner dem på en selvmords side, lokker dem med seg å sier de skal ta selvmord sammen, han tapper dem for blod og dreper selvsagt ikke seg selv etterpå. Til tider litt rar men underholdene film, en rip off at Kristin Kreuk ikke er med i mer enn 5 minutter i en helt unødvendig scene.

Alt i alt et fint drama med bra skuespill og bra musikk, ikke den typiske vampyr filmen man får servert her. Var litt vanskelig å få tak i dvden så tviler på den kommer på blu-ray i nær fremtid, coveret er vertfall sykt stilig.

8/10.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bitch Slap - mannsjåvinistiske lesber i fri dressur

Selv ble jeg poppet ut altfor seint til å få oppleve bølgen med exploitationfilmer som skyllet over kinoene på 70-tallet. Dette var filmer som ofret det meste av hva dagens rasjonelle publikum forventer av en film til fordel for filmatisk underholdning så outrert at man kunne mistenke filmskaperne for å ha tatt feil mellom mjølkekartongen og lsd'en så det er ikke spesielt overraskende at denne sjangeren har en stor fanskare selv den dag i dag. Forsøkene på å gjenopplive denne sub-sjangeren har vært mange og de fleste har nok fått med seg Tarrantino sin hyllest Death Proof ? Denne tøyde så absolutt strikken kontra hva vi er vant med å se på dagens kinoer men allikevel er de på grensen til å være pinglete for Bitch Slap feier over det meste som befinner seg på banen - bokstavelig talt.

Det lesbiske og voldselskende trekløveret Trixie, Camero og Hel har en meget lys fremtid i vente. De vet hvor det ligger diamanter for $200 Millioner og de vet hvordan de skal komme seg unna uten at noen trenger å bli skadet. Det eneste de kanskje ikke vet er omfanget av deres jakt på diamantene for når de endelig kommer frem til x'en på skattekartet tar saken en litt uventet vending når purker, s&m-piker fra japan, psykopater med tourettes syndrom og en ekstrem sjalusi de tre imellom truer med å sprenge livsskiten ut av både planene og de selv.
    Selv om jeg ikke falt nevneverdig for Tarrantino sin Death Proof er det ikke til å legge skjul på at han med denne gjorde en meget god hyllest til exploitationfilmene og mye takket være han kom det plutselig en hel drøss med b-bilmskapere som desperat prøver å holde liv i denne sjangeren. For meg har imidlertid denne sjangeren aldri vært det helt store; det har som regel blitt for dumt. Etter å ha sett Bitch Slap har jeg sett meg nødt til å utvide den påstanden en smule; det blir rett og slett for dumt - om det ikke blir tatt langt nok. Denne sub-sjangeren er ikke en sjanger hvor man skal prøve å holde seg i skinnet, her skal alt dras så langt som det overhodet kan og regissør Rick Jacobson som har har fikset både kameraføringen og manuset tar faktisk alt så langt det går (i mine øyne).

Historien i denne smørja av en film finnes ikke original eller troverdig. Den eier ikke det minste snev av realisme og historiefortellingen er til dels rotete, rollefigurene er grunne, plottet suger egentlig kaktus og det er absolutt ingenting overhodet som gjør Bitch Slap til en direkte god film sett utfra et normalt standpunkt. På en annen side så er "normalt" ofte synonymt med "kjedelig"!

Bitch Slap er noe så inni gamperævva outrert fra start til slutt hvor hele filmen føles som en endeløs rekke med beint crazy scener som fremstår som en heftig LSD-tripp som nekter å slippe taket. De tre damene i hovedrollene finnes ikke riktig navla for fem flate øre der de bringer et sensuelt men sant helvete til alle som møter på dem. Iløpet av filmens første 4,5 min har Camero (America Olivo) allerede rukket å brekke av en fyr's stake før hun skyter bort hele greia. Med den starten skulle man kanskje tro at det ikke kunne gå den riktige veien men det gjør det. Her får vi imponerende store doser med bitch ass humor servert oss av tre verbalt slagkraftige lov-å-sikle-på-støkker som mer enn gjerne byr på seg selv og bruker ett ordspråk som får hardbarka sjømenn til å fremstå som dannede i språket mens de utøver voldshandlinger som kan gjøre enhver vaskeekte psykopat grønn av misunnelse.

Rick Jacobson må på mange måter hatt drømmejobben i mange mannfolks øyne når han har filmet disse scenene for her handler egentlig alt i god exploitation-ånd om å få disse tre ikke helt normale damene til å fremstå som mest mulig sexy og det fungerer over all forventing. Det å se Julia Voth som Trixie i en E K S T R E M T tettsittende gullkjole, den i overkant sexy Erin Cummings som Hel i nettingstrømper og thight skjørt, og ikke minst sexbomba America Olivo (Iron Man, Friday the 13th) i bl.a. s&m-undertøy under ei nonnedrakt? jo takk som byr! Rick Jacobson lar sine kvinner rote og fingre og småsloss, de får kjæle med kameraet og gjøre sitt ytterste for å sende 14 årige gutter vant med h&m-katalogen til himmels. Regissøren sammen med skuespillerne strekker seg så langt de kan får gjøre det hele så mannsjåvinistisk som overhodet mulig og da er det kanskje lov å glise godt over galskapen som utspiller seg på skjermen.bitch slap 1

Bitch Slap er ikke filmen hvor du får en superdyp historie, minneverdige skuespillere eller mye troverdighet. Men til gjengjeld får du en historie så gærn og småheit (i all sin outrerte og makabre makt) mens den nærmest bader i blod og gla'vold servert oss av tre damer sexy nok til at filmen burde ha blitt solgt med isbiter for å kjøle ned de mer lettpåvirkelig av oss. Dette er crazy, brutalt voldelig og reinspikka beintøft fra start til slutt. Humoren er uhøflig som faen og den sitter som et skudd. Dette er ikke en hyllest til exploitation-sjangeren, dette ER exploitation. Men et lite tips til slutt; du vil muligens sende dama på en venninnekveld før du ser denne herlig useriøse filmen eller så er oddsene gode for at det blir sofaen de kommende dagene.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Side 324 av 364 FørsteFørste ... 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 284 294 304 314 320 321 322 323 324 325 326 327 328 334 344 354 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •