Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 323

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 323 av 364 FørsteFørste ... 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 319 320 321 322 323 324 325 326 327 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 6,441 til 6,460 av 7271
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kick Ass 2 (streaming) - 4/10. Helt ok.
    Elysium (streaming) - 6/10. Likte denne godt til tider, men noe manglet. Uansett kult å se Matt Damon som Iron Man
    Surviving Christmas (TV) - 1/10. Værste julefilmen jeg har sett.
    Insidious: Chapter 2 (streaming) - 1/10. Like jævlig (dårlig) som første.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte problemet med Reisen til Julestjernen, lysstyrken er satt altfor høyt opp. Ikke bra når de sorte barene oppe og nede lyser opp. Den britiske utgaven av Rumble in the Bronx på BD har samme problemet, men den slår Reisen til Julestjernen, ser helt for jævlig ut.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Kan bekrefte problemet med Reisen til Julestjernen, lysstyrken er satt altfor høyt opp. Ikke bra når de sorte barene oppe og nede lyser opp. Den britiske utgaven av Rumble in the Bronx på BD har samme problemet, men den slår Reisen til Julestjernen, ser helt for jævlig ut.
    Skulle ikke tro det var mulig å lage noe så dårlig i dag, men man blir stadig overrasket.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Skulle ikke tro det var mulig å lage noe så dårlig i dag, men man blir stadig overrasket.
    Nei, det er ikke bra, noen burde miste jobben når de ødelegger bildekvaliteten så mye. Ikke første eller siste gangen dette vil skje. ):

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supervention på BD

Burde være en film for alle med et snev av interesse for ski/snowboard. Flott filmet i herlige omgivelser både her i Norge og andre steder i verden.

Synes både lyd og bilde holder høyt nivå. Spesielt lydsporet sette bevegelse i rommet Om ikke helt på nivå med mye omtalte "Art of Flight" så synes jeg hele produksjonen oser av kvalitet.

Anbefales!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planes

Sammenlignet med Cars 1 & 2 så er Planes en tynnere historie med litt samme oppsett som det Cars er.

Cars 1 og 2 er bedre med litt mer bredde.

Bilde : Ekte 16:9 3D
    Meget godt bilde, med 3D som faller naturlig for øyet.
    Kan ikke komme på noe negativt og nevne.

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Masse lyd, kansje litt fremtredene og detaljerikt oppover i frekvensene.
    Bassen er der, men blir ikke fremtredene på noe tidspungt. Ikke all verden av dypbass.

Filmen : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 6

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På Verdal THX kino sett i HFR 3D

Jo da, kom da videre i deres vandring på veien mot og befri The Lonely Mountain.

Har ikke sett noe av trailere eller noe sånt etter jeg så Live stream med Peter Jackson smugtitt på hva som var i film nr 2.
    Så gikk til filmen svært uvitene om handlingen

Noen referanser mot Ringenes Herre åpenbarer seg her, men i følge ei som har lest Hobbiten så er det ting som ikke står i boken som skjer

Bilde : Utsøkt.

Lyd : Utsøkt.
    Denne kan bli morro på hjemmekino som leverer dypbass som mangler på kino

Filmen : 5
    Sist endret av harman/kardon; 01-03-2014 kl 16:49

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Lone Ranger

Blu-Ray

Disney har gjort det igjen
    Syns faktisk flmen var meget bra. God nok historie og en del morsomheter gjør den til en fornøyelse og se.
    Jonny Depp`s karakter Tonto sine replikker trekker opp filmen mye Av og til litt vel morsome

Bilde :
    Bilde er såpass upåklagelig at en ser hva som er kunstig bakgrunn og ikke... Skarpt bilde, bitte litt imponert.

Veldig god lyd.
    Skudd som smeller til, kringlyd og detaljer en ikke skulle tro kunne være der
    Lurer på om dette er en av de beste lydspspoerene jeg har hørt i 2013.

Anbefales
    Sist endret av harman/kardon; 01-03-2014 kl 16:50

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsert time

Bilde : Ekte 16:9
    Joda, 3D på konsert funker godt det
    Er ikke topp bildekvalitet men det glemmer en raskt
    3D er kansje litt overdrevet enkelte plasser, men morro er det

Lyd : dts hd-ma 5.1 og 2.0 pcm 48k/24b
    Ble desverre ikke noen venn med 5.1 lysdporet her. Syns det rett og slett ble alt for skarp diskant og den var veldig påtrengene.
    Det var Ikke spessielt liv i bassen her, har skrudd opp LFE/sub 5dB for og prøve utligne noe av den skarpe lyden oppover i diskanten.
    Kansje det som værre er at vokalen er rett og slett utydelig og tildels skarp.
    Selv med Yamahas Natural korrigering var det enda skarpt i toppen :-/

Nå sitter jeg og prøver ut ren 2.0 Analog via Doxa 012 preampen med bare Doxa frontene.
    Det ble en hel del mere behagelig lyd. Ikke spessielt skarp, og med grei fylde i bassen. Blir Analogt 2.0 neste gang denne konsertene er i spilleren ja.

Bilde : 5
    Lyd 5.1 : 4
    Lyd 2.0 : 6
    Sist endret av harman/kardon; 01-03-2014 kl 16:52

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,419
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen har vært nevnt før, Olympus has Fallen. Siden jeg så den via Netflix så skal jeg ikke si noe om bilde/lyd bortsett fra at det tidvis var greit.
    Men filmen var ypperlig underholdning i kveld, store mengder sprengstoff og blod, men det hører med i denne sjangeren. En gjeng terrorister tar presidenten som gissel i bunkeren i Det Hvite Hus, og vår helt Gerald Butler må få ham ut. Det går selvfølgelig ikke helt stille for seg, og siden gisseltakerne er litt ekstra ufine så svarer selvsagt den godeste Butler på samme vis.

Anbefales om en liker denne typen film, men vil tro det hadde vært noe mer moro med skikkelig bilde/lyd.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloween 5: Michael Myers har begynt å cruise rundt i en bil, ikke bra. Mannen begynner å bli gammel og utbrent, Jason Voorhees klarer i det minste å gå etter 100 filmer. 4/10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A Better Tomorrow

http://www.blu-ray.com/movies/A-Bett...Blu-ray/28260/

I og med at jeg ikke skjønner stort av værken Koreansk eller Tysk, ble det litt begrenset av hva jeg skjønte av filmen.

Men Gangster Yakuza litt slem blitt litt millere og snill. Ellers skjønte jeg ikke så mye av starten.

Noen gode skytesener, og en avslutning selv Punisher måtte kunne trekke på smilebåndet av.

Men forventet mere action etter jeg så trailer til filmen før jeg bestilte den.

Bilde : 3D/2D
    3D - For første gang kan jeg si at 3D følelsen var ekkel og se på. Virket som feil avstander når ting trekkes frem i bildet.
    Så 21 minutter før jeg stoppet filmen og startet på 21 minutter i 2D format.
    2D - Nå gikk det vertfall ann og se filmen uten og sitte vri seg i stolen over håpløse 3D effekter... Men kan ikke helt si det var noe imponerende bilde akkurat.
    Anet en tendens til vel lys sortfarge, så gikk inn på tv og skiftet Gama fra 2.2 til 2.4 og svart ble svart.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Helt grei lyd. Men kan ikke trekke frem noe som imponerte verken i øst eller vest.
    LFE kanalen virket så vidt være til stede for og hjelpe til når det trengtes, og gjorde ikke noe stort ut av seg.

Filmen : 3 ( litt langdrygt når en ikke skjønner noe av hva de sier untant når de drar over litt engelsk små gloser )
    Bilde 3D : 2
    Bilde 2D : 4,5 ( manglet det som skulle til for og imponere )
    Lyd : 5 ( lyden er tydelig og klar, men manglet det lille ekstra en forventer i action sener )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt denne liggende lenge nå, har aldri vært så stor fan av filmene (John Woo), men har på følelsene at de to første til John Woo er bedre, selv om regissøren som har laget nytolkningen er en veldig god dramaregissør. Men drama og action, det er to forskjellige sjangere, og det er jævla vanskelig å følge etter mesteren John Woo når han var i sitt ess med fantastisk actionkoreografi og skikkelig kuleballett.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Special ID (2013)

Ikke mye å skryte av. Donnie Yen redder selvsagt filmen med noen gode kampscener, men humoren og historien fungerer ikke i det hele tatt. Fastlandet ødelegger nok en film med for mye fjolleri. Kun for fans av Donnie Yen. 5/10

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Raid: Redemption (2011) - rævsparking blir ikke stort mer orgasmisk enn dette!

Det sa seg selv at The Raid: Redemption ikke skulle på kino i konservative Norge; hvorfor skulle vi utsette oss for denne typen vold så lenge vi har et statlig organ som beskytter nattesøvnen og - i følge de - den psykiske helsen vår? Tross alt er vi noen skjøre skapninger her på berget men noen ganger må man legge fra seg den innbilte prestekragen, sprette ølboksen, slenge beina på bordet og la urmannen i seg komme frem.

I ett samfunn hvor de kriminelle får stadig større makt har politiet et sant helvete med å stå i mot presset men for et S.W.A.T-team skal helvete få enda en dimensjon når de blir sendt ut for å renske ei blokk som har blitt tatt over av en lokal narkobaron. Men det som på papiret er en nesten umulig oppgave blir i realiteten et mareritt uten like når de etasje for etasje må brøyte seg vei igjenom bølger på bølger med kriminelle fast bestemt på slakte purken en gang for alle.
    Med The Raid: Redemption har regissør og manusforfatter Gareth Evans satt tenna i et konsept som i de fleste tilfeller mislykkes. Den langt mer kjente Dredd feila monstrumentalt og lista er lang som kvitteringen etter en harrytur. Denne formen for brutal action blottet for påtvungen humor er dyster som pokkern og når humoren fjernes skapes det et enormt press for å skape en underholdningsverdi av vaskeekte vold i all sin blodige prakt.

Gareth Evans gjør det utenkelige og lykkes uten problemer. Den første halvtimen er bekmørk og gir oss en passende introduksjon av filmens helt i form av Iko Uwais i rollen som politimannen Rama samt ett par setninger om den totale situasjonen som vi uansett gir fullstendig blanke i for i det vår kjære helt står foran inngangen til denne høyblokka går også startskuddet for en av tidenes lengste kontinuerlige actionsekvenser; den er intet mindre enn nesten 1 hel time lang og i sentrum står kampsporten Silat som for mange er relativt ukjent.

Hvor f.eks Jet Li, Jackie Chan og nyere stjerneskuddet Tony Jaa er spenstige og prangende på grensen til det fantastifulle er The Raid: Redemptions’s skuespillere slash utøvere enkelt forklart brutalt effektive. Her er det ingen trippel salto etterfulgt av 5 spark i løse luften før det hele avsluttes med landing i slow motion; derimot fremstår Iko Uwais som det ultimate beviset på hva effektiv overlevelse innebærer og når vår kjære helt mot slutten møter filmens überjævel i form av Mad Dog gestaltet av Yayan Ruhian er det bare å finne frem tørkepapiret for sammen byr de på en av de desidert mest imponerende kampsportscenene jeg noen gang har sett på film!!

Dette visuelle voldsinfernoet blir i all sin grusomhet imponerende så vel som suggerende også takket være regissør Gareth Evans evne til å føre kameraet og ikke minst velge sine vinkler med omhu. Ikke én eneste gang føles noe påtrengt og ikke én eneste gang føles graden av vold overdrevent og for de som setter pris på et godt sountrack så er The Raid: Redemption en real godbit. Her har bl.a. Mike Shinoda fra Linkin Park stått for soundtracket og disse pulserende rytmene kombinert med Evans’ kameraføring og Uwais’ sinnsvakt råe actionscener øker absolutt faren for naboklager.

Har du noe i mot vold, krever en sterk historie eller synes at Titanic var akkurat passelig dyster så kan det nok være kjekt å styre unna The Raid: Redemption men er du ute etter en ekstrem actionfilm er dette filmen for deg. Actionscenene er nydelig koreograferte, soundtracket er pulserende, tempoet er skyhøyt og filmen byr på en av historiens råeste kampsportscener. Etter halvannen times satt jeg å heiv etter pusten med et fårete glis om kjeften samtidig som jeg felte en tåre: etter denne blir det ikke helt det samme å se amerikanske skuespillere leike kampsporteksperter igjen.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monsters VS Aliens 3D

http://www.amazon.co.uk/Monsters-Ali...s+vs+aliens+3d

Første gang jeg ser den, angrer på jeg ikke skaffet denne tidligere :-/

Meget godt animert med mange detaljer
    Og det skader jo ikke at handlingen er ganske morsom også.

Bildet : 3D
    Veldig bra !
    Ingenting og utsette på bildet

Lyd : Dolby Digital 5.1
    What the Fuck ?
    3D platen har Dolby Digital ??? Måtte sjekke opp og ned i mente for og sjekke at det faktisk stemte, og jo. Det er bare Dolby Digital 5.1 :-/
    Lyden er det ikke noe og utsette på eller (selv om de ikke har lagt på HD lyd )
    Detaljerik og greit med bass.

2D platen i covret har TrueHD 5.1 lyd.
    Har ikke sjekket, men TrueHD lydsporet skal være extremt bra.

Bilde 3D : 5.5

Lyd : 6 ( til dolby digital 5.1 så er ikke lyden ganske så god )
    TrueHD lyden på 2D platen skal være av ypperste klasse lest av omtale.

Anbefales.

NB !!! Sjekk lydformat på versjonen du kjøper !!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrotnisse:

Fin film, men som du vet, Dredd er litt bedre og jeg satt med et større glis når jeg så den filmen.

Og kampen mot Mad Dog synes jeg er det svakeste med hele filmen når man ser på actionscenene. Ble veldig ensformig uten store høydepunkter, jeg krever det beste av det beste når de to siste og beste skal møtes til kamp. Der leverer ikke The Raid, håper det blir bedre i oppfølgeren som snart dukker opp.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma Vis post
    Skrotnisse:

Fin film, men som du vet, Dredd er litt bedre og jeg satt med et større glis når jeg så den filmen.

Og kampen mot Mad Dog synes jeg er det svakeste med hele filmen når man ser på actionscenene. Ble veldig ensformig uten store høydepunkter, jeg krever det beste av det beste når de to siste og beste skal møtes til kamp. Der leverer ikke The Raid, håper det blir bedre i oppfølgeren som snart dukker opp.
    Nå bør vi kanskje ikke starte en lang diskusjon i denne tråden, men jeg vil gjerne benytte muligheten til påpeke at jeg faktisk ikke kunne ha vært uenig

Dredd var en av de største skuffelsene jeg har hatt. I mine øyne brente den av alt kruttet i starten og ble en repeterende og monton oppvisning i elendig filmmakeri. The Raid var stikk motsatt; den gikk hardt ut og ble kontinuerlig tøffere i trynnet for så å toppe heile driden mot slutten: love it
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elysium

http://www.blu-ray.com/movies/Elysium-Blu-ray/69379/

Sett bare noen bilder fra filmen så har anet jeg ikke hva handlingen var annet en litt Space and Guns.

Slem gutt blir snill gutt, som har en drøm om og komme seg out there... til Elysium.
    Men hva er Elysium ??? ahh, du må se den for og finne det ut

Bilde :
    Jo, fult brukbart. Usikker på om det kansje mangler et knepp opp på skarpheten for og være perfekt
    Mye detaljer i bildet ( opprinnelig 4k ) får litt Wow følelse egentlig..
    New Zeland i form av Weta Workshop står bak mye av design og detaljene, så du vet du får kvalitet

Kvalitet her også. Detaljer kommer godt frem når en ikke smører for tykt på.
    Behagelig lyd syns jeg.
    Dypbass/LFE er godt til stede uten og stikke seg frem, virker som de lar deg teste et godt stykke under 20hz. Men det også uten og stikke seg frem. ( spaceship...)

Filmen : 5 ( gode skuespiller prestasjoner trekker den opp fra 4 til 5 )

Enjoy

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte også Dredd mye bedre enn The Raid: Redemption. Dredd har blitt en av favorittfilmene mine, mens The Raid: Redemption kommer jeg nok ikke til å se om igjen engang.

Men nok om det. Siste to filmene jeg har sett er

Rush

-rush-universal-jpg

og

Riddick

-7561004-jpg

Synes begge to var knallbra, og begge hadde også rimelig heftige lydspor.

Side 323 av 364 FørsteFørste ... 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 313 319 320 321 322 323 324 325 326 327 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •