Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 321

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 321 av 364 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 6,401 til 6,420 av 7271
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Skrevet noen inntrykk av Pionér i bloggen min her om noen skulle være interessert! http://avforum.no/forum/members/lygren/50-pion-mine-inntrykk.html

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Star Trek " into darkness "

3D Blu-Ray

Wow
    Litt over 2 timer med underholdning, og jeg syns at oppfølgeren er bedre en den første filmen.
    Såpass med action at tempraturen steg i romet

Bilde : 3D
    Bildet er orginalt 2D og dermed oppskalert til 3D. Og det er slettes ikke gjort noen dårlig jobb her.
    3D effekten er annonym en del av filmen og glimter til med mye og fremtredene effekter i en del action fylte sener.
    Må si jeg ikke la merke til noe som skulle tilsi denne filmen far oppskalert fra 2D

Lyd : TrueHD 7.1
    Steke !!! Her fyres det løs lyd i hytt og pine så en skulle tro det var som laget for oss som liker sikkelig underholdene lydspor
    Surround er glimrende.
    SUB/LFE er aktivt brukt, og jeg må legge til at forsterkerne på mine SVS suber hadde arbeidstempratur når filmen var ferdig noe som skjelden sjer
    Noe som skulle si det er Rikelig med grom og kraftig bass i hele filmen

Filmen : 6 ( som underholdene acion som kan ta pusten fra en )
    Bilde : 5 ( om det skulle være noe og trekke så er det litt soft bilde i ny og ne )
    Lyd : 6+ ( Jeg lukter Demo film lydmessig )

Have funn

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane Vis post
    Iron Man 3

Filmen handler kort fortalt om Tony Stark kamp med seg selv etter hendelsene i The Avengers, på samme tid som en terrorist er på ferde. Men det skjuler seg mye mer bak terroristen en man først trodde.

Underholdende film med bra bilde å lyd, men er alikevel i mine øyne den svakeste i iron Man triologien. Likte delene av filmen der Tony slet med PTSD, men var noe med badguy'en og gjengen hans som ikke helt fenget hos meg. Men for all del, kjedet meg ikke de drøye to timene filmen varte.

Enig i dette, og det gjelder vel generelt sett samtlige Marvel filmer nå, de har kommet til en type formel hvor de pøser ut nesten feil frie, underholdende og generelt ubetydelige action filmer.

For all del enda underholdende, men man skulle hatt litt mer enn filmer som bare ikke krysser av haker i 'blemme' kategorien.

En ting jeg stussa litt på med iron man 3 var disse bass-stupene som egentlig virket ganske på klistret inni action scenene, de passa rett og slett ikke inn med hva som skjedde.

Selvagt ikke så overdrevne som i GI joe retaliation, men den filmen var de langt mer passende også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk da også endelig sett Jernmannen versjon 3. Dette falt ikke helt i min smak. Terningkast 3, som filmen indikerer. Flott bilde og bra lyd, selv om det var noe ukonsekvent bruk av bass. Men jeg holdt på å sovne midt i filmen, og da den varer i over 2 timer ble det for mye vas. Hvordan imdb kan ha en score på 7,5 fra over 250000 personer, sier kan hende noe om hvordan amerikanerne er?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg den for en stund tilbake sjølv i 3D og syns det var ein underholdande film, var langt fra og sovne i filmen. men er samme mynt som det 3 forrige, neste blir nok akkuratt som denne.

Som TorTorden seier så godt: "
    Enig i dette, og det gjelder vel generelt sett samtlige Marvel filmer nå, de har kommet til en type formel hvor de pøser ut nesten feil frie, underholdende og generelt ubetydelige action filmer." - litt enig i det men underholdende film men lite sansynlig at den blir tatt fram igjenn med det første, da blir det i så fall med venner

Men helt grei action film og for dei som liker Marvel og det universet så er det en must see film

Terningkast: 4

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Final Fanasy " Advent Children "

Final Fantasy " advent children " Blu-Ray

Typisk asiatisk CGI av høy klasse.

Bilde : sikkelig 16:9
    Godt bilde med mye detaljer.

Lyd : TrueHD 5.1
    Meget god lyd.
    Sikkelig vokal gjør at du får med deg det som sies, og det trengs for og få med seg alt.
    Kringlyd effekter i massevis.
    sub/LFE er med nesten hele tiden, men uten og overdrives.

Filmen : 5
    Bilde : 6 ( som CGI )
    Lyd : 6 ( grunnet veldig god vokal )

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fast and the Furious 6

Blu-Ray

Er den mest action fylte av F.F filmene så langt...
    "The Rock" har jeg en misstanke om liker den rollen, liksom hver gang han er på skjermen ser`n intens og sinna ut hehe.

Kansje bittelitt skuffet over mindre flasy biler denne filmen en de forrige, men tipper film nr 7 tar seg opp igjen.

Bilde :
    Ganske bra, ikke så pass det tar noen pris. Men mye action som skjer på bildet.

Lys : dts hd-ma 5.1
    Heftig lyd, som kommer fra alle kanter
    Men bassen satt ikke helt der den skulle, enten det er hos meg eller det er på filmen er uvist med x-over 100hz.

Bilde : 5
    Lyd : 6

Bare og glede seg til oppfølgeren og videreføringen av Tokyo drift

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også F&F 6 her om kvelden.

Enig med deg i det meste, selv om noen av stuntsa var litt vel overdrevent kunstige. En skikkelig cliffhanger på slutten med Jason Slatham. Jeg undres på hvor lenge de kan holde på?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,031
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Tynt utvalg av filmer jeg ikke hadde sett, gjorde at vi meget skeptiske tok sjansen på denne:
    The Host (2013) - IMDb

For å gjøre det kort: Jeg er ganske sikker på at jeg satte ny verdensrekord i facepalms og himling med øynene.
    Hehe - tror deg. Jentungen fikk lov til å velge film som hun skulle se sammen med venninnene og denne ble valgt med stor suksess, noe som er et sikkert tegn på at man bør holde seg langt unna...
    Sist endret av RuneW; 10-02-2013 kl 12:19

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste The Host som er verdt å se er den fra 2006.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cloud Atlas

Blu-Ray

Gud for en pine og komme seg igjennom.

Bla bla bla bla bla... Kjedelig hele filmen.

Bilde :
    Fult brukbart bilde.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Tja, filmen hadde ikke trengt mere en AC-3...
    Til og være baaare prat og snakk hele filmen kunne dialigen gjerne vært enda bedre.

Filmen : 2 ( Jæv... kjedelig for min del. Morsomere og sett gresse gro, eller maling tørke )
    Bilde : 5
    Lyd : 4

Selv med mange gode skuespillere ble dette kjedelig. Når en først er i gang var det eneste jeg så frem til slutten...

( Skrevet av en som liker det er litt mere action og underholdning i en film )

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -john_carter_poster-jpg

John Carter

Filmen handler om tidligere kaptein i sørstatshæren John Carter. Krigen fører mer seg med enn han forventer, og når filmen starter er han en "mountain man" som leter etter gull i fjellene. Han finner etterhvert hulen han har hørt ryktene om, men det som skjer er ikke det han forventer. Istedet for å finne masse gull, ender han opp med å våkne på Mars. Det er da eventyret ordentlig begynner.

Har hørt så mye dårlig om denne filmen, så har utsatt og utsatt den. Men skjønner ikke hvorfor. Synes filmen var helt knall jeg. Likte handlingen, og bilde og lyd var også toppers.

Lynn Carter i rollen som Dejah Thoris var heller ikke akkurat stygg å se på :-D
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -gif-dejah-thoris-gi-gif  

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding Vis post
    Så også F&F 6 her om kvelden.

Enig med deg i det meste, selv om noen av stuntsa var litt vel overdrevent kunstige. En skikkelig cliffhanger på slutten med Jason Slatham. Jeg undres på hvor lenge de kan holde på?
    Eining med at noen av stuntsa var litt "overdådige", Faktisk det første som slo meg rett etter at filmen var ferdig, var "Bond?!?" altså kommer dette til og bli noko alla bond at dei spyr ut filmer i ei evigheit?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBLIVION

Vi er en kompisgjeng som samles i ny og ne for filmkvelder. Her er våre terningkast og kommentarer på filmen Oblivion med Tom Cruise i hovedrollen.

-image-jpg

Petter: Filmen drar oss med inn i en postapokalyptisk setting hvor restene av vår nåværende sivilisasjon er kulisser i et goldt landskap. Scenene er spektakulære, effektene upåklagelige, og framtidens teknologi virker, i større eller mindre grad troverdig. Lydbilde og og musikken er også med på å dra filmopplevelsen opp. Historien tar noen uventede vendinger underveis, selv om vi kanskje savner den helt store originalteten i storyen.

Terningkast 5

Tom: Det var bra atmosfære i kinosalen. Lufta var klart mye bedre enn sist. Stemningen var god før filmen snurret igang, selv om enkelte hadde klart å smugle inn lettøl. Om det skyldes nervøsitet ifm tidligere varme i kinosalen er noe uklart. Men da filmen startet ble det fort glemt. Filmen tok oss med på en eventyrlig opplevelse. Effekter og en vidunderlig lyd gjorde det hele til en kjempekveld. Noe trekk pga lettøl uten at jeg fikk beskjed om at det var lov å ha medbrakt alkohol...

Terningkast 6

Trond Erik:

Terningkast 5

Terje: Toppkarakteren bør henge høyt, men for meg blir det en sekser! Dette er av de bedre sci-fi thrillere. God historie med mange overraskelser som gjør at snille blir de slemme. Det teller positivt at bildekvalitet, lyd og effekter er bra.

Terningkast 6

Tommy: Cruise har spilt i en rekke sci-fi filmer. Han kjenner sjangeren godt og her gjør han alt riktig. Damene er vakre og spiller sine roller bra. Freeman kjenner vi godt og han gjør som forventet. Det er atmosfæren og spektakulære scener som gjør det for meg i denne filmen. Vakre landskapsbilder og panoreringer gjør at denne filmen passer for store lerret. Storyen er spennende og alle løse tråder blir mesterlig flettet sammen mot en forløsning mot slutten hvor alle spørsmål besvares. Dette er fram til nå den mest krystallklare filmen jeg har sett. For en bildekvalitet! Her kan man telle porer i huden og hårstrå på skuespillerne. Denne er et MUST for folk som liker sci-fi.

Terningkast 6

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iron Man 3

3D Blu-Ray

Etter og stått en 14 dagers tid i hyllen var det på tide med litt sikkelig Action underholdning etter den siste filmen jeg så var en enorm nedtur som en ser et par poster ovenfor.

Men denne gangen viste jeg hva jeg hadde i vente da jeg så denne på kino også

Bilde : Både 3D og 2D
    Så hele filmen i 3D.
    Hele filmen er bilde ganske mørkt, måtte vekse litt mellom 2 3D justeringer for og sjekke at det stemte.
    Selv om bilde er mørkt er bildekvaliteten på topp.
    Filmen er spekket med 3D effekter en ikke kan annet en og smile av

En liten sjekk med noen sener etter filmen i 2D kan jeg også vise til topp kvalitets bilde.

Lyd : dts hd-ma 7.1
    Dette er lyd som jeg liker den.
    Gjorde noen små justeringer av avstand og nivå på surround kanalene og litt justering av LFE/Sub nivå igjennom filmen og kan vel si meg fornøyd.
    Det er bygget på masse lyd igjennom filmen ( filmen er mixet i Atmos til enkelte kinoer ) alle kanaler deltar villig og leverer varene.
    Bass LFE er lagt som et solid fundament igjennom hele filmen, som gjør den meget underholdene lydmessig.

Bilde 3D : 6

Bilde 2D : 6

Lyd : 6

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Killing Season igår, en krigsveteran som hadde vært i Bosnia i 95 har trukket seg tilbake i fjellene hjemme og prøver og komme unna krigen som hjemsøker ham. En tidligere fiende vil ha hevn.... and so on. Meget kjedelig og forutsigbar film med Travolta og DeNiro som virkelig må ha lite og gjøre for tiden.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blade Runner

Blu-Ray ( steelbox )

Sett den på tv en gang eller to.
    Handlingen vet vel de fleste skulle jeg tro.

Bilde :
    Pusset opp ganske bra fra SD til HD format.
    Detaljert og skarpt bilde, litt svart og mørkt bilde uten spessielt mye farger.

Lyd : TrueHD 5.1
    Alle kanaler i bruk, og virker som det er en annonym dyp bass som er til stede hele filmen, som av og til masserer ryggen litt. Enda jeg ikke skrudde opp lyden noe.
    Litt og trekke da det er litt støy/sus i lyden. Og vokalen er ikke tydelig nok.

Filmen : 4
    Bilde : 4
    Lyden : 4

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett

Premissene for filmen er helt fantastiske.

Stedet er USA, året er 2022. Arbeidsledighet og kriminalitet er lik null, og for å holde systemet igang så er det vedtatt en 'fridag' I året, The Purge.

I 12 timer er (nesten) ALT tillatt. Noen personer I regjering er beskyttet, og kun klasse 4 våpen og nedover er tillatt brukt. Vi får ikke vite hva klasse 5 og oppover er, men sikkert bomber etc.

Vi følger Sandin familien I timene før The Purge starter og gjennom natta. Faren selger sikkerhets systemer som holder fiffen beskyttet. Dattera er forelska I en gutt faren mener er for gammal, og nabolaget er ikke såå idyllisk som man får inntrykk av.

Tidlig på kvelden gjør sønnen I huset en glipp som gjør at huset får besøk av en gjeng ungdommer med mindre hederlige intesjoner, og spillet er I gang.

Som sagt var premissene bra, men jeg likte ikke vinklingen filmen har fått.

Her var det potensiale til såå myye moro men det gikk opp I røyk til fordel for moral og altsalgs sånnt piss

I tillegg kunne det vært litt mer ansikter med, hele gjengen de får mot seg har masker på seg (kun lederen tar den av seg), vi kunne ihvertfall fått noen fine damer å se på I mellomtia

Bilde og lyd var rimelig bra, 8-9/10, filmen desverre 2/10.

Nå har jeg ikke funnet Spoiler funksjon på V2, men uten å røpe noe så kunne de jaffal Knee-cap'a de I slutten Gjeng med pingler... argh!!!!
    Sist endret av Shallow_; 10-13-2013 kl 15:50

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The King of Fighters

Blu-Ray

Kjøpte vel filmen i grunn av og se litt av Maggie Q.

Som tittelen tilsier er det en filmatisering av et spill etter det jeg har forstått.
    Men det er noen slike spill som har fått mye bedre filmatiseringer.

Selv med et par skuespillere som faktisk er bra trent innen div kampsport som Ray Park og Will Yun Lee blir det alt for mye kunstig :-/
    Eksempelvis Park får ikke brukt sin akrobatikk på en sikkelig måte, vil si de holdes tilbake.

Litt skuffet, men Maggie Q er som altid da lekker og se på

Bilde : Greit bilde, kansje like under middels blu-ray kvalitet.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Middels lyd. Litt utydelig vokal av og til.

Filmen : 3
    Bilde : 4,5
    Lyd : 4,5

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det kommersiell kino 2 dager på rad gitt..

Først, igår, I Sal 5 Stavanger kino Dolby 3D

Endel år er gått siden Thor og Avengers, og Jane har gått videre til en tilværelse med ukomfortable stevnemøter med sin trofaste venninne Darcy hakk I hæl.

De har aldri gitt helt opp å finne Thor igjen og I sin leting oppdager de en forskyvelse I tid og rom som avdekker en legendarisk onskap, og med den vekkes Malekith og de mørke alvene opp fra sin 5000 års søvn.

På menyen står total universdominans (som vanlig), og før vi vet ordet av det så er Jane i Asgard og møter foreldrene til Thor mens Malekith setter igang dommedags forberedelsene.

Masse comic relief, masse god action, alt for lite Sif ( ), kule effecter og rå lyd. 3D var til tider bra, men i enkelte scener så var det bare etpar forgrunns-elementer som var utheva og alt annet helt flatt så de scene skilte seg veldig ut.

Som med alle filmer jeg har sett i 3D på kino så gleder jeg med til å nyte i 2D hjemme.

Filmen 8.5/10, meget bra.

Men mens Thor var fantastisk, så var kveldens begivenhet Episk!!!!!

I ca nåtid +/- ble jorden angrepet av en utenomjordisk rase kalt Fornics, noen insektaktige vesen. Filmen åpner med kampen hvor de blir beseiret av en legendarisk pilot Mazer Rackham.

50 år senere gjør menneskene seg klare til å fjerne trusselen ved å angripe Fornics hjemplanet. For å gjøre dette legges skjebnen i hendene til barn av dataspill generasjonen som er i stand til å tenke å utføre slag på en helt annen mate enn skolerte militær folk.

Ender Wiggins er smartest på akademiet, noe som ikke er populært, men situasjonene han kommer opp i bare underbygger hans styrke som frmtidig kommandør.

Det er ingen hemmelighet at han raskt stiger i gradene og vi følger treningen hans opp mot sin uungåelige skjebne, som er å lede angrepet mot fienden.

Mine tanker gikk ofte til en annen fantastisk film i sjangeren, Starship Troopers, bare at her er 'soldatene' enda yngre.

Det legges opp til moral og at man skal være kritisk til 'barnesoldater' og drone krigføring, jada jada, ftw, dette er bare helt fantastisk!!! Whatever gets the job done!

Alle som noengang har vært i den minste undersog situasjon vil smile fra øre til øre å glede seg sammen med Ender etter som den ene situasjonen etter den andre oppstår

Lenge siden jeg har kost meg såå mye, Tron Legacy var vel sist tror jeg, denne kommer til å spinne noen ganger når den kommer på Blå ja..

Klareste 10/10 på leeeenge!!!!!!

Sett i sal 9 Stavanger, kun ute i 2D så vidt jeg vet, lyden var helt rå!!
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -6551_3_front-jpg 
    Sist endret av Shallow_; 11-10-2013 kl 01:51

Side 321 av 364 FørsteFørste ... 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 301 311 317 318 319 320 321 322 323 324 325 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •