Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 319

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 319 av 364 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 ... SisteSiste
Viser resultater 6,361 til 6,380 av 7269
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var en tur på kino og såg wolverine igår.

Filmen var underholdende, bedre enn den forrige wolverine filmen. Handlingen foregår for det meste i japan, jeg såg den i 3d (på kp1) men det var ikke mye bruk av 3d-effekter.

Kan anbefales til alle som liker sjangeren
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ei på jobben har mast sånn på at jeg matte se denne så tok meg omsider tid til det:

Historien er vel kjent for de fleste, Jean Veljean (Hugh Jackman) er skurk som slipper ut etter 19 år I fengsel og stikker av fra meldeplikten, skaper et nytt liv og ender opp med å ta vare på Cosette (først Isabelle Allen, så styggpene Amanda Seyfried), dattera til fattigjenta Fantine (Anne Hathaway). Hele tiden har han poltimannen Javert (Russel Crowe) I hæla, og mye av historien utspiller seg under en(den ?) fransk(e) revolusjon.

I motsetning til 1998 utgaven er dette musikal, og jeg digger musikaler.

HSM, Rock of Ages, Hairspray, Fame, Moulin Rouge, Det meste Disney etc. er helt fantastisk, men dette rørte meg bortimot like mye som verdensværet på TV2 nyhetskanalen levert av han nye mannlige værmelderen (wtf)

Jeg følte ofte at jeg satt I kirka der de ofte synger ALT enten det rimer eller ei..

Eneste lyspunktet I filmen (for meg) var nykommerinnen Samantha Barks som spilte 'voksen' Éponine, og sangen hennes 'On my own' var den eneste som var litt bra. Men selv denne traff aldri noen nerver. Problemet var at musikken ble alt for platt. Der de kunne, og virkelig burde, dratt på med noen dype basstoner eller skikkelig fyldig musikk ble det bare... middels...

Bildet var bra, men det hjelper så lite..

Bildet 9/10, lyden 5/10 (total mangel på kraft I musikken etter mitt syn), og filmen 1.5/10. Har du samme smak som meg, styr unna..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Bodin over her var jeg og så Wolverine i 3D på Kilde kino sal 6.

Kildens sal 6 har fått veldig god lyd, og filmen er helt klart verdt å benytte 2 timer på hvis man liker sjangeren, selv om 3D effektene ikke er veldig fremtredende ga de allikevel en god dybde.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,809
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taken 2

-taken_2_blu-ray_no-21168941-frntl-jpg

Så den på blu-ray.

Filmen var helt grei, og litt under forventningene. I første filmen er handlingen ukjent, mens i denne vet vi hva filmen handler om og man vet hovedpersonen er kapabel til å gjøre. Jeg følte ikke at jeg var på samme tå hev som den første. Men filmen var underholdende og Liam Neeson er tøff på lerretet som alltid.

• Lyd 7/10 - miksen bar breg av å være tungt mikset i bakkanalene, så de måtte ned noen dB
    • Film 6/10

(Jeg har bare 720p så jeg unnlater å rate video. Og så har jeg bare DolbyDigital og DTS, ikke noen av HD-formatene)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Var en tur på kino og såg wolverine igår.

Filmen var underholdende, bedre enn den forrige wolverine filmen. Handlingen foregår for det meste i japan, jeg såg den i 3d (på kp1) men det var ikke mye bruk av 3d-effekter.

Kan anbefales til alle som liker sjangeren
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Som Bodin over her var jeg og så Wolverine i 3D på Kilde kino sal 6.

Kildens sal 6 har fått veldig god lyd, og filmen er helt klart verdt å benytte 2 timer på hvis man liker sjangeren, selv om 3D effektene ikke er veldig fremtredende ga de allikevel en god dybde.
    Var å så den igår, og merket at det manglet litt fra traileren. Følte også at de av å til hadde klippet litt vel mye. Var nok for å få PG-13 på den. James Mangold har bekreftet via twitter at Blu-Ray'en vil være unrated, og at han hadde ca 10 minutter med scener han gjerne ville ha inn i den. Får håpe det stemmer. Er nok den mest brutale Wolverine filmen til nå, men vil helst ha mer. Når man går berserk med sverd å klør slik de gjør i filmen, bør det bli grisete.

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snow White And The Huntsman

Så denne filmen for første gang idag. Ble positivt overasket.

Dronningen fikk en trolldom over seg slik at hun for alltid kan være vakker og ung, men en pike ved navn Snehvit er den eneste som kan oppgjøre dette. Dronningen hyrer dermed en "huntsman" til å drepe Snehvit. Huntsmanen blir sveket og han hjelper hun videre i resten av filmen. Resten får dere se sjæl

Bilde: Var virkelig bra. Godt sortnivå, oppløsning og dynamikk. Veldig kult å se på dronningen når hun siger opp av "brønnen" med en slags slimete kappe draende etter seg. Her er sort virkelig sort.

Lyd: lyden var også god. Bassen var virkelig med, men savnet kanskje litt mer aktivt bruk av bakkanalene. Talen kom også virkelig godt frem.

Se filmen folkens, betalte 50.- på Spaceworld og det er den absolutt verdt

-image-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi såg warm bodies på blu-ray igår, den var underholdende, litt tørrvittig her og der og flott laget. Dette er en anderledes zombiefilm som sikkert mange zombiefans vil rynke på nesen av siden historien og zombiene tar en litt annen vending en normalt i zombie-sjangeren, men jeg likte nå filmen.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tok et gjensyn med Piranha å di.
    Vokna 4 på natta så fant fram disse to før jobb, like latterlige som alltid samt moro og se på. Så disse i 2D, har sett de i 3D også men det ga meg ikke akuratt noe mer. Alt i alt gøyale filmer, spesielt scenene med The Hoff er hysteriske.

Har også Piranha fra '78, siden jeg liker gamle horror flicker så syns jeg denne er en del hakk over de nye. Anbefales for alle som ikke har sett den enda.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så traileren for denne foran en film og fikk omsider lyst å de den, har hatt den I hylla siden release.

Under en brainstorming hos Seattle magazine foreslår en skribent at de skal lage en sak ut av en annonse hvor en person søker etter en tidsreisepartner..

'Betaling når vi kommer tilbake, ta med dine egne våpen, Safety NOT guaranteed'

Premissene er meget artige, og skribenten tar med seg to lærlinger til en liten småby for å grave dypere I denne merkelige saken. Darius, den unge kvinnelige lærlingen greier omsider å få kontakt med Kenneth som er tidsreisende og jobber på et supermarked, og beginner treningen for å bli med tilbake I tid.

Gjennom hele filmen sitter man å lurer på om han er gal eller genial, og jeg synes avslutningen var perfekt.

Er en independent film, sundance og sånnt, men meget bra lyd og bilde. Ser den har fått relativt lav score på bilde på bla Blu-ray.com, men syntes den var bedre enn de 5/10 den fikk der.

Jeg storkoste meg gjennom hele filmen, og det toppa seg med en slutt som jeg satt å håpa på.. Anbefales sterkt!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oz the Great and powerful

Igår fikk jeg satt på denne:

Og ble jo meget positivt overasket, denne filmen var direkte underholdende verken mer eller mindre.

Tar seg selv absolutt ikke seriøst og er bare en heisatur fra start til slutt.
    Vil og si at her var det ikke mangel på potensielt demo materiale heller, både på bilde og lyd, tror faktiskt ikke jeg overdriver så meget når jeg sier at det nesten var Tron nivå på LFE sporet.

Masse action i alle kanaler og alt virket meget godt be arbeidet så jeg så hele filmen i pure direct modus på receivern.

Denne fikk også en annen visning på kvelden med min søster, niese og svoger og det var jo nesten verdt hele kino annlegget når min tenårings niese hopper i armkroken på min svoger under 'Bø!' momentene

Vil si dette er Disneys gave pakke til oss med store subber og lerret

Skulle hatt bedre projektor for denne...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Into The White
    Denne blei sett i dag etter eit impulskjøp på kiwi (99,-) så var ikkje størte inverteringen.

Filmen handler kort og enkelt om 2 britiske og 3 tyske flysoldater som skyter hverandre ned over den norske fjellheimen under 2 verdenskrig. Kort forklart.

Dette er ein norsk film, med blant anna Rupert Grint og Stig Henrik Hoff i hovedrollen, hadde ikkje så store forhåpninger til filmen kun hørt kort om den.

Blei faktisk positivt overaska, den var morsom når det hjalp og seriøs når det hjalp og det var faktisk gode skulespillerprestasjoner. Stig Henrik Hoff som tysk soldat fungerte faktisk.

Storyen på filmen er henta fra "ekte hendelser".

Filmen gir eit flott innblikk i at mange tyskere og engelskmenn under krigen faktisk bare tjente fedrelandet og ikkje var som hitler.

Bildemessig var filmen over ok 7\10
    Lydmessig var den bra, er ikkje mykje action i filmen mest prating. Men var bra lyd på dialog 9\10

Story messig så til denne filmen 9\10 den forteller den den skal fortelle på ein bra måte og du "lærer" og kjenne hovedpersonene i filmen, endte faktisk opp med og ha sympati for dei tyske soldatene når filmen var over

Dette er ein film eg kan anbefale kommer til og stå godt i hylla her og blir nok tatt fram når det er filmkveld med flere

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    snipp
    Har vurdert lenge og se denne men ikkje kommet meg til det, så kanskje eg skal gjøre det høres interessant ut fra din anmeldelse

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så det store spørsmålet, Brusveen: Hva HETER filmen?

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen heter vel Into The White hvis jeg ikke husker helt feil.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Og så det store spørsmålet, Brusveen: Hva HETER filmen?
    Hehe i Farta så blei vist filmtittelen glemt og nevne xD

Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Filmen heter vel Into The White hvis jeg ikke husker helt feil.
    Det stemmer Corleone den heter det

Oppdatert post med Title

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Hehe i Farta så blei vist filmtittelen glemt og nevne xD

Det stemmer Corleone den heter det

Oppdatert post med Title
    Into the white står jo under bildet

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Infocus
    Into the white står jo under bildet
    Jepp men dog la eg det til i ettertid fant eit bilde der tittelen stod på bilde men endra bilde i siste liten og glemte dermed at tittelen ikkje var med xD

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pacific Rim

Pacific Rim : 3D

Måtte jo på kino og se denne. Saga kino Steinkjer, sal 1.

Og jeg sier bare - FY **** - ! ! ! GROOOOOOMT

Det er rett og slett heftig Og om den også funker på Blu-Ray kommer det til og bli en Demo film innen Lyd

Litt blanding av andre filmer, du merker nok hvilke når du ser den

Bilde : Ekte 16:9 ( håper det er det når den kommer på blu-ray også )
    Noe av det beste jeg har sett på kino faktisk.
    Massevis av 3D effekter, som avløses av 3D effekter.

Lyd : ( ikke sikker på lydformat )
    Det er et hinsides all fornuft lydspor på filmen !!!
    Aggresive effekter, og et Bass/LFE spor ut av en annen værden.
    Satt og forsøkte lytte litt etter om det var subber som var på bristepungtet i salen, men det gikk bra uten noen ulyder.
    Og om denne filmen har dypbass på plass så kan hjemmekino subbene begynne og grue seg... for denne filmen vil sette de enormt på prøve

Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6 ( Tipper denne vil bli en meeeget poppulær film for Lyd / Bass demo )

Heftig rett og slett

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Django Unchained

Django Unchained Blu-ray

Blu-Ray ( steelbox )

Fikk en sånn følelse av at det er vanskelig og gjøre seg opp en mening om filmen, men skal prøve.

Historien er helt grei, men jeg syns det er litt vel overdrevet visuelt sett historisk...

Bilde:
    Veldig bra standar.
    Ser godt noen effekter som overdrives, men kult likevel.

Lyd : dts hd-ma 5.1
    Veldig bra lydspor
    Klar og tydelig vokal, og kringlyden svirrer rudt deg uten og smøre på for tykt.
    Bass/LFE er god, stram og og passelig godt til stede i lydbildet, og av og til er der og viser seg fram.
    PS, legg merke til lydeffekten når en del av "KKK" folkene blir truffet av kuler.

Filmen : 4
    Bilde : 5
    Lyd : 6

Helt grei Western av Tarantino, som også har sneket seg med i filmen med noe under middels skuespillprestasjon hehe

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett en tarantino før? er han kjent for å ikke overdrive en liten smule :?:

Han er med i alle filmene han lager. Alle, faktisk.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Har du sett en tarantino før? er han kjent for å ikke overdrive en liten smule :?:

Han er med i alle filmene han lager. Alle, faktisk.
    Han spiller vel død i Kill Bill 1 og 2 også tror jeg, vet ikke om man klarer se om det er han da.

Side 319 av 364 FørsteFørste ... 179 189 199 209 219 229 239 249 259 269 279 289 299 309 315 316 317 318 319 320 321 322 323 329 339 349 359 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •