Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 318

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 318 av 364 FørsteFørste ... 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 314 315 316 317 318 319 320 321 322 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 6,341 til 6,360 av 7273
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Impossible

Så igår The Impossible, en film om tsunamien i 2004. Vi følger en familie på fem i tiden rett før, under og etter bølgen som tok så mange liv.
    Historien er bygd på en sann historie og dette er en meget velspilt film, en sterk historie.
    Fantastiske prestasjoner av Ewan McGregor og Naomi Watts.
    Denne har et bra bilde men litt grain for effektens skyld. DTS HD Master med mye bra effekter, jeg så filmen med hodetelefoner og det var en meget intens opplevelse.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett ferdig:

Året er 1968 og den kalde krigen er på frysepunktet (tog du an ? )

Ed Harris er en U-båt kaptein kun kort tid fra pensjon når han blir bedt om å ta et siste oppdrag på sin gamle diesel båt (på en tid når atomubåter er kommet). En god del av hans faste mannskap er borte og de blir subsidiert med andre sjømenn samt 2 vitenskapsmenn, bl.a.a Mulder (David Duchovny).

Det er tidlig klart at det ikke er noe rutinemessig over oppdraget, noe som og røpes av en hemmelig dings som er plassert fremme på skroget.

Jeg digger Ubåt filmer (med engelsk tale puh, der redda jeg meg inn gitt) og denne var ingen unntak. Plottet blir fort åpenbart og er ganske kurant, men masse kule action scener samt et hav av kule skuespillere holdet skipet flytende.

Bildet var meget bra, så og litt making-of og hele filmen er spilt inn inni en gammel russisk ubåt, ikkeno scene juks her ass. Lyden er som ofte I ubåtfilmer, masse surround lyder og man føler som om man er ombord. Masse god bass og noen ministøkk her og der.

Alt I alt en meget bra bluray, Lyd 9/10, Bilde 8.5/10 og filmen 9/10. Anbefales!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du likte ikke das boot?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    Så du likte ikke das boot?
    Er år å dag siden jeg har sett den men gidder ikke sitte gjennom drei stunden mit deutch bitte
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg følgende filmer:

Parker:

Standard actionplott med Jason Statham. Parker (Jason) er en tyv som er med på et ran med en gruppe på et marked (tivoliaktig). De stjeler ukens innkomst og stikker av. I bilen når de stikker av blir Parker forsøkt drept av gruppen han gjorde ranet med. Han blir kastet ut bilen og gruppen stikker av med alle pengene. Resten av filmen handler om å få tilbake disse pengene. Skuspillet er OK men historien er ganske paff og kjedelig. Middelmådig bilde og ok lyd.

Hobbiten:

Denne filmen har de fleste sett. Filmen handler om hobbiten Bilbo og dvergene som er på eventyr. Filmen er meget godt teknisk sett men jeg føler at den ble for lang. Det blir spennende å se hvordan neste film blir.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olympus Has Fallen

Har du sett Die Hard eller Under Siege, så har du egentlig sette denne filmen før, for historien er veldig lik. Anbefales hvis du vil knekke 2 timer med en full rulle action film uten den alle dypeste historien. At bilde å lyd også er veldig gjør jo ikke noe :-)

[YOUTUBE]vwx1f0kyNwI[/YOUTUBE]

Kommet endel grafer på AVSForum fra filmen nå. Nok av pudder i bunnen så det holder ja :-D

The New Master List of BASS in Movies with Frequency Charts

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I usettbunka mi fant jeg frem denne som har titta frem innimellom.

Vet ikke helt hva jeg forventa, litt uti trodde jeg det skulle bli noe limitless greier men det gjorde det ikke.

Rooney Mara spiller Emily, hun jobber i et reklamefirma og venter på at mannen Martin (Channing Tatum) skal slippe ut fra 4 år bak murene for insidehandel.

Martin slipper ut, og kort tid etter trykker hu gassen i bånn inni et parkeringshus og sikter på murveggen i enden

Hun treffer psykologen Jonathan Banks (Jude Law) som tar seg av henne på sykehuset, og hun begynner å trffe ham regelmessig for å få behandling for depresjon.

Løsningen på de fleste slike 'utfordringer' er medisin, og etter å ha vært gjennom de vanlige ender hun opp på 'Ablixa', det siste nye... med overraskende bi-virkninger.

Ting går ikke helt på skinner og før man vet ordet av det blir mer enn et liv snudd på hodet.

Vil ikke si for mye, men jeg syntes filmen tok en kul retning og satt klistra til lerret uten avbrudd. Lyd og bilde helt ok 8-9/10 vel, Filmen 10/10.

Stephen Sodebergh bak spakene, Rooney Mara (nam), Anbefales sterkt.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evil Dead (2013)

Liker som regel ikke grøssere, men som fan av Sam Raimi, Bruce Campbell og orginal Evil Dead (begge 2 + Army of Darkness) kunne jeg ikke la være å se denne. Den er langt fra så bra som orginalen, kanskje mest i mine øyne fordi vi mangler Ash, men synes den var ganske underholdende fordet. Er ikke mest skumle scener, men heller mer over-the-top blodige scener (som orginalen). Liker at de har brukt minst mulig CGI, og gått litt old school med effektene.

Var ihvertfall helt grei underholdning på en tirsdagskveld.

PS. Etter rulleteksten dukker det ett kjent ansikt opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olympus Has Fallen var grusom. Side Effects var kanon. I kveld blir det Evil Dead, venta på denne i år og dag. Redd for å bli skuffet, men traileren var veldig lovende. Gleder meg til blu-ray steelbooken er ute, men venter nok heller på unrated utgaven ettersom filmen ble kuttet ned endel.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp sett ferdig:

Året er 1968 og den kalde krigen er på frysepunktet (tog du an ? )

Ed Harris er en U-båt kaptein kun kort tid fra pensjon når han blir bedt om å ta et siste oppdrag på sin gamle diesel båt (på en tid når atomubåter er kommet). En god del av hans faste mannskap er borte og de blir subsidiert med andre sjømenn samt 2 vitenskapsmenn, bl.a.a Mulder (David Duchovny).

Det er tidlig klart at det ikke er noe rutinemessig over oppdraget, noe som og røpes av en hemmelig dings som er plassert fremme på skroget.

Jeg digger Ubåt filmer (med engelsk tale puh, der redda jeg meg inn gitt) og denne var ingen unntak. Plottet blir fort åpenbart og er ganske kurant, men masse kule action scener samt et hav av kule skuespillere holdet skipet flytende.

Bildet var meget bra, så og litt making-of og hele filmen er spilt inn inni en gammel russisk ubåt, ikkeno scene juks her ass. Lyden er som ofte I ubåtfilmer, masse surround lyder og man føler som om man er ombord. Masse god bass og noen ministøkk her og der.

Alt I alt en meget bra bluray, Lyd 9/10, Bilde 8.5/10 og filmen 9/10. Anbefales!
    Glimrende tips, takk.

Jeg er også u-båt fan og vi må vel nevne dem:
    The Hunt for Red October
    Das Boot
    K-19 The Widowmaker
    Crimson Tide
    U-571
    The Enemy below
    Run silent, run deep

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    I usettbunka mi fant jeg frem denne som har titta frem innimellom.

Må vel bestille inn denne, syns den så litt ut som noe ala Contagion, men muligens jeg tar feil. Soderbergh filmene har noe helt fantastisk i seg.

Bubble (2005) vil jeg sterkt anbefale om du ikke har sett den.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Glimrende tips, takk.

Jeg er også u-båt fan og vi må vel nevne dem:
    The Hunt for Red October
    Das Boot
    K-19 The Widowmaker
    Crimson Tide
    U-571
    The Enemy below
    Run silent, run deep
    Ikke glem den som bare heter 'Below'. Helt fantastisk ubåt thriller/horror. Er desverre kun ute I en jallautgabe med 2.0 lyd på bluray og den MÅ ses med 5.1! (har den på DVD)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de fire første kapitlene i går av filmen The Master med Joaquin Phoenix, Philip Seymor og Amy Adams. Ble så søvnig (og det var IKKE pga filmen men varmebølgen her nord i landet) at jeg måtte spare resten til i dag.

Det blir etter hvert klart at kaptein Lancaster Dodd (Seymor) på båten som Freddie Quell (Phoenix) er blindpassasjer på, er leder for en bevegelse med navnet The Cause. Og jeg tipper hele besetningen er en bande sodomitter og skattesnytere på flukt fra seg selv. Men kanskje tar jeg helt feil.

Seymors roller pleier å beskrive avvikere, nerder og perverse psykopater så her kan det ligge mange kjøtere begravet i lasten, - men vi får se! Forfriskende original stil, historie og fotografering er det i alle fall. Gleder meg!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3:10 to Yuma

3:10 to Yuma

Blu-Ray

Filmen var ikke så værst, historien er grei. Og hvem ville trodd at...

Bilde :
    Godt.
    Litt gain korn, men det er nok lagt på med vilje.

Lyd : LPCM 7.1
    God detaljert lyd, som sparker fra når det trengs.
    Kunne kansje lagt på litt i LFE i skuddene for og kjenne det litt ekstra på kroppen.
    Ellers singler det og smeller det 180 grader rundt en på slutten, som gjør en god avsluttning på filmen

Filmen : 5
    Bilde : 5,5
    Lyd : 6 ( veldig godt LPCM lydspor )

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,983
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett:

Filmen begynner med at kamera går inn fremdøra og gjennom huset hvor en typisk en high-school fest er godt igang. Turen går så ut bakdøra, gjennom hagen og ut I bakgata hvor en ung gutt, David står og snakker til seg selv (øver) når han blir avbrutt av Aubrey (Britt Robertson).

Begge passer like dårlig inn på festen, og de finner raskt tonen og David forteller at han er hypp på Jane (Victoria Justice) og hu ser bare på han som en venn..

Dette er starten på en litt annerledes high-school film, men en meget artig en. Ingen festing, bare masse snakking om typer, damer, skole, fremtid, nåtid, og jeg satt klistra fra begynnelse til slutt.

Disse 2 unge skuespillerene (David og Aubrey) bærer filmen på en fantastisk måte, og for en gang skyld så har de droppe mange av klisjeene og man følger 2 ålreite personer I gjennom en helg (fikk litt Dazed and Confused vibber her)

Lyden trengte ikke være noe spesielt, var litt musikk, men aldri særlig høyt, dialog var I fokus og var fremragende. Uheldigvis så har noen av de tyske utgivelsene, denne inklusive, DTS HD MA på tysk og kun vanlig DTS på engelsk. Savna aldri noe.

Men bildet.. wow, dette var helt fantastisk. Noe av det beste jeg har sett på lenge.Bra sortnivå som virkelig gir bildet dybde, og sakte panoreringer som skaper skikkelig 3d følelse.

Lyden 9/10, bildet 10.5/10 og filmen 10/10, rett å slett en vinner..

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så broken city igår. Ganske standard thriller. God skuespill og musikk hjelper filmen veldig. 4

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Daredevil

Ikke Devilje men Daredevil.

Har ikke sett hele filmen, så var vel på tide nå
    Syns historien er bra, men noe typisk Marvel film på en måte.

Jennifer G. ser like snadder ut som altid Hun er Perfekt som Elektra
    Om jeg ikke tar feil ble Daredevil laget før Elektra filmen. Og ikke helt symetriske historier på den siden.

Bilde :
    Litt varierende kvalitet. Noen øyeblikk meget bra, til en del effekter som ikke er av det fult så gode slaget.

Lyden : dts hd-ma 5.1
    Er slettes ikke så værst.
    Bra med surround effekter. Vokalen er tydelig og god.
    LFE er mixet så den passer godt til karateren Daredevil og hans superhørsel.

Bilde : 5
    Lyden : 5

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hansel and Gretel: Witch Hunters 3D

Hansel and Gretel: Witch Hunters 3D

Ja, filmen er vel delvis Norsk på en måte. Tommy Wirkola er Director på denne filmen.
    Var Director på Død Snø, som jeg skulle se men da slo av da jeg kjedet meg av filmen.

Denne var jo noe bedre da de har dratt ut historien om Hans og Grete. Var jo grei nok, men ble ikke no imponert.

Bilde : 3D
    Bra bilde, og kansje litt varierende kvalitet på effekter. Tok meg selv i og dukke en gang da det kom noe flyvende raskt i lufta.

Lyd : True HD 5.1
    Godt lydspor med kinglydeffekt i alle kanaler. Skru opp litt.
    Eneste jeg har og utsette er at jeg syns vokalen var tidvis utydelig :-/

Filmen : 4
    Bilde : 5
    Lyd : 5

Grei underholdning på en kveld der en ikke har noe annet og gjøre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G.I. Joe: Retaliation

G.I. Joe: Retaliation

3D

Hoppet litt fremover i tid. Utbrytelse. Apache party. Litt Aha.
    Litt overaskelse. Og til slutt... Paybak med renter.

Bilde : 3D
    Joda, det er fult brukbart bilde. ( mulig forført av deilg dame i undertøy og trang rød kjole )

Lyd : TrueHD 7.1
    Er liv i lyden her ja. Og mye lyd, såpass at noe lyd drukner når det pågår som værst.
    God driv i LFE/sub.
    Blir absolutt dratt inn i handlingen lydmessig.

Bilde : 5+
    Lyd : 5+

Mye action

Side 318 av 364 FørsteFørste ... 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 308 314 315 316 317 318 319 320 321 322 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •