Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 313

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 313 av 364 FørsteFørste ... 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 309 310 311 312 313 314 315 316 317 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 6,241 til 6,260 av 7267
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Fikk skikkelig lyst til å se disse filmene nevn over her!:grin:
    Hesten fra Turin synes lettest tilgjengelig. Det skader ikke å undersøke rundt tema og regissør for bedre å tilegne seg filmen.
    Tarr sies å ha blitt inspirert av Ingmar Bergman og Andrey Tarkovskiy (han med Stalker og Andrey Rublyov). I forhold til Bergman gir Tarr seeren mindre håp (om det er mulig). Og mot Tarkovskiy er han er kald fisk, synes det som. Tarkovskiy skildrer i hvert fall følelser mellom mennesker.

Noen av personskildringene i Sátántangó er rå. Selv husker jeg best den alkoholiserte, overvektige, sukkersyke, andpustne gamle doktoren og to sleske statsansatte som diskuterer og renskriver rapporten til forræderen Irimias. Kameraet står på så lenge at man er nødt til å forholde seg til det som vises/foregår og plutselig blir personene, om ikke sympatiske, så i hvert fall levende og gjenkjennelig realistiske. Og med over sju timer blir det mange inngående studier.

Her er dansescenen på vertshuset.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,497
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hesten fra Turin synes lettest tilgjengelig. Det skader ikke å undersøke rundt tema og regissør for bedre å tilegne seg filmen.
    Tarr sies å ha blitt inspirert av Ingmar Bergman og Andrey Tarkovskiy (han med Stalker og Andrey Rublyov). I forhold til Bergman gir Tarr seeren mindre håp (om det er mulig). Og mot Tarkovskiy er han er kald fisk, synes det som. Tarkovskiy skildrer i hvert fall følelser mellom mennesker.

Noen av personskildringene i Sátántangó er rå. Selv husker jeg best den alkoholiserte, overvektige, sukkersyke, andpustne gamle doktoren og to sleske statsansatte som diskuterer og renskriver rapporten til forræderen Irimias. Kameraet står på så lenge at man er nødt til å forholde seg til det som vises/foregår og plutselig blir personene, om ikke sympatiske, så i hvert fall levende og gjenkjennelig realistiske. Og med over sju timer blir det mange inngående studier.

Her er dansescenen på vertshuset.

Kjente jeg fikk lettere angst 1 minutt inn i dansescenen... 7 timer med dette hadde sendt meg inn til tvunget psykisk helsevern! Men hver sin lyst

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Kjente jeg fikk lettere angst 1 minutt inn i dansescenen... 7 timer med dette hadde sendt meg inn til tvunget psykisk helsevern! Men hver sin lyst
    Angstfulle opplevelser under kontrollerte forhold (av/på-knapp) bare styrker karakteren.
    Kjente selv jeg ble voldsomt provosert av han tullingen i gummistøvler som går rundt og river i folk og skal ha oppmerksomhet.

Bela Tarr er uansett en filmopplevelse for seg selv.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 7 Psychopats sammen med dama og en kamerat.

Den får tommelen ned fra meg, kjedelig, tullete og langtråkig.

Den hadde jo et par gode skuespillere, men tøysete og useriøs story.
    Jeg skjønner ikke hvorfor store skuespillere takker ja til sånt.

Men filmen hadde noen gullglimt i forhold til noen svært morsomme scener, særlig den ene scenen på slutten som involverer en nusselig hund som ikke vil hjem til sin eier. Da klarte jeg ikke slutte å le, jeg lo og lo.

Men filmen var langtråkig og useriøs.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SOME LIKE IT HOT fra 1959.
    Tony Curtis, Jack Lemmon, Marilyn Monroe, George Raft. Regi av Billy Wilder.
    Sett den ørten ganger før, ikke blitt lei ennå.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    SOME LIKE IT HOT fra 1959.
    Tony Curtis, Jack Lemmon, Marilyn Monroe, George Raft. Regi av Billy Wilder.
    Sett den ørten ganger før, ikke blitt lei ennå.
    Hvis det er på grunn av Marilyn Monroe, har du sikkert sansen for All About Eve også? Der får du i tillegg (en av mine helter), tørrvittige George Sanders, pluss et kobbel andre Hollywood-storheter og et brukbart drama.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er på grunn av Marilyn Monroe, har du sikkert sansen for All About Eve også? Der får du i tillegg (en av mine helter), tørrvittige George Sanders, pluss et kobbel andre Hollywood-storheter og et brukbart drama.
    Pga Marilyn ja, men egentlig totalopplevelsen, og Billy Wilders regi. Har alltid vært fan av Jack Lemmon (og Walther Matthau, som ikke er med her)

Har for øvrig en Audio-Technica ATH-M50 i bestilling nå, Zeez. Skal ha den primært til bærbar bruk. Håper den lydmessig er på høyde med min Beyerdynamic DT770 Pro.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Walter Matthau klarer seg godt på egenhånd, han. Jeg digger ham. Mr. "Craggy, hangdog face" som han er nevnt med under kjennetegn på IMDb.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God både på egenhånd og med Lemmon. For ikke lenge siden hadde jeg et gjensyn med Grumpy Old Men I og II. Blir aldri lei av de heller.

En stjerne på Hollywood Walk of Fame er jo kjekt å ha også!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der gikk en bestilling inn på nye fire filmer med Walter Matthau på play.com. Beste hittil med W.M. er Charley Varrick fra 1963. Og enda vet jeg at det fins mange gode filmer med ham der ute.

Edit: Audio-Technica leverer godlyd, synes jeg. Er forbausa over at de ikke er mer populære. Kanskje fordi bassen ikke er så framtredende. Musikalske er de i hvert fall. Jeg har enda A-T's ATH-AD900 (åpne) som favoritt. Til tross for at Beyerdynamic DT 770, Denon D2000 og HiFiMAN HE-300 i samme prisklasse henger framme. Sammen med A-T ATH A900 [lukkede] og A-T TAD500 [åpne]. Sistnevnte er slett ikke dumme og er lavere priset.)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der gikk en bestilling inn på nye fire filmer med Walter Matthau på play.com. Beste hittil med W.M. er Charley Varrick fra 1963. Og enda vet jeg at det fins mange gode filmer med ham der ute.
    Nå har jeg bestilt:

The Fortune Cookie
    Gangster Story
    Charley Varrick
    3 Classics Of The Silver Screen: Volume 9

RIP Walter & Jack

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Operasjon Argo.

IMDB score på 8 indikerer at mange liker denne filmen, men kan hende det er flest amerikanere som stemmer? I alle fall en spennende film, med bra skuespill. Selvfølgelig er den dramatisert med en amerikansk vri, men absolutt verdt å bruke rundt 2 timer på.

Ikke noe lydorgie, men en klar og detaljert dialog. Bildet tenker man ikke så mye over da filmen er av godt kaliber.

Anbefales.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardt påskeprogram, skal gjennom

Jules and Jim/Francois Truffaut
    Smultronstället/Ingmar Bergman
    Guyana Tragedy: The Jim Jones Story/William A. Graham
    Man Bites Dog/Rémy Belvaux, André Bonzel, Benoît Poelvoorde
    American Gothic/John Hough
    Giant/George Stevens
    Rebel Without a Cause/Nicholas Ray

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra påskeprogram, Zeez, men du må ut og mosjonere skrotten innimellom da!

Vår aldersgruppe bør jo ha som dedikert mål å dra opp statistikken for livslengde!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,740
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Argo

I går kveld var det tid for film i kinoen, på programmet sto Argo av Ben Affleck. Hadde ingen direkte forventninger til film da det man hadde lest var positivt med en liten undertone av Hollywood vri på en sann historie.

Filmen er basert på en sann historie fra 1979, der militante som storm den amerikanske ambassaden i Teheran og tok 52 amerikanere som gisler. Midt under kaoset klarer 6 amerikanere å slippe unna og finne tilflukt i hjemmet til Canadiske ambassadøren i 1979. Da starter oppdraget med hvordan få brakt disse i sikkerhet. CIA for i oppdrag om å komme opp med en plan for og gjennomføre evakuering av disse trygt ut av Iran. CIA spesialist Tony Mendez, spilt av Ben Affleck, kommer opp med en plan som er så spektakulær at man skulle trodd at det bare var på film man kunne funnet på det.

Det er en film med meget godt driv gjennom hele filmen, uten noen direkte dø punkter. Historien er nok endel amerikanisert slik at USA skal komme ennå bedre ut av historien, uten at det legger noen direkte demper på filmen. Operasjonen ble holdt hemmelig inntil i 1997.

Filmen er en meget godt produksjon, uten bruk av mye spesialeffekter hverken på bilde eller lyd. Bildet holder helt OK kvalitet, uten noen direkte referanse bilder. Lyden er meget bra, dialogene er meget gode og sitter veldig korrekt i bilde, det ligger en bra stemningslyd i mange av scenene som fyller rommet på en meget bra måte og de effekt lydene som er i filmen er meget realistiske uten over drevet bruk av spesial lyder.

Dette er nok en av de bedre filmene jeg har sett på lenge, kan virkelig anbefales!

-argo_blu-ray_nordic-22067508-frntl-jpg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Bra påskeprogram, Zeez, men du må ut og mosjonere skrotten innimellom da!

Vår aldersgruppe bør jo ha som dedikert mål å dra opp statistikken for livslengde!
    Den norske påskeferien er ikke for oss agorafobe. Skal likevel se om jeg hiver meg med slekta, godt innpakka i pesk i skuterslede. Det går så fort at man klarer ikke å feste blikket på noe utenfor sleden.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    I går kveld var det tid for film i kinoen, på programmet sto Argo av Ben Affleck. Hadde ingen direkte forventninger til film da det man hadde lest var positivt med en liten undertone av Hollywood vri på en sann historie.

Dette er nok en av de bedre filmene jeg har sett på lenge, kan virkelig anbefales!

-argo_blu-ray_nordic-22067508-frntl-jpg
    Ben Affleck har noen overraskelser etter å ha blitt regissør du har sikkert sett The Town, knallbra film etter min mening da..
    -image-jpg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,836
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske påskeferien er ikke for oss agorafobe. Skal likevel se om jeg hiver meg med slekta, godt innpakka i pesk i skuterslede. Det går så fort at man klarer ikke å feste blikket på noe utenfor sleden.
    Var det ikke Auric Goldfinger som også hadde agorafobi? 'The man with agoraphobia'? Regner med at likheten mellom dere slutter der, og at du ikke skal ut å rane Fort Knox i påsken!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Bad Seed (1956). Etter boka som ble Broadway-stykke som ble film. Rhoda Penmark er åtte år og sosiopat. Hennes trangt til å drepe er genetisk betinget, visstnok en teori som stred mot datidens teorier i Amerika. Temaet fungerte godt nok til at boka solgte i hopetall og ble et teaterstykke gikk med 334 oppsett.

Filmen makter ikke å løsrive seg fra teaterstykket. Det er skikkelig spill men veldig teatralsk, - nå som da, vil jeg tro. Likevel er det artig å se stuerene 50-talls filmer som behandler kontroversielle temaer. Fra 1930 til 1968 eksisterte et sensurpålegg ved navn Hays Code i Hollywood som forbød å vise filmer der kriminelle "get away with it."

(Spoiler):
    [spoiler]Den originale enden i boka "The Bad Seed" er at barne-sosiopaten
    overlever en sovepilleforgiftning påført av sin egen mor, etter at
    sannheten om datterens drapstrang kommer for en dag. Deretter skyter
    mora seg og dør. I filmen er det motsatt, datteren dør i et lynnedslag (-
    pfh!) og mora overlever.[/spoiler]

Side 313 av 364 FørsteFørste ... 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 303 309 310 311 312 313 314 315 316 317 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •