Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 310

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 310 av 364 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 6,181 til 6,200 av 7273
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For min del må jeg virkelig begynne å vurdere gode anmeldelser her nøye.

Har sett Killer Joe i kveld, den fikk gode skussmål av flere.

Dessverre ble dette nedtur for meg, gode skuespillere som jeg liker som spiller troverdig. Men det er bare mørkt og trist. Kyllingscenen var bare rå uten å gi noe mer enn at det er mange måter å nedverdige folk på.... Seksuelle forhold til 12åringer gjør meg dessverre bare kvalm.
    God lyd og bra bilde selv om det var mørkt.

Too noir for me, Sorry

Har kost meg med tre sesonger med Fringe, kule personer i denne serien selv om temaene er urealistiske, digger spesielt Walter og hans forhold til Astrid. Anbefales

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte jo bare sette på denne ikveld da

Filmen utspiller seg i en fiktiv småby i Australia, Ellie og bestevennina finner ut at de vil dra på en campingtur før skolen begynner igjen og for å få låne foreldrenes Landrover må de være 8 pers, eller 7 hvis den kristne jenta er en av de. De samler sammen en skikkelig god klisje mix, den pene jenta, den røffe jenta, bad boy'en, det nyforelska paret, asiaten og senere stoneren.

De drar til Hell, et lite paradis midt i villmarka, og siste kvelden ser de en haug militærfly på himmelen over dem.

Når de kommer hjem så finner de enne hjemmet etter det andre forlatt og strøm/telefon løst, og finner til slutt ut at byen (og hele landet) er okkupert av det som ser ut som nord-koreanere eller kinesere ?? Tror ikke vi helt får det forklart.

De 7 ( 8 ) får summet seg å reiser ut igjen i jungelen hvor de bestemmer seg for å slå tilbake som en liten gerilja gjeng.

En gjeng helt kapable unge Australske skuespillere (deriblandt Phoebe Tonkin som forøvrig gjør seg meget godt som blondine ) greier seg helt fint uten noen 'voksne', og jeg ser flere av dem allerede er klar for en oppfølger.

Var inne på Imdb og kikka litt og han som har regissert/skrevet filmen har en rimelig solid meritt liste og.. Stuart Beattie - IMDb

Bildet kunne godt vært skarpere, men var helt greit. Lyden var litt tam når det kun var dialog men veldig mektig i action scener.

Levde meg ganske mye inn i situasjonen, og kunne glatt se for meg at Norge var innvadert og en liten patrulje soldater kommer inn i hagen min for å smake på Samuraisverdet mitt

Dette var langt fra noen spole-gjennom film for meg, og sjekka kun gjenværende spille tid en gang, med rundt 35 min igjen for å sjekke hvor mye mer morro jeg hadde i vente.

Lyd og bilde 8.5/7.5 av 10, filmen 8.5/10. Kan trygt anbefales..

[youtube]Ey6P3CMd02s[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulholland Dr. (2001) - IMDb

Noe av det mest mindfuck film jeg har sett på lenge, om ikke noensinne. Topp score. Anbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nylig skaffet meg en ny sub (Dali Ikon Sub MK2) og bestemte meg for å teste den ut med en actionfilm med masse buldrende scener. Jeg så "The Avengers" og ble forelsket i suben etterpå, helt rått. anbefaler også "Battleship" hvis dere vil se en knallbra film med masse trøkk i. rett før jeg gjemte meg under bordet, fordi jeg omtrent trodde det var jordkjelv. anbefales med en god subwoofer!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,187
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ikke har en bedre sub, da hadde du vel holdt deg under bordet når du ser film
    Dali Helicon 400, C200mk2, Ikon onwall mk2 | SVS SB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    The Avengers (2012) - IMDb 3D

Høye forventninger til filmen, eller rettere sakt til Bilde og Lyden.

Mye humor og mye action = Veldig underholdene :-D

Historien er ikke vanskelig og skønne, enkel som f...
    slemming kommer, slemming prøver ta over jorden, slemming får bank... slemming tar halen mellom beina og gir ydmyket opp.

Bilde:
    Ekte godt gammelt 16:9 format :-D :-D :-D Valutta for pengene for oss med tv :-D

Starta litt på det skeive planet, da jeg merket at kalibrerings justeringene som jeg plottet inn ikke var blitt lagret sist gang, så måtte starte filmen på nytt, med hurra resultat.
    Meget bra bilde.
    Med utgangspungt i Underwold-4 som er den eneste andre filmen jeg har i 3D så er det ganske bra. Men må si at Underworld-4 har noen mere imponerende 3D effekter.
    Likevel holder det veldig bra stand
    Ikke overdreven bruk av 3D er helt ok syns jeg.

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Fantastik lyd... Men....
    Det er sener som virkelig det kunne vært smut på med dypbass her for og gjort det til et ultimat morro action lydspor.
    Skal da sies at den mangelen på dypbass gjør en kan skru opp og lade rimelig bra. Ende opp på -5dB uten antydninger til problem, og kunne gått enda høyere.

Film: 5 ( det er sener som fikk med til og få noen latterkuler under veis her som gir litt ekstra kredd)
    Bilde: 6
    Lyd: 5 ( En forventer mektig dypass fra en film med slikt bilde og action )

Til slutt vil jeg trekke frem en sene som holdt på og få meg til og trille i golvet av latter...
    Senen har følgene konge replikk.. “ puny god ”

Nok en kveld med litt Marvel

The Avengers

Justere litt på lyd karakteren

Film : 5
    Bilde : 6 ( Toppklasse 3D )
    Lyd : 6 ( etter 2 små justeringer som room comp og sub gain opp 1 dB ble det sikkelig morro når MV sto på -5dB på slutten )

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittel: Rock of Ages
    Produksjonsår: 2012.
    Skuespillere: Tom Cruise, Julianne Hough, Diego Boneta, Russel Brand, Alec Baldwin, Erica Frene, Bryan Cranston, Catherine Zeta-Jones, Celina Beach, Paul Giamatti, Dan Finnerty, Kevin Nash, Denise Faye, Vivi Pineda, Marcus Johns, Malin Akerman.
    Regi: Adam Shankman.
    Manus: Justin Theroux.
    Sjanger: Drama, Komedie, Musikk.
    Når sant skal sies har vi aldri vært i direkte manko på såkalte musikkfilmer og når dette skrives har vi akkurat lagt bak oss en lang periode spekket til randen med remakes og oppfølgere av og til klassikere. Det som imidlertid har vært gjengangeren er det at det alltid handler om feel good musikk av den radiovennlige typen og man må faktisk tilbake til Streets of Fire for å finne en virkelig god rocke-feel-good-film.

Småbyjenta Sherri Christian forlater hjembyen sin for å søke lykken i Hollywood og innser tidlig at hun må bite i langt mer enn ett surt eple for å kunne lykkes. Når hun blir ansatt på den legendariske rockeklubben The Bourbon Room smiler endelig livet. Men når hun faller for den kommende rockestjernen Drew Boley blir hun kastet inn i et eventyr hvor sex, drugs and rock'n roll snur hennes verden opp ned og på hodet.
    Rock of Ages er en av de filmene som på papiret har alt som skal til for å lykkes. Bak manuset står bl.a. Justin Theroux som også skrev manusene til de to uforglemmelige filmene Tropic Thunder og Iron Man 2 mens soundtracket bugner over at udødelige rockeklassikere og skuespillere som Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones, Alec Baldwin og Russel Brand preger rollelisten.

Theroux og hans kobbel med med-manusforfattere har gjort ett effektivt forsøk på skape en alternativ versjon av dagens realitet hvor rockebuler og strippeklubber preger et bybilde gjennomsyret av et moralpoliti hvis hovedoppgave er å ødelegge alt som er moro. Regissør Adam Shankman og hans designteam har gjort en formiddabel jobb med å visualisere dette og Rock of Ages byr faktisk på dette harde, møkkete og rufsete inntrykket vi har av de klassiske rockebulene. Her henger det bh'er fra taket, spriten flyter, mannfolka lar håret gro og damene er naturligvis sexy som få mens moralpolitiet fremstår en gjeng vestkantfruer i desperat nød på noe.

Allikevel makter Rock of Ages å brenne den ene broen etter den andre der filmen fremfor å surfe på miljøet velger å fokusere på denne kjedsommelige kjærlighetsaffæren som kan få selv den garveste fan av Frustrerte Fruer til å kaste opp av klisjenivået. Julianne Hough og Diego Boneta er unge, pene og ikke fult så talentfulle som de burde ha vært for å gjøre noe ut av denne manussuppa hvor dialogen er sukret nok til å gi noen og enhver lyst til å skru av sølet.

Underveis på denne ferden så tar imidlertid Rock of Ages noen smått snodige veier mellom disse brente bruene for hvor man på den ene siden har dette motbydelige oppkoket av en kjærlighetsshistorie så har man på den andre siden en aldri så liten terrier som bjeffer i alle mulige retninger uten å noen gang få bestmet seg for hvor fokuset ligger. Innslagene av pønk og boyband burde ha ligget igjen på klipperommet, det samme burde visse homeseksuelle antydninger som uansett ikke passer inn i filmen.

Til gjengjeld finner man i dette oppkoket også fantastiske øyeblikk servert av de skuespillerne Russel Brand, Alec Baldwin og Tom Cruise. Brand er like utagerende som alltid og jeg har mine tvil om han at faktisk spiller, men at det fungerer hersker det ingen tvil. Baldwin er absolutt herlig som gamlingen som nekter å gi slipp på rockebula si men må allikevel nøye seg med å stå i skyggen av Tom Cruise. Mannen vinner garantert ikke noen pris for dette, ei heller vil han bli husket for denne prestasjonen men det sies at de gode rolleprestasjonene er de som får deg til å lure på skuespilleren og i så fall gjør Cruise en meget god en som rockeguden Stacee Jaxx som fremstår som en salig blanding mellom Ozzy Osbourne. hockeysveis-rockere og psykopater.

-rock-ages-review-1-jpg

Skal man se Rock of Ages må man gjøre det med viten om at det er de små øyeblikkene som fungerer for totalt sett er Rock of Ages en skammelig bortkastet mulighet til å lage tidenes rockefilm. Manuset er blottet for originalitet mens dialogen er tåpelig nok til å gi forfatteren statsfinansiert hjelp og flertallet av skuespillerne har ikke mer personlighet enn nordkoreanske soldater. De små øyeblikkene derimot; de oser av originalitet og løssluppenhet, og viser oss at dette faktisk kunne ha blitt bra. Dessverre har det seg slik at når en film virkelig tryner så er det ingen som tørr å prøve på det samme på en lang stund. Skal vi kanskje måtte vente enda 20 år på en verdig arvtaker til Streets of Fire?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Golden Globe går på zebra i kveld.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ninja Cheerleaders.....

Zappet rundt og kom inn på denne på viasatfilm action i dag.
    Hvordan har jeg klart å misse denne perlen? For en tabbe. Har du ikke sett den, MÅ du se den. 6/6 på alt.

Disse sexy jentene er ninjaer, som skal redde sin master (George Talei)
    Disse jentene kan jammen slåss jo. Hvor har de gjemt seg i jungelen av martial arts filmer?
    Alt er timet og tilrettelagt. Ingen problem å se at dette er de drevne i. Alle 3 er en Bruce Lee verdig!
    Et par av kjeltringene bommer litt og kan virke amatørmessige, men jevnt over holder de høy kvalitet.

Dialogen er upåklagelig. De som har laget replikkene her gikk glipp av både golden globe og Oscar! Kjappe replikker som kommer på rette tidspunkter og går at filmen når nye høyder!

Så alt i alt, liker du smukke damer, pupper, kung fu på høyt plan, sverd som ser helt ekte ut, og kjappe replikker, ja da er dette filmen for deg. Denne MÅ du ikke gå glipp av! Oooobs! Nå holdt jeg på å glemme den fantastiske lyden av kruttlapp pistoler ( nei nå barnehagene!), som kantrer når det smeller i pistoler og gevær som IKKE ser ut som de er laget av plast nei!

HELT FANTASTISK! Løp å kjøp............

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07
    Ninja Cheerleaders.....

Zappet rundt og kom inn på denne på viasatfilm action i dag.
    Hvordan har jeg klart å misse denne perlen? For en tabbe. Har du ikke sett den, MÅ du se den. 6/6 på alt.

Disse sexy jentene er ninjaer, som skal redde sin master (George Talei)
    Disse jentene kan jammen slåss jo. Hvor har de gjemt seg i jungelen av martial arts filmer?
    Alt er timet og tilrettelagt. Ingen problem å se at dette er de drevne i. Alle 3 er en Bruce Lee verdig!
    Et par av kjeltringene bommer litt og kan virke amatørmessige, men jevnt over holder de høy kvalitet.

Dialogen er upåklagelig. De som har laget replikkene her gikk glipp av både golden globe og Oscar! Kjappe replikker som kommer på rette tidspunkter og går at filmen når nye høyder!

Så alt i alt, liker du smukke damer, pupper, kung fu på høyt plan, sverd som ser helt ekte ut, og kjappe replikker, ja da er dette filmen for deg. Denne MÅ du ikke gå glipp av! Oooobs! Nå holdt jeg på å glemme den fantastiske lyden av kruttlapp pistoler ( nei nå barnehagene!), som kantrer når det smeller i pistoler og gevær som IKKE ser ut som de er laget av plast nei!

HELT FANTASTISK! Løp å kjøp............

Er det denne du mener ?
    Ninja Cheerleaders

I såfall så bare MÅ jeg se den :lol:.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hev meg på en god filmkveld etter jobb idag.

Valget falt da på alle 3 Jurassic Park i Bluray

Vi følger John Hammonds jakt på den ultimate fornøyelsesparken med medvirkende stjerner som godeste Samuel L Jackson og en nokså dvask Wayne Knight, som velger å starte denne dominoeffekten av løpske dinosaurer da han skrur av hele sikkerhetsnettet i jakten på å dempe sin tørst for penger.
    Regissøren er ingen ringere enn Steven Spielberg selv. Filmene følger en rød tråd der man blir tatt med på mange ulike scenarioer og reiser.

Bilde: 5 ( litt suddette en del steder)
    Handling: 5
    Lyd: 5

Er meget spent på Jurassic Park 4 som vil se dagens lys i 2014.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke helt hvorfor, men jeg hadde veldig moderate forventninger til denne filmen.

DET VAR DET INGEN GRUNN TIL :lol:

For en energikilde av en film, og faktisk når en aksepterer premissene i filmen så er all action innenfor rammene av det mulige.
    Veldig godt skuespill og Renner gjør en ypperlig rolle på høyde med "Hurt locker". Litt komplisert opplegg for komplottet men jeg synes det henger godt sammen.

Meget dynamisk lydspor med veldig aktiv bruk av surroundkanalene og veldig godt bilde.

Klar femmer og min beste anbefaling !

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE
    Er det denne du mener ?
    Ninja Cheerleaders

I såfall så bare MÅ jeg se den :lol:.

Jada. Det er den

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Vet ikke helt hvorfor, men jeg hadde veldig moderate forventninger til denne filmen.

DET VAR DET INGEN GRUNN TIL :lol:

For en energikilde av en film, og faktisk når en aksepterer premissene i filmen så er all action innenfor rammene av det mulige.
    Veldig godt skuespill og Renner gjør en ypperlig rolle på høyde med "Hurt locker". Litt komplisert opplegg for komplottet men jeg synes det henger godt sammen.

Meget dynamisk lydspor med veldig aktiv bruk av surroundkanalene og veldig godt bilde.

Klar femmer og min beste anbefaling !

Veldig enig med deg... Filmen ga meg mer enn jeg håpet på=)

Soleklar 5-er fra meg å!!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Bourne hadde meget svakt plot og middels dårlig dialoger. Veldig forglemmelig film i forhold til Damon's filmer, godt skuespill var det men dessverre hadde de ikke så mye å jobbe med.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Dredd 3D i dag, kul film med mye tøffe effekter og en sitter å har lyst på mer når filmen er slutt.

Håper det kommer mer ifra Judge Dredd universet ala det dem har fått til med disse nye Batman filmene.

3D var som forventet, gøy i 10min og irriterende og unødvendig resten av tiden.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,503
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Syns Bourne hadde meget svakt plot og middels dårlig dialoger. Veldig forglemmelig film i forhold til Damon's filmer, godt skuespill var det men dessverre hadde de ikke så mye å jobbe med.

Enig med du, dessverre. Hadde høyere forventninger til denne filmen. Men som du så riktig sier, de hadde lite å bygge opp filmen med.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så Remaken av Nightmare on Elm Street. Forferdelig dårlig, men kona likte den. Jeg har aldri sett originalen, men siden Freddy ble en legende så må den jo ha vært bra.

Så også 7 Below.. Denne hadde all grunn til å bli en god grøsser, men den rotet seg litt til mot slutten. Grei tidsbruk, og endel kveppescener.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også remaken av nightmare var forferdelig. kanskje ok for de som aldri har sett orginalen. men her var det for min del ingen lyspunkter

Side 310 av 364 FørsteFørste ... 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 300 306 307 308 309 310 311 312 313 314 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •