Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 308

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 308 av 364 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 6,141 til 6,160 av 7276
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Modig eller Brave som den heter på originalspråket.

Merida, en blanding av Ronja og Pippi, er en meget bestemt ung dame, som ikke vil følge det konvensjolle rollemønsteret til sin mors fortvilelse.

Dette skaper selvfølgelig en hel del komplikasjoner og Pixar lar handlingen spinne, men som i alle eventyr er enden god.

Meget bra bilde, mye fine detaljer i det mørke området. Har du et skikkelig 7.1 anlegg er det bare å la det stå til, her er det virkelig plenty av action i alle kanaler, og min PC-ultra fikk flytta litt på seg.

Sterk anbefaling, og liker du ikke innholdet, garanterer jeg at du kommer til å like lyden (7.1) og bildet.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resident Evil " Apocalypse "

Blu-Ray

Oppgradert fra dvd til blu-ray

Bilde:
    Er faktisk ikke så væst bilde.

Lyd: MPCM 5.1
    Er et godt underholdene lydspor på den
    Plenty trykk i bassen gjør den til en fornøyelse og se.

Bilde: 5
    Lyd: 5 ( PCM eller MPCM lydspor )
    Oppgradering: God lyd og godt bilde. Actionfylt Defentitift vært oppgradering fra dvd.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Modig eller Brave som den heter på originalspråket.

Merida, en blanding av Ronja og Pippi, er en meget bestemt ung dame, som ikke vil følge det konvensjolle rollemønsteret til sin mors fortvilelse.

Dette skaper selvfølgelig en hel del komplikasjoner og Pixar lar handlingen spinne, men som i alle eventyr er enden god.

Meget bra bilde, mye fine detaljer i det mørke området. Har du et skikkelig 7.1 anlegg er det bare å la det stå til, her er det virkelig plenty av action i alle kanaler, og min PC-ultra fikk flytta litt på seg.

Sterk anbefaling, og liker du ikke innholdet, garanterer jeg at du kommer til å like lyden (7.1) og bildet.
    Støtter meg til denne.
    Bildet var helt fantastisk. Lyden fikk jeg ikke sjekket så mye, da småen her ikke liker det for høyt enda

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Dark Knight Rises

The Dark Knight Rises (2012) - IMDb

Historien er grei i filmen, men noe tid tar det jo 2 timer og 44 min kjennes ut som de varer så lenge som de står skrevet.

Og en eller to overaskelser en ikke ser komme er det jo.

Bilde:
    Dette er faktisk veldig bra, mørkt er svart og detaljer i massevis.

Lyd: DTS HD-MA 5.1
    SWEET
    Dette var lyden sin det. Nå har en sett de 2 føste Batman begins og The dark knight. Begge de hadde en tja... tam lyd.
    Her nå på nr 3 så tar den seg virkelig opp
    Trykk i bassen så det holder
    God bruk av alle kanaler
    Det eneste jeg kunne finne og trekke ned litt på var at Dialigen kunne vært litt tydeligere. Bortsett fra Bane som er konge

Filmen: 5
    Bilde: 6 ( hmm, denne i 3D kunne ha sine øyeblikk )
    Lyd: 6 ( imponerende bass gjennom hele filmen )

Michael Caine gjør en fantastisk karakter som Alfred i Denne filmen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hobbiten

Hobbiten 3D på Kino ( Saga Kino Steinkjer sal 1 )

Tja...

Historien er grei. Mere action en Ringenes Herre kansje.
    Eneste som imponerte litt var flukten fra småtrollene og gollom, den pågikk lenge og vel

Bilde:
    Dolby3D. Cinema Scope 48fps
    Ble aldri imponert.
    Bilde var ikke skarpt og flere ganger veldig soft.
    Syns heller ikke fargene var helt på P. Jackson nivå. Kalibreringspotensiale kansje ?

Mulig jeg er miljøskadet av min egen VT50 sin 3D gjenngivelse eller at det rett og slett er et såpass dårlig bilde i den salen :-/

Lyd: Dolby ett eller annet ?
    Ok lyd. Vi satt nest bakerst i salen, så ikke helt beste plassering, ville ha den plasseringen da bilde var i fokus denne gangen.
    Lydnivået er faktisk satt ganke fint passelig lydnivå, filmen er tross alt nesten 3 timer...
    Det som irriterte meg mest var noe utydelig Vokal. Spessielt vokalen blant dvergene.
    Bassen er ikke som en er vant til, med god dypbass fra SVS så ble de dypass mangel i den salen...

Og for og si det slik... Gleder meg til og kjøre den på eget anlegg da det er sener der som kan være skadelig for suber :-D

Filmen: 5
    Bilde: 4,5
    Lyd: 4,5

Må pressisere at bilde og lyd karakteren er satt fra og sett den i den Kinosalen og ikke kan være noen fasit på noe vis for noen annen kinosal !!!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hobbiten

Skulle egentlig vert hjemme noe over 01, men brannalarmen gikk midtveis :???:

Egentlig ingen katastrofe, da både jeg og madammen tidlig konkluderte med at 3D & 48 fps ikke er noe for oss, dessverre.

Jeg fikk aldri FILM følelsen, fikk mer en følelse av at jeg så på en dokumentar på discovery e.l
    Av og til fikk vi også innslag av "spol kjapt frem filming"... Jeg fatter ikke at folk vil ha det slik (MIN mening). Spesielt i starten med Bilbo, armer beveget seg jo med dobbel hastighet !

For å dra frem litt positive ting, så var bildet meget klart og skarpt, og lyden var som forventet meget bra. (Sandnes kino sal 3)

Filmen skal selvfølgelig ses igjen, men det blir da i 2D, må bare avtale ny tid for barnepass

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Killer Joe

Hadde skikkelig filmkveld igår og første ut var Killer Joe.
    Joe er leiemorder som blir leid av en famile pga en forsikringssum, mer kan ikke sies men dette er en film jeg virkelig anbefaler.
    En av de kuleste scenene jeg har sett er (for de som har sett den) kyllingscenen i slutten.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rock of Ages

Så også Rock of Ages, knallfilm,mer eller mindre en musical men jeg likte denne veldig godt, kanskje fordi jeg vokste opp med denne musikken men også en av Tom Cruise`s beste eller ihverfall morsomste roller.
    Bra bilde men meget meget bra lyd.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expendables 2

Så også Expendables 2 og denne var akkurat hva jeg forventet, gutta gjorde en nydelig parodi på seg selv og sine filmer, jeg har sett alt disse gutta gjorde i gamle dager derfor var det gøy å se alle hintene til gamle "bragder".
    Nesten utrolig og lese alle de negative anmeldelsene denne har fått, har folk virkelig ikke forstått at dette er en parodi?
    Dette er proffe gutter med proffe team rundt seg med et helsikes budsjett og hvis disse gutta ville lage en troverdig, knallbra actionfilm så ville de absolutt ha klart det. Men det var aldri meningen. En herlig nostalgi tripp for min del.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    By the way, er det ikke på tide og forandre navnet på denne kategorien til Bluray filmer? INGEN ser dvd lenger.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High Plains Drifter

Filmen handler om en fremmed som kommer ridende inn i en liten by. Byen har en mørk hemmlighet, men innbyggerene prøver å få den fremmede til å beskytte seg mot 3 kjeltringer som akkurat har sluppet ut av fengsel.

Filmen er veldig mørk og brutal, og det er nesten rart at Clint'ern, som også har regissert filmen har laget en så mørk film, med tanke på alderen på filmen. Folk må ha blitt sjokkerte når den ble sluppet.

Filmen har også ett noe overnaturlig preg. Skal ikke røpe for mye, men jeg satt igjen med ett inntrykk av at kanskje "The Stranger" ikke er helt som alle andre.

Uansett, en kanonbra film som jeg anbefaler, og da selvsagt spesielt til Clint'ern fans og fans av Western filmer.

[YOUTUBE]Ek9CwmjisLE[/YOUTUBE]

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

High Plains Drifter

Filmen handler om en fremmed som kommer ridende inn i en liten by. Byen har en mørk hemmlighet, men innbyggerene prøver å få den fremmede til å beskytte seg mot 3 kjeltringer som akkurat har sluppet ut av fengsel.

Filmen er veldig mørk og brutal, og det er nesten rart at Clint'ern, som også har regissert filmen har laget en så mørk film, med tanke på alderen på filmen. Folk må ha blitt sjokkerte når den ble sluppet.

Filmen har også ett noe overnaturlig preg. Skal ikke røpe for mye, men jeg satt igjen med ett inntrykk av at kanskje "The Stranger" ikke er helt som alle andre.

Uansett, en kanonbra film som jeg anbefaler, og da selvsagt spesielt til Clint'ern fans og fans av Western filmer.

[YOUTUBE]Ek9CwmjisLE[/YOUTUBE]

Enig der, en rolle som passer Clintern godt

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så Hobbiten på kino. Jeg kan ikke beskrive så mye, men jeg synes denne filmen var bedre enn LOTR.

Det kan ha noe med det syke, syke rå bildet å gjøre. Bedre bilde har jeg aldri sett på kino. Skarpheten i 3D var helt syk.

Lyden var også bra men var ikke så sinnsykt mye bass som jeg fikk med meg, det kommer sikkert i de neste filmene. Det var mye svosj og tjo og hei.

Jeg har lest boka også, og ja de har gitt storyen masse kjøtt og dybde i filmen. Alt inn i minste detalj. 3 timer er lenge når man tenker på at det er tre filmer. Det er mer humor i denne en LOTR, hobbiter og dverger har jo mer humor på lager enn mennesker i så måte.

Alle som likte LOTR kommer nok til å like denne også, dette så veldig extended ut men på en bra måte.

Jeg glemmer ikke bildet.

Bilde 10
    Film 10
    Lyd 10

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

King Kong ( 2005 )

King Kong " Extended " Blu-Ray 3 timer og 20 minutter laaang.

Fant da denne liggende uåpnet enda etter at den sikkert har ligget snart 2 månder.
    Har aldri sett en King Kong film. Så Open Mind fikk jeg sett filmen med.

Guuuud for en KJEDELIG og LANG start på filmen, må vente til de ankommer destinasjonen før ting begynner og skje.

Og da begynner det og balle på seg ( anbefales for de med sterk småkryp skrekk. De er litt større her )

Bilde :
    Meget bra, opplever ingen støy i bilde og ingen unormalheter

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Ikke så værst, buldrer og rumler bra. Jeg kunne ha hevet sub/lfe 1 dB eller 2 for det lille ekstra, men holdt likevel et godt nivå.
    Har sub/lfe ikke høyere en ca 0 til +1 dB så kan lett skille et godt og et dålig bass spor ganske greit
    Bra bruk av alle kanaler og tydelig vokal

Filmen : 5 ( men kjedelig start )
    Bilde : 5
    Lyd : 5

God avsluttning, og litt av Watts sine nipples til slutt gjøre en bra avluttning.

Naomi Watts og Andy Serkis, samt Adrien Brody gjør gode karakterer hele filmen. J.Black overdriver sin karakter syns jeg.

Skal du se en langfilm ( extended 3 timer 20 minutter ) er den fult vært og se

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår kveld satte jeg på denne

Med navn som Olivia Wilde, Ashley Greene og Jennifer Garner på rollelista så vet man at man kan uansett har noe å hvile på øynene dersom filmen ikke skulle være helt fantastisk.

Bob Pickler er de siste 15 års regjerende mester i Smør skjæring (passende for oss i disse smørkrisetider), og når arrangørene ber ham tre til sides for å la andre få prøve seg så blir Smør-første-fruen Laura (Garner) mild sagt forbasket.

For å holder seieren i familien så bestemmer hun seg for å ta over smørkniven etter mannen og vil gjøre hva som helst sor å få konkurrentene ut av veien.

De 2 argeste er Destiny, en 10 å gammel foreldreløs afro-amerikansk jente som nettopp er adoptert av Alicia Silverstone og mannen, og Brooke (Wilde), den lokale stripperen som Bob Pickler har seg med avogtil og fremdeles skylder $600. [spoiler]Ashley Greene spiller dattera til Bob Pickler og blir etterhvert forelska i Brooke, og scenen på soverommet er verdt billetten alene [/spoiler]

Det er banning, smør, kunst, svartmaling, dolking i ryggen, alt en god svart komedie skal inneholde. Jeg satt å storkoste meg fra begynnelse til slutt.

Filmen 9.5/10 lyd og bilde rimelig bra 9/10. Anbefales!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løvenes Konge 3

Løvenes Konge 3

Blu-Ray

Akk ja, kort i tid. Lang i handling. Litt småmorsom av og til.

Bilde: 16:9
    Bra bilde. Sånn det skal være

Lyd: dts hd-ma 5.1
    God lyd. Men ikke no action spor akkurat.
    Mye musikk derimot.

Filmen: 3
    Bilde: 5
    Lyd: 4

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lang dag... Først King's Speech på Netflix, deretter Art of Flight på Netflix ( bemerkelsesverdig høy kvalitet på den streamen faktisk. Så Dark Knight på Blu Ray og nå Fever Pitch på Netflix. Lurer på om jeg rekker en til før jeg går i bingen...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva syns du om filmene?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En perle av en film. Men kanskje ikke en film for alle. Robert Pattinson imponerer veldig og viser at han mere å fare med enn det han får vist i Twilight filmene. David Cronenberg kan fortsatt sitt håndverk.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Hadde skikkelig filmkveld igår og første ut var Killer Joe.
    Joe er leiemorder som blir leid av en famile pga en forsikringssum, mer kan ikke sies men dette er en film jeg virkelig anbefaler.
    En av de kuleste scenene jeg har sett er (for de som har sett den) kyllingscenen i slutten.
    Helt enig. Utrolig kul film med kølsvart humor. M McConaughey imponerer stort. Vil gjerne se han i flere slike roller. Kyllingscenen er ubetalelig

Side 308 av 364 FørsteFørste ... 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 298 304 305 306 307 308 309 310 311 312 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •