Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 306

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 306 av 364 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 ... SisteSiste
Viser resultater 6,101 til 6,120 av 7271
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kapring i høy hastighet : Blu-Ray

Under Siege 2 : Blu-Ray

Bilde: 16:9
    Ganske bra til oppskalert bilde og være.
    Sett denne på DVD og der var det ikke no bilde og rope hurra for.

Lyd: dolby digital 5.1
    Helt grei lyd. Bærer litt preg av og være litt lukket.
    Men tydelig tale og bein som brekker og slag som utdeles.

Helt grei oppgradering til Blu-Ray

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Battleship, Apple TV leie, 1080p HD, DD 5.1

For en film!! Plottet er enkelt, men det spiller egentlig ingen rolle. Dette er underholdning for alle penga.

Herlig bilde, lyden var flott til SD å være.

For en tidligere kystartillerist var det herlig å se skikkelig kanoner i bruk !

Battleship (2012) - IMDb

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett denne:

Gikk inn i denne med tankene om at det var en Rock Star/Almost Famous greie men jaggu tok jeg feil. Da Julianne Hough bryter ut i sang ombord på Greyhound bussen i 2 minutt av filmen så viser det seg at dette blir mer HSM/Hairspray aktig greie og forventningene skyter i taket.

Året er 1987 og småby jenta fra Oklahoma reiser til Los Angeles for å bli sangerinne. Men som de fleste håpefulle havner hun opp med å jobbe i bar å bli forelska i en av arbeidskollegaene (som selvsagt synger i band). The Bourbon Room var opphavet til Artisten over alle for tia, Stacee Jaxx, spilt mesterlig av Tom Cruise, og er stedet hvor han skal avslutte sin band karriere å gå over til solo artist. Når både skuespiller talenter og pensum fra 80 tallet står i kø så er det bare å lene seg tilbake å nyte.

Jeg vokste opp med Kiss/Twisted Sister/Scorpions etc. og når klassiker etter klassiker ruller ut av høyttalerene i litt ny innpakning så sitter jeg å bare måper.

Legger info om hvilke sanger som er med bak spoiler så kan de som vil se filmen uten å vite hva som kommer la være å lese det..

[spoiler]
    Favotittene i filmen blir vel Scorpions-Rock You like a Hurricane duett Julianne Hough og Tom Cruise, og Mash up av We Built This City ved Russel Brand vs We're not Gonna Take It ved Catherine Zeta Jones. Helt Fantastisk.

Quit Riot med Cum On Feel The Noize til rulleteksten var bare en perfekt avslutning.

Og kan jo selvfølgelig ikke unnlate å si at teaseren på 'Dont stop believing' som kommer ganske tidlig i filmen innfris før filmen er over

Det var et musikk program på NRK på 80tallet (husker pokker ta meg ikke hva det het) hvor en episode var dedikert til (den gang regnet som) heavy metal, og den episoden hadde jeg på vhs opptak å så et utall ganger. Halve det programmet var jo med i denne filmen. Nostalgi så d holdt..
    [/spoiler]

Hadde forventa meg denne skulle være bra, etter 2 minutter steg forventningene 10 hakk, og etter endt rulletekst så var jeg fremdeles noen cm over bakken.

Filme 10/10 Bilde 9/10 Lyden kunne på en slik film vært litt bedre, men 8.5/10 vil jeg si. Savna litt mer bass.

Anbefales sterkt!!!!!!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Killer Joe

Kort omtale av søndagens film.

En mann med narkogjeld ansetter en leiemorder til å drepe moren sin for å få utbetalt livsforsikringen hennes. Uten å røpe for mye kan jeg si at ting ikke helt går som planlagt.

Beste filmen jeg har sett på lenge. Skikklig mørk, dyster og til tider veldig brutal film som som klaffet helt perfekt synes jeg. Alle skuespillerene gjorde en god jobb, men må si Matthew McConaughey gjør en kjemperolle som leiemorderen Joe.

Anbefales

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp sett denne:

Gikk inn i denne med tankene om at det var en Rock Star/Almost Famous greie men jaggu tok jeg feil. Da Julianne Hough bryter ut i sang ombord på Greyhound bussen i 2 minutt av filmen så viser det seg at dette blir mer HSM/Hairspray aktig greie og forventningene skyter i taket.

Året er 1987 og småby jenta fra Oklahoma reiser til Los Angeles for å bli sangerinne. Men som de fleste håpefulle havner hun opp med å jobbe i bar å bli forelska i en av arbeidskollegaene (som selvsagt synger i band). The Bourbon Room var opphavet til Artisten over alle for tia, Stacee Jaxx, spilt mesterlig av Tom Cruise, og er stedet hvor han skal avslutte sin band karriere å gå over til solo artist. Når både skuespiller talenter og pensum fra 80 tallet står i kø så er det bare å lene seg tilbake å nyte.

Jeg vokste opp med Kiss/Twisted Sister/Scorpions etc. og når klassiker etter klassiker ruller ut av høyttalerene i litt ny innpakning så sitter jeg å bare måper.

Legger info om hvilke sanger som er med bak spoiler så kan de som vil se filmen uten å vite hva som kommer la være å lese det..

[spoiler]
    Favotittene i filmen blir vel Scorpions-Rock You like a Hurricane duett Julianne Hough og Tom Cruise, og Mash up av We Built This City ved Russel Brand vs We're not Gonna Take It ved Catherine Zeta Jones. Helt Fantastisk.

Quit Riot med Cum On Feel The Noize til rulleteksten var bare en perfekt avslutning.

Og kan jo selvfølgelig ikke unnlate å si at teaseren på 'Dont stop believing' som kommer ganske tidlig i filmen innfris før filmen er over

Det var et musikk program på NRK på 80tallet (husker pokker ta meg ikke hva det het) hvor en episode var dedikert til (den gang regnet som) heavy metal, og den episoden hadde jeg på vhs opptak å så et utall ganger. Halve det programmet var jo med i denne filmen. Nostalgi så d holdt..
    [/spoiler]

Hadde forventa meg denne skulle være bra, etter 2 minutter steg forventningene 10 hakk, og etter endt rulletekst så var jeg fremdeles noen cm over bakken.

Filme 10/10 Bilde 9/10 Lyden kunne på en slik film vært litt bedre, men 8.5/10 vil jeg si. Savna litt mer bass.

Anbefales sterkt!!!!!!!
    Du skal vel på KISS på viking stadioen? Det skal vertfall jeg 8)

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Du skal vel på KISS på viking stadioen? Det skal vertfall jeg 8)
    Har ikke helt bestemt meg, var mest min brors greie, men vurderer det litt ja.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så i går Chaos med bl.a. Jason Statham, har likt han helt siden lock, stock and two smoking barrels, så det var mest derfor den ble bestilt.
    var klar for en middelmådig film, som de siste hans har vært, men ble veldig positivt overasket over denne filmen som ikke bare inneholder slossing.
    er nok den beste etter snatch og lock,stock.
    ble ikke skuffet over bilde eller lyd, så det var greit nok.

anbefales

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Har ikke helt bestemt meg, var mest min brors greie, men vurderer det litt ja.
    Er nok snart utsolgt nå, gikk unna 17 tusen billetter første dag. En kompis av meg som var i Oslo i fjor å sa det var verdt det, da var det ikke tvil når de skulle til Stavanger. Blir nok siste konserten i Norge så ville bestilt hadde jeg vært deg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Killer Joe

Kort omtale av søndagens film.

En mann med narkogjeld ansetter en leiemorder til å drepe moren sin for å få utbetalt livsforsikringen hennes. Uten å røpe for mye kan jeg si at ting ikke helt går som planlagt.

Beste filmen jeg har sett på lenge. Skikklig mørk, dyster og til tider veldig brutal film som som klaffet helt perfekt synes jeg. Alle skuespillerene gjorde en god jobb, men må si Matthew McConaughey gjør en kjemperolle som leiemorderen Joe.

Anbefales
    Kjekt at du skriver omtale om denne filmen,da jeg selv liker litt filmer med svart dyster humor.Så nå er den bestilt fra cdon og har den vel en plass ute i november.8)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hard To Kill

Hard To Kill

Blu-Ray

Nok en Seagal film oppskalert til blu-ray med plenty utdeling av Ørtæv.

Bilde:
    Ganske bra til oppskalert bilde og være.
    Kansje litt soft enkelte steder.

Lyden: dts hd-ma 5.1
    Tja, greit ikke no mere en det.
    Vokalen er forbedret fra DVD.

Filmen: 3,5 ( Sett den et par ganger før ;p )
    Bilde: 5 ( Gunnet godt oppskalering av bildet )
    Lyd: 4 ( Tydelig vokal trekker opp fra 3 til 4 )

I enjoy watching the asswoooping :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wrath of the Titans

Wrath of the Titans 3D Blu-ray

Kan ikke si annet en at det er god underholdning.

99 minutter gikk fort egentlig, ikke sett eller lest no mye om den så her var jeg helt blank da jeg startet og se den.

Bilde: 16:9 3D :-D
    Meget bra gjenomført, ingen overdrivelser av 3D.
    Men i noen sener slår den til med litt imponerende 3D effekter.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Et likanes lydspor.
    Tydelig og detaljert lyd, og masser bruk av lyd i alle kanaler.
    Et godt LFE lydspor gir god tyngde i lyden. Mest morro blir det om en har en potent subwoofer eller flere
    ( skal slå av room comp på svsene og skru opp lyden 4 hakk til neste gang jeg ser den )

Filmen: 5
    Bilde: 5,5 ( manglet de helt imponerende 3D bildene. Underwold-4 syns jeg enda er filmen jeg har sett med mest imponerende 3D )
    Lyd: 6 ( grom lyd med Kronos

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Wrath of the Titans 3D Blu-ray

Kan ikke si annet en at det er god underholdning.

99 minutter gikk fort egentlig, ikke sett eller lest no mye om den så her var jeg helt blank da jeg startet og se den.

Bilde: 16:9 3D :-D
    Meget bra gjenomført, ingen overdrivelser av 3D.
    Men i noen sener slår den til med litt imponerende 3D effekter.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Et likanes lydspor.
    Tydelig og detaljert lyd, og masser bruk av lyd i alle kanaler.
    Et godt LFE lydspor gir god tyngde i lyden. Mest morro blir det om en har en potent subwoofer eller flere
    ( skal slå av room comp på svsene og skru opp lyden 4 hakk til neste gang jeg ser den )

Filmen: 5
    Bilde: 5,5 ( manglet de helt imponerende 3D bildene. Underwold-4 syns jeg enda er filmen jeg har sett med mest imponerende 3D )
    Lyd: 6 ( grom lyd med Kronos
    +1

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abowe the law

Abowe the law: AKA, Niko

Blu-Ray

Grei oppsaklering igjen.
    Kansje litt mangel på den siste finpussen på skarpheten.

Lyd: TrueHD 5.1
    Gjentagelse på de foregående Segal filmene i samleboksen...
    Grei lyd. Men blir matt og kjedelig mot moderne lydspor.

Filmen: 3 ( ikke så mye asswooping som de andre filmene )
    Bilde: 4,5
    Lyd: 4

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Scifien LOOPER med Bruce Willis. Minnet litt om Twelwe Monkeys... Tidsreiser osv.

En av de beste filmene jeg har sett i år, gir den trekk for litt dårlig slutt, men den var jo slående i forhold til tittelen da.

Terningkast 5

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    American Psycho: 8

Bra film, veldig god storyline, var spent gjennom hele fortellingen. Skjønte ikke så mye av slutten, det bare plutselig sluttet. Om noen vil med spoiler tags forklare hva som skjedde, er jeg meget fornøyd.

Bilde og lyd var helt O.K. så på netflix, det var en 12 år gammel film i HD, men akkurat sånne filmer er det ikke så viktig heller, bare at det er et godt HD bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prometheus

Har endeleg fått somla meg til å sjå denne no. Har gleda meg lenge!

Bilde: 5
    Lyd: 4 DD True HD 7.1. Syns ikkje lyden var imponerande på nokon måte.
    Film: 2

+ Kule effektar, ein del uffne greier, stilig "landskap", spanande med historien før Alien filmane.

- Tydeleg CGI på ein del ting, totalt meiningslaus historie, ingen handlingar i filmen heng på greip, usannsynleg dumme folk i framtida.

Alt i alt ræl utan like. Bortkasta to timar. Ridley Scott må ha fått eitt drypp sidan forrige film...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har endeleg fått somla meg til å sjå denne no. Har gleda meg lenge!

Bilde: 5
    Lyd: 4 DD True HD 7.1. Syns ikkje lyden var imponerande på nokon måte.
    Film: 2

+ Kule effektar, ein del uffne greier, stilig "landskap", spanande med historien før Alien filmane.

- Tydeleg CGI på ein del ting, totalt meiningslaus historie, ingen handlingar i filmen heng på greip, usannsynleg dumme folk i framtida.

Alt i alt ræl utan like. Bortkasta to timar. Ridley Scott må ha fått eitt drypp sidan forrige film...
    Den var vel litt drøy:shock:Må ikke bare sitte og analysere og se etter feil når man ser filmen,Bedre og lene seg tlbake og ta det får det det er(underholdning):wink:
    Gidder ikke og sitte og se etter feil og over analysere når jeg ser film
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg E.T aniversary editon på blu-ray igår, sykt klart bilde, aldri sett den så bra før, og lyden var også kjempebra. Stemningen i filmen var som altid helt upåklagelig, de lager ikke sånne filmer lenger.

Anbefales på det groveste.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Såg E.T aniversary editon på blu-ray igår, sykt klart bilde, aldri sett den så bra før, og lyden var også kjempebra. Stemningen i filmen var som altid helt upåklagelig, de lager ikke sånne filmer lenger.

Anbefales på det groveste.
    Fleste har vel sett denne, gleder meg til å se den på Blu-Ray i helgen, gudene vite hvor lenge siden det er siden jeg så den sist.

The Debt (2010) fikk jeg sett i går , som vanlig visste jeg ikke døyten om filmen når jeg stappet den i spilleren, ser heller aldri trailere. Så denne kom så et sjokk på hva slags film det var, sterk historie med fantastiske skuespillere.
    Tre mossad agenter jakter etter kirurgen av Birkenau på 60-talet, 30 år senere blir de samlet igjen å sannheten er i ferd med å komme frem.
    En positiv overraskelse. God lyd hadde den også.

8/10.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Donnie Darko.
    for en film....den anbefales på det sterkeste, en ganske spesiell film som krever en del tenking, men for en deilig film å se, skikkelig fin musikk å soudtrack.

ps: dette er ikke noen film for alle, ganske spesiell film.

Side 306 av 364 FørsteFørste ... 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 286 296 302 303 304 305 306 307 308 309 310 316 326 336 346 356 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •