Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 305

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 305 av 364 FørsteFørste ... 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 301 302 303 304 305 306 307 308 309 315 325 335 345 355 ... SisteSiste
Viser resultater 6,081 til 6,100 av 7271
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei nei, denne gangen har de gjort en morsom og uventet vri på det hele, nemlig og bare sminke Depp hvit, noe som kom som en stor overraskelse på meg ihvertfall.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=corleone]Så akkurat Dark Shadows, filmen handler om Barnabas, en mann som blir forvandlet til en vampyr av en sjalu heks, etterhvert blir han lagt i en kiste og ligger der i 200 år. I 1972 blir kisten oppdaget og Barnabas våkner til liv.
    Fantastisk morsom film av Tim Burton med sitt vanlige crew av Depp og Bonham Carter.QUOTE]
    Såg filmen for et par uker siden syns den var heilt grei, er stor fan av Tim burton og spessielt Sweeny todd

Syns ikkje hvite ansikt er "brukt" opp enda men tror ikkje det bør komme så mange fleire :P

Active steelbook_g sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tim Burton + Johnny Deep = GULL!!!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alice in Wonderland var ikke mye bra, Corpse Bride er jo hyggelig.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dark shadows går på leie lista.

Så forsåvidt 'Hamilton i nationens interesse' i går og ble meget positivt overasket.

Habil spion action film som ikke holder igjen på brutaliteten, jeg som er vant med hollywood dill dall fikk mildt sagt en overaskelse tidlig i filmen.

Også meget artig og se en slik action film som ikke nynner den amerikanske nasjonal sangen i 'skjulte' undertekster.

Nå bør jeg og si fra at jeg ikke har lest noen av bøkene så kan ikke så mye om hvilke friheter som har blitt tatt fra kilde materiale.

Syntes den var absolutt på linje med bourne filmene (som jeg syns har en tendens til og bli litt oppskrytte) og persbrandt maner fram en vel så beintøff som bond bare uten gutte sjarmen og de noe feilplasserte vitsingen.

Han portretterer en Hamilton som dreper for nasjonen, han er god til det og han er et ødelagt menneske på grunn av det.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Battleship

Blu-Ray

Ahh I like :-D

Starter noe seigt med noe sånn kjærlighets kliss før det ender opp på båtene.

Meeeen når det starter... Ohh, dæven som det svarer...

Skuespill er vel oppe på NG. Kan si Rihanna et av de bedre, skuespillerne... etter hvert.

Må si jeg ga f... i skuespiller prestasjoner for jeg ble noe overvelmet av Action som presset på og presset på :-D

Bilde:
    Ikke topp, men fryktelig nært da.
    Det som trekker ned er noen effekter som virker billige.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Topp lyd. Lyden inviterer deg til og skru opp noen hakk ekstra
    Bassen er ikke overdrevet, men kan si akkurat passe. Virker som de holder igjen noe på LFE under 20hz der det gjerne hadde passet med litt ekstra massasje :-D

Filmen: 4
    Bilde: 6
    Lyd: 6+++

Makan til slik Action kan ikke jeg huske og ha sett. Selv Transfomers-3 må se seg slått av denne.

Anbefales når du vil sette deg ned og bli underholdt av litt over the topp Action. :-D

Sett for andre gang, denne gang med " nedgraderte " forsterkere til fronter og center... ;-)

Hadde en enda heftigere seanse lydmessig denne gangen :-D

Selv om det mangler litt fylde når en trekker seg under 20 hz så er det rimelig heftig med trykk og punch i mange eksplosjoner :-D

Newcomer tobkas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tron Legacy

Tron legacy: Bra bilde og lyd manuset nådde ikke helt like høyt... Vil si at dette kan være en referansefilm innen 3-D filmer når det gjelder lyd å bilde! Dette er en oppfølger til en film som ble laget i 1982! Prøvde å se den og men det kan du nesten gi opp med den kvaliteten...

Bilde:
    Veldig bra 3d bilde på nesten hele filmen. Noen av scene er dårlig animert. De bytter ratio flere ganger i filmen for å skape et bedre 3d bilde når det først skjer noe og tar av 3d flere ganger. Syns dette ga en veldig bra effekt!
    Formater som blir brukt er 1.78 : 1 (IMAX 3-D versjonen) 2.35 : 1 (ikke 3-D)

Lyd: DTS HD 7.1 Master Audio
    Bra lyd må ta opp lyden for å høre den gode sourond effekten i mange av scenene. De har jobbet mye med lyden!

Bilde: 6
    Lyd: 6

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i diskusjoner rundt nedlas vs kjøpefilm at det er negativt med trailere før filmen.. Det er ganske mange gullkorn jeg hadde gått glipp av hadde jeg ikke sett gjennom trailerene ja.

Ikke minst denne:

Margaret Matheson (Sigourney Weaver) og Tom Buckley (Cillian Murphy) er 2 universitets professorer som i tillegg til undervisning klasserommet slår ihjel tia ved å avsløre juksemakere som hevder å ha evner som overnaturlig/klarsynt/telepati etc.

Etter at vi har fulgt dem en på etpar standard oppdrag så skiftes fokuset over på Simon Silver (Robert DeNiro), en legendarisk magiker som gjør comeback etter 30 års fravær, og unge Buckley ser sitt snitt til å få has på den største av de alle. Det viser seg fort at dette ikke akkurat er snåsamannen det er snakk om ja

Filmen er ganske mørk, men syntes bildet var meget bra. Lyden derimot VAR bra. Siden det er endel 'overnaturlige' hendelser i filmen så er det nok av hendelser med kule lyder rundt i rommet, og TrueHD lydsporet var helt fantastisk.

Jeg syntes filmen så meget bra ut i trailer, men hadde aldri turt håpe på så bra. Helt fantastisk.

Bilde 8/10, Lyd 9.5/10 og filmen 9.5/10. Anbefales sterkt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg (og) nettopp sett.

Men i motsetning til han før meg så har jeg storkost meg.

Ikke så lenge siden jeg så Mirror Mirror og hadde historien friskt i minne, men som den så har de her og tatt seg endel frihet iforhold til bl.a. Disney utgaven, noe som gjør at man ikke vet hva som kommer til å skje egentlig.

Snehvit (Kristen Stewart) greier å rømme fra dronningens (Charlize Theron) fangenskap og da hu stikker inn i en forhekset skog hvor dronninga ikke kan bruke magien sin så må hun ut å hyre seg en handyman (les huntsman )

Han begynner raskt å angre på å ha tatt jobben, og bytter rimelig kjapt arbeidsgiver og blir Snehvits beskytter.

Med skurkene i hælene settes kursen mot gamle bekjente og forsterkninger til å ta opp kampen mot dronninga, og på veien møter de både kjente og kjære (en gjeng på 7 bl.a.)

Dette er en ganske mørk og voldelig utgave av denne historien, og jeg likte det meget godt. Ufattelig bra filming med mye dybdefølelse i panoreringer etc. med trær og lignende i forgrunnen. Disken har og tilnærmet perfekt bilde kvalitet og var en fryd å se på.

I tillegg til en visuell verden man blir dratt inn i så var bruken av surround kanalene noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Bakkanalene brukes aktivt til både snakking (speilet), skogs/stemnings lyder, musikk og ikke minst plassere seer midt i kampene som det er en del av. Bra trøkk og masse bass. Synes faktisk Titanic igår var tam i forhold.

Filmen 9/10, lyd og bilde 10/10, anbefales på det sterkeste. Region A Bluray seff
    +1

Denne fallt virkelig i smak hos meg også !

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    +1

Denne fallt virkelig i smak hos meg også !
    1+

Samme her, god underholdning

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snurret vel 9 filmer i helgen, bla:

I 2D, så da ble det Piranha DD.
    Hva skal vi si om denne, noen morsomheter men mer teit og hjernedødt. Denne prøver jo tydeligvis ikke å være seriøs så kan ikke dømme den etter det, en fin start på filmhelgen etter en dag på jobb.
    Hasselhoff scenene kom uventet å var temmelig morsomme.

6/10.

Hadde hørt endel forskjellig om denne her, må si jeg koste meg skikkelig. Får jo servert de typiske Jock, Loser og Slut karakterene, mye kommer uventet og den ba på flere overraskelser, blant annet endel nytt vi ikke hadde sett før. En fin nykommer i skrekkfilm kategorien.
    Blu-rayen hadde en vanvittig lyd.

8/10.

Så har vi denne her da, er nok en film de fleste har sett fra før. God superhelt film, her får vi samlet action og morro i søkk og kav. At superheltene samles betyr ikke verdens beste plot, føler det hele kunne vært bedre, kjenner endel av det fra før å du vet nøyaktig hvor det fører.
    Har fortsatt Watchmen, TDK og First Class høyere enn denne.

Men uansett, tøff film, underholdene og en forrykende god lyd.

8/10.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitz med Jason Statham... Egentlig en film som kunne blitt til noe mer, men som ruster bort i sin egen kulhet. Statham er forøvrig også en seriøst "ræva" skuespiller!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,481
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Blitz med Jason Statham... Egentlig en film som kunne blitt til noe mer, men som ruster bort i sin egen kulhet. Statham er forøvrig også en seriøst "ræva" skuespiller!
    Safe var også en av de jeg så i helgen, kan bare si så mye at jeg håper vi ikke får høre den dårlige amerikanske aksenten hans igjen.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Safe House (2012) - IMDb

Håpet på en grei action film i kveld, og det ble det faktisk.

Fikk en følelse av at handlingen drar meg mot Bourne på et vis.

CIA sine skittene hemmeligheter og hva CIA vil gjøre for og holde de skult...

D.Washington og R.Reynolds leverer godt skuespill og Reynolds karakter virker ikke som en drittsekk i denne filmen... motsettning til andre filmer jeg har sett me han.

Bilde:
    Håndholde kamera rigger er brukt en del.
    På min tv var ikke bildet helt topp, var litt støy.
    Ellers er det ganske bra.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Action spor med mye lyd.
    Kunne ikke høre noe som imponeret stort. Bortsett fra en liten eksplosjon på slutten

Bilde: 5 ( strekker meg langt da )
    Lyd: 5 ( Bare og skru opp litt )

Action nesten hele tiden og tiden 1 t.50 min gikk faktisk raskt.
    Har også sett denne nå og må si meg helt enig i din anmeldelse.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det kvalifiserer i denne tråden, men fikk just sett The Walking Dead Ep1 Season 3.
    Kan bare si WOW. Endelig.
    Og det svarte til forventningene ja. Me LOVE TWD!

Kommer forøvrig på FOX CRIME til torsdag

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kapring på åpent hav

Blu-Ray

Handlingen er kjent.

Bilde: 16:9
    Faktisk ikke så væst bilde. Har sett filmen på dvd og da var den heller en skuffelse bildemessig.
    Bildet er godt frisket opp, så en kan tydelig se "fordelene" til Erika Eleniak
    Ikke så imponerende i de alder mørkeste senene.
    Men alt i alt en meget god oppfringskin av bilde

Lyd: dolby digital 5.1
    Sånn midt på treet bare.
    Mener huske at lyden på denne er i utgangspungtet ganske elendig.

Syns da at oppgraderingen var såpass bra bildemessig at det var vært en post

Å jeg skulle ønske en dag jeg kunne gå og se hver en krinkel og krok ombord på USS Missouri aka Mighty Mo aka Big Mo.

Litt historie:
    Mighty Mo var det første som avfyrte sine våpen i Operasjon Dessert Storm.
    Med både sine kraftige 16" og Tomahawk krysser rakerter.

Husker det godt da jeg var inne til 1. gangstjeneste da og jeg så dette på om natten på tv, live fra ombord Uss Missouri.
    Var oppe da det var gått rykter om at det sansynligvis ville skje den natten.

Med Kinosalen som hovedansvar ble den preppet og klar for info til leiren den natten før jeg kom meg is seng.

Ja det var tider det

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07
    Vet ikke om det kvalifiserer i denne tråden, men fikk just sett The Walking Dead Ep1 Season 3.
    Kan bare si WOW. Endelig.
    Og det svarte til forventningene ja. Me LOVE TWD!

Kommer forøvrig på FOX CRIME til torsdag
    Takk for å gjøre meg oppmerksom på denne. Opptakeren skal gjøres klar

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kom over denne filmen mens eg stod på bensistasjonen og venta i dag.
    Har hverken sett eller høyrt noko som helst om filmen, fant ut den kunne være grei titting utpå kvelden.

Vill ikkje sei så mykje om plottet i filmen da eg føler at det ødelegger litt av filmen :P filmen føregår ivetfall i sin fulle heilheit på ein kafe dvs 99 prosent av filmen skjer inne på en kafe.

For den som eventuelt vill lese meir om sjølve filmen:
    Café (Video 2011) - IMDb

Skal ikkje sei så mykje om lyd og bilde da eg såg denne streama på headweb men er også ikkje ein film der bilde og lyd har så ekstreme konsekvenser. dog var lyd og bilde så bra at en klarte og leve seg inn i filmen.

Storymessig så var det en bra film, hadde eit morsomt plott og artig vri.

Definitvit ikkje ein film for den som liker brutal action eller spenning for her er det absolutt ingen ( på en god måte).

Dette er en avslappende film rett og slett. var behagelig og sjå etter ein stressandes dag

Så om du liker "denne" type film så er dette en film som anbefalast, er ikkje en rein "dame" film men langt i fra noen gutte film..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prometheus " Special Edition " 3D

Prometheus 3D Blu-ray: 4-Disc Collector's Edition

5-6 dager siden filmen lå i postkassen og nå er den sett.

Oppbygging av historien og Xenomorph og hvor den oppsto ?? Tja, nesten vertfall...
    Syns det var litt stillestående historie, vi fikk ikke så mye informasjon.

Bilde:
    Det var ikke sikkelig 16:9 som vi er blitt bortskjemt med på tidligere 3D filmer. Med 50" plasma så blir 3D bildet for lite med CinemaScope format.
    Irriterer meg at en ikke får kalibrert 3D bilde sikkelig :-( Håper det kommer en kalibreringsdisk snart.

Over til det en så, mørk men detaljert bilde.
    Opp mot Underworld-4 3D så syns jeg det er på nesten lik linje, Underworld-4 hadde noen sener som var mere imponerende 3D.
    Alt i alt, slettes ikke værst.

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Ja her var det kvalitet.
    Alle kanalers brukes og setter opp et passende lydbilde.
    Ingen overdreven bassbruk, bare noen småsjefe drag i starten.

Sett bare 1 trailer til filmen og ellers ikke lest noe om handling.

Filmen: 4,5
    Bilde: 5 ( sikkert mere potensiale om en hadde en kalibrert skjerm som var 3D kalibrert )
    Lyd: 6 ( svak 6 )

Side 305 av 364 FørsteFørste ... 165 175 185 195 205 215 225 235 245 255 265 275 285 295 301 302 303 304 305 306 307 308 309 315 325 335 345 355 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •