Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 303

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 303 av 364 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 6,041 til 6,060 av 7273
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så igår kveld Innocence of Muslims på YouTube, selvfølgelig ikke mye til film og det er helt utrolig at denne tullefilmen kan skape så mye støy og bråk, men jeg er ikke troende så jeg forstår jo ikke dette her. Bra bilde men elendig lyd
    Hvor lang utgave har du funnet ? Står jo enkelte steder at den skal være 2t lang, men tror lengste jeg fant var 15 min el no.. link ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var nok den jeg også så, veldig dårlig klippet var den ihvertfall.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, hva skal man si? Gikk ikke inn i denne med de høyeste forventningene.

Tragiske skuespillere med enda verre replikker. Noe lovende start men det går rett i dass etter 20 minutter, skuffende og ekstremt kjedelig.
    Rihanna gjør denne filmen bare flauere, og hva gjør Neeson i denne egentlig? Basically ingenting.

Plottet var latterlig etter min mening, arrogante amerikanere gjøres om til helter nok en gang. Det 60-70 år gamle museum skipet var selfølgelig fulladet å klar for kamp å slår alien technology i høyeste grad. Men nå var disse alienene dumme som brød da.

Spesialeffektene har vi sett før i Transformers, og blir fort gamle i denne.
    Hvordan de har klart og bruke 1.1 mrd på dette forstår ikke jeg, heller at en film kunne synke lavere enn 2012.

Eneste positive i denne var Creedence Clearwater Revival.

Stay away - 2/10.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord

Tja, hva skal man si? Gikk ikke inn i denne med de høyeste forventningene.

Tragiske skuespillere med enda verre replikker. Noe lovende start men det går rett i dass etter 20 minutter, skuffende og ekstremt kjedelig.
    Rihanna gjør denne filmen bare flauere, og hva gjør Neeson i denne egentlig? Basically ingenting.

Plottet var latterlig etter min mening, arrogante amerikanere gjøres om til helter nok en gang. Det 60-70 år gamle museum skipet var selfølgelig fulladet å klar for kamp å slår alien technology i høyeste grad. Men nå var disse alienene dumme som brød da.

Spesialeffektene har vi sett før i Transformers, og blir fort gamle i denne.
    Hvordan de har klart og bruke 1.1 mrd på dette forstår ikke jeg, heller at en film kunne synke lavere enn 2012.

Eneste positive i denne var Creedence Clearwater Revival.

Stay away - 2/10.
    Nå har jeg nettopp hatt jobb kollegaer på lasagne og film, og da stod Avengers (en hadde med sin reg b.) og Battleship på menyen.

Og Battleship var like gøy andre gangen, ikke stay away
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå har jeg nettopp hatt jobb kollegaer på lasagne og film, og da stod Avengers (en hadde med sin reg b.) og Battleship på menyen.

Klarte du å se en reg B film??:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde nok ikke maktet å se den igjen

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Klarte du å se en reg B film??:-D
    Det gikk bare så vidt.

Men når jeg valgte engelst under disk oppstart så fikk jeg ikke teksting når Black Widow er fanget av russerne, måtte sette på descriptive engelsk for å se hva de snakka, sånn er d aldri på ekte utgivelser

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk bare så vidt.

Men når jeg valgte engelst under disk oppstart så fikk jeg ikke teksting når Black Widow er fanget av russerne, måtte sette på descriptive engelsk for å se hva de snakka, sånn er d aldri på ekte utgivelser

Jeg valgte det samme på min og da var det teksting når Black Widow snakker russisk...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikveld ble det:

Fra mannen bak Appleseed og Appleseed Ex Machina kommer Starship Troopers 4, Invasion.

Denne filmen kan skilte med de 3 hoved karakterene fra den første, Rico, Ibanez og Carl. (men desverre uten stemmene fra orginalen til tross for at Casper Van Dien er Exec Producer)

(Jeg tar høyde for at folk har sett nr. 1 og kjenner karakterene )

Soldatene ombord på Alesia blir sendt til Fort Casey, en Federation base, for å redde bemanningen fra bugs, og mens de er inne rekvirerer Carl Jenkins romskipet John A. Warden, skipet til Ibanez, til et superhemmelige formål.

På vei hjem på Alesia etter fullført oppdrag blir de kontaktet av Rico og får beskjed om at de har mistet kontakten med Carl og skipet, og de blir omdirigert på et redningsoppdrag.
    De finner skipet drivende livløst og må inn for å finne ut hva som har skjedd. Og da begynner morroa

Samme animasjons stil som de 2 Appleseed filmene, ikke så lekkert som FF Spirits Within, men alikevel meget bra. Er laget for og med amerikanske stemmer så det er japanerene selv som får en evt. dårlig dubba utgave.

Jeg digger Starship Troopers, og syntes både 2 og 3 var meget underholdende. Som animasjons film så blir det en slags reboot, og jeg syntes det var meget bra.
    Lyd og bilde er strålende, 8-9/10 kanskje, og filmen 8/10.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Så filmen for ett par dager siden selv også. Helt enig i at lyd og bilde er bra. Men her ser vi at folk har forskjellig smak. Synes denne filmen rett å slett var gørrkjeldelig. Fikk 0 sympati for Katniss, og etter filmen var slutt var vi egentlig ikke noe lengre enn vi var når den begynte. Har hørt det er en triologi, så skal ikke dømme den helt nedenom å hjem før alle 3 filmene er ute, og jeg har sett de, men som standalone var denne filmen i mine øyne ihvertfall toppen en 3'er eller 4'er.
    Som om jeg skulle sagt det selv, pen dame i rollen som Katniss men det var alt det positive med denne tullefilmen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking The Avengers

The Avengers (2012) - IMDb 3D

Høye forventninger til filmen, eller rettere sakt til Bilde og Lyden.

Mye humor og mye action = Veldig underholdene :-D

Historien er ikke vanskelig og skønne, enkel som f...
    slemming kommer, slemming prøver ta over jorden, slemming får bank... slemming tar halen mellom beina og gir ydmyket opp.

Bilde:
    Ekte godt gammelt 16:9 format :-D :-D :-D Valutta for pengene for oss med tv :-D

Starta litt på det skeive planet, da jeg merket at kalibrerings justeringene som jeg plottet inn ikke var blitt lagret sist gang, så måtte starte filmen på nytt, med hurra resultat.
    Meget bra bilde.
    Med utgangspungt i Underwold-4 som er den eneste andre filmen jeg har i 3D så er det ganske bra. Men må si at Underworld-4 har noen mere imponerende 3D effekter.
    Likevel holder det veldig bra stand
    Ikke overdreven bruk av 3D er helt ok syns jeg.

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Fantastik lyd... Men....
    Det er sener som virkelig det kunne vært smut på med dypbass her for og gjort det til et ultimat morro action lydspor.
    Skal da sies at den mangelen på dypbass gjør en kan skru opp og lade rimelig bra. Ende opp på -5dB uten antydninger til problem, og kunne gått enda høyere.

Film: 5 ( det er sener som fikk med til og få noen latterkuler under veis her som gir litt ekstra kredd)
    Bilde: 6
    Lyd: 5 ( En forventer mektig dypass fra en film med slikt bilde og action )

Til slutt vil jeg trekke frem en sene som holdt på og få meg til og trille i golvet av latter...
    Senen har følgene konge replikk.. “ puny god ”

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Til slutt vil jeg trekke frem en sene som holdt på og få meg til og trille i golvet av latter...
    Senen har følgene konge replikk.. “ puny god ”
    [SPOILER]Puny God.......
    [/SPOILER]

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp storkost meg med:

En gjeng ungdommer skal reise på hyttetur, den klassiske kombinasjonen: Tøs, Sportsidiot, taper, naiv smart jente og fornuftig smart gutt.
    Det klippes frem og tilbake mellom disse og en gjeng kontorrotter som driver å forbereder noe som disse ungdommene tydeligvis skal bli offer for.

Vel fremme på hytta i skogen, som viser seg å være et slags big-brother hus, finner de raskt frem øl og musikk og truth or dare, og ender selvfølgelig opp nede i den mørke creepy kjelleren. Let the games begin

Story og script er 50% skrevet av mesteren Joss Whedon (Avengers ressigør) og han har med seg alt fra humor til klasiske referanser til tidligere samarbeidspartnere/skuespillere.

Visste sånn halvveis hva jeg gikk til, men dette tok bare helt av.

Sinnsyk lyd med tanke på surround og ikke minst bass.

Bilde og lyd 9,5/10 og filmen 9,5/10, helt fantastisk.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp storkost meg med:

En gjeng ungdommer skal reise på hyttetur, den klassiske kombinasjonen: Tøs, Sportsidiot, taper, naiv smart jente og fornuftig smart gutt.
    Det klippes frem og tilbake mellom disse og en gjeng kontorrotter som driver å forbereder noe som disse ungdommene tydeligvis skal bli offer for.

Vel fremme på hytta i skogen, som viser seg å være et slags big-brother hus, finner de raskt frem øl og musikk og truth or dare, og ender selvfølgelig opp nede i den mørke creepy kjelleren. Let the games begin

Story og script er 50% skrevet av mesteren Joss Whedon (Avengers ressigør) og han har med seg alt fra humor til klasiske referanser til tidligere samarbeidspartnere/skuespillere.

Visste sånn halvveis hva jeg gikk til, men dette tok bare helt av.

Sinnsyk lyd med tanke på surround og ikke minst bass.

Bilde og lyd 9,5/10 og filmen 9,5/10, helt fantastisk.
    Helt enig Shallow_ Synes den filmen var helt rå, og jeg liker ikke engang den sjangeren film :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ocean Wonderland 3D

Ocean Wonderland 3D Blu-ray

Ja, måtte avslutte samleboksen : Jean-Michel Cousteau's Film Trilogy (Dolphins & Whales/Sharks/Ocean Wonderland Blu-ray 3D

Avslørende svakheter bildemessig for 3D, legger merke til at side kantene er det en ikke naturlig avslutning av bildet, beveger seg ut av skjermen om du skjønner.

Filmen.
    Helt ok men med en noe irriterende vokal.

Bilde: 16:9
    Ok bilde, noen svakheter.
    Trøsten er at av og til er det vanvittig gode 3D bilder.

Lyden: DTS HD-HR 5.1
    Nydelig lyd med fylde i bunnen. Så den med bare XTZ subene, men likevel nydelig og rolig bass i LFE kanalen

Det er en naturdokumentar så gir ingen karakter for den.

Bilde: 4 ( av og til bilder som tar pusten av en som kvalifiserer til 6 )

Lyd: 5
    Helt ok, kansje litt trettende så sent på en fredagskveld når en er slapp fra før.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Martyrs

Martyrs, hadde igår et gjensyn med denne grusomme filmen.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,500
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Martyrs, hadde igår et gjensyn med denne grusomme filmen.

Og...?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk sett Act of Valor her i går på en slow søndag. Må si jeg koste meg med denne, tross litt dårlig story og dårlig skuespill, ikke så rart da den er spilt inn av ekte Navy Seals.
    Har lyst til å si den var realistisk gjennom det hele, men flere av action scenene var litt drøye. De har også emnet at Amerikanere er helter nok en gang å bedre enn alle andre, vertfall den ene scenen hvor en soldat redder sine fellow men uten å spoile for mye. Den har et par sterke scener som var meget bra.

Godt bilde og spesielt ekstremt god lyd på blu-rayen som øker filmen et hakk og to, vil anbefale denne om du ikke forventer en ny Black Hawk Down eller Hurt Locker.

Koste meg stort sett - 8/10.

Titanic fikk jeg sett på Lørdag, merk: 2D. Stor forbedring fra DVDen, igjen god lyd med meget detaljert knirking og bråk fra skipet, fantastisk.

Filmen kjenner nok de fleste til, har sett denne flere ganger å blir aldri lei av den. Mange har nok bare spolt frem til skroget treffer isen men synes de 90 minuttene før isberget er like bra som siste del. Den varer en god stund 3 timer, men er verdt gjerne en visning eller to.

Skaff deg denne BD releasen - 8/10.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva syns du om bildet på titanic? det er gjort endel kaldere (blåere) enn hva jeg husker fra kino og det jeg ser på hdtv utgaven.

liker virkelig ikke denne fargingen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Indiana Jones " Raiders of the Lost Ark "

Jakten på den forsvunne skatten (1981) - IMDb

Såpass lenge siden jeg har sett den på tv at jeg ikke husket noe av den, bortsett fra den rullende stenen og flysenen da de uheldigvis sprenger det.

Bildet:
    Tja, bedre blir det vel ikke.
    Gammel film setter jo sine begrensninger, men ingen fare... man ser det man trenger og se

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Morsom bruk av LFE på slag når indy slåss, liksom tunge slag... hehe
    Ellers syns jeg det er veldig bra med tanke på at filmen ordinært kom med Dolby Stereo.

Filmen: 4
    Bilde: 5
    Lyden: 5

Lyd og bilde er veldig bra resturert.

Og... Den gode gamle THX lyd logoen er i starten :-D

Side 303 av 364 FørsteFørste ... 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 293 299 300 301 302 303 304 305 306 307 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •