Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 302

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 302 av 364 FørsteFørste ... 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste
Viser resultater 6,021 til 6,040 av 7276
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes norsk film- og TV-skuespill holder en generelt betydelig lavere kvalitet enn andre land
    Helt enig. Nesten så jeg har helt gitt opp norske filmer..........

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp storkost meg med Battleship, og jeg tror det nest siste bildet i filmen sier alt:

-imag1665-2-jpg

10/10 over hele fjøla, sånn skal film være!!!!!!

Og bortsett fra den 'my daddy always said' regla så syntes jeg Rihanna gjorde en kanon jobb
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drive Angry

Drive Angry 3D Blu-ray

Blu-Ray 2D/3D Så den i 2D

Som vanlig har Cage stort sett bare et ansiktsurykk.

Men som en død mann på jakt etter hevn så går det rimelig greit...

Bilde: 16:9 og da mener jeg 16:9 :-D
    Filmen er 3D men etter og lest litt om bilde så er vist ikke 3D så veldig bra, selv om det er sener der jeg gjerne skulle sett i 3D så det får bli neste gang jeg ser den.
    2D er bra, men ikke helt der oppe.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Action spor som er helt ok. Grei punch i skuddene og ellers andre action sener.

Film: 4,5
    Bilde: 5 ( svak 5`er )
    Lyd: 5

Ellers gjør William Fichtner en sikkelig av og til morsom karakter spessielt når han kjører hehe
    "that`s the way i like it aha aha".. :-D
    Og kan nevne en sene i et nedlagt industribygg med en Suv som jager Cane... Den er bare konge... se den så skjønner du hvorfor hehe

Og Amber Heard er sååååå deilig :-D

Kan anbefales som en kveld der du bare vil lene deg tilbake med en film som har litt av alt, biler, damer, badass motherfuckers og skitsekker som får der som de har kommende.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Adele: Live at the Royal Albert fucking Hall

Adele: Live at the Royal Albert Hall Blu-ray

Konsert Blu-Ray

Var vel ikke det lureste og se denne etter og sett en film i kveld også (ovenfor).

Adele har en fantastisk stemme, kraftfull og ren. Så sent på kvellen blir en trøtt av det hele, men konserten nytes likevel

Bilde:
    Er vel ikke av det beste som er og finne på blu-ray.
    Bildet er alt for... Soft rett og slett.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Veldig god lyd, nesten ikke bass og mye fokus på Adele`s stemme.
    Men det høres rett og slett herlig ut.
    Spessielt når det kommer til Someone like you som er litt rørende faktisk
    Lydsporet kommer virkelig til rette med en over gjennomsnittet god senter kanal

Anbefales for de som har lyst på en konsert med Adele`s fantastiske stemme

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Kon-Tiki på Bergen kino KP1, og det skal sies at det var en meget god film, både innen norsk og internasjonal standard (syns nå jeg da). Bilde og lyd var fantastisk (nå er jeg sjelden på kio men men) og jeg var imponert over måten filmen forløp, både med kameraføring og skuespillerprestasjoner.
    Selvsagt har di tatt seg noen kunstneriske friheter,men film er nå film, skal man ha mer reelt bør man se dokumentaren (noe jeg akter å gjøre når jeg kommer hjem, den ser jeg iallefall en gang hvert år).
    Så alt i alt meget fornøyd og god valuta for kinopengene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G.I Joe: The rise of Cobra

Rotet litt i filmhylla og fant frem G.I Joe: The rise of Cobra som jeg ikke har rukket å se enda. Noe overdrevet og tildels middelmodige animasjoner. At mennesker blir utstyrt med høyteknologisk utstyr er greit å godta, men når alminnelig motorsykkel går sidelegns frem og tilbake på veien er det litt "over the top". Alt i alt en bra film, men noen av effektene kunne verdt bedre gjennomført.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Into The White

Så igår Into The White, en tysk og en britisk jager skyter hverandre ned oppi den norske fjellheimen, de fleste overlever og alle søker tilflukt i en hytte.
    Dette er basert på en sann historie visstnok og jeg tenker det var en spent stemning i hytta der.
    Filmen er helt ok, bra bildet, lyden er stort sett dialogdrevet, ikke mye musikk eller effekter her.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så igår Into The White, en tysk og en britisk jager skyter hverandre ned oppi den norske fjellheimen, de fleste overlever og alle søker tilflukt i en hytte.
    Dette er basert på en sann historie visstnok og jeg tenker det var en spent stemning i hytta der.
    Filmen er helt ok, bra bildet, lyden er stort sett dialogdrevet, ikke mye musikk eller effekter her.
    Dette minner om en finsk-russisk film med navn "Kukushka" (Gjøken) fra 2002. Vel verdt en kikk, realistisk og usentimental.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Safe

Så igår Safe, gammel oppskrift på actionfilm, Statham redder ung jente fra skumle russere, masse actionscener, kjever knekkes bla bla bla...
    Dette er nok siste Statham filmen jeg har sett tror jeg, hadde følelsen av og ha sett den før gitt.
    Lyd og bilde er bare ok.

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være litt enig med deg der. Det tok meg 3 omganger å se ferdig denne filmen. HEHE

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Hunger Games " The unseen version "

The Hunger Games (2012) - IMDb

Lest mye forskjellig anmeldelser av denne. Alt fra den suger til den er kjempebra.

Jeg legger meg på den positive siden, da den var en del bedre en jeg har forestilt meg.
    Selv om starten var noe rolig og bakgrundshistoriebyggende, ehh, jeg kunne se på Jennifer da
    Tar sin tid før filmen tar til med action.
    Og når den tar til... litt spennende av og til selv om en kan fåre se enkelte hendelser.

Må legge til at fra de entrer Hunger Games så hadde det vært meget morsomt med 3D

Bilde:
    Syns bildet er ganske bra. Bortsett fra noen av effektene som er litt... billige.

Lyden: dts hd-ma 7.1
    Hadde ganske store forventninger til et godt lydspor på filmen på forhånd.
    Og kan ikke si jeg ble skuffet.
    Filmen har alt fra små Detaljer, til actionfylt lydspor med eksposjon til dypbass som rister godt i romet

Filmen. 4,5 til 5
    Bilde: 5
    Lyd: 6

Kunne tenke meg og sett denne i 3D format da de Entrer Hunger Games da det er en del sener det det ville være meget morsomt med 3D effekter i skogen..

Men kort oppsymert så er det en kveld med god underholdning som gikk bedre en forventet.
    En film du får litt av alt, dog ikke for den som er ute etter en bedre historie og som er ute etter og ødelegge filmnytelesn med og må tenke i stedet for og la ting ske

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så igår Safe,

Lyd og bilde er bare ok
    Denne har nå fått nesten full score på den amerikanske bluray'en, med 4.5/5 på bilde og 5/5 på lyd.

Hvilken bluray utgave er det du har sett ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den amerikanske utgaven. Selv om jeg skriver at bildet er ok betyr ikke det at det dårlig, tvertimot.
    Med BD har man blitt såpass bortskjemt med godt bilde at det skal litt til for å imponere meg, noen filmer gjør det men denne gjorde ikke det, denne var "vanlig bra" hvis du forstår og derfor også bare ok

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,296
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Hero og House of the flying Daggers med dama igår, på bluray.

Begge så nydelige ut på projektorlerret, en liten nedtur var at dama ville høre på det engelske DTS-HD sporet på Hero.

Jeg synes voiceover på kungfu filmer er patetisk, og bare noe de hjernedøde amerikanerne trenger.

Men for et gjensyn. Hero er klart den beste filmen av denne triologien... Tror dette er favorittfilmen min over alle andre filmer. Er en film jeg kan se om og om og om igjen. Jeg blir så trist når de to gjennomborer det sverdet.

En veldig stor film, rørende og utrolig vakker. Fotoshots er helt sinnsyke, det er litt grain i bildet, men alle de vakre fargene veier opp. Nærbilder av ansikter var helt rått på projektoren.

Til forskjell fra dvd ene jeg hadde, så følger det med mye ekstramateriell på blurayene, tilogmed noen intervju med selveste Tarantino, som vel stod for presantasjon og promo for Hero i statene.

House of the flying daggers er bra den også, bare det at Hero er så sinnsykt bra i forhold. Jeg liker også hun jenta som er gjenganger i alle nyere kungfu filmer...

At ikke Hero vant Oscar for beste utenlandske film forstår jeg ikke, hvem vant det året? Oscar er den filmprisen som jeg har minst respekt for, er bare kameraderi og spyttslikking hele veien.

Jeg gir Hero 6 av 6 Lydogbilde 6 av 6.
    House of flying daggers 5 av 6. Lyd 6 av 6. bilde 4 av 6.

Curse of the golden flower film 4 av 6, lyd 6 av 6, bilde 6 av 6.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moby Dick

Så igår Moby Dick, hadde store forhåpninger til denne, elsker historien om Moby Dick men ble vel litt skuffet, William Hurt gjør en ok tolkning av Captain Ahab men er ikke i nærheten av Gregory Peck sin. Filmen mangler det lille ekstra men filmen er helt ok som tidtrøyte, filmen er 2t og 9minutter lang men jeg ser at den amerikanske er ca en time lengre, litt rart at den norske er såpass mye kortere siden dette egentlig er en minisere for tv.
    Bildet er veldig fargeløst men helt ok til en tv produksjon og være, lyden er veldig bra.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snow white and the huntsman

For min del ble denne en flopp,desverre. Chris Hemsworth kommer tidligere rett fra Thor og The Avengers så forventningene var høye. At valget falt på Kristen Stewart som snøhvit likte jeg ihvertfall ikke.

Jegeren blir innhentet for å drepe snøhvit, finner henne, og faller for henne. Deres flukt tilbake til motstandsbevegelsen blir straks hardere da dronningen har sendt flere jegere for å jakte på de. De dukker plutselig hopp i hytt og pine og flere middelmådige kamper utspiller seg....

Lyd og bilde var derimot brukbart.
    Godt bilde med gode fargegjengivelser og lyden var heller ikke veldig mye å utsette på, dog det kunne vært litt mer bass en del steder.

Lyd: 5-
    Handling: 3-
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg (og) nettopp sett.

Men i motsetning til han før meg så har jeg storkost meg.

Ikke så lenge siden jeg så Mirror Mirror og hadde historien friskt i minne, men som den så har de her og tatt seg endel frihet iforhold til bl.a. Disney utgaven, noe som gjør at man ikke vet hva som kommer til å skje egentlig.

Snehvit (Kristen Stewart) greier å rømme fra dronningens (Charlize Theron) fangenskap og da hu stikker inn i en forhekset skog hvor dronninga ikke kan bruke magien sin så må hun ut å hyre seg en handyman (les huntsman )

Han begynner raskt å angre på å ha tatt jobben, og bytter rimelig kjapt arbeidsgiver og blir Snehvits beskytter.

Med skurkene i hælene settes kursen mot gamle bekjente og forsterkninger til å ta opp kampen mot dronninga, og på veien møter de både kjente og kjære (en gjeng på 7 bl.a.)

Dette er en ganske mørk og voldelig utgave av denne historien, og jeg likte det meget godt. Ufattelig bra filming med mye dybdefølelse i panoreringer etc. med trær og lignende i forgrunnen. Disken har og tilnærmet perfekt bilde kvalitet og var en fryd å se på.

I tillegg til en visuell verden man blir dratt inn i så var bruken av surround kanalene noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Bakkanalene brukes aktivt til både snakking (speilet), skogs/stemnings lyder, musikk og ikke minst plassere seer midt i kampene som det er en del av. Bra trøkk og masse bass. Synes faktisk Titanic igår var tam i forhold.

Filmen 9/10, lyd og bilde 10/10, anbefales på det sterkeste. Region A Bluray seff

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Snow white and the huntsman

For min del ble denne en flopp,desverre. Chris Hemsworth kommer tidligere rett fra Thor og The Avengers så forventningene var høye. At valget falt på Kristen Stewart som snøhvit likte jeg ihvertfall ikke.

Jegeren blir innhentet for å drepe snøhvit, finner henne, og faller for henne. Deres flukt tilbake til motstandsbevegelsen blir straks hardere da dronningen har sendt flere jegere for å jakte på de. De dukker plutselig hopp i hytt og pine og flere middelmådige kamper utspiller seg....

Lyd og bilde var derimot brukbart.
    Godt bilde med gode fargegjengivelser og lyden var heller ikke veldig mye å utsette på, dog det kunne vært litt mer bass en del steder.

Lyd: 5-
    Handling: 3-

+1

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så igår Moby Dick, hadde store forhåpninger til denne, elsker historien om Moby Dick men ble vel litt skuffet, William Hurt gjør en ok tolkning av Captain Ahab men er ikke i nærheten av Gregory Peck sin. Filmen mangler det lille ekstra men filmen er helt ok som tidtrøyte, filmen er 2t og 9minutter lang men jeg ser at den amerikanske er ca en time lengre, litt rart at den norske er såpass mye kortere siden dette egentlig er en minisere for tv.
    Bildet er veldig fargeløst men helt ok til en tv produksjon og være, lyden er veldig bra.
    Må være enig i at denne er kun middels bra. Et fantastisk cast, men de skulle byttet på hvem som spilte Ahab og presten.
    Kulissene i scenene på land ser også veldig dårlige ut, langt bedre når de er på sjøen.
    Det er foresten en grov feil med coveret, Moby har hull i halefinnen, noe som er et av de viktige kjennetegnene på ham, da blir det dumt med det bildet de har brukt.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innocence of Muslims

Så igår kveld Innocence of Muslims på YouTube, selvfølgelig ikke mye til film og det er helt utrolig at denne tullefilmen kan skape så mye støy og bråk, men jeg er ikke troende så jeg forstår jo ikke dette her. Bra bilde men elendig lyd

Side 302 av 364 FørsteFørste ... 162 172 182 192 202 212 222 232 242 252 262 272 282 292 298 299 300 301 302 303 304 305 306 312 322 332 342 352 362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •