Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 301

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 301 av 364 FørsteFørste ... 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 297 298 299 300 301 302 303 304 305 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste
Viser resultater 6,001 til 6,020 av 7269
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Så filmen for ett par dager siden selv også. Helt enig i at lyd og bilde er bra. Men her ser vi at folk har forskjellig smak. Synes denne filmen rett å slett var gørrkjeldelig. Fikk 0 sympati for Katniss, og etter filmen var slutt var vi egentlig ikke noe lengre enn vi var når den begynte. Har hørt det er en triologi, så skal ikke dømme den helt nedenom å hjem før alle 3 filmene er ute, og jeg har sett de, men som standalone var denne filmen i mine øyne ihvertfall toppen en 3'er eller 4'er.
    Enig med deg filmen skuffet meg og lyd og bilde på den er bra, men ikke 10/10...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Enig med deg filmen skuffet meg og lyd og bilde på den er bra, men ikke 10/10...
    blu-ray.com har nå gitt den 5/5 på lyd og riktignok bare 4.5/5 på bilde, men jeg så ikke noe å utsette. Var noen closeups som var ufattelig detaljerte, og merket meg spesielt scenen hvor Katniss [spoiler]hopper uti vannet etter flammehavet[/spoiler]..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    blu-ray.com har nå gitt den 5/5 på lyd og riktignok bare 4.5/5 på bilde, men jeg så ikke noe å utsette. Var noen closeups som var ufattelig detaljerte, og merket meg spesielt scenen hvor Katniss [spoiler]hopper uti vannet etter flammehavet[/spoiler]..
    Jada, men er blu-ray.com de som har fasiten da? Hvis du sammenligner den med bildekvaliteten på f.eks The Avengers kan den ikke få 10/10 fra meg, men filmen har meget god lyd og bildekvalitet.
    Mvh Andreas

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avengers har feil format, og diskvalifiserer seg dermed fra referansekvalitet imho!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,524
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Avengers har feil format, og diskvalifiserer seg dermed fra referansekvalitet imho!
    Jeg skjønner ikke hvorfor denne er i 16:9 format, men den holder uansett referansekvalitet på lyd/bilde/film.8)
    Mvh Andreas

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktet sier a Joss valgte 16:9 fordi 3D effekten fungerer bedre i smalere format, og at det er bedre når det skjer mye action vertikalt..
    Rimelig håpløs avgjørelse spør du meg, filmen kler ikke 16:9 formatet spesielt godt, den hadde helt klart vært mere episk i 2:35:1

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Da fikk jeg, og så Hunger Games igår, og det er fremdeles årets ubestridte beste film.

Lyd og bilde er helt fantastisk, og digger den BSG-aktige kameraføringen etc.

10/10/10, de som IKKE liker denne filmen er jo de som må feile noe
    syntes hele filmen var tragisk oppskrytt, og hadde gigantiske brister i plottet... jeg liker god film, ikke dette her8)
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så jeg KON-TIKI på utekino i Lyngdal. En lerret på 18 meter x 6 meter gjorde jaggu susen. Bildet var virkelig bra og lyden er den beste jeg har hørt på en komersiell kino, tror jeg. Ingen refleksjoner etc gjorde virkelig underverker. Utrolig dynamikk. Filmen i seg selv synes jeg er noe av det aller, aller beste som har kommer fra Norge. 10 poeng ekstra pga av at Aksel Hennie ikke er med.

Avsluttingsvis:
    Dagspressen mener at Herman i Kon-Tiki-filmen blir fremstilt som en feiging. Vel, en person som reiser ut på en flåte på åpent hav på en 8000 km lang reise er neppe en feiging, uansett hvordan man vrir og vender på det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    syntes hele filmen var tragisk oppskrytt, og hadde gigantiske brister i plottet... jeg liker god film, ikke dette her8)
    Det er da inderlig godt at det er lov å ha forskjellig smak fremdeles, tenk om jeg bare fikk lov ä like det dere gjør, grøss å gru

(Nå quotet jeg kun din post Bodin, men refererte til alle som ikke syntes HG var like bra som jeg syns )
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk omsider sett Avengers i går. Meget bra bilete og lyd. Pga. manglande display i receiveren min, brukte eg ein del tid på å finna rett lydmodus, men når eg fann det var det suveren lyd.

Filmen i seg sjølv var slett ikkje verst, og er nok den beste Marvel-filmen. Her er Hulken spesielt kul!

Forøvrig einig med scena som er nevnt som favoritt tidlegare her. Eg tok meg sjølv i å le ekstremt høgt heilt for meg sjølv. Det same fekk same karakter i filmen meg til å gjera nokre minutt tidlegare

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Battleship akkurat, en film som har blitt mer eller mindre slaktet rundt omkring.

Meget positivt overasket, bra handling, bra bilde og veldig bra lyd!

Ingen store overraskelser i filmen men den leverte en action opplevelse med et utrolig lyd spor. En film som er verdt å ha i samlingen og som en kan se flere ganger.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    I går så jeg KON-TIKI på utekino i Lyngdal. En lerret på 18 meter x 6 meter gjorde jaggu susen. Bildet var virkelig bra og lyden er den beste jeg har hørt på en komersiell kino, tror jeg. Ingen refleksjoner etc gjorde virkelig underverker. Utrolig dynamikk. Filmen i seg selv synes jeg er noe av det aller, aller beste som har kommer fra Norge. 10 poeng ekstra pga av at Aksel Hennie ikke er med.

Avsluttingsvis:
    Dagspressen mener at Herman i Kon-Tiki-filmen blir fremstilt som en feiging. Vel, en person som reiser ut på en flåte på åpent hav på en 8000 km lang reise er neppe en feiging, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Kan ikke skjønne hvorfor du misliker Hennie så sterkt?? Han er da langt ifra det verste vi har ? Personlig syns jeg han gjør det bra, gjorde en god figur i Max Manus også..

Kon Tiki har jeg forøvrig høye forventninger til

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Battleship

Battleship

Blu-Ray

Ahh I like :-D

Starter noe seigt med noe sånn kjærlighets kliss før det ender opp på båtene.

Meeeen når det starter... Ohh, dæven som det svarer...

Skuespill er vel oppe på NG. Kan si Rihanna et av de bedre, skuespillerne... etter hvert.

Må si jeg ga f... i skuespiller prestasjoner for jeg ble noe overvelmet av Action som presset på og presset på :-D

Bilde:
    Ikke topp, men fryktelig nært da.
    Det som trekker ned er noen effekter som virker billige.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Topp lyd. Lyden inviterer deg til og skru opp noen hakk ekstra
    Bassen er ikke overdrevet, men kan si akkurat passe. Virker som de holder igjen noe på LFE under 20hz der det gjerne hadde passet med litt ekstra massasje :-D

Filmen: 4
    Bilde: 6
    Lyd: 6+

Makan til slik Action kan ikke jeg huske og ha sett. Selv Transfomers-3 må se seg slått av denne.

Anbefales når du vil sette deg ned og bli underholdt av litt over the topp Action. :-D

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Kan ikke skjønne hvorfor du misliker Hennie så sterkt?? Han er da langt ifra det verste vi har ? Personlig syns jeg han gjør det bra, gjorde en god figur i Max Manus også..

Kim
    Buuuuuu dårlig skuespiller...

Og Max Manus var en ensidig glansbilde/propaganda sak. Flammen & Sitronen var feks mye mer ærlig.

Oslogjengen likviderte også tyskersympatisører, men det blir ikke nevnt med en eneste scene.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Battleship

Blu-Ray

Ahh I like :-D

Starter noe seigt med noe sånn kjærlighets kliss før det ender opp på båtene.

Meeeen når det starter... Ohh, dæven som det svarer...

Skuespill er vel oppe på NG. Kan si Rihanna et av de bedre, skuespillerne... etter hvert.

Må si jeg ga f... i skuespiller prestasjoner for jeg ble noe overvelmet av Action som presset på og presset på :-D

Bilde:
    Ikke topp, men fryktelig nært da.
    Det som trekker ned er noen effekter som virker billige.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Topp lyd. Lyden inviterer deg til og skru opp noen hakk ekstra
    Bassen er ikke overdrevet, men kan si akkurat passe. Virker som de holder igjen noe på LFE under 20hz der det gjerne hadde passet med litt ekstra massasje :-D

Filmen: 4
    Bilde: 6
    Lyd: 6+

Makan til slik Action kan ikke jeg huske og ha sett. Selv Transfomers-3 må se seg slått av denne.

Anbefales når du vil sette deg ned og bli underholdt av litt over the topp Action. :-D
    Godt å se en 'god' omtale av denne. Min USA utgave ligger i Køln og leveres på døra imorra ettermiddag akkurat i tide til FILM!!!!!!

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ogå fått samme steelbook utgaven, men ikke satt den på.
    Og ikke i morgen, men FREDAG, så leveres The Walking Dead zombie hodet OG Saw 1-7 pakken med kjeveknekkeren HEHE.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kim
    Jeg synes rett og slett han er en dårlig skuespiller og jeg synes ikke fyren passer på film. I Max Manus synes jeg også han gjorde en platt jobb, i likhet med de fleste andre der.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes rett og slett han er en dårlig skuespiller og jeg synes ikke fyren passer på film. I Max Manus synes jeg også han gjorde en platt jobb, i likhet med de fleste andre der.
    Er du av typen som konsekvent hater norsk film, eller bare enkelt skuespillere? Bare spør

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du av typen som konsekvent hater norsk film, eller bare enkelt skuespillere? Bare spør

Kim
    Nå er vi vel veldig OT her, men kan selvsagt gi et svar:
    Jeg synes norsk film- og TV-skuespill holder en generelt betydelig lavere kvalitet enn andre land, men Kon-Tiki likte jeg, samt Kongen av Bastøy, for å ta noen eksempler. Jeg har sett flere dokumentarer som var knallbra. Max Manus synes jeg var platt, forhastet og med grusomt skuespill av flere i filmen. Jeg synes mange norske skuespillere ikke behersker realistisk skuespill. Det blir unaturlige dialoger og teaterskuespill.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,104
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpendables 2 på Farsund kino!

Side 301 av 364 FørsteFørste ... 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 261 271 281 291 297 298 299 300 301 302 303 304 305 311 321 331 341 351 361 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •