Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 300

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 300 av 364 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste
Viser resultater 5,981 til 6,000 av 7265
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Nei, nå har jeg hørt det og! Dette er jo på grensa til horribelt Kose seg med The Expendables2 , men ikke denne??

The Expendables er den verste søla som er laget på lenge! Er så klisje og så sinnsykt oppbrukt!!

Det skinner så sykt igjennom at Stallone har regi på denne filmen, trist! Og som skuespiller med trynet fullt av botox, uten evne til å gjengi et eneste ansiktsuttrykk, stiller han i samme klasse som Steven Seagal!

Måtte bare si det

Dark Knight Rises var konge!! Men er dessverre enig i det ble for dumt det du nevner!
    Grunnen til den nye (ikke det at jeg har sett den enda) men har sett den første, er bare slå av hjernen, nyt de gamle heltene som vi alle (vertfall jeg) vokste opp med. Bare det syns jeg er knall.
    Håper på å se Seagal i en EX3 da

PS Simon West regisserte den siste.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg ser den folkens!

Men klarer bare ikke å kose meg, når det blir så ekstremt klisje! Man skjønner liksom replikken en halvtime før den kommer

Men skjønner hva dere mener, de gutta var jo mine helter en gang i tiden også! Selvom jeg bare er 89 mod!

En annen ting, jeg var ikke klar over at det var Klipsch høyttalere på Kilden kino? Det var det jaggu!

Men når de reklamerte med 7.1 Dolby Digital, og de har minst 7 høyttalere på hver vegg, går da flere ht på samme kanal? Sorry hvis jeg spør dumt!

Er vel også mer enn én sub?

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen ting, jeg var ikke klar over at det var Klipsch høyttalere på Kilden kino? Det var det jaggu!

Men når de reklamerte med 7.1 Dolby Digital, og de har minst 7 høyttalere på hver vegg, går da flere ht på samme kanal? Sorry hvis jeg spør dumt!

Er vel også mer enn én sub?

Kim

Ble satt inn Klipsch på den mest lokale THX godkjente kinoen i sommer også.
    Endelig nå går det 2D film som er vært og sjekke ut så skal på kino og se Expendebals 2

Er det noe mere avansert oppsett så er det mulig og stille delay på surroundhøytalere bakover i kinoen. Altås ikke alle surround høytalerene har samme delay.
    Men det er fortsatt da 7.1 format som spilles av.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ble satt inn Klipsch på den mest lokale THX godkjente kinoen i sommer også.
    Endelig nå går det 2D film som er vært og sjekke ut så skal på kino og se Expendebals 2

Er det noe mere avansert oppsett så er det mulig og stille delay på surroundhøytalere bakover i kinoen. Altås ikke alle surround høytalerene har samme delay.
    Men det er fortsatt da 7.1 format som spilles av.
    Er snakk om Kilden kino Tønsberg, bare så det er sagt

Vet ikke helt om jeg skjønnte svaret ditt! Bruker de flere høyttalere pr kanal?

Er 7.1 bare formatet? Så er det prossesoren og en eller annen software som gjør resten?

Kim
    DIY - Inconcert Miles | Klipsch |Denon | Behringer | Samsung 75"| Shakers

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er snakk om Kilden kino Tønsberg, bare så det er sagt

Vet ikke helt om jeg skjønnte svaret ditt! Bruker de flere høyttalere pr kanal?

Er 7.1 bare formatet? Så er det prossesoren og en eller annen software som gjør resten?

Kim
    Ja, de bruker flere pr kanal.
    Og med både surround med samme delay (små saler) og med mulighet for og justere delay bakover i salen (fortrinsvis store saler)

Det er nok nå en prossesor en trenger for de digitale kinoene.
    Har bare erfaring fra gammel dårlig analog kino i Forsvaret med beste format som Dolby-SR.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg ser den folkens!

Men klarer bare ikke å kose meg, når det blir så ekstremt klisje! Man skjønner liksom replikken en halvtime før den kommer
    Pleier også slite med dette, men tror EX2 skal være fin underholdning, får nok vente på blu rayen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt på "adams epler" med mads mikkelsen i spissen igår,fenomenal dansk svart humor på sitt beste "Fukssvansen" er forørig også å anbefale.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja det var avkobling fra julekjaset ja :-D

Syltynn historie... Beinhard Action... Høy underholdingsfaktor... Og et par gubber som begynner og dra på åra...

Og tror jammen Sly er i litt bedre form en han var på Rambo-4...

Bilde: Bra.
    Til tider kansje litt vel mørkt.

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Helt greit lydspor. Til tider når de hardeste action senene pågikk lider det litt av at det er lagt på for mye lyd. Skulle ønske de fikk frem skudd, smell og eksplusjoner mere.
    ( for tiden er min referanse på sikkelig attakk, smell og råhet i lyden Hot Fuzz )

Grei skuring på en kveld så gir den en

Sett en gang igjen i kveld.

Kan si det sånn at med en del nytt utstyr i hus siden sist en så... så er det nå virkelig heftig lyd på denne filmen.
    Spessielt slutten setter seg så en føler det på kroppen :-D

Oppvarming da jeg håper på og se nr 2 på kino denne uken :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det var mandag og min kone var bortreist, leide jeg en film jeg normalt ikke ville brukt tid på. Valget falt meget nølende på Freelancers:

Freelancers (2012) - IMDb

Av erfaring vet jeg at nyere filmer med De Niro stort sett er bunnskrap og dritt. At 50 Cent er med hjalp ikke, men at Run Forest Run Whitaker, Dana Delany og Vinnie Jones var med, høynet håpet på at kanskje filmen allikevel var verdt å se. Den gang ei. Den begynner faktisk ikke så galt og man får opp håpet litt, men det rives fort ned igjen. Historien har så mange snarveier og hull at det er helt håpløst. Enkelte dialoger er så dårlige at man skulle tro Aksel Hennie hadde en finger med i spiller, eventuelt Wam og Vennerød for å overdrive litt.
    Bilde og lyd var godkjent, sånn for å dra frem noe positivt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og dama synes Hunger Games var helt rå, jeg har ikke lest boka men filmen var skikkelig bra etter min mening.

Gir den terningkast 6

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tree of Life var en opplevelse verdt å få med seg visuelt, symbolsk, metaforisk, osv...

Syns The Cabin in The Woods var jævlig fet, en av de første filmene jeg har sett på nye utstyret (projektor, osv) så det har nok noe med saken å gjøre, men det tok bra av etterhvert.

Battleship, helt grei popcorn film. Bra lydopplevelser her og der.

The Raid Redemption anbefales, brutal og klaustrofobisk action. Er vel eneste indonesiske film jeg har sett.

The Hunger Games var ok, men skuffet over at det var så lite action.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Avengers

Igår ble det gjensyn med denne på Blu-Ray etter å ha sett den første gangen på kino. Opplevelsen ble ikke noe dårligere nå. Knallbra bilde (tv synger desverre på siste verset) og lyden var det masse fart og trøkk i.

I mine øyne har Josh Whedon gjort en tett på perfekt jobb med denne filmen. Klart den beste superheltfilmen til dags dato i mine øyne, og for første gang er HULK gjort riktig.

Ikke vanskelig å se at Josh Whedon er tegneserie fan for å si det sånn, og det er dette som jeg tror har gjort til at han har fått denne filmen så bra til :-)

Favoritt scenen:

[SPOILER]Puny God.......

[/SPOILER]

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATM (2012)

Fy f***, må være en av de dårligste og dummeste filmene jeg noen gang har sett.
    Her skal 3 venner stoppe i en minibank øde på en parkeringsplass midt på natten, ja så kan du jo tippe hva som skjer? en morder er på plass med dekk jernet han tok fra bilen til den ene karen.

De dumme scenene dukker opp en etter en, og du kan se det meste skje på en mils avstand. Selfølgelig parkerer de bilen 1 km i fra minibanken i sikkert 10 minus grader, hehe ok. Når de først bestemmer seg for å springe til bilen, springer kun han ene og ikke de andre to, det tar dem 1 time før de innser at minibanken har brannalarm og prøver å utløse denne. Denne morderen prøver også å drukne de i denne minibanken, som at den var vanntett som et badebasseng.

Nei fy, noe av det mest tragiske jeg noen gang har sett.

0/10!!! Lyd & bilde var heller ikke noe særlig.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

The Avengers

Igår ble det gjensyn med denne på Blu-Ray etter å ha sett den første gangen på kino. Opplevelsen ble ikke noe dårligere nå. Knallbra bilde (tv synger desverre på siste verset) og lyden var det masse fart og trøkk i.

I mine øyne har Josh Whedon gjort en tett på perfekt jobb med denne filmen. Klart den beste superheltfilmen til dags dato i mine øyne, og for første gang er HULK gjort riktig.

Ikke vanskelig å se at Josh Whedon er tegneserie fan for å si det sånn, og det er dette som jeg tror har gjort til at han har fått denne filmen så bra til :-)

Favoritt scenen:

[SPOILER]Puny God.......

[/SPOILER]

Helt enig! Så denne i går og den får:

Bilde: 10/10
    Lyd: 10/10
    Film: 10/10

Min favorittscene er akkurat den samme som din, holdt på å le meg ihjel selv om jeg hadde sett filmen på kino også.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løvens Konge på Blu-Ray

Bilde: ekte 16:9 :-D I like :-)
    Helt greit. De fleste kjenner vel filmen

Lyd: dts hd-ma 7.1
    Bra lyd. Dyp bass der den skal være.
    Ellers virker surround kanalene og være litt vel mye frempå.

Koselig gjennsyn

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Battleship

Sett Battleship nå og he he for en lydorgie
    Hadde ingen forventninger til denne filmen selvfølgelig men ble positivt overrasket.
    En ting jeg applauderer med denne filmen er at romvesnene IKKE hadde tentakler faktisk.
    Bra bilde og veldig bra lyd, utrolig dynamikk.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da fikk jeg, og så Hunger Games igår, og det er fremdeles årets ubestridte beste film.

Lyd og bilde er helt fantastisk, og digger den BSG-aktige kameraføringen etc.

10/10/10, de som IKKE liker denne filmen er jo de som må feile noe
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løvens Konge på Blu-Ray

Koselig gjennsyn
    Takk. Kan nok ikke sees for ofte, den der. Musikken er jo genial også.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Da fikk jeg, og så Hunger Games igår, og det er fremdeles årets ubestridte beste film.

Så filmen for ett par dager siden selv også. Helt enig i at lyd og bilde er bra. Men her ser vi at folk har forskjellig smak. Synes denne filmen rett å slett var gørrkjeldelig. Fikk 0 sympati for Katniss, og etter filmen var slutt var vi egentlig ikke noe lengre enn vi var når den begynte. Har hørt det er en triologi, så skal ikke dømme den helt nedenom å hjem før alle 3 filmene er ute, og jeg har sett de, men som standalone var denne filmen i mine øyne ihvertfall toppen en 3'er eller 4'er.

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_

Skal ikke uttale meg om lyden siden jeg bare kjører 2-kanal, men ser ikke hva som var spesielt bra med bildet.
    Sier ikke at det var dårlig, men en 10'er?? Ikke på min Pioneer LX5090 iallfall.

Side 300 av 364 FørsteFørste ... 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 260 270 280 290 296 297 298 299 300 301 302 303 304 310 320 330 340 350 360 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •