Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 298

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 298 av 364 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste
Viser resultater 5,941 til 5,960 av 7276
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Act Of Valor

Act of Valor (2012) - IMDb

Wow. Er faktisk litt målløs etter og sett denne.

En har sett mang en Action film, men aldri sett en krigsfilm der de beveger seg og oppfører seg "korrekt" så nært de kan trekke det. Og nå har jeg endelig sett det i en film

Selv om en rynker på nesa med skuespillet... de er tross alt ekte Seals, Recon/Rescue, Marines m.f som spiller seg selv.

Historien i filmen er hentet fra ekte oppdrag.

Men filmen er pressentert på en slik måte at jeg tror alle kan forstå hva de faktisk ofrer når de er der ute og jobber in the dark.

Bildet: Sterkt !
    Veldig godt bilde, men mangler det lille som gjør det til topp.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Sjef lyd. Syns de kunne hevet lyden litt på skuddene, tross alt ekre skudd som brukes i denne filmen
    Men det er ikke noe problem og skru opp noen hakk for ekstra realisme...

Vil ikke sette karater på filmen. Men det er den beste Krigsfilmen om/i den moderne tid.

Bilde: 5
    Lyd: 5,5

NB !!! Filmen kan være sterk for de som kan ha problemer med og se slike type filmer.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte også godt den filmen,og meget bra lyd i den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,708
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skyline

Er nok i mindretall her, men la gå ...

Glad jeg er litt sta av og til, har lest mye negativ omtale om denne, og madammen var heller ikke entusiastisk når jeg trykka på play

Denne likte jeg faktisk meget godt, kul storry, greie effekter, bra lyd og bilde.
    Synest den hadde en del av Battle L.A i seg, bare med mindre "krig".

Bilde : 4
    Lyd : 4

Film : 5

Total : Svak 5'er

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Fifth Element

Måtte oppgradere fra DVD

Og nå er den sett på Blu-Ray.

Og WOW elite klasse lyd

Bildet er litt sånn gainstøy av og til.

Lyden er fenomenal. DTS hd-ma 5.1 :-D

På dvd var det en av de beste lydmessig. Og den følger så defenetift opp på Blu-Ray :-D
    Og for og toppe det hele av så er det et som på dvd er det rimelig Dyp og Grom bass som legges i sub(ene) :-D

Bilde: 5
    Lyd: 6+

Oppgradere... det anbefales :-D

----------------------
    EDIT

Ser det er 2 versjoner av den.

Det er en det står Remastered på covret.
    Virker som den Remasterede versjonen har et bedre bilde, men da med Ukomprimert PCM og TrueHD 5.1.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Artist

Så igår The Artist og må bare si WOW! Kanonbra film med mye sjarm og humor. At jeg skulle like en stumfilm såpass bra hadde jeg ikke forventet.
    Dette er nok ingen film for de av dere som ser film bare for effektene sin skyld siden det er stumfilm, svarthvitt og i 4:3, det gamle kinoformatet.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse to var de siste filmene jeg så:

Double Indemnity (1944)

Dette her var en skikkelig perle av en film som falt godt i smak. En uforglemmelig film med sjarm, mystisk stemning og fin humor. Skal ikke spoile noe av handlingen, er du lysten på en film-noir så blir det ikke mye bedre enn dette her.

9/10.

To Kill a Mockingbird (1962)

Nå skal det sies at jeg er fan av Gregory Peck (The Guns of Navarone, Cape Fear etc.) Så fikk jeg endelig sett filmen hvor han vant oscar for rollen som Atticus Finch, nå har ikke jeg lest boken noe flere sier er en fordel. Hadde jeg lest boken hadde jeg nok hatt mer forståelse over flere av karakterene.

En fin film som falt godt i smak uansett.

8/10.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Disse to var de siste filmene jeg så:

Double Indemnity (1944)

Dette her var en skikkelig perle av en film som falt godt i smak. En uforglemmelig film med sjarm, mystisk stemning og fin humor. Skal ikke spoile noe av handlingen, er du lysten på en film-noir så blir det ikke mye bedre enn dette her.

9/10.

Nå skal det sies at jeg er fan av Gregory Peck (The Guns of Navarone, Cape Fear etc.) Så fikk jeg endelig sett filmen hvor han vant oscar for rollen som Atticus Finch, nå har ikke jeg lest boken noe flere sier er en fordel. Hadde jeg lest boken hadde jeg nok hatt mer forståelse over flere av karakterene.

8/10.

Helt enig Double Indemnity var råbra...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sett ferdig

Lola (Miley Cyrus), eller LOL som hun kalles, går på highschool og er forelska, men livet går ikke alltid som man forventer. Etter en sommerferie har typen vært utro og livet snus opp ned. Hu roter med beste guttevenn, og blir uvenner, og så venner igjen, samme med bestevennina. Mora, ei rimelig heit Demi Moore (jeesus Ashton, hvordan kunne du gi slipp på det ??) prøver å være hipp men samtidig streng, men har nøyaktig de samme utfordringene som dattera. Amerikansk Highschool film på sitt beste, og på sitt beste synes jeg dette er meget underholdende (filmen er forøvrig laget i nyere tid, i farger, widescreen og med lyd )

Mange nye unge skuespillere i denne, og de vil jeg se mer av (ei som kunne vært søstera til Mila Kunis bl.a. ), i tillegg til noen godt etablerte, som feks overnevnte Demi Moore som jeg håper får et lite comeback med denne filmen.

Meget bra bilde og lyd i filmen, 7.1 DTS HD MA med god bruk av surround til atmosfære, og bra trøkk i musikk og ikkeminst band scenene (gutta i filmen spiller i band)

Lyd og bilde 9/10, filmen 8.5/10 anbefales!

Og hvis du trenger 3 gode grunner til å se denne, look no further:

http://www3.pictures.stylebistro.com...-Nt-AAPkjl.jpg
    http://mobilezonegt.com/graphics1/fe...ysexy69532.jpg
    http://ia.media-imdb.com/images/M/MV...1bWU@._V1_.jpg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Helt enig Double Indemnity var råbra...
    De må se til å gi ut flere klassikere på blu-ray, er en del bra fra gamledager.
    Ikke lenge til vi får Hitchcock boksen

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da har jeg nettopp sett ferdig

Lola (Miley Cyrus), eller LOL som hun kalles, går på highschool og er forelska, men livet går ikke alltid som man forventer. Etter en sommerferie har typen vært utro og livet snus opp ned. Hu roter med beste guttevenn, og blir uvenner, og så venner igjen, samme med bestevennina. Mora, ei rimelig heit Demi Moore (jeesus Ashton, hvordan kunne du gi slipp på det ??) prøver å være hipp men samtidig streng, men har nøyaktig de samme utfordringene som dattera. Amerikansk Highschool film på sitt beste, og på sitt beste synes jeg dette er meget underholdende (filmen er forøvrig laget i nyere tid, i farger, widescreen og med lyd )

Mange nye unge skuespillere i denne, og de vil jeg se mer av (ei som kunne vært søstera til Mila Kunis bl.a. ), i tillegg til noen godt etablerte, som feks overnevnte Demi Moore som jeg håper får et lite comeback med denne filmen.

Meget bra bilde og lyd i filmen, 7.1 DTS HD MA med god bruk av surround til atmosfære, og bra trøkk i musikk og ikkeminst band scenene (gutta i filmen spiller i band)

Lyd og bilde 9/10, filmen 8.5/10 anbefales!

Og hvis du trenger 3 gode grunner til å se denne, look no further:

http://www3.pictures.stylebistro.com...-Nt-AAPkjl.jpg
    http://mobilezonegt.com/graphics1/fe...ysexy69532.jpg
    http://ia.media-imdb.com/images/M/MV...1bWU@._V1_.jpg
    Dette hadde vært min grunn; http://www.bestcelebrityhairstyles.c...ore-Hair-1.jpg
    Tror ikke jeg kommer til å se den dog

Kjørte på med Jeepers Creepers (2001) i går, denne synes jeg alltid er lovenede å bra første 30 minuttene før det begynner å gå nedover. Er vel rundt 2-3 år siden sist jeg så den sist.
    Grei nok en mandag etter trening.

7/10.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UNDERWORLD-Awakening

Så Underworld- Awakening i går, nå må det være siste film vel, den klart svakeste av de fire som har kommet og det blir bare mer og mer latterlig når det i hver film skal presenteres en ny "rase" med blodsugere og skumle bikkjer.
    Filmen var også veldig kort, 1t 18minutter.
    Filmen ble sett i 2d og det var knakende godt bilde her, lyden var ekstremt dynamisk, har bare stereo nå men tror jeg må tilbake til flerkanals i kinoen snart gitt

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Woman in Black

Så også igår The Woman in Black, dette var en go gammeldags spøkelsesfilm.
    Har sett en eldre utgave for mange år siden og denne var absolutt på høyde med den, hvis ikke bedre.
    Godt og se Harry Po...jeg mener Daniel Radcliffe i andre roller enn Harry Potter rollen.
    Bra bilde, ikke knivskarpt men det er vel meningen med en slik film, skikkelig "skvettelyd" er det også.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Så Underworld- Awakening i går, nå må det være siste film vel, den klart svakeste av de fire som har kommet og det blir bare mer og mer latterlig når det i hver film skal presenteres en ny "rase" med blodsugere og skumle bikkjer.
    Filmen var også veldig kort, 1t 18minutter.
    Filmen ble sett i 2d og det var knakende godt bilde her, lyden var ekstremt dynamisk, har bare stereo nå men tror jeg må tilbake til flerkanals i kinoen snart gitt

Den er en påkjenning for hjemmekinoer på lydsiden ja :-D
    Bass så det holder på den

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Den er en påkjenning for hjemmekinoer på lydsiden ja :-D
    Bass så det holder på den
    Så også den filmen igår og det var sykt med bass igjennom hele filmen8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,092
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord

8/10.
    Boka anbefales på det aller varmeste. Du får den for 149 og nedover (vil jeg påstå)

Drep ikke en sangfugl - Harper Lee - Paperback (9788203208935) » Bokkilden

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Boka anbefales på det aller varmeste. Du får den for 149 og nedover (vil jeg påstå)

Drep ikke en sangfugl - Harper Lee - Paperback (9788203208935) » Bokkilden
    Ser at A Time to Kill også er basert på bok, det hadde jeg ingen anelse om.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp storkost meg med denne:

Detention Blu-ray

Så hva var nå dette da ? ja, jo, altså.... Ikke så lett å sette ord på, men vi prøver.

Riley er taper jenta på skolen (Og fineste jenta i filmen seff), hu liker skate rebellen Clapton som igjen liker Iona som er ex'en til fotball stjerna på skolen. Oppskriften er highschool på høyt nivå ala. Shes all that etc., men dette er nå altså en slags slasher film (ja faktisk)

En morder er løs og kopierer en 'scream' kopi kalt 'cinderhella'. Etter et av mordene blir en gjeng ungdommer satt i Detention en Lørdag mens Prom pågår og de må redde hele byen fra utslettelse.

En haug med fantastiske 90-talls referanser, humor, bra musikk, og en handling som jeg ikke vil fortelle mer av. Dette var helt eksepsjonellt artig

Ser blu-ray.com har gitt denne 4.5/5 på bilde og lyd og det sier jeg meg enig i. Masse bass i denne til tider. De var ikke like imponert som meg over selve filmen, men dette falt i smak hos meg jaffal 9.5/10.

Region A bluray har og en B bakpå cover så regner med den funker i 'norske' spillere og.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fringe Sesong 3

Endelig sett ferdig sesong 3. Har bare tatt noen månder

Spennende, men har tatt av litt siden de første 1,5 sesongene.

Fortsatt den beste serien som noengang er laget Etterfulgt av LOST.

Bilde: 16:9
    Og meget bra. Og etter ny tv var nå di siste 5 episodene fantastisk.

Lyd: dts hd-ma 5.1
    Toppers lyd, tydelig og klar lyd.

Serie: 6
    Bilde: 6
    Lyd: 6 (dog ikke noe sikkelig actionlydspor)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,092
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rise of the planet of the apes (2011)

Apple TV leiefilm kr 39,-
    720p/DD

Dette var en stor overraskelse! Og jeg forstår jo nå hvorfor denne har 83% på tomatometer hos Rotten Tomatoes.

Fint plot, "fornuftig" handling og moral.
    Bra skuespillerjobb av James Franco, men ikke minst av John Lithgow.
    Og selvfølgelig av "Gollum", aka Andy Serkis som er figuren som animeres som Caesar, filmens hovedrolle.

Bilde og lyd var bra, men ikke HD (som sikkert er strålende og som også bekreftes på Blu-ray, Blu-ray Movies, Blu-ray Players, Blu-ray Reviews)

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Das Boot for ørtene gang men første gang på Blu-ray:grin: Meget god
    lyd på den utgivelsen:-D
    Bilde-4 Lyd-4,5 Film-5

Side 298 av 364 FørsteFørste ... 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 258 268 278 288 294 295 296 297 298 299 300 301 302 308 318 328 338 348 358 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •