Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 293

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  47
Side 293 av 364 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste
Viser resultater 5,841 til 5,860 av 7276
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Noen syns en nabo som banker i gulvet er ille.
    Men værre er det med en nabo som slår og skriker utenfor vinnduet

Det var den gangen jeg så TRON midt på natta:twisted:
    Har blitt rimelig lei han ved siden her nå, tror han fikk nok etter Armageddon og Deep Impact. Ringte jo politiet også den ene natten.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Band of Brothers vs Coriolanus er litt som rødvinsrus vs influensa.
    Jeg har influensa nå og det er ikke noe jeg ville gjort frivillig

Har forresten nettopp fullført

I forbindelse med Sarah Palins President gjenvalgskampanje i 2018 sender hun 2 astronauter til månen, en av dem sorthudet under slogan 'black to the moon' og 'yes she can'

Vel fremme finner de en Nazi base på den mørke siden og den afro amerikanske astronauten blir tatt til fange og blir et facinerende skue for de ellers så blåøyde måne-boerene (pun intended)

'The fugitive is a male negro, unarmed but possibly angry' helt fantastisk

Naziene bestemmer seg raskt for å reise til jorda for å få tak i mobitelefoner for å styre über-romskipet de har bygget, og snart er moroa igang.

Dette var helt fantastisk. Hadde gleda meg stort, og det her infridde 100% og vel så det.

Meget bra bilde og fantastisk lyd. Litt Sky Captain look/feel over det hele.

Nei dette var bare gøy fra begynnelse til slutt krydret med masse politisk humor

Bilde 8.5/10, lyd 9.5/10, filmen 10/10. Anbefales sterkt!

Edit: Var ganske mye tysk tale her ja, opp imot 40% vil jeg tippe, så er glad jeg ikke kjøpte den tyske utgavene for å slippe fat-covere og risikerte å bli sittende uten text på alt det. Jeg er ikke såå stiv i tysk nei, og har 1'eren min som bevis
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe TRON ja...naboen under meg var ganske rasende, kom og banka på døra 5 min før slutt, da hadde naboen under henne igjen lurt på om hun hørte på musikk!...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se Promotheus på kino ikveld. Gleder meg, kommer tilbake med en liten anmeldelse..

Intermediate JohnBuer07 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldig du da. Her er det STREIK så ingen kino på meg nei!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,297
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnBuer07
    Heldig du da. Her er det STREIK så ingen kino på meg nei!

Streik her også, men de hadde da åpen kino fordet.

Promotheus skuffet litegranne, var veldig mange Alien preferanser, men jeg fikk ikke helt tak på storyen. Var veldig mye som stod uklart igjen. Hvorfor fikk vi ikke vite mer?

Mulig en oppfølger.

Men du verden lyd og bilde var fantastisk og alltid gøy for en scifi fan og se romskip planeter, månebiler og stuff suse forbi i drønn... sikle, sikle.

Men skuffet litegranne, her kunne vi fått så mye mer kjøtt på benet.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I kveld så jeg en fransk film The Intouchables.

Det er lenge siden jeg har sett en så GOD film. Storyen er i korte trekk om en rik mann som er lam fra halsen og ned som er pleietrengende. Ved en slags tilfeldighet blir en afrikansk mann fra "the suburbs" på jakt etter å beholde ledighetstrygd ansatt. Filmen er basert på en sann historie.

Dette er en film man ser for handlingens del. Den utfordrer ikke The Avengers på action og effekter, men skal sies at lyden er god og byr på mye god klassisk musikk.

Filmen varer i ca 2 timer, og jeg kunne tenkt meg en time til! Anbefales!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor fikk du denne fra? Lovefilm(Amazon) har den ikke i sine lister.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    614
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Haywire:

http://www.amazon.co.uk/Haywire-Blu-...9109704&sr=8-2

her om dagen. Årets skuffelse. Ca 4 min. med kul slossing, og en meget snasen kvinnelig hovedrolle, men ellers var dette trøtte greier, med aksolutt null driv framover. Anbefales ikke.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk

I kveld så jeg en fransk film The Intouchables.

Det er lenge siden jeg har sett en så GOD film. Storyen er i korte trekk om en rik mann som er lam fra halsen og ned som er pleietrengende. Ved en slags tilfeldighet blir en afrikansk mann fra "the suburbs" på jakt etter å beholde ledighetstrygd ansatt. Filmen er basert på en sann historie.

Anbefales!

Må si meg helt enig om at dette var en god film, litt uvanlig, men det var det som gjorde at jeg også likte den.

Anbefales !

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,092
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men in Black 3 - Kristiansand kino, 2D

En litt annerledes oppfølger til II, men ikke dårlig.
    Plottet er helt greit og slutten synes jeg var veldig bra.

Bilde, supert
    Lyd, sikkert bra men kinoen (VIP salen) gav meg ikke bakoversveis.

Fine effekter i filmen, men ikke så voldsomt med alien-monstre som i de foregående.

Alt i alt en underholdende opplevelse.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Da må du nok investere i hus er jeg redd for

Fant løsningen på problemet se film etter midnatt, fant ut at naboen i 2 etasje hadde soverommet i andre enden av huset, så da kan ein "nesten" spille så høgt ein vill :P

Såg man on a ledge her om dagen, film som kan anbefalest var ein bra film med heilt grei historie, bra bilde og lyd

Bilde: 8 av 10
    Lyd : 7 av 10
    Story: 7 av 10

Alt i alt ein bra film som kan sjåast dog ikkje ein film du ser mange gonger

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sterk film om Korea-krigen på 50-tallet. Veldig bra lyd. Bra bilde. Sterk historie.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk endelig sett denne siden jeg ikke fikk sett den da den gikk på Kino. Liker Neeson så hadde litt forventninger.

Filmen hadde greit tempo og var både spennende og til tider også litt småskummel - bidro nok litt at jeg så den midt på natta, bekkmørkt alene i stua med hodetelefoner
    Neeson spiller godt og det er flere gode karakterer med. Dessverre ødelegges hovedinntrykket av en rekke logiske brister, og andre usannsynlige forhold. Det ble til tider en smule irriterende.

Helt OK film hvis man vil ha litt enkel spenning! Lydsporet er engasjerende.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da vært igjennom denne samleboksen

Bud Spencer & Terence Hill Collection Part 1 - 5-DVD Box Set Crime Busters / Blackie the Pirate / Odds and Evens / Who Finds a Friend Finds a Treasure / Super Snooper Trinity: In Trouble Again / The Black Pirate / Trinity: Gambling: Amazon.co.uk: Ter

Boksen inneholder filmene

- Crime Busters
    - Blackie the Pirate
    - Odds and Evens
    - Who Finds a Friend Finds a Treasure
    - Super Snooper

Filmene er av varierende kvalitet, men alle har sine øyeblikk.
    Bud deler ut Panser-Tæver i hytt og gevær :-D

NB, Super Snooper er det bare Terence Hill som spiller i.

Er du litt fan av Spencer og Hill er de vært og se :-)

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok en fransk fulltreffer! Tredje gode franske på rad. Ikke ille?!

Så Act Of Valor som er omtalt i denne tråden for et par dager siden, så den ble naturligvis gjenstand for sammenligning.

Special Forces er ikke fullt så realistisk som Act Of Valor, og kanskje ikke like tettpakket actionmessig, men likevel en god specop-film. Mange scener/scenarioer er en smule like uten at det er en negativ ting.

Skal ikke skrive så mye mer enn at for dere som likte AOV så burde dere sjekke ut denne også

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Act Of Valor som er omtalt i denne tråden for et par dager siden, så den ble naturligvis gjenstand for sammenligning.

Special Forces er ikke fullt så realistisk som Act Of Valor, og kanskje ikke like tettpakket actionmessig, men likevel en god specop-film. Mange scener/scenarioer er en smule like uten at det er en negativ ting.

Skal ikke skrive så mye mer enn at for dere som likte AOV så burde dere sjekke ut denne også
    Act of valor Fun fact, alle action scener er gjort med spesialstyrker og live ammo.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk endelig sett denne siden jeg ikke fikk sett den da den gikk på Kino. Liker Neeson så hadde litt forventninger.

Filmen hadde greit tempo og var både spennende og til tider også litt småskummel - bidro nok litt at jeg så den midt på natta, bekkmørkt alene i stua med hodetelefoner
    Neeson spiller godt og det er flere gode karakterer med. Dessverre ødelegges hovedinntrykket av en rekke logiske brister, og andre usannsynlige forhold. Det ble til tider en smule irriterende.

Helt OK film hvis man vil ha litt enkel spenning! Lydsporet er engasjerende.
    Liker også Neeson, men denne ble for dum. Ulver hverken ser ut eller oppfører seg slik, og som du sier er det fullt av logiske brister overalt....

Lyden er jo dynamisk, men ulvesnerr som høres ut som dinosaurer på anabole steroider, trekker ned.

Slutten er tragisk og dessverre forutsigbar.

Bortkastet tid hele greia :cry:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scorpion King 3.

Når min kone er ute og reiser, leier jeg filmer som jeg vet kan være helt ræva. Noen ganger har jeg blitt meget positivt overrasket: Drive, Warrior, Fast and Furious 5 etc. I dag hadde jeg bl.a leid Scorpion King 3, en film jeg hadde ytterst minimale forhåpninger til, men tenkte kanskje den kunne være LITT underholdende. WTF??? Hvordan er det mulig å få folk til å kaste bort tiden sin på å lage noe slikt da? Selv med vanvittig dynamikk, syk bass og akkurat rett dose vin, er dette noe av det verste jeg har sett. Etter 10 minutter orket jeg ikke mere. Karakteren "Olaf" må være noe av det verste som har blitt spilt i film. Halle Berrys "Catwoman" blir nærmest å regne som en slags Oscar-mitraliøse i forhold. Billy Zane? Burde blitt fratatt skuespillerløyve og blitt buret inne i et anti-skuespillerfengsel sammen med Aksel Hennie. Han som spiller "Olav" vet antageligvis ikke bedre. Bør allikevel leies bak låven. Ron Pearlman burde holde seg til enten "In the Name Of The Rose_karakterer" eller Hellboy-figuren.

Uff, må legge meg i fosterstilling i dusjen og vaske av meg dette.
    Buhuuuuuuuu!!!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser i ettertid at jeg burde har brukt Caps Lock i min anmeldelse av grusomhetene. Beklager på det sterkeste.

Side 293 av 364 FørsteFørste ... 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 263 273 283 289 290 291 292 293 294 295 296 297 303 313 323 333 343 353 363 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •