Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 286

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  45
Side 286 av 364 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste
Viser resultater 5,701 til 5,720 av 7271
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Såg i går:

The darkest day - Invasjon av jorda. Lita gruppa ungdomar som prøver å overleva i Moskva. Lite spanande

The big year - Owen Wilson, Steve Martin og Jack Blak er fuglekikkarar. Det er og det filmen handla om. Den var lika kjedelig som fugl er.

Super 8 - Meget artig med mykje lyd. Litt vel mange klisjear, men underhaldande og litt spanande.

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så The boondock saints i går! hadde aldri hørt om denne herligheten før!

Absolutt en RÅ film!! kan virkelig anbefales

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Såg i går: The big year - Owen Wilson, Steve Martin og Jack Blak er fuglekikkarar. Det er og det filmen handla om. Den var lika kjedelig som fugl er.
    Jeg så denne for en god stund siden. Man skal se lenge på maling som tørker for å kunne oppleve maken til kjedelig tidtrøyte. Handlingen er uinteressant og helt lineær fra start til slutt. Et snev av drama driver elendigheten med sneglefart frem mot den etterlengtete og samtidig resultatløse slutten. Jeg kan ikke fatte hva som er hensikten med å lage sånt møl. Eneste positive tingen ved makkverket er at Steve Martin, og Jack Black for den saks skyld, ikke prøvde å være morsom.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av commodus
    Så The boondock saints i går! hadde aldri hørt om denne herligheten før!

Absolutt en RÅ film!! kan virkelig anbefales
    Det er en skikkelig kult-film. Kanonbra.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår så jeg "Savior" fra 1998 fordi jeg ville at dama også skulle se den. Hun var skeptisk før start, men glad for at jeg hadde "tvunget" den gjennom etterpå. Dette er et brutalt krigsdrama som er verd å få med seg. Handlingen foregår i Bosnia. Skuespillere er blandt andre Stellan Skarsgård og Dennis Quaid.
    God Film

Savior (1998) - IMDb

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et par filmer i dag. Eller det riktige vil være å si at jeg skrudde på to filmer, men så kun en.

Først ut var 2012: Ice Age (Video 2011) - IMDb, og la meg si det med en gang. Det beste med den filmen er definitivt coveret.

Min ubestritte 1'er når det kommer til dårlige filmer har vært Cold and Dark, en usannsynelig dårlig film. Men denne er nå milevis forbigått av det værste som noensinne er produsert. Jeg stusset litt allerede i videobutikken over at en såpass ny film ikke var på BR, men coveret så spennende ut og siden jeg fikk velge to andre filmer kunne frøken velge den hun ville se. Ganske tidlig i filmen bytter jeg over til DD lydsporet(fra DTS) fordi jeg følte noe ikke stemte. Like ille, så jeg byttet tilbake. Jeg har et ganske oppegående oppsett men om jeg hadde hørt denne utelukkende gjennom tven tror jeg ikke jeg hadde merket noen forskjell. Men, så kom "spesialeffektene". Min frøken er ikke kravstor mtp kvalitet men hun ble bare sittende å le. Og etter noen raske søk på google fant jeg fort flere med samme mening. Jeg syntes en person oppsummerer det hele ganske bra; "2012 Ice Age inneholder spesialeffekter du ikke har sett maken til, og som du ikke skulle tro var mulig i 2011." Samme person skriver også; "Utifra hva jeg vet er dette regissør Travis Fort sin første film, og muligens også hans siste. Jeg håper han ikke har hatt lengre tid en maks en uke på å lage denne for dette er mildt sagt søppel." og jeg kan ikke annet enn å si meg hundre prosent enig.

"Effektene" kommer forøvrig godt frem på traileren, og dette var nok de beste.

Handling: Aner ikke, orket ikke se filmen.
    Bilde: Tja, et par hakk under Hotel Caesar.
    Lyd: Som skapt for avspilling fra laptop.
    "Spesialeffekter": Du tror det virkelig ikke før du får se det.

Det eneste positive jeg kan trekke frem med denne filmen var at jeg fikk tid til å se Killer Elite (2011) - IMDb isteden.

Jeg har en tendens til å like det Robert De Niro, Clive Owen og spesielt Jason Statham spiller i, og da er det neppe noen overaskelse at denne filmen falt i god jord hos undertegnede.

Denne føyer seg riktignok inn i rekken med hjernedør action som så veldig mange av oss liker, og det fungerer greit en lørdagskveld. Plottet er tynnt, men det er ikke for overdreven action og jeg nøt filmen fra start til slutt. Helt grei "lørdagsfilm".

Filmen: 4 (grunnet tynnt/oppbrukt plot men reddes litt av høyt tempo)
    Bilde: 5 (bra bilde, men det har nesten allt nytt)
    Lyden: 4 (som man forventer av action, men trukket noe da lyden fra M4 i denne filmen ikke hørtes ut som jeg forventer)

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg så denne for en god stund siden. Man skal se lenge på maling som tørker for å kunne oppleve maken til kjedelig tidtrøyte. Handlingen er uinteressant og helt lineær fra start til slutt. Et snev av drama driver elendigheten med sneglefart frem mot den etterlengtete og samtidig resultatløse slutten. Jeg kan ikke fatte hva som er hensikten med å lage sånt møl. Eneste positive tingen ved makkverket er at Steve Martin, og Jack Black for den saks skyld, ikke prøvde å være morsom.
    +1. Det oppsummerer vel ganske nøyaktig mine tankar kring filmen. Det triste er at tida eg kasta bort på å sjå filmen, kunne eg brukt på å tella makaronien i skapet eller noko anna vetigare.

Såg forresten halve Fluenes Herre i går. Virka som filmen har forandra seg sidan sist eg såg den. Men absolutt ein god film endå. Spanande med eit realistisk bilete av ungars råskap.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides i går.

Dvs vi så en "lånt" film med norsk tekst - dvs norsk og norsk......
    Mye feiloversetting og det toppet seg da Barbossa mot slutten sier noe om "...piracy..." som ble oversatt med "....piratkopiering..."

Må ha vært en morsom sjel som har oversatt filmen

Filmen i seg selv var grei den - reddes av Johnny Depp og Geoffrey Rush.

Må vel tilføye den til min BD samling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte godt den første pirates filmen. Etter det syns eg alle har vert ulideleg platt og kjedeleg.

Såg forøvrig Mission Impossible Ghost Protocol i går. Etter mi meining absolutt den beste av MI filmane. På tross av ein del klisjeear, litt tynn historie og sekvens med lite spanande "kjem me til å rekka det i tide?" action, hadde den stor underhaldningsverdi. Det var sneke inn litt småfiffig humor, utan å overdriva. Alt gjekk ikkje 100% smuer/glatt/perfekt heile tida, noko som var litt oppfriskande. Men fortsatt litt spektakulær action. Ikkje verdas mest spanande action. Heller ikkje verdas best skreve film, men eit godt nok kompromiss. Positiv overrasking

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Fikk sett Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides i går.

Dvs vi så en "lånt" film med norsk tekst - dvs norsk og norsk......
    Mye feiloversetting og det toppet seg da Barbossa mot slutten sier noe om "...piracy..." som ble oversatt med "....piratkopiering..."

Må ha vært en morsom sjel som har oversatt filmen

Filmen i seg selv var grei den - reddes av Johnny Depp og Geoffrey Rush.

Må vel tilføye den til min BD samling.
    Definitivt den svakeste av de, ingen Keira Knightley heller :|

Hadde gjensyn med Passion of the Christ og Låt den rätte komma in i disse påsketider.

Mange er imot Passion for måten Gibson gjorde korsfestelsen. Jeg synes dette er en stor film som viser brutaliteten på den tiden. Har alltid vært fan av Caviezel og han gjør en uforglemmelig rolle her. Om du ikke har sett denne vil jeg anbefale den på det sterkeste.

9/10

Låt den rätte komma in er for meg et skikkelig mesterverk, creepy stemning, bra musikk og utmerket skuespill gjør denne til en av de beste vampyr filmene jeg noen gang har sett. Selv om Let me in også er nok så god synes jeg Låt den rätte komma in er milvis bedre.

9/10

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidenes verste film: Ascension (2002)

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Min ubestritte 1'er når det kommer til dårlige filmer har vært Cold and Dark, en usannsynelig dårlig film. Men denne er nå milevis forbigått av det værste som noensinne er produsert.
    Den verste filmen jeg noensinne har sett er Ascension (2002). Vi så faktisk gjennom hele filmen, selv om vi på noen seksjoner måtte spole igjennom.

Se traileren her: Ascension "Promo Teaser" Trailer - YouTube

[YOUTUBE]aC8jmKVFLnU[/YOUTUBE]

Det tragiske er at jeg har kjøpt denne filmen på DVD. Jeg lurer på om jeg en dag i fremtiden skal se den på nytt, bare som en form for selv-tortur når jeg er ferdig med å bygge hjemmekinoen...

4.9 på IMDb, det er nok kun fordi noen tror at filmen er bra fordi den er spesiell: Ascension (2002) - IMDb

Det tar litt tid før man forstår hvilket ******* man har begitt seg ut på når man starter å se denne filmen... Fra beskrivelsen bakpå DVD-boksen virker filmen veldig kul...

Se hva andre tenker om filmen: Ascension Reviews & Ratings - IMDb

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CareBear
    Den verste filmen jeg noensinne har sett er Ascension (2002). Vi så faktisk gjennom hele filmen, selv om vi på noen seksjoner måtte spole igjennom.

Se traileren her: Ascension "Promo Teaser" Trailer - YouTube

[YOUTUBE]aC8jmKVFLnU[/YOUTUBE]

Det tragiske er at jeg har kjøpt denne filmen på DVD. Jeg lurer på om jeg en dag i fremtiden skal se den på nytt, bare som en form for selv-tortur når jeg er ferdig med å bygge hjemmekinoen...

4.9 på IMDb, det er nok kun fordi noen tror at filmen er bra fordi den er spesiell: Ascension (2002) - IMDb

Det tar litt tid før man forstår hvilket ******* man har begitt seg ut på når man starter å se denne filmen... Fra beskrivelsen bakpå DVD-boksen virker filmen veldig kul...

Se hva andre tenker om filmen: Ascension Reviews & Ratings - IMDb
    Ligger an til en heftig topp 3 liste nå.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akuratt filmen "Son of no one". Ikke akuratt det helt store. Gir den 2 av 5

The Son of No One (2011) - IMDb

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nettopp Kil Bill 1, kjempe film. Ikke den beste filmen til Quentin Tarantino, men den var underhaldene.

5/6

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Definitivt den svakeste av de, ingen Keira Knightley heller :|
    Hennes fravær ble godt mottatt fra min side. Penélope Cruz passer min damesmak og mitt kvinnesyn så mye bedre.

Men det hadde ikke vært noen krise om ingen kvinner viste seg i filmen, heller. Pirater, skuter og de syv hav teller mest i en sådan stund, og som alle vet betyr damer ulykke.

Jeg liker godt denne fjerde filmen, som etter min mening har humoristiske innslag som er bedre og lettere å fordøye enn de barnslige avsporingene i det tredje oppkoket, som ikke uten grunn er den filmen i rekken som min tenåringsniese liker best.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TinTin " Enhjørningen "

På eventyr med Tintin - Enhjørningens hemmelighet (2011) - IMDb

Trodde jeg skulle ble blåst baklengs av den omtaken jeg har sett.

Meeeeen ble ikke det, var bare en sene som fikk meg til og smile og det var når de rømmer fra sjeiken og kommer i skade for og vaske byen litt.

Bilde:
    Helt greit. Ble ikke imponert og har sett bedre bilde.

Lyd: dts hd-ma 7.1
    God lyd. Tydelig vokal, men hadde litt problemer med og forstå sånn brei britisk...
    Ellers som skrevet tydelig lyd, men ingen demofilm akkurat.

Filmen: 4,5
    Bilde: 5
    Lyd: 5

Vant jo noen priser innenfor 3D, så sikkert bedre for den som ser den slik da.

Er den vært og se.... Helt klart. Nesten som gamle tegneserien med tintin.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robin Hood - The untold story behind the legend, Blu-ray

Veldig fin film. Uventet handling men slutten ble jo slik jeg hadde trodd.

Nydelig bilde
    Enda nydeligere lyd, DTS-HD Master Audio

Fin regi og Russel Crowe/Cate Blanchett var en fin duo.
    Og hjelperne til Robin var en bra gjeng.

William Hurt, derimot, passet ikke inn i rollen/filmen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp storkost meg med

-img_3712-2-jpg

To kamerater er i Moskva for å lansere en app som guider backpackere til de kuleste utestedene rundt i verden. Når de kommer frem så har den hyggelige russiske samarbeidspartneren deres raevkjørt dem og deppa havner de på en nattklubb for å slukke sorgene. Her møter de etpar lekre berter, Olivia Thirlby og hu australske fra Transformers 1.

Midt i moro går strømmen, og når de kommer ut i gatene ser de an haug gule lys som kommer ned fra himmelen. Det viser seg raskt at disse gjestene ikke er i Russland for verken vodka eller kaviar, men disse vesenene livnærere seg på energi.

Ny og kul vri på alien invasion sjangere, dette var gøy! I tillegg er lyd og bilde på denne Blurayen helt i toppskiktet. Musikken i nattklubben er massiv, og actionscenene holder ikke tilbake heller.

Anbefales for scifi elskere og andre som kan nyte god popcorn underholdning. Bilde og lyd 9,5/10, filmen 8/10.

Regner med sone A Blurayen er sonelåst da Summit sine pleier være det.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg i går\dag 50\50:

Etter og ha sett fint lite info om denne filmen var det med få forventninger om ein bra film eg begynte og sjå den, men der tok eg feil gitt, dette var ein morsom og rørende film.

For den som vill veta kva den handler om
    [SPOILER]Skal ikkje fortelle så mykje om plotten men filmen handler om 27 år gamle adam som får rygg kreft og me følger hans reise gjennom "livets faser"

Imdb: Inspired by a true story, a comedy centered on a 27-year-old guy who learns of his cancer diagnosis, and his subsequent struggle to beat the disease.
    [/SPOILER]

Lyd:
    Er ikkje det viktigste i denne filmen men var bra lydspor. (fin musikk)

Bilde:
    Klart og fint bilde, ingenting og klage på her.

Etter og ha sett filmen gir eg den ein 5 av 6 mulige poeng.
    Anbefallast kan sjåast av\i alldersgrupper og sammen med din betre halvdel

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Såg i går\dag 50\50:

Etter og ha sett filmen gir eg den ein 5 av 6 mulige poeng.
    Anbefallast kan sjåast av\i alldersgrupper og sammen med din betre halvdel
    Enig, en overraskende bra/sterk film.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Side 286 av 364 FørsteFørste ... 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 266 276 282 283 284 285 286 287 288 289 290 296 306 316 326 336 346 356 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •