Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser) - Side 284

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  44
Side 284 av 364 FørsteFørste ... 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 280 281 282 283 284 285 286 287 288 294 304 314 324 334 344 354 ... SisteSiste
Viser resultater 5,661 til 5,680 av 7265
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,523
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Den svenske er dritbra faktisk. Jeg mener at man ALLTID må se den utenlandske (ikke amerikanske) utgaven først, disse er nesten uten unntak best, Hollywood har i noen år lidd av idètørke og lagd veldig mange remakes som ikke kommer i nærheten av originalen.
    La den rette komme inn er ett eksempel.
    Ofte er ikke lyd og bilde helt på topp men filmopplevelsen er som regel bedre.
    Og i dette tilfellet er Hollywood versjonen helt på høyde med den svenske, jeg vil kanskje gå så langt at den muliggens er et ørlite hakk bedre også. Dette var en god overraskelse som er et must i alle BD samlinger.

Og Shallow: Å kalle filmer som Fight Club og Seven for oppskrytt og på grensen til møl viser at du og jeg ikke er enige når det gjelder alle filmer, men det visste vi vel fra før også...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Og i dette tilfellet er Hollywood versjonen helt på høyde med den svenske
    Et annet eksempel på dette er "Next tree days" med Russel Crowe. Ekstremt intens thriller som faktisk er mørkere og mer nyansert enn den franske "Pour elle" som den er basert på. Så unntakene finnes

Men generelt er originalen bedre. "Niktita" er et godt eksempel på en meget god film som ble platt når Hollywood var ferdig med den......

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Et annet eksempel på dette er "Next tree days" med Russel Crowe. Ekstremt intens thriller som faktisk er mørkere og mer nyansert enn den franske "Pour elle" som den er basert på. Så unntakene finnes

Men generelt er originalen bedre. "Niktita" er et godt eksempel på en meget god film som ble platt når Hollywood var ferdig med den......
    Smilte godt da jeg så denne første gangen.

[youtube]TJbN16gfo5A[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Thing

Så igår The Thing. En gjeng med norske forskere oppdager et vesen på sydpolen som tilsynelatende er livløst også bla bla bla.
    Dette er bare ei dårlig smørje som vi har sett hundre ganger før vi som har sett endel film. Filmen begynner brukbart men går fort i splatterfella.
    Handlingen i denne filmen bygger jo opp til den gamle The Thing fra 1982 som var en ganske bra film.
    Lyd og bilde var bra. DTS M HD 5.1.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så igår The Thing. En gjeng med norske forskere oppdager et vesen på sydpolen som tilsynelatende er livløst også bla bla bla.
    Dette er bare ei dårlig smørje som vi har sett hundre ganger før vi som har sett endel film. Filmen begynner brukbart men går fort i splatterfella.
    Handlingen i denne filmen bygger jo opp til den gamle The Thing fra 1982 som var en ganske bra film.
    Lyd og bilde var bra. DTS M HD 5.1.
    Den første er jo en skikkelig klassiker, aner ikke hvor mange ganger jeg har sett den.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    John Carter

På kino, 3D.

Å, jøss for en film!!

Godt skuespill, supre effekter, bra 'plot' og stor sjanse for oppfølger.

Sist jeg var på kino var på Avatar, også den i 3D. Men i går var det passive briller, men allikevel var 3D effektene meget bra.

STOR film!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeeeeesp!
    Sett dette før, bare mye bedre.:|
    Fikk også sett denne i dag. Som du sier ingenting nytt her, fet lyd men kjedelig plot, kjedelige karakterer. Alt i alt en forglemmelig film, langt ifra 300 eller Troy.

Dette var andre boller, underholdene film med godt skuespill fra begge fronter. Pitt gjør en god og troverdig rolle som Manager for Oakland Athletics. Fantastisk feel good film, kan minne litt om The Blind Side.

Vil anbefale denne til alle

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    John Carter

På kino, 3D.

Å, jøss for en film!!

Godt skuespill, supre effekter, bra 'plot' og stor sjanse for oppfølger.

Sist jeg var på kino var på Avatar, også den i 3D. Men i går var det passive briller, men allikevel var 3D effektene meget bra.

STOR film!
    Men ser ikke ut som den har slått så veldig bra an. Tror jeg drøyer til BD kommer ut.

Disney taper over én milliard på science fiction-film - Aftenposten

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Men ser ikke ut som den har slått så veldig bra an. Tror jeg drøyer til BD kommer ut.

Disney taper over én milliard på science fiction-film - Aftenposten
    Så denne på kino igår, og dette var absolutt ikke filmen for meg. Langtekkelig, syltynt plott kombinert med lite fantastifulle actionscener. 3D-effekten var heller ingenting å rope hurra for. Eneste positive med gårsdagens kinobesøk var at jeg fikk sitte tørt innendørs. Terningkast 2/6 av meg.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

We bought a zoo!

Så nettopp We bought a zoo med kjæresten. Anbefales på det sterkeste!
    Er en sånn film som alle liker :-)

Har alt en skikkelig god "drama" komedie skal ha, latter, glede, tårer og sorg.

Bilde delen var helt fantastisk, detaljer detaljer! Vakre bilder av eksotiske dyr osv.

Min tråd

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tintin

Akkurat sett Tintin, og for en fantastisk film, her satt jeg som spikret fra første sekund, skikkelig eventyr med masse action.
    Bildet er vanvittig bra, så 2D utgaven og det må vel være den beste dataanimeringen jeg har sett tror jeg. Fantastisk lyd også 7.1 DTS Master HD.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat sett Tintin, og for en fantastisk film, her satt jeg som spikret fra første sekund, skikkelig eventyr med masse action.
    Bildet er vanvittig bra, så 2D utgaven og det må vel være den beste dataanimeringen jeg har sett tror jeg. Fantastisk lyd også 7.1 DTS Master HD.
    Venter på 3D utgaven som vel kommer snart. Men hørt den skal være svært så god også i 3D, så venter i spenning...
    Tydeligvis ut fra din anmeldelse også at dette er en eventyr film etter mitt hjerte

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg Young Adults. Flatt og kjedelig etter mi meining. lite høydepunkt

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Machete på bluray.

Denne fyren fortjente en egen film, synes effektene var kule, men storyen hang ikke helt logisk sammen noen ganger.

Helt grei actionunderholdning med mye splatter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Så Machete på bluray.

Denne fyren fortjente en egen film, synes effektene var kule, men storyen hang ikke helt logisk sammen noen ganger.

Helt grei actionunderholdning med mye splatter.

L.Lohan ser jo ikke så galen ut eller :-D

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Så Machete på bluray.

Det gjør ikke det i filmene som er forsøkt kopiert, heller. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Hunger Games

Så denne på nattkino i natt og ble positivt overrasket!
    Har ikke lest bøkene, men de retter seg vistnok mot "young adults", men i motsetning til f.eks. Twilight-serien var dette virkelig bra.
    Gode skuespillere, spennende og engasjerende story og interessant setting.

For en gangs skyld en sterk kvinnelig hovedperson som ikke spiller på sex.
    Jeg har virkelig fått sansen for Jennifer Lawrence (Winter's bone og X-men: first class) etter denne filmen.

Anbefalles.
    9/10

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Star Wars Ep. 1

Star Wars Ep. 1 på Blu-Ray

Alle film elskere har jo sett star wars så skriver ikke noe om handleingen...

Oppgraderinger:

Bilde: ( sett på mitt bildekalibrerings oppsettet på DVD da jeg glemte og slå på for Blu-Ray )
    Helt grei oppgradering. Mange hakk bedre skarphet, bedre farger.
    Men må si jeg ikke la merke til farge endringer på bildet.

Trekker frem Yoda, som er pusset mye på så Kurdos for det.

Lyd: dts hd-ma 6.1
    Her er det forbedringer og merke ja.
    Tydeligere lyd. Vil spessielt trekke frem dialogen som er stort forbedret :-)
    Podraceren til Sebulba høres meget grom ut... hehe

Så kort... Er det vært og skaffe seg Sagan på Blu-Ray... JA

Gleder meg alder mest til ep. 4, 5 og 6 :-D

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,972
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp kommet hjem fra stavanger kino's sal 5 og har sett:

Noen å 80(?) år frem i tiden har USA vært gjennom både en stor krig og et folkeopprør. Landet er delt inn i 13 distrikter og styres fra Capitol. Distriktene har sine formål; fiske, kull utvinning, jordbruk etc. og er med sin fattigdom i sterk kontrast til overklassen som velter i luksus.

Som et resultat av folkeopprøret har Capitol innført The Hunger Games, og hvert å må de 12 underliggende distriktene ofre en tilfeldig valgt gutt og jente mellom 12 og 18 år for å kjempe til døden i et direkte sendt tv-show. Det skal kåres 1 vinner.

Vi introduseres umiddelbart med Katniss Everdeen (den über-lekre Jennifer Lawrence), en ung jente som er en kløpper med pil og bue.
    Under 'the reaping' som utvelgelsen kalles blir lillesøstera til Katniss valgt, og Katniss ser ingen annen utvei enn å melde seg frivillig.
    Sammen med en jevnaldrende gutt blir hun satt på første svevetog til hovedstaden for 'oppussing', trening og sjarmskole for å skaffe sponsorer og for å forbedre sine odds før spillet starter.

Jeg synes filmen var perfekt lagt opp og tiden disponert. Ser at flere små-kritikere savner det typiske 'synes de burde gå mer i dybden på karakterene slik at vi virkelig kan lære dem å kjenne for å virkelig føle mede dem hvis det skjer dem noe vondt', men jeg mener vi får nok kunnskap om dem vi trenger vite noe om, og ellers sporadisk tilleggsopplysninger som kompletterer historien.

Bildet var helt fantastisk, mer film-grain enn vanlig i disse tider, men det hadde nok ikke funket med et helt glatt digital bilde her. I tilleg så brukes det mye raske og ujevne kamera bevegelser ala Battlestar Galactica, og det digger jeg.

Lyden i filmen var også fantastisk. Rolig og stemningsfull til tider, kraftfull ved behov, og mye bra musikk.

Eneste jeg reagerte på var at det var veldig mye dialog/romklang(?) i bak/sidehøyttalerene når det var dialog innendørs. Usikker på om dette var tiltenkt eller feil oppsett av surround.. akk ja, ver ikke nok til å legge noen demper på opplevelsen, men greit å høre om andre har opplevd det samme..

Anbefales på det aller sterkeste 10/10!!!

Eller for de som foretrekker det andre karaktersystemet:

Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    På fredag kveld så jeg "Crazy, Stupid, Love", og det må være blant tidenes kjærlighetskomedie! Den var hysterisk morsom med god handling og gode poenger gjennom hele filmen. Absolutt en film jeg vil anbefale til de som vil ha en latterfylt kveld.

Mvh Faller
    Så også denne nå og er helt enig, bra film og gode skuespillere.

Side 284 av 364 FørsteFørste ... 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 264 274 280 281 282 283 284 285 286 287 288 294 304 314 324 334 344 354 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •